Muutaman kerran saanu Bradyllä katsottua sen puolustuksen (smart QB) ja ne on aluepuolustuksessa, siihen juoksupeli, niin tukimiehet ja safetyt on heti taklaamassa pallonkantajaa, kohtalaista pelin lukemista, kun taas itsellä safetyt peruttelee ja ei tuu vastaan juoksupeleissä..
Jotenkin kuitenkin nyt paistaa joku kokemattomuus tms. näistä viesteistä. Ja nyt puhuu Madden-uran 09:llä aloittanut... :D
Mutta ihan oikeasti... ja rakentavaa kommenttia yrittäen, niin kyllä se vika 90% varmuudella on silti siinä pelin lukemisessa ja oikean audiblen valinnassa. Varmaan jollain on parempaakin kommenttia, mutta mitä juoksuun tulee, niin run blitziähän välttää hyvin quick passilla tai jos on munaa olla muuttamatta kuviota niin syötöllä hot receiverille. Myös hot routeilla kun vähän muokkaa omia suosikkikuvioitaan niin niitä ei ihan niin selkeästi vastustaja pysty lukemaan. Mutta totta helvetissä konevastustaja run blitzaa ihan helvetisti, jos minkäänlaista heittopelin uhkaa ei ole olemassa. Näinhän rationaalinen playcalling pakottaa tekemään.
Mitä pitkiin syöttöihin tulee, niin eihän mikään rissu oletuksena ota kiinni hyppypalloja. Syöttö on paska jos rissu joutuu siihen hyppäämään. Piste. Syy on siis syötössä ja/tai kuviossa. Ja jos sellainen näppeihin tarttuu niin se on enemmän tai vähemmän tsägää. Ei paljoa tosielämän rissut kattele QB:ta, jonka pommeihin joutuu koko ajan hyppimään. Nehän kuolee sinne sillä menolla.
Ja kyllä ne pommit ihan kivasti perille menee riittävän usein esim. corner striken tyyppisillä kuvioilla tai flag/post route pohjaisilla. Näissä olennaisinta tietysti 1-on-1 tilanne, johon puolustajan saattaa. Jos oma rissu ei ole asemissa eikä edes kovempi pelimies noista kahdesta, niin turha kuvitella, että mitkään pidemmät pommit perille menee. Kyllä siinä joku pontti pitää olla miksi sitä palloa valitsee sinne toimittavansa.
Safetyt ja DB:t ei tosiaan jää jälkeen kovin helposti, mutta kyllä ne sinne selkäpuolelle saa jätettyä ihan realistisesti, jolloin ei muuta kuin pommia menemään rissun eteen jos on tilaa.
Kannattaa ehkä mennä enemmän onlineen kattelemaan miten muut pelaa.
Oma ongelmani on taas heittopelin puolustaminen. Ei vaan suju toivotulla tavalla. Ainakaan jos itse haluaa DB/safety roolia ohjailla...
Ja vertailun vuoksi itellä Madden rating vai mikä se nyt oli taisi olla jotain karvan verran alle 700. Rush offense ja defense täydet, heittopuolella kusee. Eikä toi nyt kerro kovinkaan paljoa vielä toi rating, mutta antaa jotain suuntaa siihen missä on kehittämistä.