Madcow 5x5 ja failure

Olen tekemässä Madcow 5x5 ohjelmaa (http://stronglifts.com/madcow-5x5-training-programs/).
Olen nyt viikolla viisi ja kakkospäivän pystypunnerruksen vitonen jäi yhden vajaaksi. Kyykky ja mave menivät läpi.

Mitä teen?
  1. En välitä, nostan ensi viikolla painoja normit 2,5kg.
  2. Uusin koko viikon.
  3. Uusin vain kakkospäivän, jatkan eteenpäin muissa päivissä.
  4. Uusin vain pystyn, jatkan eteenpäin muissa liikkeissä.
  5. Vaihdan parempaan ohjelmaan.
  6. Unohdan koko jutun ja keskityn kaljanjuontiin...
  7. Jotain muuta, mitä?

Itse en välittäisi yhdestä huonosta treenistä vaan pistäisin painoa normaalisti lisää ens viikolla. Jos ens viikko ei mene läpi niin sitten joku 5-10kg pois pystäristä ja homma jatkuu.

Yleensä kun tuollainen perus ohjelma missä ei ole muuta kuin päivittäistä vaihtelua ei mene parina päivänä läpi porukka jää junnaamaan niitä painoja mitkä viimeksi menivät läpi tai mitä pitäisi omasta mielestä tulla. Tällöin jäädään helposti paikalleen hakkaamaan päätä seinään, kun taas jatkamalla vähän alempaa kroppa ehtii vähän palautumaan ylirasitus tilasta ja jatkamaan samaa vanhaa nousua stoppi kohdan yli.

Jos ei jostain syystä mene ensi treenissä läpi, voit pudottaa painoja viisi kiloa ja teet kahdessa seuraavassa treenissä 7 sarjaa 5 sijaan eli 7x5. Tällöin kroppa saa jo klaaratuilla vanhoilla painoilla uutta ärsykettä, johon sopeutua eikä mene treeni hukkaan. Ei varmaan välttämätöntä, sillä sulla jäi vaan yksi toisto vajaata, mutta better safe than sorry.

Back
Ylös Bottom