Maastaveto ohjelmaan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ville_k
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tahtoisin nyt viimeinkin pistää ohjelmaani maastavedon, kun olen kuullut siitä niin paljon ja monet ovat ylistäneet sen parhaaksi selkäliikkeeksi. Eli ongelmani on seuraavanlainen: Treenaan maanantaina rinnan ja ojentajat, keskiviikkona olisi jalkapäivä ja perjantaina selkäpäivä+olkapäät. Niin mietein tässä että olisiko tehokkainta tehdä maastaveto ja selkätreeni samana päivänä? Vai onnistuuko se että tekee maastavedon jalkapäivänä ja selän sitten normaalisti perjantaina? Kun tahtoisin saada tuohon selkään vähän lihaa lisää.

Toivoisin että joku voisi tehdä vaikka koko ohjelman minulle uusiksi.

Mielestäni kannataa tehdä mave selkäpäivänä ja ekana liikkenä. Voi tietenkin olla että keskiviikon jalkapäivä vähän häritsee maastavetoa. Itselläni ainakin toisinaan. No mutta viisaammat jatkakoon.

Työnnöt

-Penkki
-Vinopenkki
-Pystypunnerrus
(+joku ojentajaliike avuksi)

Jalka

-Kyykky
-Prässi
(+ pohkeet)

Vedot

-Leuanveto
-Maastaveto
-Kulmasoutu
(+joku hauisliike avuksi)

Tossahan semmonen sit olis, löysin sen joskus ajat sitten pakkiksen sivuilta ja olen ton ohjelman mukaisesti silloin tällöin treenaillutkin.
Toi maastaveto on kyllä monessa muussa ohjelmassa kyllä kikkinen sijoitettava. Jalkapäivänäkin se on mulla joissan ohjelmissa ollut, mutta se syö kyllä kyykkäämisestä tehoa pois ja toisin päin. Jokku tekee sen vuoroviikoin jalkapäivänä, tyyliin kyykky tai mave.

Ite tekisin maastavedon selkäpäivänä. jonkinmoinen esimerkkiohjelma:

Alatalja 2x10,6
maastaveto 3x6
leuanveto/ylätalja 2x10-12

rahvas sanoi:
Jalkapäivänäkin se on mulla joissan ohjelmissa ollut, mutta se syö kyllä kyykkäämisestä tehoa pois ja toisin päin. Jokku tekee sen vuoroviikoin jalkapäivänä, tyyliin kyykky tai mave.

Vuoroviikoin on aika kätevä. Varsinkin kyykkääminen vedon jälkeen tuntuu aika hurjalta.

No mites tämmöinen, että teet Maven selkäpäivänä ja jalkapäivänä etukyykkyä ja vaikka prässiä. Ei välttämättä ole perse ihan niin tulessa?

Kiitoksia vastauksista!

Ajattelin että vois tosiaankin alkaa tekemään maastavetoa selkäpäivänä ja etukyykkyä vähän kevyemmin jalkapäivänä. Haluan kuitenkin nyt yrittää panostaa tuon selän kehittymiseen täysillä. Mitäs olisitte siitä mieltä että tekisin maastavedon selkäpäivänä keskiviikkona ja jalat sitte perjantaina?

Kokeile..riippuu tietenkin sarjamääristä/intensiteetistä, palautumiskyvystä jne. Ota vaan se etukyykkykin kovaa, jos pystyt. Prässillä sitten pidempää pumppausta.

ville_k sanoi:
Tahtoisin nyt viimeinkin pistää ohjelmaani maastavedon, kun olen kuullut siitä niin paljon ja monet ovat ylistäneet sen parhaaksi selkäliikkeeksi. Eli ongelmani on seuraavanlainen: Treenaan maanantaina rinnan ja ojentajat, keskiviikkona olisi jalkapäivä ja perjantaina selkäpäivä+olkapäät. Niin mietein tässä että olisiko tehokkainta tehdä maastaveto ja selkätreeni samana päivänä? Vai onnistuuko se että tekee maastavedon jalkapäivänä ja selän sitten normaalisti perjantaina? Kun tahtoisin saada tuohon selkään vähän lihaa lisää.

Toivoisin että joku voisi tehdä vaikka koko ohjelman minulle uusiksi.

itselläni lihasjako on milteipä samanlainen.otin pitkän harkinnan jälkeen maastavedon jalkapäivälle.ja juuri keskiviikkona.perjantaina treenaan sitten ns.leveää selkää.perusteluina on se,että viikossa kerkeää jotenkuten palautua molemmista,ku treenaa ne kerralla.mulla on kyykyssä ohjelmana joeskopecin 5x5,ja siihen veto päälle.en vedä ihan loppuun asti sarjoja.sellaisia tsäpäköitä n.8 toiston sarjoja.ja joka neljännessä treenissä en ota vetoa.5vkoa olen nyt tällä sydeemillä treenannut,ja on toiminut ok.9vkoa on vielä jäljellä tätä ohjelmaa.kokeilemallahan se selviää. :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hafanafa sanoi:
Ite tekisin maastavedon selkäpäivänä. jonkinmoinen esimerkkiohjelma:

Alatalja 2x10,6
maastaveto 3x6
leuanveto/ylätalja 2x10-12
Melko vähäisiksi jää sarjat. Selälle mun mielestä aika vähän tuo 7 sarjaa. Itse teen yleensä 10 sarjaa, mutta joskus aikoinani tehnyt myös 12.

Itse muokkaisin vaikka näin:
mave (3)
leuanveto, leveä (2)
leuanveto, kapea (2)
kulmasoutu tangolla (3)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom