Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljonko kustansi ja mistä ostit?P7 ostettu viimeinkin ja tuntuupa riittävän valoa nyt minun käyttöön.
Paljonko kustansi ja mistä ostit?
Kertokaahan mikä lamppu kannattaisi hankkia, hinta max 150-200€. Koolla ei oikeastaan väliä kunhan auton hanskalokeroon mahtuis ja valotehoa pitää olla riittävästi. Kattelin Fenix tk-40, löytyykö halvemmalla? Parempia?
Kiitoss
Halvemmalla ei varmaan parempia kyllä löytyne. Satunnaiseen käyttöön riittää helposti joku Dealextremen SSC P7 (C-bin) ledillä oleva valaisin. Laturi (toimii myös +12v)+akut+valaisin maksaa alle 50e. Itsellä on muutamasta DX:n mallista kokemusta ja hintaisekseen hyviä laitteita. Fenixiä tässä itsekkin katsellut mutta tulee kallis paketti kunnon akkuilla.
EDIT: Microfire Challenger L500R <- tuo olis kyllä ihan ehoton peli, Kestää akku kauan ja tuplasti enempi valotehoa mitä Fenix ja triplasti enemmän mitä DX lampuissa. Tosin hieman eri hintaluokassa. Kerran ostaa niin kaise menee vuosikaudet.
Paikkaa en sano mutta kun suhteita tai siis molemminpuolista kauppaa käydään niin alle 50€ jäi tuo lamppu.
Jossakin netin ohjeissa on että lampussa on Dynaaminen kytkin – valitse joko 15 %, 100 % tai 130 % kirkkaus. Mutta lampun ohjeissa ei ole mainintaa kuin 10% tai 100% ja mitään tuollaista toimintoa en kyllä löydä... vai olenko tupelo tuon suhteen? Vai onko se perkule jo rikki?
Edit: perkule toisessa nettikaupassa on sitten erinlainen tieto: voit valita joko 10% tai 100% valotehon
Onko näitä lamppuja 2 erilaista myynnissä?
Paljonko ne kunnon akut sitten maksaa? Olen aika tietämätön näissä asioissa. Tällä hetkellä otso K2, valoteho 1000lux, aika tuikku loppujen lopuksi.
Täytynee odottaa kunnes Vesa saa tietoon Eneeloop ladattavien AA paristojen pakkastulokset. AAA malli ei kestänyt pakkasessa juuri ollenkaan eli ei ollenkaan hyvä. Lämpimässä kuitenkin ihan pirun hyviä. Eli Vesa varmaan informoi tännekkin kunhan valkenee että mitkä AA:t ovat parhaita niin lämpimässä kuin kylmässäkin.
ps. sen sanon että jos jonkun SSC P7 valaisimen ostat niin hintaan nähden et ihan varmasti pety. Valotehoa on kyllä yllinkyllin. Mutta tokihan Fenixin laatu on eriluokkaa sekä kirkkaus on himpun parempi. Hintaa vaan tulee se ~200e vs ~40e. Itsellä on mm. MTE SSC P7 C-BIN sekä Solarforce L950M ja valoa riittää.
Kannattaa lueskella nuita Veskun lampputestejä niin löytyy paljon lisätietoa.
EDIT: Täältä näet Vesan testaamista lampuista paremmuusjärjestyksen valotehon osalta.
Mitenkäs on tuon valotehon kanssa? Netissä on tullut monessa paikkaa esiin, että lampun kirkkaus laskee huomattavan nopeasti. Onko havaintoja tuosta?
Halvin hinta mitä itse löysin tuolle lampulle on 49e + postikulut. Tekisi mieli tilata, mutta tuo valotehon heikkeneminen arveluttaa.
Jos valotehoja katsoo niin ei varmaan käytännön eroa tuolla fenixin 6400lux tai P7 4000lux. Taidan tilata tuon P7.
Edit. Olihan tuo otso K2 tuolla siinä 1000lux
Omasta mielestä paras hinta/laatu/tehosuhde on seuraavissa osasissa:
Valaisin: MTE SSC P7 C-BIN
Akut: Soshine 2800mAh TAI TrustFire 2500mAh <- itse käyttänyt jälkimmäisiä ja hyväksi havainnut. Eli melkein ottaisin nuo vaikka ovat halvemmat. Ensimmäiset omat soshinet ovat vasta matkalla niin en osaa niistä antaa arvosanaa. Niin joo akkuja ostaessa kannattaa aina katsoa että on PROTECTED. Suojaamattomat ovat vaarallisia jos jännite menee liian korkeaksi ja myös jos liian matalaksi. Suojapiirin siis _pitäisi_ estää ko. tapahtumat.
Laturi: TrustFire All-in-One Charger laturiin vielä tuo lisäpalikka niin passaa "euroreikäänki" :D
Tosiaan laatuhan noissa ei ole Fenixin jne luokkaa MUTTA ei ole hintakaan.
Tiedätkö löytyykö noita jostain suomesta?
Ei löydy. Maksu Paypallin kautta tahi sitten luottokortilla ja laskee ettei tilauksen arvo mene yli 45e. Postikuluthan tuolla on ilmaiset.
Laitoin setin (38€) tilaukseen, kiitos vinkeistä ja neuvoista.
AA testi löytyy täältä:
http://erankavijat.net/foorumi/viewtopic.php?t=1771
Testin tekijä on mun kaveri, en minä.
Kannattaa huomioida se että testi on toteutettu eri lailla kuin mun pakkastesti.
Lukekaa alkusanat huolella.
Omasta mielestä paras hinta/laatu/tehosuhde on seuraavissa osasissa:
Valaisin: MTE SSC P7 C-BIN
Akut: Soshine 2800mAh TAI TrustFire 2500mAh <- itse käyttänyt jälkimmäisiä ja hyväksi havainnut. Eli melkein ottaisin nuo vaikka ovat halvemmat. Ensimmäiset omat soshinet ovat vasta matkalla niin en osaa niistä antaa arvosanaa. Niin joo akkuja ostaessa kannattaa aina katsoa että on PROTECTED. Suojaamattomat ovat vaarallisia jos jännite menee liian korkeaksi ja myös jos liian matalaksi. Suojapiirin siis _pitäisi_ estää ko. tapahtumat.
Laturi: TrustFire All-in-One Charger laturiin vielä tuo lisäpalikka niin passaa "euroreikäänki" :D
Tosiaan laatuhan noissa ei ole Fenixin jne luokkaa MUTTA ei ole hintakaan.
Luin yhdeltä toiselta forumilta että tämä tuplapatterimalli reguloinnilla olisi noin puolet kirkkaampi kuin tuo minkä tilasin, pitääkö paikkaansa?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14451