MacBook 1,83 Mikrobitin testivoittoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu

slc

Omenakauppias
Ikä
52
Mikrobitin 04/07 lehdessä oli n. 1000 e hintaluokan kannettavien testi. Mukana olivat Acer, Apple, Asus, Fujitsu Siemens, HP, Lenovo, MSI ja Toshiba. Apple voitti testin.

Lehdestä voi lukea tarkemmat arvostelut ja testattujen mallien tiedot.

Lainaus: "Nykyään kun Appleenkin saa asennettua Windowsin, ei edes käyttöjärjestelmä asetu ongelmaksi Apple harkitsevalle. Henkilökohtaisena kotikoneena omppu on silkkaa juhlaa."

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uusimmassa mikropc-lehdessä (nro4 29.3) Macbook 13" jäi keskikastin alle. Huomioitavaa kuitenkin, että tuohon oli survottu Vista.

"macbook jää suorituskykymittauksissa hännille, vauhtia toki riittää Windows Vistaan ja useimpiin työtehtäviin, mutta pelaaminen on unohdettava"

XP:ssä taitaa olla hieman parempi tilanne?

E: ei siis saman hintaluokan vehje vaan tämä +1500€

lisää tarkennusta, ei jäänyt keskikastin alle vaan puoleen väliin.

Uusimmassa mikropc-lehdessä (nro4 29.3) Macbook 13" jäi keskikastin alle. Huomioitavaa kuitenkin, että tuohon oli survottu Vista.

"macbook jää suorituskykymittauksissa hännille, vauhtia toki riittää Windows Vistaan ja useimpiin työtehtäviin, mutta pelaaminen on unohdettava"

XP:ssä taitaa olla hieman parempi tilanne?

E: ei siis saman hintaluokan vehje vaan tämä +1500€

lisää tarkennusta, ei jäänyt keskikastin alle vaan puoleen väliin.

Mikähän malli lie ollut testissä? Kun ei tuosta Mikropc:n webbisivusta ota selvää. Pelkästään MacBook 13" näkyy, kun taas kaikkien muiden merkkien pienimmätkin mallivivahteet on eritelty...

mallit

No eipä tuossa lehdessäkään ole mitään tarkempaa.

Speksejä:

hinta 1529
Intel Core 2 Duo T7200 2GHz
giga muistia
Intelin GMA 950 integ. näyttis
Mac OS X v10.4 Tiger

Juu musta MacBook. Siis Vistan olivat siihen survoneet? Mielenkiintoista olisi tietää tarkemmin heidän testausproseduurinsa. Liekko ollut vielä Bootcamp 1.2 käytössä.

Lainaus: "Nykyään kun Appleenkin saa asennettua Windowsin, ei edes käyttöjärjestelmä asetu ongelmaksi Apple harkitsevalle. Henkilökohtaisena kotikoneena omppu on silkkaa juhlaa."

Mitäs Applea siinä sitten jää oikein jäljelle jos tuohon windowsin laittaa, kuoret ja näppäimistö?

Koska macin kikkareelle ei ole saatavissa kaikkia työympäristöissä tarvittavia ohjelmistoja. Tuohan ei nyt applen syy ole mutta kuitenkin. Vastahan itsekin kirosit kännykän yhdistämisestä mäkkiin. On hieman hankalempi toimenpide kun noksu ei pc-suitea alustaan tarjoa.

Ja vaikka itsekin applea kovasti haluaisin niin ainakaan tällä hetkellä en moista voisi ainakaan töissä käyttää, jäisi sitten vain tyylikkääksi kotiläppäriksi.

Ja mikehän alkaa kuullostaa kohta yhtä aivopestyltä kuin hopeisen omenan keskutelijat. ;)

Kyllähän mäkki on hyvä, kaunis ja vakaa käyttöympäristö. Mutta ei se silti autuaaksi tee tai kaikille sovi. Mäkismi menee minusta vain samaan gategoriaan linuxismin kanssa. Se aiheuttaa ihmisessä sellaisen kiihkokäyttäjämoodin jonka seurauksena käyttäjä paasaa kovaan ääneen ympäri internettiä oman käyttöjärjestelmän ylivertaisuudesta toisiin nähden. Ja kyllä, samaa kiihkoilua näkee päivittäin juuri mäkki, linux ja windows foorumeilla. :D

Mitäs Applea siinä sitten jää oikein jäljelle jos tuohon windowsin laittaa, kuoret ja näppäimistö?

Kuka jumalauta vapaaehtoisesti enää windowsia laittaa, jos Macciin vaihtaa? Tota mä en tajua, että hommataan kone, joka kykenee käyttämään Mac OS käyttistä ja silti laitetaan pääkäyttikseksi win.

Lainaus oli Mikrobitin arvostelusta... Mulla on itellänikin Win asennettuna mutta silloin erittäin harvoin kun sen buuttaan niin pitkin kynsin sen teen.

Kaukana menneisyydessä ovat ne ajat, jolloin käyttöjärjestelmiä valittiin niiden ominaisuuksien perusteella. Nykyään käyttikset ovat yhtä paljon mielikuvamarkkinointia kuin vaikkapa oluet.

Sama tuli mieleen. Kun mä hommaan Macin niin syynä on se käyttis eikä ne hienot kuoret. Ideana on kuitenkin päästä Windowsista eroon, ihan sama se on, miltä kone näyttää.

Sama tuli mieleen. Kun mä hommaan Macin niin syynä on se käyttis eikä ne hienot kuoret. Ideana on kuitenkin päästä Windowsista eroon, ihan sama se on, miltä kone näyttää.

:offtopic:
"ideana on päästä poikuudesta eroon, ihan sama miltä se (nainen) näyttää!"

ei pahalla mutta ei kauheen hyvälläkään, toi kuullostaa "my os is superior!" - kakkendaalilta

:offtopic:
"ideana on päästä poikuudesta eroon, ihan sama miltä se (nainen) näyttää!"

ei pahalla mutta ei kauheen hyvälläkään, toi kuullostaa "my os is superior!" - kakkendaalilta

Hehee, just. Meneeköhän sulla tietokoneharrastus pikkusen yli kun vertaat tietokoneita naisiin? Oisko aika huolestua...

Tietokone on tietokone, mitä väliä sillä on, miltä se näyttää. Mua vituttaa se, että Windows ei pysy pystyssä, eikä se, että mun koneessa on pari naarmua.

kyllä toi mun mielestä vähän fanaattiselta macismilta/linuksismilta kuullostaa mutta voin olla väärässäkin..

kyllä toi mun mielestä vähän fanaattiselta macismilta/linuksismilta kuullostaa mutta voin olla väärässäkin..

Mitäs fanaattista siinä on, että haluaa koneensa toimivan kunnolla. Omalla kohdalla vähän huono puhu fanaattisuudesta kun oon käyttänyt Applen koneita ehkä noin tunnin yhteensä koko elämäni aikana. Tämä kone saa jäädä viimeiseksi Windows-pohjaiseksi, ei enää jaksa hajoilla tämän käyttiksen kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom