Maastaveto tökkii!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Semmoista kysymystä kysyisin että:
Kannattaako pitää kokonaan taukoa mavesta, vai jatkanko kevyt- ja raskasviikko -malliin?

Kun nykyään tuntuu että puolisen vuotta sitten oli kevyempää maven tekeminen. Ennen oli ykkönen 145kg ja 120kg:lla meni semmoset 8-10 toistoa, mut nykyään on raskasta tehä jo 3-5 toistoa!
Ja sitä isompaa en ole edes uskaltanu aikoihin koittaa...

Kannattaako jättää mave rauhaan vähäksi aikaa, vai jatkanko samaan malliin?? :evil:

nostelija sanoi:
Semmoista kysymystä kysyisin että:
Kannattaako pitää kokonaan taukoa mavesta, vai jatkanko kevyt- ja raskasviikko -malliin?

Kun nykyään tuntuu että puolisen vuotta sitten oli kevyempää maven tekeminen. Ennen oli ykkönen 145kg ja 120kg:lla meni semmoset 8-10 toistoa, mut nykyään on raskasta tehä jo 3-5 toistoa!
Ja sitä isompaa en ole edes uskaltanu aikoihin koittaa...

Kannattaako jättää mave rauhaan vähäksi aikaa, vai jatkanko samaan malliin?? :evil:
Jos tuo on suuntana niin ei tule kuin ongelmia. Rasittuuko selkä paljon muissa liikkeissä/normaali elämässä? Jos oot tehny pitkään samalla ohjelmalla ja samoilla painoilla niin lihakset alkaa luultavasti tottumaan harjoituksiin ja et kehity yhtään. Lihakset ei kehity ja veto käy kokoajan raskaammaksi, näin siis luulisin. Pidä parin viikon tauko ja aloita maastaveto uudestaan kunnon ohjemalla.

Pidä ihmeessä taukoa ainakin pari viikkoa, mieluumin kuukausikin. Apuliikkeitä voi toki tehdä, maven tulos voi niillä nousta ilman mavettamistakin. Pistä ohjelmasi näytille.

Tämmösessä järjestyksessä oon selkätreenin vetäny yleensä:

mave: lämmittelyt + 2x8 n. 100kg:lla
ylätalja: 2x8
alatalja: 2x8

ja joskus jos on siltä tuntunu, niin kulmasoutua ottanu vielä pari 8 toiston sarjaa.

Yläselkä näyttää toimivan hyvin koska ylätaljassa painotkin ovat nousseet hyvin, mutta alaselälle painot on pysyneet samassa, tai jopa tippuneet. Eli mavessa.

Voisko tämän joku siirtää tonne treeni ja ravintoon?
Meni vahingossa tänne aloittelijoiden osioon... saattas tulla enemmän tietoo. :)

Tää on mun sitten vain mun mielipide, joten älä syytä sitten jos paikat rikkuu. Mutta mä vain lisäisin maven tekoa, koska käsittääkseni sulla ei mitään ylimääräisiä kipuja?
Se maven raskaus näet saattaa johtua siittäkin, että kohta on se "ponnahdus" ilmiö tulossa.
Ittellä käy monesti maven jälkeisinä päivinä kävely selkä 9kympin kulmas.

Ja onkos ruokapuoli kunnos? raskaat liikkeet vaatii raskaat kalorit.

Niin... voisin kokeilla kyllä sitä, että vaihdan maven johonkin toiseen liikkeeseen väliaikaisesti. Ei tietenkään mikään korvaa mavea, mut joku sopiva alaselälle oleva liike.
Itselläni ei hirveesti juolahda mieleen??
Pitäs vissiin käyvä kahtelemassa...

Ja ruokapuoli on hyvä, eli plussalla, mutta vieläkin pitäisi jaksaa syödä enemmän! :thumbs:

Itse teen vetoliikkeitä kaks kertaa viikos. Ensimmäisellä kerralla mavea ja toisella kerralla selkäpenkkiä. Tiedä sitä sitte onko selkäpenkki hyväliike, mutta ainaski saan siinä saman moisen turvotuksen alaselkään kuin mavea tehden.
Siis teen kyllä muitakin vetoliikkeitä, mutta noi alasellälle.

Todella hyvä asia maven kannalta voisi olla, esimerkiksi niin että teet olankohautuksia kunnon romuilla jätät normaalit vedot kokonaan pois, sitten vaan leveetä kyykkyä ja leveetä prässiä, muutenkin varsinkin kyykky on todella hyvä apu vetoon, joten kunnolla kyykkyyn keskittyminen ei vaadi välttämättä vetoa ollenkaan. Mulla toimi toi ja sarjapainot on ainaki noussu vaikka tosiaan veto oli kokonaan poissa ohjelmasta hetken aikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom