Maastavedosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rahvas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsellä toi maastaveto ottaa polviin sillä tavoin että oikean polven lumpio on kosketusarka muutaman päivän ja vasemmassa polvessa hieman alempana myös kosketusarkuutta. Osaako joku kertoa, että mistä kiikastaa? Hoitona olen käyttänyt jäätä, tuntuu auttavan.
Tätä on jatkunut 1.5kk, alkoi muistaakseni silloin kun lisäsin maven sarjapainoja 100kg:oon. Aluksi luulin että se arkuus johtuu siitä kun tanko kolahtaa polveen, mutta näin ei ainakaan ole enää tapahtunut. Entä mikä toi polvet lukossa juttu on? Voisiko johtua siitä? Niin ja siis jos tekstistä ei huomannut niin aloittelija olen, voimatyyliin harjoittelua takana hieman yli 2kk.

sjmv:n voi tehdä niin lähelle lattiaa, ku selkä pysyy kaarella (normaali lordoosi). se on venyvyydestä kii. ite saan tehtyä 10cm:n korokkeeltakin ilman, että selkä alkaa pyöristyä.

tässäkin voi tietenkin hommaa vaihdella. joskus enempi rautaa ja lyhyempi liikerata, joskus toisinpäin.

suhteista: maksimeja en saanut käsiini, mutta sellanen löyty vuosien takaa, kun 200kg vedin ykkösen, tein sjmv:ssa kympin 140kg:lla. suoritus oli sellanen levyt 10cm maasta -tyyli.

oikein tehdyssä sjmv:ssä polvet ei koukistu juuri lainkaan, mutta ovat poissa lukosta nivelen suojelemiseksi. homman idea on siis säilyttää liike vain ja ainoastaan lonkkanivelessä. tällai se takareisi on ainoo, joka tekee dynaamista työtä isoista lihasryhmistä. selkä tekee staattisesti töitä ja auttaa siten rasituksen kohdentamista.

liikkeen kohdistamisessa enemmän pakaroille tehdään sen verran muutoksia, että painetaan sitä persusta enempi taakse ja ehkä hieman enempi koukistetaan polvia. takareisipainotuksessa liike on hieman enempi etupainoinen.

Vaikka ite oon sitten aikoinaa liikkeen tehnyt "väärin"(jos vertaa jto:n neuvvoon) niin takareidet oli ihan sika kipeenä aina. Tuolla mun tyylillä ilmeisesti ois pitänyt tulla perse kipeeksi vaan ei minulla ainakaan tullut :) :rolleyes:

Vai onkohan tässä sittenkin yhtä montaa tyyliä kun on ukkojakin :D

neutraali sanoi:
Vaikka ite oon sitten aikoinaa liikkeen tehnyt "väärin"(jos vertaa jto:n neuvvoon) niin takareidet oli ihan sika kipeenä aina. Tuolla mun tyylillä ilmeisesti ois pitänyt tulla perse kipeeksi vaan ei minulla ainakaan tullut :) :rolleyes:

No ainakin itselläni menee maastavedossa takareidet ja perse kipeeksi vaikka vedän kapeella. Oletko neutraali muutes selkäs loukannu maastavedos, vai mis?

neutraali: sulta puuttuu (puutuu :)?) perse hehee... kyl se sun tyylilläkin takareisiin ottaa oikeen komeesti, en mä sitä tarkottanut. ne takareidet tekee joka tapauksessa rajusti töitä myös tollai. se kipeeks tekevä systeemi liittyy siihen negatiiviseen osaan, joka tehdään tossa liikkeessä poikkeuksetta rauhallisesti. mulla tulee tosi kipeeks, ku pitkän paussin jälkeen tekee vaikka vaan tangolla.

mun kertoma juttu vaan liitty siihen tarkempaan kohdistamiseen takareisiin. miten sit saadaan vielä ylä- ja alatakareidet painotettua, on eri juttu. periaatteessa bodausmielessä jos annetaan kämmenen kokonen läntti kropassa, voidaan määritellä sitä tarkasti kohdistuva liike jne.

neutraali sanoi:

Mulla vähän samanlaisia kokemuksia. Pienen tauon jälkeen sen parhaiten huomaa missä ne kivut esiintyvät. Perse tulee kipeeksi prässäillessä, ei SJMV:ssä vaikka teen sen Neutraalin kuvailemalla tavalla.

Joo mäkin teen sen liikkeen just noin kun neutraali neuvoi ja ei kyllä perseessä tunnu yhtään. Talareidet on vaan aina paskana. Oikeestaan ainoo liike, joka ottaa perseeseen on jalkaprässi, mutta se ottaakin niin hyvin että seuraavana päivänä tuntuu :D.

Kevyt maito sanoi:
Ku asuu tää jumalanselän takana ja ku ei oo ketään joka osais nämä asiat näyttää okiein. :(

Sullahan on koko pakkotoisto.com apuna, tosin ei livenä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom