Maastavedon otteista...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Olen noissa kisavideoissa sunmuissa nähny, että maastavedossa toinen käsi on vastaotteella. Mutta itse olen tehnyt molemmat kädet myötäotteella, joka vaikuttaa helpommalta. Onko noilla otteilla jotenkin erilainen vaikutus tuon liikkeen lihaksiin, vai onko tekniikkani väärä?

Pitää paremmin kun toinen käsi vastaotteella

Krhmh...onko ne näppivoimat pahitteeks bodaajallakaan...vääntövoimaa jos joutuu joskus vääntämään...???

Kerran alottelijoiden palstalla ollaan niin suosittelisin vetämään ilman niitä remmejä, oli treeni sitten bodaus tai voimanostotyyppistä (tai muuta). Perustelu tälle kannalleni on yksinkertaisesti yleisvoima. Aluksi treenipainot on syytä pitää maltillisena joka tapauksessa ja opetella tekniikka. Siinä samalla on mahdollisuus totuttaa niitä näppejä pitämään. Näppivoimat kasvavat erittäin nopeasti ja pelkästään yleisvoiman kasvun lisäksi ainakin itselläni myös forkut ovat tästä hyötyneet kasvun muodossa. Ja onhan se mukava kun ei ole loppuelämää niiden vetoremmien kanssa naimisissa.

remmeilläkin kyllä kehittyy se puristus voima aivan kohtalaiseksi. kun remmejä käyttää kannattaa niitä puristaa täysiä eikä sillain että ote on vain remmien varassa, jos joku ei sitä tiennyt:). tietty jos voimanostoa harrastaa niin remmejä ei kannata käyttää niinkuin tuossa aiemmin mainittiin, ainakaan maastanostossa.

Ristiote tosiaankin estää tehokkaasti tangon"pyörimistä".Mutta sitä kun käytät,niin muista vaihtaa se ote vuorotellen toisinkin päin,että kehittyy paikat tasasesti.

Kiitokset vastauksista! :)
Kysysin sitten tohon maveen liittyen, että kumpaa tyyliä kannattaisi käyttää: a) jalat leveellä ja kädet kapeella vai
b) jalat kapeella ja kädet leveellä otteella?

Tällä hetkellä vetoa on tullu harrastettuu n. muutama kk ja nyt on sellanen viiden viikon ohjelma käynnissä (sis. pena, mave ja kyykky) josta neljäs viikko lähtee maanantaina. Vikal viikos ois tarkotus vetää maxit.

Mun suositus on vetää bodailutreenissä niinpaljon ilman remmejä kun vain näpit antaa myöden, mutta ottaa sitten ne remmit käyttöön kun näpit väsähtää. Ei kannata vetoja jättää kesken näppivoiman takia jos bodailee. Kyllä ne näppivoimat kehittyy vaikka remmejä käyttäisikin kovimmissa sarjoissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mad_Tiger sanoi:
Kysysin sitten tohon maveen liittyen, että kumpaa tyyliä kannattaisi käyttää: a) jalat leveellä ja kädet kapeella vai

Paras tyyli vetää riippuu täysin henkilöstä, hänen kehonsa mittasuhteista ja muista heikkouksista/vahvuuksista. Sanoisin, että lähde liikkeelle perinteisellä jalat kapealla ja kädet leveällä otteella, mutta mikään ehdoton totuus se ei ole.

Jos tanko vaan pysyy näpeissä, myötäotteella. Mulle ei ainakaa sovi toi ristiote mitenkään, täysin epäluonnollinen ote ku toinen käsi on väärin päin :)

kyllä se ekalla kerralla oudolta tuntu mut oon nyt tottunut. Alusta asti vetänyt molemmin puolin sitä otetta. Lämppärit myötäotteella.

itse vedän kovat sarjat ristiotteella sillee et toi vasenkäsi on vasteotteella ku oon tottunu sillai tekeen mut noi lämppärit tehen toisin päin. remmejä en käytä

Mad_Tiger sanoi:
Tyyli a) tarkoittaa sumo-mavea. Se on oikeastaan vähän eri liike, sillä siinä työ tehdään hyvin pitkälti alaruumiilla. Myös painot on isommat. B-tyylissä jää selälle enemmän työtä.
Molemmat tietty hyviä liikkeitä!

Belmondo sanoi:
Tyyli a) tarkoittaa sumo-mavea. Se on oikeastaan vähän eri liike, sillä siinä työ tehdään hyvin pitkälti alaruumiilla. Myös painot on isommat. B-tyylissä jää selälle enemmän työtä.
Molemmat tietty hyviä liikkeitä!

No ei nyt ihan näinkään. Kyllä ne käytettävät painot riippuu ihan vetäjästä itsestään. Sillä tulee yleensä enemmän kummalla on opetellut vetämään. Suurimmat romuthan on kuitenkin vedetty kapealla. (440 beni, ilmeisesti).

Mutta tosiaan kapea kuormittaa selkää enemmän, ja isommat pojat ovat kertoneet treenivasteen olevan siinä suurempi.

Belmondo sanoi:
Myös painot on isommat.
itse kun tein ennen sumolla nii jotenki painot nousi nihkeesti ja tuskallisesti mutta ku kokeilen kapeeta nii sai lisätä rutkasti painoja. sumo ei vaa sovi mulle

Mulla on sumo tehokkaampi. Kaippa siinä sitten on yksilöllistä eroa esim raajojen pituuksista riippuen. Ja tietysti kumpaa on treenannut enemmän. Mutta sumossa painopiste on matalammalla ja siksi tuntuu tehokkaammalta. No, molempi parempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom