Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun Time Machine levy hajos, sinne meni 640 gigaa varmuuskopioita parin vuoden ajalta.
Voinkos määritellä 2 levyä Time Machineen?

Varmaan 4gb?

Vie se enemmän. Ainakin 10.5 asennuslevy oli kaksikerroksinen. Asennettunahan tuo vie sitten vielä enemmän. 80 gigaisellakin levyllä tulee toimeen käyttiksen ja mukana tulevien ohjelmien suhteen,10.4 aikaan minulla oli Mbp:ssa 80 gigainen levy ja siitä oli aluksi vapaana muistaakseni yli 60 gigaa. Musiikkia ja elokuvia ei toki hirveästi mahdu.

Mun Time Machine levy hajos, sinne meni 640 gigaa varmuuskopioita parin vuoden ajalta.
Voinkos määritellä 2 levyä Time Machineen?

http://spyder.wordpress.com/2008/02/16/using-multiple-backup-drives-with-time-machine/

Ton artikkelin mukaan homma on mahdollinen.

Mä valitsisin laiskana miehenä helpomman stategian ja ostaisin peilatun levyn (RAID1) ja ylijännitesuojan/upsin levyille. Tolla setupilla pitää jo mennä aika paljon mönkään, että homma menee katastrofaalisesti pieleen.

Tässä aloittelevana mäcistinä kysyisin pari tsimppeliä kysymystä.

Mitä ohjelmaa käytätte perusvideoiden tsekkailuun?Tässä laitoin PC:ltä mm.treenivideoita koneelle ja nopeella tsekkauksella ei pystynyt käyttämään mitään ohjelmaa. PC:llä olen käyttänyt yleensä bsplayeria, joten lataanko sen tähän vai onko jotain überpaljon parempiakin ohjelma tarjolla?

Mites kuvien laita?Näyttäis kuvien selailu yms toimivan ihan hyvin koneen omalla ohjelmalla, mutta onko muilla käytössä taas jotain mahtavampaa?;)

Itse asiassa huomasin just kun selailin noita tiedostoja mitä kopioin ulkoselta, niin esim. digit.anatomian opuksessa tiedostot näkyy harmaalla ja ei tunnista niitäkään, eikä pysty avaamaan.

Juu tässä nyt nöösin kysymykset, kiitos auttaville.

Mitä ohjelmaa käytätte perusvideoiden tsekkailuun?
Quick Time Player. Siihen kun asennat Perian- ja Flip4Mac -lisukkeet, niin (lähes) kaikki pätkät näkyy.

Mites kuvien laita?
Front Row / iPhoto / Quick Look hieman tarkoituksesta riippuen.

Quick Time Player. Siihen kun asennat Perian- ja Flip4Mac -lisukkeet, niin (lähes) kaikki pätkät näkyy.
Quick Timea ajattelinkin käytellä, mutta en saanut toimimaan. Tiedoston ikonina on quicktimen logo ja alempana lukee AVI. Pitää kaivella jostain noi lisukkeet, niin toivottavasti alkaa kone keskustelemaan windows-ympäristöstä haettujen tiedostojen kanssa.

Front Row / iPhoto / Quick Look hieman tarkoituksesta riippuen.

Front Roween en olekkaan vielä pahemmin ehtinyt tutustua, pitää opetella. Komeeltahan toi näyttää mitä nyt vilkaisin.. Quick Lookki ei taida ollakaan valmiina myllyssä, joten haetaan netistä.

Vlc oli myös aiemmin käytössä, mutta ajattelin kokeilla selviääkö mäcin omilla ohjelmilla miten pitkälle :)

Makee ominaisuus toi dashboard muuten!Ja multi-touch lähes vallankumouksellinen.

VLC on mulla käytössä videoplayerinä, osaa toistaa ihan kaiken. Quicktimeä en suostu käyttämään edes pakon edessä, tuo uusi X on vielä hirveämpi kuin vanha 7.

Quicklook aukeaa kun painat välilyöntiä tiedoston ollessa valittuna. :)

Quicklook aukeaa kun painat välilyöntiä tiedoston ollessa valittuna. :)

Hehe..vähän kevennystä sateiseen päivään :rolleyes:

Latasin ton Perianin ja johan rupes sykkii. Jos tuon Flipin vielä hakis kylkeen niin ei pitäisi enää purnata. Kokeillaan näillä ja katotaan onko tuosta quickista mihinkään, jos ei ole niin sit vlc tulille.

E:Ei hitot toimikkaan kaikki videot vielä..noi tiedostot jotka näkyy harmaalla ja jossa yläkulmassa lukee exec, ei toimi. Nooo alkukankeutta alkukankeutta..

On tässä kannettava tietsikka hakusassa myös:

Noita Win-koneita ihmetellessä tuli mieleen tsekata noi omena-koneetkin. Kävin tänään ensimmäisen kerran hypistelemässä, lähinnä Mac Book pro 15".

Onko ihan hirveä rikos ostaa koneen kaveriksi jokin muu näyttö kuin Aplen oma? Ilmeisesti Macin liittimeen saa adabterin jolla voi kytkeä DVI:n kautta minkä tahansa monitorin?

Entä television kytkentä, telkassa on HDMI tulot, sitten tietsikalle 15-nastainen D sub liitäntä. Saako tuota sitten naitettua mitenkään maciin?

Muuten olen tsekannut ohjelmat yms. joita tarvitsen. Pääasiassa olisi nettisurffausta, s-postit yms, kuvan käsittely ja jonkin verran musan tekoa. Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä perheen pään kanssa enemmän hypistelemään ja veivaamaan koneita. Josko saisin hankintapäätöksen neuvoteltua :dance:

On tässä kannettava tietsikka hakusassa myös:

Noita Win-koneita ihmetellessä tuli mieleen tsekata noi omena-koneetkin. Kävin tänään ensimmäisen kerran hypistelemässä, lähinnä Mac Book pro 15".

Onko ihan hirveä rikos ostaa koneen kaveriksi jokin muu näyttö kuin Aplen oma? Ilmeisesti Macin liittimeen saa adabterin jolla voi kytkeä DVI:n kautta minkä tahansa monitorin?

Entä television kytkentä, telkassa on HDMI tulot, sitten tietsikalle 15-nastainen D sub liitäntä. Saako tuota sitten naitettua mitenkään maciin?

Muuten olen tsekannut ohjelmat yms. joita tarvitsen. Pääasiassa olisi nettisurffausta, s-postit yms, kuvan käsittely ja jonkin verran musan tekoa. Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä perheen pään kanssa enemmän hypistelemään ja veivaamaan koneita. Josko saisin hankintapäätöksen neuvoteltua :dance:

Itellä ainaki menee 24" samsungin syncmaster sillä minidisplay port to DVI adapterilla kivuttomasti. Rikollisuudesta en tiiä, mahtaa vaan fanipoikien mielestä olla rikos jos ei oo omenalogoa siinä näytössä.

Juu ihan sama se on minkä ruudun siihen törkkää, adapteria vain väliin. Applen ruudut ovat toki hienoja mutta teknisesti hieman jälkeenjääneitä samanhintaisiin kilpailijoihin nähden, tosin itsekin teen duunia Cinema Displayllä eikä ole aikomusta vaihtaa toistaiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom