MacBook 1,83 Mikrobitin testivoittoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Koska macin kikkareelle ei ole saatavissa kaikkia työympäristöissä tarvittavia ohjelmistoja. Tuohan ei nyt applen syy ole mutta kuitenkin. Vastahan itsekin kirosit kännykän yhdistämisestä mäkkiin. On hieman hankalempi toimenpide kun noksu ei pc-suitea alustaan tarjoa.

Ja vaikka itsekin applea kovasti haluaisin niin ainakaan tällä hetkellä en moista voisi ainakaan töissä käyttää, jäisi sitten vain tyylikkääksi kotiläppäriksi.

Ja mikehän alkaa kuullostaa kohta yhtä aivopestyltä kuin hopeisen omenan keskutelijat. ;)
Nokia ei mennyt Macciin kun luurin firmis piti päivittää. Ja sitä tässä ihmettelin, että miksi ylipäätänsä hommata maccia jos haluaa windowsia käyttää. Aivopesty, just, mua ei kiinnosta tuo maccivouhotus, mua kiinnostaa vain että saan sillä paremmin duunattua työni kun en windowsia tarvitse. Macissa on omat vikansa, kuten hiiren kiihdytys jota ei saa pois. Mutta winkkuun en kyllä enää palaa, macci tuntuu tosi hyvältä itelle. En silti ymmärrä noita mac vouhottajia ja vielä vähemmän Goan kaltaisia jotka väittää maccivouhottaksi ilman mitään syytä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hehee, just. Meneeköhän sulla tietokoneharrastus pikkusen yli kun vertaat tietokoneita naisiin? Oisko aika huolestua...

Tietokone on tietokone, mitä väliä sillä on, miltä se näyttää. Mua vituttaa se, että Windows ei pysy pystyssä, eikä se, että mun koneessa on pari naarmua.

Millälailla tuo windows kaatuilee? Ei itsellä ole esiintynyt pitkään aikaan kaatuilua winukan kanssa. Ongelmia alkaa esiintyä siinä vaiheessa jos siistii rekisteriä kaikenmaailman putsariohjelmille ja nopeuttaa konetta nopeammaksi kaikenmaailman twiikeillä.

Millälailla tuo windows kaatuilee? Ei itsellä ole esiintynyt pitkään aikaan kaatuilua winukan kanssa. Ongelmia alkaa esiintyä siinä vaiheessa jos siistii rekisteriä kaikenmaailman putsariohjelmille ja nopeuttaa konetta nopeammaksi kaikenmaailman twiikeillä.

Kaatuilua tällä on harvoin, verrattuna 98 ja 95 aikoihin mutta tää on ihan tuhottoman hidas vaikka ainoastaan surffailukäytössä onkin. Käynnistymiseen menee 10-15min, sammuminenkin vie muutaman minsan. Kaikkien laitteiden kanssa on aina hirvee säätäminen. Ohjelmien kanssa pitää aina tapella Eli ihan sitä perus Windows-meininkiä.

En tajua tuota käynnistymisen hitautta. Käynnistys voi kestää minuuttitolkulla, OS X käynnistyy alta minuutin. Samoin XP Macissa käynnistyy alta minuutin. Tossa ei ole mitään logiikkaa. Pitäisihän sen käynnistyä yhtä nopeaan oli kone sitten mikä tahansa jos yhtä tehokkaalla raudalla mennään.

Juu ja itsellä on XP macissa, koska Pakkiksen vippisofta oli alunperin tehty Windowsille, muuta käyttöä tuolle ei ole.

Käynnistysnopeuteen vaikuttaa olennaisesti se, että mitä kaikkea käynnistettäessä ladataan.
Run komennolla msconfig ja sieltä katsomaan "Startup" kohdasta, että mitä kaikkea lataillaan. Kaikki turhat pois (siis sellaiset ohjelmat, joita ei halua automaattisesti käynnistettävän) ja johan nopeutuu.

Ei mulla kestä XP koneen käynnistyminen kuin muutaman minuutin.

samaa ihmettelin minäkin että miten xp:n käynnistymiseen saa menemään vartin. vähän kontrollia että mitkä ohjelmat aukeaa käynnistyessä niin suht nopeesti aukeaa. mulla starttaa siitä jostain hibernaatiosta aina about 2 minsassa jos nyt sitäkään kestää

En silti ymmärrä noita mac vouhottajia ja vielä vähemmän Goan kaltaisia jotka väittää maccivouhottaksi ilman mitään syytä.

ei pahalla mutta kyllä vaikutti vouhottamiselta toi sun postis. vähän niinkun islamistit sanoo: paska amerikka, amerikkalaiset pois!. macistit ja linuxistit sanoo: paska windows, windowsi pois! molemmissa voidaan ainakin nähdä tiettyjä fanaattisuuden piirteitä...

ei pahalla mutta kyllä vaikutti vouhottamiselta toi sun postis. vähän niinkun islamistit sanoo: paska amerikka, amerikkalaiset pois!. macistit ja linuxistit sanoo: paska windows, windowsi pois! molemmissa voidaan ainakin nähdä tiettyjä fanaattisuuden piirteitä...
Koitetaan nyt ratakiskosta vääntää. Miksi ihmeessä ostaa Mac jos haluaa windowsia käyttää? Yhtä tyhmää olisi ostaa windows jos haluaa maccia käyttää. Mikä noista palikoista ei sun pähkinään uppoa?

Ja jos unitilasta starttaa 2 minuuttia, niin silloin on jotain pahasti vialla. Mac aukeaa unitilasta 5 sekunnissa.

Ylipäätänsä puhtaalla asennuksella se windows on myös nopea, se vain tuppaa ajan kanssa kummasti hidastumaan. Kyse on vain siitä, että jotkut diggailee OS X käyttistä ja itse vuosia winkkua käyttäneenä diggaan helvetisti enemmän Macin käyttiksestä.

Koitetaan nyt ratakiskosta vääntää. Miksi ihmeessä ostaa Mac jos haluaa windowsia käyttää? Yhtä tyhmää olisi ostaa windows jos haluaa maccia käyttää. Mikä noista palikoista ei sun pähkinään uppoa?

Ja jos unitilasta starttaa 2 minuuttia, niin silloin on jotain pahasti vialla. Mac aukeaa unitilasta 5 sekunnissa.

Ylipäätänsä puhtaalla asennuksella se windows on myös nopea, se vain tuppaa ajan kanssa kummasti hidastumaan. Kyse on vain siitä, että jotkut diggailee OS X käyttistä ja itse vuosia winkkua käyttäneenä diggaan helvetisti enemmän Macin käyttiksestä.

haen takaa tuota mielipiteen jyrkkyyttä ja ehdottomuutta. voihan joku esim haluta macin ja windowsin ja käyttää niitä molempia koska esim tykkää molemmista. mikspä ei jos se kerran on mahdollista (kummin päin tahansa, puuceekoneessa macin ajaminen tosin laitonta...) saa paljon laajemmat ohjelmistovalikoimat yms käyttöönsä. sekä yksinkertaisesti monipuolisemman tietokoneen jolla voi käyttää molempien käyttiksien hyviä puolia.

ja ainakin xp:ssä toi hibernaatio: rammin sisältö kovalevylle ja kaikki virrat pois. ainut ero totaaliseen sammuttamiseen on se että käynnistyessä sit se rammin sisältö kirjotetaan takas kovalevyltä muistiin ja pääsee jatkamaan siitä mihin jäikin.

Ei tämä poikkea mun muista lausunnoista, olen aina kovin vahvalla mielipiteellä liikenteessä, ei tässä mitään mac-uskontoa ole takana. Olen kritisoinut tuota hiire kiihdytystä ja haukkunut AppleTV:n ja iPhonen.

Mutta nyt usean vuoden ajan winkkua käyttäneenä huomasin OS X:n olevan kyllä toimivampi. Se vain tuntuu paremmalta. Käytän silti windowsia vielä töissä, eikä se ole kivaa sekakäyttää. Varsinkin ctrl nappula menee jo väärin.

Miksi ihmeessä ostaa Mac jos haluaa windowsia käyttää?

Luulisin että tuossa testissä mäkki testattiin winukalla sen takia, että niitä voitaisiin vertailla "apples-to-apples". ;)

Toki olis ehkä ollut hyödyllistä tehdä joku nopeusvertailu myös esim ajamalla photoshopissa joku sopiva batchi millä olis pystynyt vertailemaan osx-vista eroja... Ainakin powerpc aikakaudella mäkki sai näissä testeissä pahasti turpaansa.

samaa ihmettelin minäkin että miten xp:n käynnistymiseen saa menemään vartin. vähän kontrollia että mitkä ohjelmat aukeaa käynnistyessä niin suht nopeesti aukeaa. mulla starttaa siitä jostain hibernaatiosta aina about 2 minsassa jos nyt sitäkään kestää

*reps* Paskatauon verran.. :D

Kun on tää Macismi ja Linuxismi, niin eikö "Macci on kökkö ja ruma, eihän sillä voi pelata, eikä siihen saa edes tarvittavia ohjelmia" ole sitten peeceeismiä? Meinaan vaan että mitä vouhotusta Macista tykkääminen on, samalla kun joku vouhottaa PC:n puolesta?
Yhtä yli se menee niin peeceeisteillä, kuin macisteilläkin.
Enemmänkin se tuntuu menevän niin että, kun siellä yläasteella tutustuttiin wordiin ja excelliin jne, niin vaihtoehtoja ei uskalleta kokeilla.

Nyt on vissiin viikon verran iMac ollut kotona. Onhan tää nyt ollut yhtä juhlaa, kun selittämättömät ongelmat ovat hävinneet ja kone ei jää välillä minuutiksi miettimään, että mitä sitä pitikään tehdä. Samoin tuo ossipenan mainostama hibernaatio on muutaman sekunnin operaatio molempiin suuntiin. Myöskään pelko viruksista ja ahdistus tuhottoman hitaista viruksentorjuntaohjelmista eivät enää ole ongelmia. Negatiivisia puolia ovat olleet lähinnä näppiksen vaihtuneet paikat tietyille napeille.

Yleisesti OS X:n käytettävyys on myös aivan eri luokkaa kuin XP:n näppäriä ominaisuuksia on tuhottomasti, kuten Dashboard ja Exposé. Samoin näppäinyhdistelmillä saa tehtyä monenlaista kivaa, mistä ei XP:n puolella edes voinut haaveilla. Tai jos saattoikin haaveilla, niin piti käyttää jotakin kotikutoista softaa, joka toimi vähän miten sattui ja välillä tuskastuttavan hitaasti. Lisäksi silmäkarkin määrä on riittävä ja siltikään se ei hidasta käyttöä. Ei sille mitään voi, tämä vaan toimii mukavammin kuin Windows, eikä edes vaadi koneelta ihan mahdottomia. Eikä kyllä käy kiistäminen siinäkään, että onhan se mukavaa, kun kone on fiksunnäkönen ja pelkkä virtapiuha hoitaa entisen johtoviidakon virkaa.

XP on tarkoitus jossain vaiheessa Bootcampin tai Parallelsin kanssa ottaa vielä rinnalle käyttöön, kun kouluhommiin tarvitsee välillä ohjelmia, joita ei ole saatavilla Macille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom