Maha paisuu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gruumsh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voi ei! Maha on alkanut tässä viime kuukauden aikana kasvamaan, siis rasvaprosentti on todella alhainen, mutta maha ikään kuin "paisuu"! Syön todella paljon ruokaa lounaalla (melkein räjähdyspisteeseen asti :urjo:), ja aloitin myös n. kuukausi sitten syömään Fastin Muslce plussaa joka sisältää hieman kreatiiniä (5g/100g). Johtuuko mahan paisuminen tuosta liika syömisestä kerralla tai kreatiinistä? Kuulin että joillain oli käynyt niin että kreatiini oli varastoinut nestettä mahaan, voiko tämä nyt olla sitä vaikka en sitä kreatiiniä nyt niin paljon saakaan...?! :itku:

luulen että syy on sun ruokavaliossasi. Mun kahella exällä on ollu tota samaa ongelmaa.
Laktoosittomiin tuotteisiin vaihtaminen auttoi jonkun verran. Keliakiakaan ei ole poissuljettu vaihtoehto. Kokeilpa niin että vaihat yhen tuotteen kerrallaan pois ruokavaliosta.
Aloita maitotuotteilla. Oot 1-2 viikkoa ilman, ja kato helpottaaako, jos ei, niin otat vaikka takas ruokavalioon maidon ja seuraavan pois.

Mä käytän vähälaktoosisia tuotteita, ja ei ole ennenkään ollut tuon laktoosin kanssa mitään ongelmia niin voiko se nyt johtua siitä sitten?

Mä käytän vähälaktoosisia tuotteita, ja ei ole ennenkään ollut tuon laktoosin kanssa mitään ongelmia niin voiko se nyt johtua siitä sitten?

Käytännössähän se vois olla mikä tahansa ruoka-allergia, koska kroppahan noita voipi kehitellä esim. jos on pitkään käyttäny jotain suuria määriä :)

Noudatappa vaan tota mitä Fuhrer sano yhen aineen sulkemisesta pois kerrallaan, eipä tää mitään salapoliisintyötä ole.

Koita vaihtaa proteiinit/palkkarit toiseen tuotteeseen.
Itse olen huomannut että jotkut proteiinit tai proteiinipitoiset tuotteet tuottavat reilusti ilmaa ja paisumusta, muut taas ei laisinkaan.
Hieman kalliimmat amerikkalaiset tuotteet ovat olleet parhaita, eli näyttää siltä että kerrankin hinta ja laatu kulkevat käsi kädessä.

Eli itse olen jättänyt pois tyysti kaikki "pieruherat", ja tämä vuosien kokeilujen jälkeen. Nyt voi pötsikin paremmin. :kippis1:

jos vedät räjähdyspisteeseen asti aina ruokaa mahalaukkusi venyy, eikä muutenkaan kuullosta terveeltä moinen. jaappas se ruokamäärä pitkin päivää eläkä vedä kerralla.

Voi ei! Maha on alkanut tässä viime kuukauden aikana kasvamaan, siis rasvaprosentti on todella alhainen, mutta maha ikään kuin "paisuu"! Syön todella paljon ruokaa lounaalla (melkein räjähdyspisteeseen asti :urjo:), ja aloitin myös n. kuukausi sitten syömään Fastin Muslce plussaa joka sisältää hieman kreatiiniä (5g/100g). Johtuuko mahan paisuminen tuosta liika syömisestä kerralla tai kreatiinistä? Kuulin että joillain oli käynyt niin että kreatiini oli varastoinut nestettä mahaan, voiko tämä nyt olla sitä vaikka en sitä kreatiiniä nyt niin paljon saakaan...?! :itku:
Jos vatsaa painaessa tuntuu, ettei ihonalla ole juurikaan rasvaa (=pehmeää).
Maha on kuitenkin selkeästi pyöristynyt, kova...siis omenalihava.
Tällöin syynä voi olla liiallinen hiilihydraatin syöminen...Syötkö paljon hiilihydraattipitoista ravintoa ?
Jos vastasit kyllä, niin todennäköisesti sisäelinten ympärille vatsaan on kertynyt reiluannos rasvaa.
Tämä rasva on juuri sitä II-tyypin diabetes, sydän ja verisuonitauti...ym. muuta hauskaa aiheuttavaa rasvaa.
Tällöin ei muu auta, kuin vähentää reilullakädellä hiilihydraatin syömistä...luokaan 30-150g/vrk tasolle.
Samalla rasva-aineenvaihduntaa tulee aktivoida...tarkoitta, että korvaa hiilihydraatista vapautuvia kaloreita rasvalla...lisäksi ainakin aerobinen kevyttehoinen liikunta...mm. kävely...aktivoi rasva-aineenvaihduntaa.

Niin ja ne rasvat, joita elimistö käyttää energiantuottamiseen ovat tyydyttyneet rasvat ja kertatyydyttämättömät...siis lähinnä eläinperäisiä rasvalähteitä.
Monityydytämättömiä rasvahappoja syömällä ei rasvan käyttämistä energiaksi aktivoida...mutta kalaöjyä kannattaa nauttia muodossa taikka toisessa. (kala / öljykapseli)

Juu...ja ähkyynasti syömiset ei ole tervettä meininkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom