Maastavetoon ohjelma!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mokoma
  • Aloitettu Aloitettu
tänään tein tuon 3*4 160kg ja tuli ihan kivasti, ei kummempia vaikeuksia muuten kun että alaselkä oli viimisen sarjan jälkeen niin pumpissa että kävely oli vaikeeta :D

Vedin Sakari Selkäinahon ABC perusohjelman kisakauden läpi. Ennen ohjelmaa nousi 160 kilo ja nyt 170 kiloa.

Mulla kehitty 170 -> 190 ekalla kertaa kun vedin Saken ABC:n läpi. Nyt tokalla tuli 190 -> 200. Mun mielestä tuntuis ikään kuin luontevammalta kasvattaa niissä kisakauden loppuviikoissa rautaa pikkusen ja niinikään pudottaa sarjoja ja toistoja pois, kuin että piikata vielä erikseen sen kisakauden lisäksi.

tänään tein tuon 3*4 170kg, viimesen sarjan viimenen toisto oli jo melko tiukka muttei vieläkään ihan veren maku suussa. jos tosiaan menee viikolla 10 180kg 5*5 tarjoon jto:lle muumilimpparit :)

pidä huolta sitten, ettei mee liika tiukaksi. numeroita ei saa liika tiukasti tuijottaa. muuten tulee noutaja liian nopeesti. muumilimpparin sijaan voisit lähettää mun 2v pojalle maastoauton :)

ei se ollut vielä liika tiukka ja onneks seuraavalla viikolla on kevyt viikko ja ens viikolla ajattelin että otan sen 10cmk polven alta ehkä 175kg niin ei sekään oo sitten mikään hirveen kova rauta =)

joillakin ne pukkivedot menee helpolla, mutta jos se on se heikko paikka oikein kunnolla, voi olla että nousee yllättävän vähän. vedä ne lähes suorin jaloin ja korosta sitä pakaratyötä: purista kunnolla lantio eteen.

mulle just se vedon loppu on se heikoin kohta. miten muuten tuo tekniikka eli kumpi parempi: laskea painot rauhassa maahan ja ottaa uudelleen kunnon asento ja uusi toisto vai pelkästään antaa raudan hipaista maata?
nämä 2 treeniä oon nytten tehnyt tuolla ekalla tavalla.

En tiiä onko off-topiccia tähän, mutta mietin joskus yön pimeinä tunteina seuraavaa: mulla ei ole koskaan jäänyt maastaveto kesken, eli aina kun on maasta irronnut niin se on tullut loppuun asti, vieläpä ykkösetkin aika helposti. Epäonnistuneet yritykset ei ole sitten maasta hievahtaneetkaan.

Voiko tästä nyt päätellä, että mulla on keskikroppa suhteessa heikoin lenkki, kun sitä kai irrotuksessa tarvitaan, ja jalat suhteessa vahvat? Toisaalta keskikroppa ei mulla kesken vedon tai kyykyn (tietääkseni) koskaan ole oikein pettänyt, joten ei sekään kai ihan rapakunnossa ole.

enempi uskosin, että ne reidet on se heikoin kohta keskikropan ohella. irrotus tehdään aikalailla etureisillä.

nyt on 6 viikkoa takana ja tein viimeksi 175,170,165,160*4 oli pakko pudottaa painoja jokaseen sarjaan että sai ne pysymään "kevyinä".
on tuo silti mun mielestä jo aika hyvin alkanut nousta kun tän viikon treenin kovuus oli verrattavissa ekan viikon 3*4 160kg:hen.

nyt olen jo luovuttanut tavotteen tuosta 5*5 180kg viikolla 10, koitan jos sen sais menemään 180,175,175,170,170 niin olisin hyvin tyytyväinen, voi olla että tuokin on liian kova, saas nähdä.

olisko tän peruskauden jälkeen järkeä olla piikkaamatta vielä ja ottaa uutta peruskautta heti kehiin? jos on niin voinko alottaa tämän saman setin alusta ja korottaa hiukan vain painoja vai tartteeko ottaa kokonaan uusi treenisysteemi? kun toi 250kg olis tarkotus ottaa nyt sitten jouluna.

minkä ... ...siis maveen. Olis kiva kuulla varsinkin hyviä kokemuksia jostain tietystä ohjelmasta mikä on purru hyvin maveen.

Oma ohjelma on yksinkertainen ja tehokas, kerta viikossa yksi kova sarja.
Tällä olen saanut voimaa ja massaa.( ennätys 235 kg x 9 ja 250 x 5 )

Oma ohjelma on yksinkertainen ja tehokas, kerta viikossa yksi kova sarja.
Tällä olen saanut voimaa ja massaa.( ennätys 235 kg x 9 ja 250 x 5 )

koikeiltu on tietty, ja ihan hienosti toi toimikin jonkin aikaa...

enempi uskosin, että ne reidet on se heikoin kohta keskikropan ohella. irrotus tehdään aikalailla etureisillä.

Jos etureisillä irrotus tapahtuu niin en nyt jaksanu/osannu ettiä mutta kuitenkin mikäs auttais tohon loppu matkaan mavessa... joskus mulla ainaki noi maximi toistot pysähtyy lähes tuolla ylhäällä kun taas alku on helppo?

pukiltavedot. lähinnä polven alta, mutta miksie päältäkin, jos se ihan yläosa on hankala.

pukiltavedot. lähinnä polven alta, mutta miksie päältäkin, jos se ihan yläosa on hankala.

juuh... kannattaisko tuo pukiltaveto sitten tehdä toisena päivänä ton mave ohjelman kanssa... kuten vaikka samana päivänä jalkojen kans?

tee vetopäivänä esim. seuraavilla viikkotreeneillä:
1. 5cm polven alta
2. maasta
3. 10cm polven alta
4. maasta kevyt
eli pukkivetoja vaan kerta viikkoon. ne on aika kovaa kamaa ja saattavat viedä yli. senpäs vuoksi en niissä suosittele kovin tiukkoja sarjoja. vedä ne lähes suorin jaloin lantion työtä korostaen.

tänäänpäs sitten kävin ja tollasen 10cm korokkeen kans vetäisin aika puhtaasti suorilla jaloilla pari kovaa sarjaa joutessaan... pitänee sovittaa ne tuohon sinun aikasempaan ohjelmaan minkä joskus tänne oot pistäny. tuota tarkoittaakos tuo nyt sitten että vedän joka toinen viikko ton maven pukilta vai?

jep. koroke siis että seisot ite korokkeella ja pukit merkkaa, että painot on pukeilla.

Back
Ylös Bottom