Maastavetoa vain 1 sarja viikossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Riittääkö maastavetoa kehonrakennuksen kannalta tehdä 1 kunnon sarja viikossa, vaikkapa muun selkätreenin päätteeksi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eräs treenari sanoi:
Riittääkö maastavetoa kehonrakennuksen kannalta tehdä 1 kunnon sarja viikossa, vaikkapa muun selkätreenin päätteeksi.

Ei minun mielestäni maastavetoa kannata tehdä selkätreenin päätteeksi. Selkä on väsynyt muusta treenistä ja tulee vammoja. Maastaveto kannattaa tehdä treenin aluksi ja sitten jatkaa muilla selkäliikkeillä, jotka ei rasita niin kokonaisvaltaisesti lihaksistoa.

Eräs treenari sanoi:

Jos kyykkäät, niin silloin tällöin voit kokeilla myös vetää vain kerran kahdessa viikossa yksi kunnon sarja. Alaselkää tulee muutenkin puntissa rasitettua ja suorat selkälihakset (ainakin mulla kävi näin) ei palaudu kovinkaan hyvin.

Mun mielestä maastavedon voi hyvin tehdä kerran kahteen viikkoon. Tai ainakin se sopii meikäläiselle hyvin kun teen myös jalkapäivänä suorinjaloinvetoa.

Kuitenkaan en jättäis maastavetoharjotusta pelkästään yhteen sarjaan... muutama sarja olisi varmaan hyvä tehdä.

Zone-sarja -42%
Onhan tuo varmasti ihan riittävästi jos teet jaloille kyykkyä. Muutenkin rasittuu selkätreeneissä tuo ihan tarpeeksi. Yksi kunnon sarja kerran viikossa on varmaan ihan hyvä, älä kuitenkaan failureen asti vedä sitä sarjaa. Mainio tuo maastaveto selälle, mutta kehonrakennus mielessä se ei ole välttämätön.

Minulla maastaveto vaatii ainakin 3-4 lämmittelysarjaa nousevalla kuormalla ja sitten vasta kova sarja. Helposti 30 min vierähtää vetotreenissä, jos tekee useampia sarjoja.

jep se maastaveto vie niin tuhottomasti aikaa joten olen jättänyt sen kokonaan pois kattoo taas jos massa-kaudella alottais.

ja kaiken lisäksi se on niin älyttömän tuskanen että vituttaa se liike jo ennen treeniä :wall:

1. Viikko
Kova mave
Kevyt kyykky

2.Viikko
Kevyt mave
Kova kyykky

toimii itellä kuin Buick :D

Ja miten mave voi vituttaa? Saa samanlaiset kicksit mavesta kuin kyykystäkin kun tekee kovaa....(itteä on kiva rääkätä) :whip:

mave on tajuttoman hyvä liike,
sen jälkeen tietää että on treenannut.
aijai sitä tuskaa ja kipua,
muuta ilman kipua ei tule kasvua..
joten kipua täytyy sietää sama homma pohje treenissä,
kunnon polte täytyy olla.. :hyper:

Pumba sanoi:
1. Viikko

Ja miten mave voi vituttaa? :whip:

kyykky on tosiaan kova ja hyvä liike mutta se mave :( ehkä se loukkaantumisen pelko ja sitten maven jälkeen ei jää muuhun selkä treeniin kunnolla energiaa...

kehonrakentajalle ei mikään välttämätön liike...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksei bodari voisi tehdä yhtä pitkää pumppisarjaa vetoa selkätreenin lopuksi, jos siltä tuntuu.

Suositut

Back
Ylös Bottom