Maastavetoon ote

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ari_K
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No sitten kannattaa varautua siihen, että jossain vaiheessa jollain salilla tulee melkein heitetyksi ulos. Kokemusta on siitä, kun vihainen hemmo respasta juoksee salin puolelle ja sähisee "nyt lopetat tuon!" ja "totta kai paikkojen sotkeminen tuolla on meillä kielletty!" kun sanoin ettei mitään lappuja mankusta ole.
Kai ratkaisit tuon asian väkivallalla? :D

Vakavasti puhuen, paha ottaa kantaa, kun niillä saleilla joilla olen käynyt ei ole asiasta ollut mitään epäselvyyttä. Varma valinta on sellainen sali jolla käy paljon (kilpailevia) voimanostajia.

Ja jotta palattaisiin hiukan aiheeseen, tekeekö muuten kukaan romanialaista/SJMV:tä vuoro-otteella? Romanialainen veto on yksi harvoista liikkeistä jonka itse teen remmeillä, vuoro-ote ei oikein tunnu siinä luontevalta. Edes 100 kg ei kovin pitkää pysy näpeissä myötäotteella ilman remmejä. Ja remmien kanssa pystyy keskittymään enemmän tuntumaan, siinä pitää hiukan kuitenkin fiilistellä että saa ottamaan hyvin takareisiin.

Kai ratkaisit tuon asian väkivallalla? :D

En viitsinyt kun vieraassa maassa kerran olin. ;) En tosin tuolle salille enää koskaan mene.

Ja jotta palattaisiin hiukan aiheeseen, tekeekö muuten kukaan romanialaista/SJMV:tä vuoro-otteella?

Mulla suora ote alkaa pettää sarjassa 110 kg paikkeilla, joten jouduin vasta ihan äskettäin ottamaan ristiotteen käyttöön SJMV:ssa (onko se nyt sitten romanialainen kun kuitenkin koukistan polvia hiukan?). 120 kg:n kanssa se tuntui kyllä aika pitkälti samalta kuin mavessakin ja enemmänkin takareisifiilistelyä haittasi alaselän tuntemusten seuraaminen.

En viitsinyt kun vieraassa maassa kerran olin. ;) En tosin tuolle salille enää koskaan mene.

Mulla suora ote alkaa pettää sarjassa 110 kg paikkeilla, joten jouduin vasta ihan äskettäin ottamaan ristiotteen käyttöön SJMV:ssa (onko se nyt sitten romanialainen kun kuitenkin koukistan polvia hiukan?). 120 kg:n kanssa se tuntui kyllä aika pitkälti samalta kuin mavessakin ja enemmänkin takareisifiilistelyä haittasi alaselän tuntemusten seuraaminen.

Eipä ole tullut hirveitä romuja kokeiltua SJMV:ssa. Tämän hetkiseen treeniin kuuluu normi mave ja palauttavana korokeveto niin noissa on ihan riittävästi tekemistä.

Ei taida olla tuo kuvailemasi liike romanialainen maastanosto!?
http://www.voimaharjoittelu.net/romanialainen-maastanosto-a-77.html

Joo, eipä kai ole tuon perusteella. Muistelin vain että jossain threadissä oli jotain vääntöä siitä, onko SJMV vain suorin jaloin tehtynä ja romanialainen sitten polvet hieman taivutettuna tehty variaatio.

Ei kai tuolla ole väliä kunhan tuntuu siellä missä pitääkin ja pitää tekniikan kasassa. Mentiin pikkusen :offtopic: :D

Kyllä se taitaa paljon riippua yksilöstä, miten tulee vedettyä. Itse vedän ilman hihnoja ja olen havainnut itselleni tukevimmaksi otteeksi sellaisen otteen, jossa toinen käsi ottaa myötäotteen ja toinen vastaotteen.

Itsellä on täysin sama tuo homma... :) Hihnoja en pidä ihan sen takia vain että puristus voima kasvaa siinä samalla sitten..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse hommasin vetoremmit ja aloin vetämään myötäotteella. Kivaa potkua on motivaatio saanut kun ei enään tarvi lopettaa sarjoja kesken ku tanko vaan lipee otteesta. Mulla on aika lyhyet sormet ja tiiä johtuuko tuosta ettei vaan pysy. Koitan kyllä panostaa näppivoimiin tässä ensivuoden mittaan mutta en aio tehdä sitä maastavedon kustannuksella. Lämmittelysarjat ilman remmejä ja mielellääs myötäotteella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom