Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Kysytäänpä mac-aihetta sivuava kysymys..

Kuulokkeet ois hakusessa, lähinnä iPodiin mutta toki myös macbookkiin. Laittakaa ehdotuksia, sanotaanko että alle pari hunttia ois kattona. Sennheiserin c300:t ollu nyt jo jonkin aikaa käytössä, mutta nyt oon tsekkaillu ainakin Bosen kuulokkeita (around-ear/on-ear). Onko näistä jotain mielipiteitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten saan iTunes -kirjaston siten että se on koko ajan ajantasalla kummallakin koneen käyttäjällä? Ettei tarvitse erikseen importata toiselle käyttäjälle biisejä...

Miten saan iTunes -kirjaston siten että se on koko ajan ajantasalla kummallakin koneen käyttäjällä? Ettei tarvitse erikseen importata toiselle käyttäjälle biisejä...

Siirrät iTunes -kirjaston sinne jaetulle puolelle (nyt en työwinkkkarilta pysty laittamaan polkua, sori) ja käyt iTunesia käynnistäessä osoittamassa uudestaan käytettävän kirjaston paikan, jompikumpi cmd tai optio -pohjassa startatessa.

Kysytäänpä mac-aihetta sivuava kysymys..

Kuulokkeet ois hakusessa, lähinnä iPodiin mutta toki myös macbookkiin. Laittakaa ehdotuksia, sanotaanko että alle pari hunttia ois kattona. Sennheiserin c300:t ollu nyt jo jonkin aikaa käytössä, mutta nyt oon tsekkaillu ainakin Bosen kuulokkeita (around-ear/on-ear). Onko näistä jotain mielipiteitä?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2647213&postcount=17

Jossain toisessa ketjussa Mike ainaki kehu noita. Itellä ei oo Sennheisereita paremmista kokemuksia..

Siirrät iTunes -kirjaston sinne jaetulle puolelle (nyt en työwinkkkarilta pysty laittamaan polkua, sori) ja käyt iTunesia käynnistäessä osoittamassa uudestaan käytettävän kirjaston paikan, jompikumpi cmd tai optio -pohjassa startatessa.
No google kertoi saman + sen että uudet biisit pitää importata aina "secondary" käyttäjälle erikseen, itunes-kirjastona on sharettu /mp3/ kirjasto

Onkos kellään ollut ongelmaa macillä leffoissa että ei tekstit näy? Itsellä vlc näyttää tekstien tilalla pelkkää AAAAAAAAAAAAAAAA ja mplayer ei suostu avaamaan tekstejä ollenkaan ja sama ongelma kaikissa leffoissa jota olen koittanut.

Paljon leopard käyttiksestä kannattais pyytää?

Osaakos joku auttaa? Tuli eilen uusi mbp johon on valmiiksi asennettu snow leopard ja en saa huawein e169 mokkulaa saunalahden liittymällä millään pelittämään. Tikulla on asennustiedostot mutta snow leopard ei sitä suostu avaamaan. Ystävälläni on tiger ja sillä pelittää ongelmitta.

En tiedä ootko saanu jo vastauksen, mutta kerron miten itellä: Eli verkkoasetuksista voi yhdistää ilman mitään Huawein omia ohjelmia. Mielestäni paljon parempi kuin Huawein omat ohjelmat ja lisäksi yhdistämisen saa tonne yläpalkkiin.

Onkos kellään ollut ongelmaa macillä leffoissa että ei tekstit näy? Itsellä vlc näyttää tekstien tilalla pelkkää AAAAAAAAAAAAAAAA ja mplayer ei suostu avaamaan tekstejä ollenkaan ja sama ongelma kaikissa leffoissa jota olen koittanut.

Mulla teki tota ja sitku sain tekstit näkymään ni ei toiminu ääkköset. Ongelma ratkottii sillä, et asetuksista näkymäksi all. Muut koodekit -> Tekstitykset -> UTF-8 raksi pois -> formatted subtitles raksi pois -> encodeks W-1254.
Sitten elokuvan subiraitaa avatessa fontin ominaisuuksissa on tekstityksen koodaus W-1254.

En tiiä mikä noista auttaa mihinkin ongelmaan, mutta tämmösellä setillä sain näkymään niin tekstin kuin ääkkösetki.

Mulla teki tota ja sitku sain tekstit näkymään ni ei toiminu ääkköset. Ongelma ratkottii sillä, et asetuksista näkymäksi all. Muut koodekit -> Tekstitykset -> UTF-8 raksi pois -> formatted subtitles raksi pois -> encodeks W-1254.
Sitten elokuvan subiraitaa avatessa fontin ominaisuuksissa on tekstityksen koodaus W-1254.

En tiiä mikä noista auttaa mihinkin ongelmaan, mutta tämmösellä setillä sain näkymään niin tekstin kuin ääkkösetki.

Ok itse kerkesin lataamaan jo vanhemman vlc:playerin ja sillä näyttäs toimivan normaalisti

Toi on siis päivityshinta Leopardista ylöspäin ja vaatii toimiakseen koneen, johon on jo asennettu Leopard. Täysi installaatio-cd maksaa sitten enemmän.
Höpö höpö.

Toi on siis päivityshinta Leopardista ylöspäin ja vaatii toimiakseen koneen, johon on jo asennettu Leopard. Täysi installaatio-cd maksaa sitten enemmän.
Kyllä se ihan normaali lätty on, eli 29 euroa. Ei vaadi mitään alle. Tai siis päivitys lepiskalle, en ainakaan löytänyt mitään muuta versiota tuosta tuotteesta.

Kyllä se ihan normaali lätty on, eli 29 euroa. Ei vaadi mitään alle. Tai siis päivitys lepiskalle, en ainakaan löytänyt mitään muuta versiota tuosta tuotteesta.

http://gizmodo.com/5335039/the-real-cost-of-upgrading-to-mac-os-x-snow-leopard

Joskin Snow Leopardin installointi tuolla 29e levyllä onnistuu ilmeisesti myös suoraan tiikerin päälle. Virallinen Applen tukema tapa se ei kuitenkaan taida olla...

http://www.appleinsider.com/article..._leopard_disc_will_install_on_tiger_macs.html

Eli loppupeleissä taidetaan olla tuossa 29e hinnassa. Painun nurkkaan häpeämään... :)

http://gizmodo.com/5335039/the-real-cost-of-upgrading-to-mac-os-x-snow-leopard

Joskin Snow Leopardin installointi tuolla 29e levyllä onnistuu ilmeisesti myös suoraan tiikerin päälle. Virallinen Applen tukema tapa se ei kuitenkaan taida olla...

http://www.appleinsider.com/article..._leopard_disc_will_install_on_tiger_macs.html

Eli loppupeleissä taidetaan olla tuossa 29e hinnassa. Painun nurkkaan häpeämään... :)

=>onnistuu juu, mutta nämä vanhat iweb ym sw. ei toimi uudessa ?
ne vanhat versiot ei kait toimi tossa uudessa alustassa ? eli se noin 150eur setti pitänee ostaa silloin?
onko näin vaiko ei?

Elikkäs, elikkäs... Mulle jäi tosta vanhasta macbookista noi leopardin asennuslevyt, pystyykö asentamaan normaalisti muille koneille kuten kaupasta ostetun leopardin? Tuleeko jotakin lisenssi-ongelmia tms?:david:

Vanha kone meni kotivakuutukseen ja uus alumiininen tuli tilalle, saako tähän mistään kuittia millä vois varmentaa että kone ei ole varastettu, jos joskus tulee myytyä..?

Muistelisin että asennuslevyt ova konekohtaisia, tai korkeintaan pystyy samanlaiseen malliin asentaa. Korjatkaa jos olen väärässä..
Oikeassa olet.

Okei, toi selvensikin paljon jo:).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom