Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli vastaan rasittava bugi. Messengerissä tekstiosoitin katoaa viestikentästä kun painan enteriä. Ts. minun pitää klikata uudestaan sitä kenttää että voin kirjoittaa uuden viestin. Mistä on kyse? Voiko tämä liittyä siihen, että asentelin tossa turvallisuuspäivityksen ja uuden Safarin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli vastaan rasittava bugi. Messengerissä tekstiosoitin katoaa viestikentästä kun painan enteriä. Ts. minun pitää klikata uudestaan sitä kenttää että voin kirjoittaa uuden viestin. Mistä on kyse? Voiko tämä liittyä siihen, että asentelin tossa turvallisuuspäivityksen ja uuden Safarin?

Mitä messengeriä käytät?

Jos käytössä mikkisoftan, niin vaihda esim Adiumiin. Toi mikkiksen on nimittäin helvetin heikko esitys ja buginen.

Pistin tuon iWorkin testiin ja vaikuttaa ihan hyvältä. Harmillista kyllä, ko. softa ei sisällä ilmeisesti minkäänlaista kaavaeditoria, joka olisi aika tärkeää töiden kannalta.
Pitäisi ilmeisesti ostaa lisäksi joku MathType 6-niminen softa päälle, jolla onkin hintaa ikävästi 57 dollaria (aika paljon softasta joka osaa piirtää pari erilaista integraalimerkkiä ja jakoviivaa).

Muistaakseni olen iWork:ssäkin törmännyt kaavaeditoriin. Pakkohan siinä on sellainen olla. Mutta jos joudut kaavaa tosissaan vääntämään, niin unohda iWork/Open Office/m$ office ja opettele käyttämään LaTexia. Mäkille siis MacTex http://www.tug.org/mactex/ ja editoriksi voisin vaikka suositella TexShopia http://www.uoregon.edu/~koch/texshop/. Johan alkaa kaavan vääntäminen onnistumaan!

Muistaakseni olen iWork:ssäkin törmännyt kaavaeditoriin. Pakkohan siinä on sellainen olla. Mutta jos joudut kaavaa tosissaan vääntämään, niin unohda iWork/Open Office/m$ office ja opettele käyttämään LaTexia. Mäkille siis MacTex http://www.tug.org/mactex/ ja editoriksi voisin vaikka suositella TexShopia http://www.uoregon.edu/~koch/texshop/. Johan alkaa kaavan vääntäminen onnistumaan!

Joo käyttäisin hyvin todennäköisesti LaTexia jos ei tarttisi pallotella .doccareita edestakas muiden ihmisten kanssa. Ja eipä näytä olevan iWorkissä kaavaeditoria vakiona :(. Officen kaavaeditori olisi ihan riittävä. Jännä kyllä, Office for Mac vanhempi versio (liekö joku 2003/2004 tjsp) toimii lähes moitteettomasti pöytäkoneella duunissa. Täytyypä yritää jos sen saisi kopsattua myös läppärille...

Onkohan Mighty Mousen rulla rikki, kun sillä saa skrollattua sivuja ainoastaan ylös ja sivuille, mutta ei alas päin? Jos yrittää skrollata alas päin, mitään ei ruudulla tapahdu.

Onkohan Mighty Mousen rulla rikki, kun sillä saa skrollattua sivuja ainoastaan ylös ja sivuille, mutta ei alas päin? Jos yrittää skrollata alas päin, mitään ei ruudulla tapahdu.
Se on ihan paska hiiri. Rupes mullakin tekemään tota jonkin ajan päästä jatkuvasti. Kokeile painaa se rulla pohjaan ja pyörittele sitä joka suuntaan. Joskus auttaa, joskus ei. Tai sitten avaat sen ja katsot kuinka paljon paskaa se rulla on syönyt sinne hiiren sisuksiin. Kolmas ja paras vaihtoehto on heittää sillä vesilintua ja ostaa esim. Logitech.

Mulla sama ongelma. Piti juuri tulla kysymään tänne myöskin. Aikaisemmin on mulla auttanut, kun on mennyt hiiren asetuksiin, ja klikannut sieltä "rullaus pysty- ja vaakasuunnassa", vaikka siis olisikin ollut jo valittuna. Nyt ei toimi kuin ylöspäin. Vaikeeta.

Se on ihan paska hiiri. Rupes mullakin tekemään tota jonkin ajan päästä jatkuvasti. Kokeile painaa se rulla pohjaan ja pyörittele sitä joka suuntaan. Joskus auttaa, joskus ei. Tai sitten avaat sen ja katsot kuinka paljon paskaa se rulla on syönyt sinne hiiren sisuksiin. Kolmas ja paras vaihtoehto on heittää sillä vesilintua ja ostaa esim. Logitech.
Mitenkäs tää sitten avataan? Kyllä on käynyt mielessä hiiren vaihtaminen. Mikäs ois sitten tyyliin parhaiten sopiva mötikkä?

Mitenkäs tää sitten avataan? Kyllä on käynyt mielessä hiiren vaihtaminen. Mikäs ois sitten tyyliin parhaiten sopiva mötikkä?
Hompussa tais olla jotkut hyvät ohjeet, jotenkin muistaakseni talttapäisellä ruuvarilla piti sieltä välistä vääntää sitä kuorta auki. Omani avasin lekalla, mutta se ei mennyt enää takaisin yhdeksi kappaleeksi. Suosittelen Logitechin MX Revolutionia. Tosin onhan noita kaikenlaisia.

Joopajoo. Avasin ton, ja paskaksihan se meni. Nyt sitten lähdin hiiriostoksille. Mistä tota MX:ää saa esim Kampin läheltä ja paljon maksaa? Oisko verkkokaupassa halvin? Vittu että oon tumpelo näitten kanssa. Oishan se pitänyt tajuta, ettei näillä skilsseillä pidä mennä omenoita availemaan.

Minkä takia Macbook kadottaa ulkoisen kovalevyn firewiren kanssa kytkettynä? Välillä voi kadota monta kertaa päivässä, välillä taas ei ole ongelmia useampaan päivään.
Usbin kautta tällaista ongelmaa ei ole mutta kun olisi muutakin käyttöä usb paikoille..

Joopajoo. Avasin ton, ja paskaksihan se meni. Nyt sitten lähdin hiiriostoksille. Mistä tota MX:ää saa esim Kampin läheltä ja paljon maksaa? Oisko verkkokaupassa halvin? Vittu että oon tumpelo näitten kanssa. Oishan se pitänyt tajuta, ettei näillä skilsseillä pidä mennä omenoita availemaan.
69e näyttää olevan kampin anttilassa. Onko hyvä hinta?
Puhutaanko me nyt MX Revolutionista vai jostain muusta MX:stä? Jos on MX Revolution niin todella hyvä hinta, koska kyseinen hiiri maksaa 78,90e Verkkokaupassa. Itse suosittelen nimenomaan tota MX Revolutionia. Tosin tuskinpa ne muutkaan Logitechin MX-sarjan hiiret huonoja ovat, mutta toi on ainakin mun mielestä paras.

Ekaksi epäilisin kaapelia. Jääkö lokeihin mitään erroria?

Tämmöistä ainakin:

Mar 5 17:09:05 Macintosh kernel[0]: jnl: disk1s4: flushing fs disk buffer returned 0x5
Mar 5 17:09:08 Macintosh kernel[0]: disk1s4: device/channel is not attached.
Mar 5 17:09:08 Macintosh kernel[0]:
Mar 5 17:09:08: --- last message repeated 1 time ---
Mar 5 17:09:08 Macintosh kernel[0]: disk1s4: device/channel is not attached.
Mar 5 17:09:08 Macintosh kernel[0]:
Mar 5 17:09:08: --- last message repeated 1 time ---
Mar 5 17:09:08 Macintosh kernel[0]: jnl: disk1s4: do_jnl_io: strategy err 0xd
Mar 5 17:09:09 Macintosh kernel[0]: jnl: disk1s4: write_journal_header: error writing the journal header!
Mar 5 17:09:09 Macintosh kernel[0]: disk1s4: device/channel is not attached.

Puhutaanko me nyt MX Revolutionista vai jostain muusta MX:stä? Jos on MX Revolution niin todella hyvä hinta, koska kyseinen hiiri maksaa 78,90e Verkkokaupassa. Itse suosittelen nimenomaan tota MX Revolutionia. Tosin tuskinpa ne muutkaan Logitechin MX-sarjan hiiret huonoja ovat, mutta toi on ainakin mun mielestä paras.
Justiinsa toi Revolution oli Anttilassa. En sitten ostanut sitä, kun se tuntui vähän liian avaruuslaivalta mun pieneen kätöseen. Ostin Verkkiksestä jonkun tollasen Logitechin "designed for Mac"-hiiren, valkoinen ja kunnon homostelu-design-yhteensopiva, kun oli.

Ensimmäinen postaus. Onko kellään muulla macin omistajalla ilmennyt takkuilua selaimen käytössä. Ostin viikko sitten alumiinisen macbook 2 GHZ 2 GB ja eilen huomasin, että safarilla ja firefoxilla surffatessa skrollaus alkaa välillä tökkiä pahasti. Trackpadilla skrollailen siis. Käytän useita tabeja ja epäilisin että mainokset aiheuttavat tätä, koska vaikuttaa että adblock safarin asentaminen auttoi asiaa. Itseasiassa vaikuttaa siltä että se loppui kokonaan. Perimmillään olen vaan miettinyt että onko normaalia että mainokset hidastavat rullailua niinkin paljon. Uudelleenkäynnistys ei auttanut ja kaikki softat on päivitetty uusimpiin versioihin.

Kiitoksia vaan etukäteen vastauksista kun hopeisen omenan jampat ei ollu oikeen puheliaalla tuulella.

justiinsa toi revolution oli anttilassa. En sitten ostanut sitä, kun se tuntui vähän liian avaruuslaivalta mun pieneen kätöseen. Ostin verkkiksestä jonkun tollasen logitechin "designed for mac"-hiiren, valkoinen ja kunnon homostelu-design-yhteensopiva, kun oli.
v470?

Ensimmäinen postaus. Onko kellään muulla macin omistajalla ilmennyt takkuilua selaimen käytössä. Ostin viikko sitten alumiinisen macbook 2 GHZ 2 GB ja eilen huomasin, että safarilla ja firefoxilla surffatessa skrollaus alkaa välillä tökkiä pahasti. Trackpadilla skrollailen siis. Käytän useita tabeja ja epäilisin että mainokset aiheuttavat tätä, koska vaikuttaa että adblock safarin asentaminen auttoi asiaa. Itseasiassa vaikuttaa siltä että se loppui kokonaan. Perimmillään olen vaan miettinyt että onko normaalia että mainokset hidastavat rullailua niinkin paljon. Uudelleenkäynnistys ei auttanut ja kaikki softat on päivitetty uusimpiin versioihin.
Mulla rupee Laatua pojille threadissa tökkimään jos on paljon kuvia tarjolla yhdelle sivulle. :lol2: Eli tavaran paljous voi vaikuttaa jonkin verran.

Back
Ylös Bottom