Mahdollinen kysta poskiontelossa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Onko keneltäkään leikattu kystaa poskionteloista ja miten mahdollisesti se leikataan? Lääkäri (ei mikään arvauskeskuksen) epäili että olis mahdollisesti kystä kun pari kertaa nyt ollut jo melkein putkeen poskiontelontulehdus eikä vieläkään tunnu kokonaan paranevan eri tropeilla. Aikaisemmin en ole sairastellut näin tiuhaan. Lähinnä korvia välillä särkee samoin poskia ja välillä vähän vetämätön olo.
Lähetteen poskiröntgeniin saan ensi viikolla joten siellä selviää mikä on homman nimi kun sinne pääsee. Tosin voiko tuo aiheuttaa ettei kunnolla parane kun molemmilla kerroilla lääkekuurin jälkeen aloin jo aika nopeasti salilla reenailemaan kunnolla? Ehkä muutama päivä molempien kuurien jälkeen alkoi treenit.

Mulla todettiin samanlainen homma intin aikaan. Kysta eli rakkulakasvain toisessa poskiontelossa. Homma sujui normaalilla punktiolla ja ei ole uusiutunut sen jälkeen. Ja intistä on jo muutama vuosi aikaa.. Punktio on siis tää juttu millä poskiontelon tulehdukset yleensä hoidetaan, ne ketkä osaa voi selittää tarkemmin.
Reenailusta en tiedä, mutta intissä homman nimi oli punktion jälkeen vtml:ää loppu päivä ja mettään seuraavana, niin en usko reenailulla olevan sen suurempaa vaikutusta kuin normaalin flunssa jälkeen.

Vaatii ensin magneettikuvauksen, että tietää tarviiko leikata vai ei. Itse kävin kuvauksien jälkeen leikkausarviossa TAYSsissa ja ei tarvitse tehdä mitään. Lääkärin (alan erikoislääkäri) sanoi, että on "täysin normaalia" sairastaa 4-5 kertaa vuodessa poskiontelotulehdus.
Jos poskionteloissa on riittävästi tilaa, niin asialle ei tehdä mitään, vaan hoidetaan tarvittaessa punktoimalla tai lääkehoidolla (tarvittaessa tai pitkäaikaisella hoidolla).
Korvasärky tulee siitä (jos tulee), että poskiontelot on yhteydessä korvakäytävään ja ilma ei kulje normaalisti eli tulee painetta korviin.

No hyvä homma ettei ton pahempi ole. Kai tässä voi ihan hyvin reenailla jahka lähetteen ja ajan sattuu saamaan? Ei tuo ainakaan mitään ole haitannut reenejä mulla nyt.

Back
Ylös Bottom