maha poisss..!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
40
Käyn lenkillä sellaset 4-6 kertaa viikossa. Joka sisältää tehokasta kävelyä sekä hölkkää. Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa. Syön näistä jauheista kreatiinii ja proteiinii. Olen treenaillut nyt sellaiset vajaa pari kk.

Mitat on 174 ja 75kg eli ihan sopiva. v*tuttaa vaan kun tuota mahaa on pikkusen sekä rintalihakset sais olla kiinteämmät. Mitenkä toi mahan kohdalta laihuttaminen onnistuu kun syö vielä lisäksi noita protskuja ja kreatiinii?

Eipä sitä rasvaa voi paikallisesti polttaa. Eli jos kiristyä haluat niin miinuskaloreille vaan. Toki rasvaa näyttää olevan vähemmän jos on muhkeat pihvit alla :evil: Ja noilla mitoilla suosittelenkin ensin kasvattamaan lihaa ja sitten vasta dieettailemaan kun on enempi fläsää. Tsemppiä anyway :thumbs:

Et pysty poistamaan rasvaa paikallisesti muulla kuin rasvaimulla. Geenit määrää mihin rasvaa kertyy, se lähtee tasaisesti ympäri kroppaa, viimeiseksi sieltä missä on eniten. Lueppa toi Ekaa kertaa dieetillä-thread näin alkuun. Kreatiini kerää nestettä elimistöön joten paino ainakin latausjaksolla nousee.

Mitään maagista kiinteyttämistä ei ole, vaan homma hoituu niin että rasvat kun lähtevät alta paljastuu lihakset (jos niitä on). Jokin maltillinen -500kcal dieetti vaan kehiin ja treeniä samalla! Noin pienellä salikokemuksella tosin kasvattaisin vielä sitä lihasta että on jotain mitä alta paljastuu. Sitten vasta ressaisin dieetillä.

EDIT: hummerivirta on SAIRAAN nopea.

matowako sanoi:
Käyn lenkillä sellaset 4-6 kertaa viikossa. Joka sisältää tehokasta kävelyä sekä hölkkää. Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa. Syön näistä jauheista kreatiinii ja proteiinii. Olen treenaillut nyt sellaiset vajaa pari kk.

Aika huima määrä liikuntaa noin alkuun.. onko sulla aiempaa liikuntataustaa ja minkä ikäinen olet?

Ainakin jos noihin lukuihin kuuluu oikea juokseminen ja kehittävä saliharjoittelu niin liikaa on poijjaat... Kannattaa alussa muistaa että kun aloittaa rauhallisesti ja leppoisasti voi harjoituksien tehoja ja määriä nostaa tasaisesti pitempään kuin jos mennään äärirajoilla alusta asti. Liika on liikaa mylös teräsmiehille...

oolrait oolrait.

No sanotaan näin että useimmiten se on vaan sitä tehokasta kävelyä. kuuma ja hikikin siinä kyllä tulee. Sellaisia 5 kilsan lenkkejä. Sit välillä, ehkä kerran tai pari kertaa viikossa sit sellaista pientä hölkkää kävelyn ohella. Toi kestävyys kun ei ole vielä mitn huippuluokkaa, ei lähellekkää ;P :/. Niin ei ole tullut paljon aikasemmin treenailtuun. Mitä nyt jotain kun oli kotona sellane onneton kotikuntosali. Niin ja armeijassa olin vajaat vuosi sit että siellä tuli vähä kuntoa nostettuun. Emmä usko että tuossa on liikaa liikuntaa koska ei ole ainakaan tuntunut pahalta, hyvä olo niin fyysisesti kuin henkisestikin ollut. Toki muutaman kerran oon huomannu lenkillä että jalat on ihan tukossa jos olen punttia tehnyt viime päivänä. Alkoholiakin olen vähentänyt huomattavasti, ei ole tullut 7 viikon aikana kuin pari 0.275ml smirnoffia juotuu.

Mutta mutta.. niin juu kannattaa tuota lihasta vielä kasvattaa ennenku rupeaa dieetille (kannattaako dieetillä sit syödä protskuja?). Tosin jos lenkkeilen ja käyn salilla niin luulis(?) että lihasta tulee ja paikat kiinteytyy. Vai eikö tuosta lenkkeilystä ole mitään muuta hyötyä kuin että kunto nousee, eikö ne kilot karise mahan seudulta vaikka ei olis dieetillä? Kun ottaa huomioon että myös salilla käy.

niiiiiin ja olen 20, kohta 21.

(anteeks en kerennyt lukea sitä Ekaa kertaa dieetillä threadia, koska tod. aikainen herätys aamulla)

matowako sanoi:
Mutta mutta.. niin juu kannattaa tuota lihasta vielä kasvattaa ennenku rupeaa dieetille (kannattaako dieetillä sit syödä protskuja?). Tosin jos lenkkeilen ja käyn salilla niin luulis(?) että lihasta tulee ja paikat kiinteytyy. Vai eikö tuosta lenkkeilystä ole mitään muuta hyötyä kuin että kunto nousee, eikö ne kilot karise mahan seudulta vaikka ei olis dieetillä? Kun ottaa huomioon että myös salilla käy.

niiiiiin ja olen 20, kohta 21.

(anteeks en kerennyt lukea sitä Ekaa kertaa dieetillä threadia, koska tod. aikainen herätys aamulla)
Kyllä dieetillä todellakin kannattaa syödä proteiinia ettei loputkin lihat lähe kävelemään. Jos käyt salilla massanhankinta tavoittein ja lenkkeilet niin eipä se maha pienene jos olet pluskaloreilla mutta aerobinen ehkäisee sitä ettei siihen mahaan kerry kovin paljon enempää ylimääräistä pluskaloirella ollessa. Ja tuosta kiinteytymisestä on väänntetty ennenkin mutta lyhyesti: lihakset ei kiinteydy, vaan ne joko kasvavat, pienenevät tai pysyvät ennallaan. Kiinteytymisestä puhutaan yleisesti kun rasva vähenee ja/tai lihasmassa sen alla kasvaa. Eli kyllä siitä lenkkeilystä hyötyä on mutta pluskaloreilla rasva ei pala ja miinuskaloreilla lihas ei juuri kasva.

matowako:

Niin, itsehän sinä tilanteen näet ja itse sinä tiedät mitä haluat.. Kuitenkin nuo lukemat mitä heitit on semmosia, että ei varmastikkaan dietille sen suurempaa syytä ole.. Ja varmaankin jos nyt päätät ensin alkaa nostamaan kuntoa ja kasvattamaan lihasta niin se tilanne vain paranee siitä kun sinne nahan alle vähän lihasta kehittyy.. Ole kuitenkin alussa varovainen sen lenkkeilyn ja punttailun yhdistelyn kanssa, kun silleen on kuitenkin tolkuttoman helppoa mennä liiallisuuksiin.

Itse tykkään että aloittelijalle jos kuntokin on muuten kohtalainen niin pari reipasta kävelylenkkiä + yksi leppoisa lenkki yhdistettynä kolmeen punttiin viikossa on jo melko lailla ääripäässä. Tietysti kovasti vaikuttaa mitä siellä salilla tekee ja miten....

Onnea elämäntehtävään päätitpä sitten aloittaa plussilla taikka miinuksilla :)

muuten on tullut hyviä neuvoja, mutta itselläni ainakin kreatiini kerää kroppaan nestettä = näytät lihavammalta. joten jos erityisesti et voimaa koeta hankkia niin
kokeile jättää se pois.

mattiE sanoi:
muuten on tullut hyviä neuvoja, mutta itselläni ainakin kreatiini kerää kroppaan nestettä = näytät lihavammalta. joten jos erityisesti et voimaa koeta hankkia niin
kokeile jättää se pois.

Itse käyn lenkillä (reipas kävely 1/2-1h) koirien kanssa 1-2krt/päivä, lisäksi minulla on raskas fyysinen työ (nakkelen 15t lihaa päiväs). Huomasin aika pian sen jälkeen kun aloitin säännöllisen salitreenin kovemmilla painoilla että alkoi puhti loppua. Minulla toi kreatiini avun siihen. Käytössä pidin parin viikon tauon ja taas alkoi puhti loppua. Tiedä häntä liekö lumevaikutusta, mutta Mutta jos rasittaa kroppaansa paljon niin kandee ehkä pitää se krea, itselleni se ei silti painoa ole tuonut juurikaan, ehkä kilon.

Edit: To Matowako of course.

Mä sain ite ainakin laihdutettua kaks vuotta sitten kesällä 20kiloa. Siten että juoksin 7 kertaa viikossa, eli joka päivä 2-15kilsaa ja joka päivä salilla kuntopiiri kunnon painoilla ja vatsoja tein joka päivä noin 300-600kpl, ja ne putkeen eikä sarjoissa. Lisäksi kaikkia erilaisia vatsalihas liikkeitä :) Siinä on toki reilusti liikaa kaikkea että kannattaa odottaa pientä lihasten kunnon heikkenemistä. Mutta sen jälkeen on hyvä ottaa maksimi voima puntti kuuria, niin saa lihakset takaisin :) Mulla tosin nousi esim. penkki tulos sinä samaisena kesänä 15kiloa, vaikka laihdutin ja rehkin hulluna. Lisäksi mainittakoon, että soin kyllä paljon sitä en lopettanut mihinkään :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
D0peman sanoi:
Mä sain ite ainakin laihdutettua kaks vuotta sitten kesällä 20kiloa. Siten että juoksin 7 kertaa viikossa, eli joka päivä 2-15kilsaa ja joka päivä salilla kuntopiiri kunnon painoilla ja vatsoja tein joka päivä noin 300-600kpl, ja ne putkeen eikä sarjoissa. Lisäksi kaikkia erilaisia vatsalihas liikkeitä :) Siinä on toki reilusti liikaa kaikkea että kannattaa odottaa pientä lihasten kunnon heikkenemistä. Mutta sen jälkeen on hyvä ottaa maksimi voima puntti kuuria, niin saa lihakset takaisin :) Mulla tosin nousi esim. penkki tulos sinä samaisena kesänä 15kiloa, vaikka laihdutin ja rehkin hulluna. Lisäksi mainittakoon, että soin kyllä paljon sitä en lopettanut mihinkään :)

Hyvä juttu sulle.. Silti jos arvalla onnistuu jossakin ei välttämättä kannata sitä mainostaa yleisesti ohjeena kenellekkään. Varsinkaan jos hommassa ei sen suurempaa järkeä ole.

D0peman sanoi:
Siten että juoksin 7 kertaa viikossa, eli joka päivä 2-15kilsaa ja joka päivä salilla kuntopiiri kunnon painoilla ja vatsoja tein joka päivä noin 300-600kpl, ja ne putkeen eikä sarjoissa. Lisäksi kaikkia erilaisia vatsalihas liikkeitä :)
...
Lisäksi mainittakoon, että soin kyllä paljon sitä en lopettanut mihinkään :)
Tossa ylettömässä vatsojen tekemisessä ei taaskaan oo mitään rotia. Miks kukaan ei tee vaikka kyykkyä tuota x^n-kertaa päivässä kun pudottaa painoa? Kyllähän tuo tietty menee varmaan aerobisen puolelle, mutta sitä saa muutenkin kun hakkaamalla joka päivä niitä vatsoja.
Ja kyllähän tolla liikuntamäärällä täytyy syödäkin paljon, kun kulutukset on tota luokkaa. Lihakset tommosesta tosiaan tykkää varsin hyvää. Olisiko sittenkin hyödyllisempää laihduttaa järkevästi, tarkkailla syömisiään ja liikkua kohtuudella?

Suositut

Back
Ylös Bottom