Maastaveto ja kyykky samalla viikolla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mize
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joudun siirtymään kolmijakoiseen ohjelmaan ja vain arkipäivisin pääsen käymään salilla. Mielestäni aika hankala muutenkin on tehdä samalla viikolla sekä kyykkyä että mavea. Millaisia kokemuksia teillä on? Miten olette jaksottaneet ohjelman kyseisten liikkeiden osalta?

Voisiko olla toimivaa, että liikkeet tekisi vuoroviikoin ja jalkapäivänä perusliike olisi normaalin kyykyn sijasta hack-kyykky? Vai olisiko prässi parempi korvaavana perusliikkeenä? Tarvitseeko tiheämpää treenaus vväliä noille raskaille perusliikkeille?
Maastavedon tekeminen joka toinen viikko voisi olla hyvä muidenkin selkäliikkeiden osalta. Riittää paremmin rutistusta yläselän liikkeisiinkin.

Jako on tällä hetkellä:
Ma: rinta, olkapäät, ojentajat
Ke: selkä, hauis (mave selkäpäivänä)
Pe: jalat

Yksi vaihtoehto tietenkin olisi, että ottaa nelijakoisen takaisin ja lisää huilipäiviä, mutta tuntuu rinnalle esim. tulevan liian pitkä tauko.

Minä olen tehnyt vuoroviikoin maastanostoa ja kyykkyä - toimii mulla hyvin! Kyykyn korvaan nyt prässillä ja selkäpäivänä otan maastanoston "tilalla" kulmasoutua tangolla, kun en vedä. Kannattaa kokeilla.

maastaveto -> hackia ja muuta
ei maastavetoa -> kyykkyä

selkä sen verran yleensä jumittaa, ettei kyykkyä oikein onnistu kunnolla

Kulmasoutu on kieltämättä paljon mukavampi tehdä kun ei ole tehnyt mavea. Isommat raudat :evil: Maastaveto viikolla olen tehnyt kulmasoutua pienemmillä painoilla ja pitkiä sarjoja. Jos jättää vedon väliin saa aika paljon lisätä romua tankoon, tekee mielelle hyvää :p

Ehkä se olennaisin kysymyksen tarkoitus oli juuri se mitä kokemuksia muilla on tälläisesta jaosta? Myös se, että kumpi on parempi perusliike jaloille prässi vai hack? Tai ehkäpä niitäkin kannattaa vaihdella niin tulee sitä kaivattua vaihtelua. Hyvää tekisi kun pääsisi rutiineista irti...

Tietenkin liikkeitä kannattaa vaihdella! Prässi vai hack - toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, kannattaa kokeilla niin se itselle sopivin löytyy! Ja kuten sanoin tuo jako toimii kuin venäläisten tainnutuskaasu! :p

Kun teet maastanostoa, niin tee kulmasoutu käsipainolla. Tämäkin toimii mulla kuin venäläist...

Originally posted by Mize
Jako on tällä hetkellä:

Miltäs tämä kuulostaisi:

Ma: Selkä, hauis
Ke: Rinta, olkapäät, ojentajat
Pe: Jalat

Käyttäessäni tuota jakoa olen tehnyt maastavetoa ja kyykkyä samalla viikolla. Kyykkyä olen tehnyt lähes joka viikko. Maastavetoa olen tehnyt vain joka toinen viikko, koska se on minulle henkisesti niin raskas liike. Maanantaina on energiaa maastavetoon, kun on viikonlopun levännyt. Perjantaina pystyy kuitenkin jo kyykkäämään täydellä teholla. Ja perjantainen kyykky ei ainakaan minulla häiritse maanantain maastavetoa.

Kyykky ja mave samalla viikolla

Entäs jos kokeilisit tehä maven tilalla jullee eli hyvää huomenta -liikettä. Se ei olis niin kuormittava alaselälle ku mave. Tietysti jos reenaat pelkkää kehojuttua etkä aio kilpailla voimanostossa, niin sit sen maven voi tehä vaan kerran kahteen tai vopa kerran kolmeen viikkoon ja kovaa. Mutta jos meinaat reenata voimanostoa niin sit toinen mahdollisuus olis tietysti tollanen wsb tyylinen sovellus, eli vaikka ekalla viikolla jullee ja tavallista kyykkyä nopeustyyliin ja sit tokalla viikolla ekaks tavallista kyykkyä pari kolme kovaa sarjaa ja tokana päivänä taas nopeuskyykkyä. Tota jullee ei kannattas kuiteskaan tehä joka viikko eikä paria vitosen sarjaa enempää.

Re: Kyykky ja mave samalla viikolla

Originally posted by Jope
Tota jullee ei kannattas kuiteskaan tehä joka viikko eikä paria vitosen sarjaa enempää.

?!Mikäs WSB-malli tuollaista väittää,jos katselee Simmonsin ja Taten ohjelmia otetaan jullea 70% maksimi-kyykky päivän pääliikkeenä.Ainakin itsellä julle kuormittaa alaselkää vähintään yhtä paljon,kun mave.

Joo, ei toi sarjamäärä ookkaan mistään wsb:stä vaan toi idea. Eli nopeuspäivän mukaan ottaminen. Itelläni se on uutta ja täytyy kokeilla mitä se vaikuttaa. Mää oon tota jullee ja kyykkyä vääntäny tolla systeemillä suht. onnistuneesti kun muistaa vaan venytellä noi takareidet ja pakarat joka reenin jälkeen.
Ite oon ottanu tollasia vitosen sarjoja tossa jullessa enkä oo laskenu siihen mitään prosentteja. Normi kyykyssä oon sitte paukuttanu noita viitosia tommosella 80 %. Eli ei sen kummempaa wsb:n sovellusta.
Ja kyllähän se julle kuormittaa mullakin alaselkää, mutta kuitenkin vähemmän. Aikasemmin kun reenasin pari tavallista kovaa kyykkyä viikossa ja yks vetoreeni siihen päälle. Niin sillon tuppas oleen ton selän kans vähä ongelmia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä tekisin seuraavasti:

Ma: Jalat
Ke: Rinta, olkapää ja ojentaja
Pe: Selkä, hauis

tai

Ma: Selkä, hauis
Ke: Rinta, olkapäät, ojentajat
Pe: Jalat
(eli tuo Hannibalin vaihtoehto)

Ylemmässä ongelmana voi tulla kipeä alaselkä maastavedon jälkeen kyykkypäivälle. Alemmassa taas perse ja takareidet voivat olla taas kipeät kyykkypäivän jälkeen maastavetopäivänä. Lisäksi yläselkä voi olla kipeä ja haitata penkkipäivänä kun taas ylemmässä se ei taas haittaa kun kyykkypäivä ei oikeastaan kipeytä muuta kuin jalkoja ja alaselkää. Ja jos ei pysty tekemään vetoa joka viikko, tekee sitten vaikkapa vuoroviikoin. Väliviikkoina voisi alaselkäliikkeinä olla vaikkapa julle, Kazmaiers tai sitten vaikkapa raaka rinnalleveto. Tai sitten ei ollenkaan varsinaisia alaselkäliikkeitä ja aloittaa selkätreenin kulmasoudulla ja lataa tankoon sellaisen määrä rautaa että heikkoa miestä hirvittää.
:)

Tässä ehdotukseni:

viiko1 kyykky+veto

viikko2 kyykky

viikko3 sama kuin viikko1

Eli kyykky joka viikko ja maastaveto joka toinen.

mulla on veto maanantaina ja kyykky perjantaina. nyt alan tekemään kyykyn joka viikko (ollut vähän taukoja...) ja vuorottelen vedon ja rinnallevedon välillä. jos tekee kovan maastavetotreenin joka viikko, alkaa paikat olla aika tukossa

Originally posted by Mize
Joudun siirtymään kolmijakoiseen ohjelmaan ja vain arkipäivisin pääsen käymään salilla. Mielestäni aika hankala muutenkin on tehdä samalla viikolla sekä kyykkyä että mavea. Millaisia kokemuksia teillä on? Miten olette jaksottaneet ohjelman kyseisten liikkeiden osalta?

Voisiko olla toimivaa, että liikkeet tekisi vuoroviikoin ja jalkapäivänä perusliike olisi normaalin kyykyn sijasta hack-kyykky? Vai olisiko prässi parempi korvaavana perusliikkeenä? Tarvitseeko tiheämpää treenaus vväliä noille raskaille perusliikkeille?
Maastavedon tekeminen joka toinen viikko voisi olla hyvä muidenkin selkäliikkeiden osalta. Riittää paremmin rutistusta yläselän liikkeisiinkin.

Jako on tällä hetkellä:

Yksi vaihtoehto tietenkin olisi, että ottaa nelijakoisen takaisin ja lisää huilipäiviä, mutta tuntuu rinnalle esim. tulevan liian pitkä tauko.

Mulla on melkein samanlainen treenikierto ja jätin kyllä kyykyn ihan suosiolla pois kokonaan ja aloin tekemään etukyykkyä. Etukyykky+veto tuntuu vielä samalla viikolla menevän, mutta ainakin minulla alkaa selkä oireileen, jos takakyykky+veto samalla viikolla.

Itse teen SLDL:n ja takakyykyn samana päivänä, ja etukyykyn+tempauskyykyn toisena. Ei ole alaselkä valittanut.

MUTTA, kun tein ihan kunnon maven ja kyykyn samalla viikolla, eri päivinä, huusi alaselkä hoosiannaa huonolla tavalla.

Eli, miten olisi jos tekisit tavallisen sijasta suorin jaloin, ja vaikka samana päivänä kyykyn kanssa?

Yhdyn Hannibalin ehdotukseen. Itsellä kolme päivää mv:n ja kyykyn välillä riittää hyvin alaselän palautumiseen. Kieltämätttä joskus mv:ssä tuntuu alussa reidet hieman nihkeiltä mutta ei haittaa suoritusta. Kannattaa kokeilla kerkiätkö palautua. Ja kyykky ja maastaveto samalla viikolla, ei sitä mv:eetä pidä pelätä, asennetta vaan!!!:mad2::evil:

Minä tekisin vuoroviikoin mave:n ja vuoroviikoin kyykyn. Kyllähän tuota maastavetoa maanantaina ja kyykkyä perjantaina voipi kokeilla, mutta jos alaselkä alkaa jumittamaan kannattaa ihan suosiolla siirtyä tuohon vuorotteluun. Viime aikoina on tosin tullut tehtyä vain tuota suorin jaloin vetoa ja se on kyllä sopinut kyykyn kanssa jalkatreeniin ihan hyvin. Mutta teenkin sitä viimeisenä liikkeenä & aika pienillä painoilla.

Itse teen joko:

ma Kyykky
ke Penkki
pe Veto

tai
ma Veto
ke Penkki
pe Kyykky

riippuen siitä kumpi tehdään kovempana. En tee jalkoja ja selkää samassa syklissä kovana vaan aloitan esim. tekemään vetoa nousujohteisesti ja pidän jalkatreenin vakiona ja kun alan lähestyä vedossa maksimia lisään pikkuhiljaa kyykyn tehoa niin että muutaman viikon kuluttua tehdään kyykkyä nousujohteisesti ja veto pidetään vakiona. Ainakin minulla kyykkyä ja vetoa on pirullisen vaikea saada kulkemaan samanaikaisesti, joten maksimitreenin jälkeen pidetään ylläpitävä treenijakso, jonka aikana tehdään toisessa maksimitreeniä. Em. tavalla saan siis vähän enemmän lepoa kun en yritä tehdä molempia samaan aikaan kovilla raudoilla.

Back
Ylös Bottom