Maglite LED

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NiTe
  • Aloitettu Aloitettu
Juu, Fenix-storesta hinta menee vähintäänkin samoihin kun lisätään tulli, vero ja postikulut. Ja on se tullissa laukkominen oma projektinsa. Joskus olen tilaillu Ameriikan maalta paljonkin Hifiin liittyvää rekvisiittaa ja levyjä, kerran viikossa. Enkä mä kyllä tuota silloin viittiny sieltä tilata. Aattelin silloin ostaa Saksasta ja päästä helpommalla.
En muuten ole todellakaan uskaltanut fillariin sitä 35W tunkea. Aivan tarpeeksi herättää huomiota ihan missä muualla tahansa. Usein joku tulee kyselemään vaikka olis kuinka metsässä kaukana piilossa sen kanssa. Se näkyy niin kauas ja herättää suurta huomiota/ihmetystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy vain luottaa tullivirkailijan huolimattomuuteen...

Perkele kun kuumottais kyllä hommata moinen fikkari. Siinä ei taida tehonsäätöä olla lainkaan?

Mulla ei silloin yksikään paketti livahtanut tullin läpi niin ettei olis tarvinnu maksaa. Huono tsäkä vissiin.
Ei ole Warriorissa tehonsäätöä. Mut siinä on sitten täyttä tehoa alusta loppuun asti. Se ei nimittäin himmene akun loputtua lainkaan silmin havaittavasti. Kun akku loppuu, se loppuu niin kuin katkaisijasta painaessa. Ei varoita ollenkaa.
Ensimmäisellä kerralla pelästyin ja luulin että nyt se meni rikki, akku lataukseen ja taas se paloi. Tehdas lupaa akun kestoksi 55 min. Mutta mulla on kolme akkua, ja kaikki kestää tasan tunnin, vaikka olisikin pakkasta n.10 Astetta. 20 Asteen pakkasessa pari päivää sitten, poltin 3 akullista, lamppu toimi hienosti. Ainoastaan valo syttyy hitaammin jos lamppu päässyt kylmäksi. Kylmemmässä en ole kokeillut.. vielä..

Tehdas lupaa akun kestoksi 55 min. Mutta mulla on kolme akkua, ja kaikki kestää tasan tunnin, vaikka olisikin pakkasta n.10 Astetta. 20 Asteen pakkasessa pari päivää sitten, poltin 3 akullista, lamppu toimi hienosti. Ainoastaan valo syttyy hitaammin jos lamppu päässyt kylmäksi. Kylmemmässä en ole kokeillut.. vielä..
Tuota jäinkin miettimään että mitenkähän tuo toimii täällä pohjoisempana. Tuollaiset -30 ... -40 asteen pakkaset kun ei ole mikään mahdottomuus ja normikelit on -10 ... -20 astetta. Ja yleensähän se tahtoo olla talvella pimeetä.

Nuo maglite ledit on vähän tehottomia siihen mitä nykyään saa. Fenix lamput on tosi kirkkaita, etenkin ne cree q5 ledit.

Jos halut tosi kirkkaan lampun noin 150e:llä niin osta semmoinen lamppu tai etsi vastaava kupu jota löytää thor x10 nimisestä. Tuon jälkeen osta autovalo xenon hid sarja jossa on 50w lamppu ja 50w lampulle ballasti. Sitten asenna tuo esim tuon thorin sisään. Tuo on halpa tehokas hid. Hanki ebaystä halvalla tuo xenon sarja sillä suomessa ne maksaa paljon enemmän.

Täällä on ledlenser. Hyväksi havaittu. Jos pimeällä väläyttää silmiin niin kyllä häikäisee aika mahtavasti että valotehoa kyllä löytyy. :5:

Häikäisyteho ei välttämättä ole verrannollinen valaisutehoon tai valon laatuun. Led-lamppu voi häikäistä pahasti mutta valaisussa moni ksenon ja jopa halogeeni pesee ledin ihan kuusnolla.

Tuota jäinkin miettimään että mitenkähän tuo toimii täällä pohjoisempana. Tuollaiset -30 ... -40 asteen pakkaset kun ei ole mikään mahdottomuus ja normikelit on -10 ... -20 astetta. Ja yleensähän se tahtoo olla talvella pimeetä.

Juu täällä pohjoisen oloissa olen käyttänyt niitä. (Rovaniemellä)
Suurin ongelmaa tuottava tekijä pakkasessa on kuitenkin akut. Li-ion.
Mutta jos vaikka vara-akkuja pitää lämpimässä takin alla, ei ongelmaa pitäisi tulla. Käytössä akut kuitenkin lämmittää itseään. Ja jos tosi kylmä, voi akun päälle vaikka laittaa jotain. Minä kun olen metsässä, mulla on iso kameravyölaukku mukana. Siellä 2 Kpl Warrioreita 4 Kpl ylimääräistä akkua, 2 Kpl Led Lenserin Davidia, Lupine otsavaloon vara-akku, kompassi ja laukussa lämpöä tuottava ravistettava pussi.
Näin voi tehdä pitkiäkin retkiä, ja vaikka hetkeksi eksyisi:-) ei valot lopu kesken.
On meinaan aika tympiä tunne jos valot sammuu jossain oudossa korvessa, jossa ei ole mitään.
Tänä talvena kunhan tuosta pakkaset innostuu paukkua, eikun metsää valoineen. Sitten näkee miten pelaa.

tyhmä kysymys: mitä v**** tuommosella oikeesti tekee? :D

kato, riippuu harrastuksista...

mitäs uusia harrastuksia on tullut pinnalle missä tarvitaan tehokkaampi lamppu kuin esim autosuunnistuksessa käytettävät lisävalot? ;)

mitäs uusia harrastuksia on tullut pinnalle missä tarvitaan tehokkaampi lamppu kuin esim autosuunnistuksessa käytettävät lisävalot? ;)

Kyllä autoihinkin löytyy tuota lamppua tehokkaampia kaasupurkaus-lisävaloja. Se on nyt aika turhaa verrata keskenään jotain halogeenia ja kaasupurkauslamppua.

Parempi vertailu voisi olla auto missä on kaasupurkaus-valot myös.

Harrastuspuolella esim. vahingoittuneen hirvieläimen lopettaminen metsässä.

Ja tietysti erillaiset työtilanteet, säiliöiden tarkastukset tms. Onhan näitä.

On myös mukavaa, että taskulamppu on tehokkaampi kuin naapurilla.

Pyöränsarveen on tommonen saatava. Löytyykö näitä fikkaritelineitä jostain kotomaan marketista vai pitääkö netistä tilata?

lockblock.gif

Niin siis jos fikkaria tarvitsee niin eikös se ole kiva jos se on tehokas. Vois kuvitella vaikka vartijana ois hyötyä tuollaisesta fikkarista. Näkis vorot pimeässä paremmin ja tarvittaessa vois vaikka sokaista ne tuollaisella.

Voin itsekkin suositella tuota led lenser v2 lamppua. Uskomaton valoteho eikä ole yhtään sinertävää valoa niinkuin monesti ledivaloja haukutaan. Mahtava kapistus tuohon kokoon ja voittaa kyllä 3D maglitet jne ;)

Voin itsekkin suositella tuota led lenser v2 lamppua. Uskomaton valoteho eikä ole yhtään sinertävää valoa niinkuin monesti ledivaloja haukutaan. Mahtava kapistus tuohon kokoon ja voittaa kyllä 3D maglitet jne ;)

No eipä nyt liiotella. Olen kyllä moista kapistusta pitänyt kädessäni ja 3D maglite vie V2:n ihan pystyyn. Jalkoihin V2 jää myös vähintään perinteisen tasoisten "taktisten" lamppujen (Streamlight Scorpion, Surefire 6P, Surefire G2 Nitrolon, yms.) kanssa.

Tämä ei tarkoita että V2 olisi huono lamppu koska se ei sitä ole. Se on varsin kestävän tuntuinen, kompakti, taloudellinen ja omaa kohtuullisen valotehon huomioon ottaen koon ja käytetyn tekniikan. Sopii hemmetin hyvin hommiin joissa ei tarvitse valaista kovin suurta aluetta ja valon ei tarvitse olla järkyttävän kirkas. Sen sijaan pientä sinertävyyttä tuossa V2:ssa kuitenkin on vaikka toisin väitätkin.

Edit: nämä väitteet pystyisin varmasti todistamaan myös ihan "tieteellisesti" mitattuna kaivamalla tilastotietoa jostain päin intternettiä.. en vaan jaksa.

Mulla oli töissä tuollainen V2. Muuten todella hyvä, mutta patterit loppui yllättävän nopeasti. Sitten hommasin ladattavan Led Lenser David 19. Siinä yksi lataus, ja sinä aikana V2 vie monet patterit. Valoteho on jotakuinkin sama.
Täältä löytyy testiä. http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/27z8a+vesa-vee.html
Ai niin. Valo on kyllä hieman sinistä, mutta ei todella sinistä, niin kuin useimmat Ledit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom