Maetorahka

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuin kauan tommoisa rahka + mehukeitto - systeemejä ilkeis pitää huoneenlämmös valmiina settinä.

tämmönen topicci kun kerta pongahtanut ylös, niin pitää sitä laittaa omatkin suosikit:
Purkki rahkaa ja viime kesän marjoja. Mansikat meni aluks, nyt on menossa pakastimen mustikkavarastot. Ens kesänä pitää käydä pariin otteeseen poimimassa noita mansikoita, että riittäis koko vuodeks.

tää on kans ihan toimiva resepti ja parivuotta nykinyt iltaisin puntin jälkeen.

1.prk ehhmanin rahkaa
pari desiä rasvatonta vanilja jogurttia
desi neljänviljan hiutaleita
pari rkl vehnäleseitä
2 raakaa kananmunaa
ja mausteeksi vaikka pakastemarjoja,persikkaa tms hedelmää
rasvatonta maitoa sen verta että notkistuu sopivaksi.

ihan jees resepti jossa on kaikki,hiilarit,protskut ja lisäksi kuidut.pakastemarjoista saa vielä oikeita vitamiineja ja flavonoideja joita ei purkista saa.

:hmmm:

Mitenkä muuten on tuon pakastamisen kanssa, säilyykö siinä vitamiinit + muut sydeemit. Tullu vaan mieleen, kun itelläkin on pakastin täynnä marjoja ja niistä harva se päivä sorvaan jotain lesepirtelöitä, että onko ne marjat siinä vaan makua antamassa... :rolleyes:

Oottekos kuullu sellasesta, että pakastemarjoja / kasviksia ei saisi syödä jäisenä? Jostain muistan kuulleeni näin, syytäkään en muista.. Liekkö joku urbaani legenda?

Originally posted by Ulle
Joka päivä menee alas:

Purkki rahkaa
Mehukeittoa sokeriton Valio 2kcal/100g
Pakastemansikoita

En oo kyllä sellasta mehukeittoa nähnyt jossa ois 2kcal/100g. Mustikkakeitossa on 2g hiilareita/100g, mansikkakeitossa 2,2g/100g ja vadelmassa 2,3g/100g. Eli mustikassa on 8kcal/100g, mansikassa 8,8kcal/100g ja valdelmassa 9,2kcal/100g. Purkeissa lukee 8kcal/100g(mustikka) ja 9kcal/100g(mansikka ja vadelma). Maitorahka+mehukeitto on kyllä parasta kun keittoa tarvii laittaa paljon vähemmän kun esim. jugurttia ja maistuukin paremmalle. Maitorahka+mehukeitto on parempaa kun seksi :D (seksiin kyllästyy, maitorahka+keittoon ei):kippis1:

Originally posted by Jortsu
Mitenkä muuten on tuon pakastamisen kanssa, säilyykö siinä vitamiinit + muut sydeemit.

Jostain oon lukenut (taas :D), että ihan kohtalaisesti pitäisi säilyä, jos ne sulattaa äkkiä. Huonoin vaihtoehto on laittaa pakasterasia jääkaappiin sulamaan -> sulaa hitaasti. Mikrossa tai vesihauteessa sulattaminen lienee paras vaihtoehto.

Originally posted by Iivili
Jostain oon lukenut (taas :D), että ihan kohtalaisesti pitäisi säilyä, jos ne sulattaa äkkiä. Huonoin vaihtoehto on laittaa pakasterasia jääkaappiin sulamaan -> sulaa hitaasti. Mikrossa tai vesihauteessa sulattaminen lienee paras vaihtoehto.
hmmm, kuulostaa kummalta. Ruoan nopean pakastamisen edut olen kuullut, mutta tohon en keksi logiikkaa. Voisitko valaista lisää? (tai anna lähdeeee... :D )

Originally posted by bobcat
Ehrmannille ehdoton ei.
Miksi? Ite vaihdoin kokonaan Ehrmannin rahkaan, se kun on puolet siitä mitä Valion ryöstöhintaiset rahkat maksaa. Onko kellään tietoa onko Ehrmannilla tarjolla myös raejuustoa?

Mulla on tällanen aika perinteinen:
-yks valion maitorahka
-yks banaani mössöttynä
-vajaa purkki ananasmurskaa

Tulee aika iso satsi näin pienelle miehelle, mutt hyvää on, éikä rahkan happamuus tuu lähes ollenkaan läpi...

Nykyinen vakio(dieetti päällä, miksei muutenkin)

1purkki ehrmannin rahka
1dl mansikkamehukeittoa
30g marjoja
30g soijarouhetta
1 pieni banaani

Tehosekoittimeen ja välittömästi ääntä kohti.

Originally posted by Iivili
No pistetäänny kerrankin:
http://www.finfood.fi/finfood/kasvikset.nsf/wsailonta/EBC4FD33915BE7DAC2256A540030E64D?OpenDocument
http://www.marttaliitto.fi/arkisto/elo02/eloruo.htm#sulatus

Ei noi ny mitään yliopistollisia tutkimuksia ole, mutta tarviiko aina ollakaan? Mikähän laitos tutkisi: "Sulatusmetodin ja nopeuden vaikutus pakastemarjojen ravinteiden säilyvyyteen ." :D
Ääh, ei noi auttanut yhtään. Paitsi tietysti todisti ettet keksinyt itse juttua, niinkuin itse yleensä teen :lol1:

Originally posted by Jortsu
Onko kellään tietoa onko Ehrmannilla tarjolla myös raejuustoa?

En tiedä mutta Milbonalla on , 400g/1,49e :kippis1:

Äh, rahka vedetään raakana!! Viimeiset kaksi vuotta menny ilman mitään mukinoita. Kun meitsi vetää rahkaa naamaan, niin siinä ei kysymyksiä esitetä:D

Originally posted by turilas

1.prk ehhmanin rahkaa
pari desiä rasvatonta vanilja jogurttia

Kylläpäs piti pitkälle lukea, ennenkuin ensimmäisen kerran mainittiin jogurttiin sekoittaminen...

- 250 gr rahkaa
- 0,5 kg jogurttia
- pakastermarjoja
- mysliä / leseitä
- maapähkinöitä
- iso lusikka

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom