maastaveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Olen tehnyt tätä liikettä nyt n. kuukauden. Tuntuu, että teen liikkeen edelleen väärin. Selkä ei saa pyöristyä ja kun lasken painot alas polvien alapuolelle niin selkä melkeinpä pakolla pyöristyy kun lasken polvien ohi. Polvet ovat niinku tiellä kun lasken painot lähelle maata. Painoa tangossa ei ole liikaa. tuntuu vaan että onkohan minulla nyt tekniikka aivan täydellisesti hallussa. Alaselässä tuntuu aina treenin jälkeen.

samalla kysyn kyykystä. onko mitään hyvää keinoa treenata kyykkyä jos ei ole kyykkytelineitä..? Tiedän juu että ne on ehdottoman tarpeelliset.

Tee vedot ykkösinä. Eli siis jätät negatiivisen vaiheen pois ja aloitat jokaisen noston kuolleesta tilasta
Selän asentoon auttaa sellainen juttu että älä varsinaisesti keskity pitämään selkää kaarella vaan keskity pitämään perse ojossa (ikään kuin haluaisit sitä).
Äläkä laske persettä niin alas kuin mahdollista vaan vain sen verran mitä on pakko.

Jos et halua laittaa kantapäiden alle mitään (esmes levypainoja) niin kait löytyy kyykkykenkiä joissa on vähän korkoa kantapään alle.

//Koitas hilata berbberiä enemmän taaksepäin kyykätessä, siis älä laskeudu sillai suoraan alaspäin.

OmiaSanoja sanoi:
Olen tehnyt tätä liikettä nyt n. kuukauden. Tuntuu, että teen liikkeen edelleen väärin. Selkä ei saa pyöristyä ja kun lasken painot alas polvien alapuolelle niin selkä melkeinpä pakolla pyöristyy kun lasken polvien ohi. Polvet ovat niinku tiellä kun lasken painot lähelle maata. Painoa tangossa ei ole liikaa. tuntuu vaan että onkohan minulla nyt tekniikka aivan täydellisesti hallussa. Alaselässä tuntuu aina treenin jälkeen.

Mulla on ihan sama ongelma, vaikka olen tehnyt maastavetoa enemmän tai vähemmän säännöllisesti kaksi vuotta. Aina pitää varoa, ettei tanko kolahda polviin. Tästä taas seuraa se, että tanko ajautuu usein liian kauas lantiosta, mikä aiheuttaa ylimäärääräistä kuormitusta alaselälle.

Mulla on kyllä lyhyehköt jalat suhteessa selkään ja yläselkä on normaalisti muutenkin vähän pyöreä. ehkä kaikkien ruumiinrakenne ei vain sovellu kovin hyvin maastavetoon. En tiedä auttaisiko se, ettei tosiaan laskisikaan tankoa maahan asti vaan suunnilleen polvien korkeudelle.

sivarinlötkö sanoi:
Onko kellään mitään vinkkiä kyykkyasennon parantamiseen? En saa persettä alas niin että pysyisin pystyssä jos kantapäät ovat maassa.

Levennä jalkojen asentoa ja käännä jalkaterät vähän ulospäin. Ainakin minulla rupesi metrin ympärysmittainen vatsa mahtumaan "väliin" ja kyykky kulkemaan.

Maastanosto (Barbell Deadlift)
Lihasryhmät: iso pakaralihas (gluteus maximus)

Avustavat ihasryhmät: Avustajat:
nelipäinen reisilihas (quadriceps)
reiden lähentäjä (adductor magnus)
leveä kantalihas (soleus)

Dynaamiset fiksaattorit:
hamstrings (hamstrings)
kaksois kantalihas(gastrocnemius)

Fiksaattorit:
suorat selkälihakset(erector spinae)
keskimmäinen epäkäslihas (trapezius middle)
ylimmäinen epäkäslihas (trapezius upper)
lavan kohottajalihas (levator scapulae)
suunnikaslihas (rhomboids)

Vastavaikuttaja fiksaattorit:
suora vatsalihas (rectus abdominis)
vino vatsalihas (obliques)

Ydinkohdat: Asetu jalat noin 30cm päähän toisistaan ja tartu reilulla hartioiden levyisellä ristiotteella tangosta. Mene kyykky asentoon ja laske pakarat alas. Pidä alaselkä lukittuna ja aloita liike nostamalla jaloilla kunnes tanko on ohittanut polvet, jonka jälkeen veto jatkuu selällä. Älä jätä liikettä kesken, vaan vie se niin pitkälle, että saat vedettyä olkapäät taakse. Pidä koko sarjan ajan katseesi eteen kiintopisteeseen kohdistettuna. Erittäin tärkeää muistaa hengittää oikein.

Voit käyttää vetoremmejä keskittääksesi työn selälle ja jaloille. Käytä nostovyötä varsinkin suuremmilla painoilla pitääksesi turhan selkärankaan kohdistuvan rasituksen poissa. Tämä on paras perusliike. Kehittää kokonaisvaltaisesti mm. alaselkää, reiden takaosaa ja pakaroita.

http://www.musclenet.fi/treenaus_liikkeet.php?liike=mave

Wilbur, kuulostaa siltä että sulla ois pikemminkin pitkät REIDET. Mäkin luulin että olin pitkäselkäinen ja persjalkainen kunnes mittasin ruumiinosani (en sitä).
Selkä 39 cm
reidet 44
sääret 39
Tyttöystäväkin totes että "no onhan sulla pitkät jalat" ihan kuin kaikki sen olisivat jo tienneet.
Sumossa ei pitkät reidet haittaa niin kovasti. Toinen: maastaveto käsipainoilla (en ole kokeillut).
Kyykyssä just noi Kemmerin vinkit on tehnyt mulle aivan eetvarttia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös se mene vähän niin että sinne se ottaa eniten missä on heikointa? Mave siis ja muutkin liikkeet.
Itellä ainakin on tekniikka kunnossa (kaveri kattonu) ja silti ottaa aikas mehukkaasti alaselkään. Se on kyl ihan tiedossa et mul ei tosiaan ole sielä lihaksia paljon.
Kyllä ne kehittyy hitaasti mutta varmasti.

Belmondo sanoi:
Wilbur, kuulostaa siltä että sulla ois pikemminkin pitkät REIDET.
Toinen: maastaveto käsipainoilla (en ole kokeillut).
Kyykyssä just noi Kemmerin vinkit on tehnyt mulle aivan eetvarttia.

Saattaa olla noi reidet syynä. Ei oo saatavilla nyt muuta mittaa kuin viivotin, joten en taida alkaa mittailemaan.
Maastavetoa käsipainoilla en oo kokeillu, joten sitä vois joku päivä testata. Sumoa olen tehnyt välillä, koska sen liikerata tuntu paljon luontevammalta.

Postaan nyt tämän tähän ketjuun..

Eli olen miettinyt että pitäisikö omaa teknikkaani muuttaa kun kuulee esim että pitäisi ottaa jokainen toisto sarjassa sillai että päästää paineet pois. Mutta sitten kun katsoo vaikka Anon videoita niin hänellä tuntuu sarjoissa menevän nostot tismalleen samoilla tavoin kuin minulla. Paitsi että rautaa on tietysti helvetisti enemmän. :rock:
Tässä olisi viime treenistä videon pätkä
http://rapidshare.de/files/4420332/Mave_4x180kg.AVI.html

Olen tehnyt mavea Tammikuusta lähtien, maaliskuussa sitten vakavammin. Lähtötasona oli 130kg:lla ykkönen hiton hikiseen joten mielestäni on kehitystä ainakin tullut ihan kivasti.
Maastavetotreeni on aina tälläinen;
20kg tankoon 20kg lätkät kiinni ja randomisti toistoja 5-12
toiset 20kg lätkät kiinni ja randomisti toistoja, joku 5 varmaan tulee yleensä otettua
15kg lätkät perään eli tässä vaiheessa on kiinni 130kg ja sillä otan ykkösen.
Tämän jälkeen sitten laitan joko maximiraudat tai sarjamaximiraudat kiinni-tietysti aina välillä korotan painoja- ja otan sillä yhden sarjan ja siinnä on mavetreenini. Tällä kertaa otin sarjamaximin, 4x180

Muistelen että tällä tavalla menisi hermosto tukkoon tj? Ei ole kuitenkaan viellä minulla ollut kummosempia ongelmia vaikka välillä tietysti sairastellut turhan paljon. Eli pitäsiskö minun pudottaa mielestänne painoja ja tehdä vaikka 2x6? Ja jokaisella aloittaa "alusta" eli paineet pois? Niin ja niinkuin tuosta videostani näkee niin en ota sarjamaximia tehdessä noita olkapäitä kovin taakse, pitäisikö vetää ne sarjoissakin joka toistolla ihan taakse? Olen tähän mennessä vain maximeissa.
Kiitoksia etukäteen, jos tästä nyt joku selvän saa.

IMO vaikka 2x6 tai 3x5, mielummin kuin että joka treenissä maksimit. Ei se ainakaan hyvää tee jos aina vetää maksiraudoilla.

huumor sanoi:
en onnistu kattomaan tota ruhlin videoa :(
Mikähän siinnä mättää, siis onnistuit lataamaan koneelle muttet vaan pysty katsomaan? Tuossa ei pitäisi edes tarvita mitään codecceja.

Niin ja sitten siintä kun joku neuvoi laskemaan persettä helkutin paljon alemmas kuin mitä minä lasken tuossa mavessa, pitäisikö ottaa onkeen neuvosta? Kun olen ajatellut että selkää minä haluan mavella treenata niin olen tehnyt vaan tuollai. Tuskin kuitenkaan saisin isompia rautoja kolisteltua vaikka hilaisinkin sen persiin aina alemmas.

no jos pääasiassa haluat selkää treenata, kannattaa koittaa polvien alta vetoa pukeilta..mäpäs täs yrittelen vielä :)

edit. siis onnistunu lataamaan sitä videota :(

Haluan selkää kehittää ja sitten kun on sen aika niin vetää isoja rautoja.:)
Niin saitko huumor sitä edes koneelle ladattua?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom