Madventures

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Allah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ongelma oli Rikun selittely kuinka Afrikan malli, jossa koirilta purraan kaula auki tai leikataan vielä sykkivä sydän ulos ja sitten vasta syödään, on parempi kuin länsimaitten tehotuotanto.
Minun mielestä juuri tuo on se pointti jonka monet (turhaan) vetivät tuosta Rikun selityksestä, vaikka ei niin tarkoittanut, vaan vertasi tehotuotantoa tietyssä kontekstissa, jotta katsoja osaa suhteuttaa nämä asiat toisiinsa, eikä kiehu ja huuda kuinka väärin ja kuvottavaa voodopoppoon tavat ovat. En itsekkään pidä tuollaisista tavoista, mutta asiat pitää osata ajatella hieman pidemmälle eikä vain länsimaisten lasien läpi, ymmärtää miksi tuollaisia tapoja on, ei niitä varsinaisesti pidä hyväksyä, vaan ymmärtää syyt siihen. Sama on joissain muslimimaissa lapsimorsiammet, pitää osata katsoa asiaa kulttuurin näkökulmasta eikä vain kauhistella kuinka väärin se on.

edit. Se kyllä huvitti kun tämä voodoopäämiesmikälie sanoi että voodoon ansioista Afrikassa eikä Beninissä ole sotia eikä väkivaltaa.

Katsoin ohjelmaa subin nettitv:stä ja vitutus nousi aika korkeelle. Kaikenlainen eläinten kärsimisen näkeminen pistää nyt tietenki tunteet pintaan, mutta enemmän vitutti se, että se helvetin nettitv päätti lopettaa ainakin mulla toimintansa juuri koiran tappamisen jälkeen. Pitänee kattoa telkkarista uusintana sit. edit:Tuli mieleen, jos kerta Afrikassa on niin kauhea nälänhätä niin miksi vitussa ne ei syöny sitä koiranpentua. Mitä tuhlausta.

Teki itselläkin saman tempun, mutta klikkasin sitten videon uudelleen pyörimään ja kelasin siihen kohtaan mihin jäi (siinä on se kelauspalkki kuvan alalaidassa). Niin ja söihän ne sen pennun, sanottiin siellä extrapätkässä mitkä näkee sieltä samaisesta subin nettitv:stä, ja taisi joku täälläkin mainita.

Onko se siis nyt tuon ohjelman vika, että Afrikassa ollaan raakalaismaisia eläimiä kohtaan ja myös ihmisiä?

Eli jos Madventures ei olisi ollut paikan päällä niin noita asioita ei olisi tapahtunut?

Mielestäni noita afrikkalaisia ja niiden kulttuuria voi vapaasti dissata, olivathan nuo rituaalit tarpeettoman raakoja. Mutta hei, sellaisia uskonnot ovat. Mitä tahansa saa tehdä, koska "uskonnonvapaus" sen mahdollistaa. Kenties vammaisin länsimainen käsitys "vapaudesta" mitä löytyy.

Kävikö kellään samoin kuin mulla, että kaikkien eläinkohtien ajaksi käänsin kanavaa, mut sitte ku ne viilteli omia lapsiaan niin pystyi seuraamaan ihan ok?

Nimenomaan näin. Silmät peittoon, kun eläimiä satutetaan, mutta lapsen satuttamista pystyi katsomaan. Kaveri vieressä ihmetteli, että "Ai TOIKO ei puistata sua sitten yhtään?" Ei, sori nyt vaan. Tai kyllä nyt yhtään, mutta.. Eihän se kivaa katsottavaa ole, kun puolustuskyvytöntä lasta viillellään - siinä mielessä se on samanlainen kuin eläin, yhtä "paljon" pystyy vaikuttamaan omiin asioihinsa. MUTTA erona tuossa oli vain se, että koira menetti henkensä – lapsi ei. Lasta juhlittiin, koira toimi vain uhraamisen välineenä. Missä vika? Mikä tekee sen lapsen elämästä niin hemmetin paljon kalliimman? Hä? Ainakin mulle mun entinen koirani oli ja on tärkeämpi tässä maailmassa kuin kukaan ihminen, mutta noin niin kuin yleisesti ajattelen eläinten ja ihmisten olevan yhtä arvokkaita.

Niin ja joo, en siis syö lihaa, en sen paremmin koiraa kuin nautaakaan. Mielestäni niillä molemmilla on arvo ja oikeus luonnolliseen elämään. Ei mitään eläimiä saa kohdella kaltoin. Enkä ole koskaan käynyt missään tehotuotantohippisivuilla tms, oon vaan mietiskellyt.

Mitä Madventuresiin tulee, niin olen katsonut molemmat aiemmat kaudet monta kertaa ja niihin verrattuna olen ollut hieman pettynyt tähän kolmoskauteen. Ehkä vähän kielenvaihdoksen vuoksi mutta myös siksi, että pojat tuntuvat hakevan vähän liikaakin sitä "shokeeraamista". Missä riippumatot? Missä travellausinfot ja itse matkustaminen? Joojoo, maailma on paha mutta sen nyt muistaa muutenkin, televisiosta katselisi mieluummin jotain mieltäkeventävää. Eilinen jakso oli vähän liian ahdistava minun makuuni.

Kyllä tuo on ihan hyvä että näyttäävät millasta tuollakin Afrikan puolella on toi homma. Ei se ole pelkkää veden ettimistä ja kasvomaalailujen tekemistä. Travelleriohjelma kun on niin hyvin tuo viime jakso näytti tuon maan puuhia. Sitä tässä kaivataan ja sitä Riku ja Tunna myös tekee. Afrikka jakso oli yksi monista jaksoista ja seuraavaks nähdää lisää "uusien" maiden kulttuureja. Jos joku ei voi sietää kattoa näitten kulttuurejen eroja niin sitten ei kato. Näihin on turha yrittää vaikuttaa mitenkään, ei ne sitä teurastusta yms. lopeta kun sitä on kaikkien sukupolvien ajan tehty. Antaa asian vain olla. :)

Lasta juhlittiin, koira toimi vain uhraamisen välineenä. Missä vika? Mikä tekee sen lapsen elämästä niin hemmetin paljon kalliimman? Hä? Ainakin mulle mun entinen koirani oli ja on tärkeämpi tässä maailmassa kuin kukaan ihminen, mutta noin niin kuin yleisesti ajattelen eläinten ja ihmisten olevan yhtä arvokkaita.

Jotta saisit mielen rauhan voin vakuuttaa että tälläkin hetkellä moni lapsi tai ihminen ikään katsomatta, kokee elämässään paljon halvemman ja enemmän kärsimystä aiheuttavan kuoleman kuin tuo koiran pentu. Näin toki tapahtuu myös eläimille ja kaikille mitä vaan voidaan luokitella eläväksi olennoksi maan päällä. Reiluako? Ehkä se ettei meidän tarvitse sen enempää nähdä niitä televisiossa.

Jotta saisit mielen rauhan voin vakuuttaa että tälläkin hetkellä moni lapsi tai ihminen ikään katsomatta, kokee elämässään paljon halvemman ja enemmän kärsimystä aiheuttavan kuoleman kuin tuo koiran pentu. Näin toki tapahtuu myös eläimille ja kaikille mitä vaan voidaan luokitella eläväksi olennoksi maan päällä. Reiluako? Ehkä se ettei meidän tarvitse sen enempää nähdä niitä televisiossa.
millainen on halvempi kuolema kuin neekerilapsi puremassa kaulan auki?

millainen on halvempi kuolema kuin neekerilapsi puremassa kaulan auki?

Kasvaa tehotuotettuna ja tulla tapetuksi päästäkseen lihatiskiin ja sieltä ruokapöytään?

edit: en oikeesti ymmärrä kuinka ihmiset nostaa tällasen haloon näistä jaksossa nähdyistä asioista, kun samalla kuitenkin nukutaan elävänä kynittyjen hanhien pehmoisissa höyhenpeitoissa

Kasvaa tehotuotettuna ja tulla tapetuksi päästäkseen lihatiskiin ja sieltä ruokapöytään?
ja moni ihminen kokee sen? läpällähän toki tuon heitin mutta silti, vaustauksia kehiin heij! :dance:

edit. itsessäni jakso nyt ei sen kummempia tunteita herättänyt, ehkä vähän raskaampaa katsottavaa vain. ei sellaista jota mielellään kännissä katsoo kuten aikaisemmat jaksot.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä vastausta tarvinnut etsiä kauempaa kuin tämän päiväisestä iltasanomista: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1676579

Itse lopetan tän off-topicin tähän.

"Pian selvisi, että tyttö oli surman yhteydessä raiskattu vieraalla esineellä. Tämä ei vielä yksin tehnyt tapauksesta erikoislaatuista seksuaalirikosta. Mutta todisteet osoittivat pian, että todennäköinen surmaaja saattaakin olla nainen!"

Pikkutyttö surmattiin ja raiskattiin vieraalla esineellä.
-Sou?
Tekijä oli nainen.
-OMFG sairainta mitä oon ikinä kuullut!!

Raakoja asioita tapahtuu, sille ei voi mitään. Itse vältän satuttamasta ja tappamasta ja se riittää mulle.

:offtopic: ends here

Itse viime jaksosta: pikkupoika puremassa koiranpennun kaulan auki täysin yllättäen oli kieltämättä yksi rajuimmista katselukokemuksista. Mutta se siitä. En voi jeesustella koska huomenna syön kuitenkin kaupan jauhelihaa.

Nimenomaan näin. Silmät peittoon, kun eläimiä satutetaan, mutta lapsen satuttamista pystyi katsomaan. Kaveri vieressä ihmetteli, että "Ai TOIKO ei puistata sua sitten yhtään?" Ei, sori nyt vaan. Tai kyllä nyt yhtään, mutta.. Eihän se kivaa katsottavaa ole, kun puolustuskyvytöntä lasta viillellään - siinä mielessä se on samanlainen kuin eläin, yhtä "paljon" pystyy vaikuttamaan omiin asioihinsa. MUTTA erona tuossa oli vain se, että koira menetti henkensä – lapsi ei. Lasta juhlittiin, koira toimi vain uhraamisen välineenä. Missä vika? Mikä tekee sen lapsen elämästä niin hemmetin paljon kalliimman? Hä? Ainakin mulle mun entinen koirani oli ja on tärkeämpi tässä maailmassa kuin kukaan ihminen, mutta noin niin kuin yleisesti ajattelen eläinten ja ihmisten olevan yhtä arvokkaita.

Niin ja joo, en siis syö lihaa, en sen paremmin koiraa kuin nautaakaan. Mielestäni niillä molemmilla on arvo ja oikeus luonnolliseen elämään. Ei mitään eläimiä saa kohdella kaltoin. Enkä ole koskaan käynyt missään tehotuotantohippisivuilla tms, oon vaan mietiskellyt.

Mitä Madventuresiin tulee, niin olen katsonut molemmat aiemmat kaudet monta kertaa ja niihin verrattuna olen ollut hieman pettynyt tähän kolmoskauteen. Ehkä vähän kielenvaihdoksen vuoksi mutta myös siksi, että pojat tuntuvat hakevan vähän liikaakin sitä "shokeeraamista". Missä riippumatot? Missä travellausinfot ja itse matkustaminen? Joojoo, maailma on paha mutta sen nyt muistaa muutenkin, televisiosta katselisi mieluummin jotain mieltäkeventävää. Eilinen jakso oli vähän liian ahdistava minun makuuni.

Oon samaa mieltä..

En ole mikään eläinaktivisti, enkä mikään mukaan aktivisti... mutta mistä lähtien ihminen on kuvitellut että hän on se joka on tän maailman pääeliö? Ei kukaan ihmisen järjellä varustettu voi sellaista tietää.
Ihan yhtä arvokkaita ne on ne eläimetkin kuin ihmiset. Siinä ei ole pahaa jos eläin tapetaan ruoaksi, sitähän tapahtuu jatkuvasti muiden eläinten osalta myös luonnossa, mutta siinä on se ero että tapetaanko se kiduttaen kuten tää koiranpentu tässä vaiko ampumalla suoraan kuolettavan iskun aivoihin, jolloin eläin ei kidu. Kellään ei ole kulttuurin/uskonnon varjolla mitään oikeutta kiduttaa muita eläin/ihmislajeja! Uskonnotkaan ei tuo mitään muuta kuin pahaa tähän maailmaan, jolla ihminen hyväksyy sairaat tekonsa. Sais kieltää lailla kaikki uskonnot täältä. Enkä nyt puhu ainoastaan muslimi, afrikkalais tms uskonnoista vaan myös kristinuskosta ja näistä muka "oikeista" uskonnoista, yhtä pahoja kaikki.

Jos madventures on tätä jatkossa niin en kyllä aio katsoa... lopetin tuonkin jakson katsomisen siihen vaiheeseen kun se penska tappo sen koiran.. ehkä tää uus madventures ei oo enää se sama mikä ennen, vaan on tarkoitettu jopa täysin eri kohderyhmällekkin...aiempi käsitteli travellausta tää käsittelee kulttuureja mahdollisimman shokeeraavasti... no tietysti onhan se mielenkiintoista elokuvissa, mutta oikeassa elämässä en halua tuollaista nähdä kun tietää että se kaikki on totta.:( Kuinka noita eläin ja ihmisparkoja kidutetaan ym. Haluan elää tässä asiassa ihan omassa kuplassani, vaikkakin tiedän että tätä tapahtuu mutta en halua nähdä sitä telkkarista.
Pari ekaa jaksoa oli ihan hyviä, kun siinä ei kidutettu ketään ja aion vilkaista seuraavatkin jaksot, mutta jos jatkuu samaa rataa kuin tää west africa niin mulle riitti :)

Siinä ei ole pahaa jos eläin tapetaan ruoaksi, sitähän tapahtuu jatkuvasti muiden eläinten osalta myös luonnossa, mutta siinä on se ero että tapetaanko se kiduttaen kuten tää koiranpentu tässä vaiko ampumalla suoraan kuolettavan iskun aivoihin, jolloin eläin ei kidu.

Tappaako leijona antiloopin ampumalla päähän? Entä kissa hiiren? Taitaa luonnossa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että eläin kuolee siihen, että siltä purraan kaula tohjoksi. Eli tuollainen on eläimille melkeinpä se luonnollisin kuolintapa. Eri juttu tietenkin luonnossa, kuin tällainen rituaalimurha ihmisen toimesta.Mutta joo. Eiköhän tää vääntö ala olla tässä.

yhyy valivali, "lopetan madventuresin kattomisen kun siinä näytetään eläimen tappamista."

Lopettakaa hollywood leffojen katsominen ja jenkeistä tulevan musiikin kuuntelu, kun yhdysvallat sotii koko ajan.

Peeveli, tarkoitin nyt lähinnä sitä että tää uus madventures ei oo lähimainkaan sitä mitä aiemmat ja pelkästään se että siinä viillellään ihmisiä ja tapetaan eläimiä niin ei oo syynä siihen ettenkö jatkossa katsoisi.. vaan se että tää ei oo enää sama ohjelma josta pidin täysin eri aihealueet.

On se nyt tosiasia, että tämä sarja on muuttunut vähän huolestuttavaan suuntaan. Ok, sitä rentoa menoa nähtiin kaksi kautta, mutta vois sitä nyt perkele jotain muutakin olla kuin "Top 5 extreme / ällötys pätkät". Tuosta on mun mielestä nyt jotenkin hävinnyt koko se alkuperäinen tunnelma, kun keskitytään liikaa mässäilemään noilla "shokeerauspätkillä".

Totta helvetissä maailmalla tapahtuu kaikenlaista, joka esim. meikäläistä järkyttää, mutta en mä välttämättä halua sitä kaikkea nähdä telkkarissa.

Näin eläinrakkaana ihmisenä + kahden koiran omistajana esim. viime jakson muutamat tässäkin ketjussa useasti mainitut tapahtumat olivat aika rankkaa katsottavaa.

Aiemmilla kausilla parasta antia on itselle ollut ne vähän letkeämmät osiot, ei niinkään se extremetouhu. Kyllä mä tuon kauden aion katsoa, mutta nyt jo tiedän, että ei nouse omassa mielessä yhtä korkealle kuin aiemmat kaudet.

kyllä mäkin katson itteni koiraihmiseks.. On ollu siitä asti hauva kun synnyin.. Välillä kuono vaihtunu.

Mutta ei noi nyt NIIN pahoja juttuja ollu. Maailmassa tapahtuu aika paljon pahempakin asioita, kuin koiran uhraamista.

kyllä mäkin katson itteni koiraihmiseks.. On ollu siitä asti hauva kun synnyin.. Välillä kuono vaihtunu.

Mutta ei noi nyt NIIN pahoja juttuja ollu. Maailmassa tapahtuu aika paljon pahempakin asioita, kuin koiran uhraamista.

Sulta menee nyt se pointti ohi. Ei mua haittaa, jos näytetään tuollaisiakin pätkiä, mutta kun tällä kaudella näyttää siltä, että muuta ei näytetäkään. Eli koko ohjelman luonne on täysin muuttunut.
Itellä on kahden aiemman kauden DVD boksit ja niitä on aina välillä mukava katsella ja fiilistellä, mutta tästä uudesta kaudesta ei tule ainakaan mulle ollenkaan sitä samaa fiilistä.

Vanhoista kausista tuli kuitenkin pääsääntöisesti hyvä ja positiivinen fiilis, tästä nykyisestä kaudesta useammin sellainen wtf fiilis...

edit:
olihan aiemmillakin kausilla melko rankkojakin juttuja, mutta se ei haitannut lainkaan kun vastapainona kuvattiin myös sitä ns. tavallista elämää niiltä samoilta alueilta. Nyt haetaan vaan ne eniten tunteita herättävät asiat ja jätetään ne arkisemmat kokonaan pois. Itseä ainakin se kokonaisuus kiinnostaisi enemmän, ei pelkästään ne ääripäät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom