maastaveto ja sormet

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jees, omistan siis turhat "nakkisormet" jotka taho kestää mitään, tai sanotaanko, että mavessa on suuria ongelmia painoilla joilla teen sarjaa. Nahat lähtee ja saa oikein kunnon otetta sitten koko tangosta. Ainoastaan tuo maastaveto on ollut ongelmana. Salihanskat kun ei yletä koko sormille.

Eli kysyn nyt, että onko nuo pakkotoistossa olevat vetoremmit juuri tähän tarkoitukseen ??

Käyttääkö jengi yleinsä salihanskoja ? Parempi ilman vai mukavempi hanskojen kanssa ?

Pakkotoistossa myynnissä olevat rannesiteet, onko tuossa siis 2kpl:tta ? kuva vain näyttää yhtä niin hämää hieman :)

Ja sali vyönkin osto on edessä kun innostuin sitten enemmälti treenaamaan, eli onko niin suurta väliä minkälaisen urheilu liikkeestä mukaan nappaa ? Ainakin tuo "kapea" selästä, ettei se joka levenee selkä kohasta. Mutta onko näillä suuria eroja jos löytää 20e vyön ja sitten joku 40e vyö ?

ne vetoremmit on juuri tarkoitettu parantamaan otetta selkätreenissä esim. mavessa. koita ristiotetta mavessa se parantaa otteen pitävyyttä myös eli toinen käsi myötäotteella ja toinen vastaotteella tangosta.

salihanskoja en käytä enkä rannesiteitä mutta eiköhän niitä kaksi paketissa ole :)

Salihanskat ja maastaveto on huono ja ei-jämäkkä yhdistelmä. Kyllä se sormien nahka siitä parkkiintuu kun jättää ne tumput pukuhuoneeseen. Samalla se otekin vahvistuu pikkuhiljaa sormien ja forkkujen mukana.

En ole muutenkaan keksinyt mitään syytä salihanskojen käyttämiseen; yksi salilla käynnin suurista iloistahan on tuntea paljas rauta iholla :D

oupa sanoi:
koita ristiotetta mavessa se parantaa otteen pitävyyttä myös eli toinen käsi myötäotteella ja toinen vastaotteella tangosta.

Aloin tekemään mavea tähän tyyliin huomattuani, että sillä tosiaan saa tukevamman otteen tangosta. Mietinkin vain, että pitäisikö tätä "mailaotteen" kätisyyttä vaihtaa aika-ajoin, vai vaikuttaako se mitenkään selän muotoutumiseen.

Tietysti kädethän vain pitävät sen raudan siinä ja jalat/alaselkä sen nostaa, ja jos kiertoa ei selkään tule, ei sillä pitäisi olla vaikutusta. Olen kuitenkin niin nyyppä näissä hommissa että ajattelin kysästä :piis:.

Movdal sanoi:
Aloin tekemään mavea tähän tyyliin huomattuani, että sillä tosiaan saa tukevamman otteen tangosta. Mietinkin vain, että pitäisikö tätä "mailaotteen" kätisyyttä vaihtaa aika-ajoin, vai vaikuttaako se mitenkään selän muotoutumiseen.
Kokonaiskehityksen ja erityisesti olkapäiden terveyden vuoksi vaihda "kätisyyttä" joka toisessa sarjassa. Ja kevyemmät sarjat pelkällä myötäotteella; sitten kun alkaa käydä liikaa sormien päälle niin ristiote käyttöön.

Meikalla on ihan samoja ongelmia ollut maven kanssa. Ei millään viitsisi tuhota kämmenten nahkoja maven takia. Vetoremmejä joskus kokeilin normimavessa ja totesin, että ei siitä tule mitään kun ote jökittää niin pahasti, eikä voi "hienosäätää" oteleveyttä.

Siksipä pidän nykyisin nimenomaan salihanskoja mavettaessa. Ote ei luisu (vaikka moni tuntuu niin sanovan..?) ja puristusvoima kehittyy samalla jos on kehittyäkseen. Ristiotteella teen jokatapauksessa ihan vaan siksi, että pitemmissä sarjoissa ei kestä forkut mitenkään.

Pitää hommata nuo vetoremmit ja kokeilla itse. Miten muuten tuo ote sitten, itse teen juuri risti otteella maven ja teen sen aina niin, onko suurta merkitystä vaihtaa myötä ja vasta otteita käsillä ? ei toisinpäin oikein luonnistu, tai ainakaan enään kun samatenpäin olen aina tehnyt. oikeä myötä ja vasen vasta...

JunttiPussi sanoi:
Miten muuten tuo ote sitten, itse teen juuri risti otteella maven ja teen sen aina niin, onko suurta merkitystä vaihtaa myötä ja vasta otteita käsillä ? ei toisinpäin oikein luonnistu, tai ainakaan enään kun samatenpäin olen aina tehnyt. oikeä myötä ja vasen vasta...
Katso mitä littledragon67 tuossa ylempänä kirjoitti.

Hanskoja käytän minäkin ja joskus tulee reenailtua ilmankin. Kovettumia käsiin tulee joka tapauksessa. Mulla ainakin penkissä tuntuu, että ilman hanskoja hikiset kädet luistaa tangolla, eikä se tunnu kovin turvalliselta.

blacklbl sanoi:
Hanskoja käytän minäkin ja joskus tulee reenailtua ilmankin. Kovettumia käsiin tulee joka tapauksessa. Mulla ainakin penkissä tuntuu, että ilman hanskoja hikiset kädet luistaa tangolla, eikä se tunnu kovin turvalliselta.
Hikisiä käsiä varten on magnesium.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom