Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Tää kyllä kilpailee vahvasti hölmöimpien sanontojen kanssa. Ei tarkoita yhtään mitään.

Miten tuo sanonta pitäisi tulkita :D Ketunkolot ovat pimeitä haisevia luolia johon kettu pelotettuna puolustautuu eikä suostu tulemaan päivänvaloon vaan puolustaa raivoisasti oikeuttaan olla pimeässä kolossa...

Tarkoitin, että tuota käytetään usein perusteluna uskonnon puolesta. Eihän se nyt mikään perustelu ole että pommien rytistessä ihminen ei pysty ajattelemaan.

Sitäpaitsi kyllä sieltä poteroiden pohjalta löytyy myös ateisteja: http://militaryatheists.org/

only-atheists-in-foxholes.png

Sitäpaitsi kyllä sieltä poteroiden pohjalta löytyy myös ateisteja: http://militaryatheists.org/

only-atheists-in-foxholes.png

Näin rustasi Hemingway eräässä vignettessään

"While the bombardment was knocking the trench to pieces at Fossalta, he lay very flat and sweated and prayed oh jesus christ get me out of here. Dear jesus please get me out. Christ please please please christ. If you'll only keep me from getting killed I'll do anything you say. I believe in you and I'll tell every one in the world that you are the only one that matters. Please please dear jesus. The shelling moved further up the line. We went to work on the trench and in the morning the sun came up and the day was hot and muggy and cheerful and quiet. The next night back at Mestre he did not tell the girl he went upstairs with at the Villa Rossa about Jesus. And he never told anyone."

Fiktiota tietty, mutta taisi herra kuitenkin maailmansodassa Italian rintamalla nähdä kuitenkin jokusen raadon ja aika paljon katolisia :D.

Kerro vähän mappana, miksi islam tulee jyräämään meidät jossain vaiheessa? siis ihan mielenkiinnosta. Ite oon tosta samaa mieltä, kuten näkyy jo nyt suomessa ev-lut uskonto on kovassa "hyökkäyksessä" kokoajan. Kuten median jne.

Onhan tämä nähtävissä. Mitä enemmän on tätä nykypäivästä "ymmärrystä", sitä enemmän pääsee tuo ah´niin raadollinen uskonto niskan päälle. Jos Päivi Räsänen sanoo, että "kyl tää tästä ja kyllä mä ymmärrän" - tarkoittaa hän sitä tosissaan. Islamiin kuuluva sanoo saman, mutta puukottaa selkään heti kun pystyy. Näinollen Islam tulee jyräämään. Se jyrää meitin, ellei mitään uskonnonsotaa tule Eurooppaan. Suomessakin laajentuva ateistinen aate (voiko näin sanoa?) näinollen ei puolusta kumpaakaan näistä uskonnoista mutta tuskin tulee ikinä kumpaakaan syrjäyttämään. Koska uskonnoilla on se yliluonnollinentaruolento kuitenkin, jonka voima on valtava - oli sitten mikä uskonto kyseessä tahansa.

Eli me kristityt olemme niin vitun sinisilmäisiä että se koituu kohtaloksemme. Ja tämän tiedän sen takia, kun tunnen monia "himouskovia" (ei näy välttämättä päällepäin). He kuuluvat tähän joukkoon joidenka mielestä monikulttuurisuus on suuri rikkaus - ja niin se olisikin mutta ei tällä nykysysteemillä. Väriä pitääkin saada elämään mutta 2 uskontoa ei tule rinnan sulassa sovussa elämään.

Suomessakin laajentuva ateistinen aate (voiko näin sanoa?) näinollen ei puolusta kumpaakaan näistä uskonnoista mutta tuskin tulee ikinä kumpaakaan syrjäyttämään. Koska uskonnoilla on se yliluonnollinentaruolento kuitenkin, jonka voima on valtava - oli sitten mikä uskonto kyseessä tahansa.

Pakko tarttua tähän. Itse profetoin päinvastaista, eli että ateismi ja agnostismi tulee olemaan Suomessa ja Pohjoismaissa se laajimmin levinnyt maailmankatsomus. Mitään todisteita tai grafiikoita minulla ei tietenkään ole näyttää, mutta käsittääkseni esimerkiksi Suomessa uskonnottomuus on kasvamaan päin.

Pakko tarttua tähän. Itse profetoin päinvastaista, eli että ateismi ja agnostismi tulee olemaan Suomessa ja Pohjoismaissa se laajimmin levinnyt maailmankatsomus. Mitään todisteita tai grafiikoita minulla ei tietenkään ole näyttää, mutta käsittääkseni esimerkiksi Suomessa uskonnottomuus on kasvamaan päin.

Niin minäkin olen käsittänyt, että kasvamaan päin on.
Mutta näkisin juurikin sen, että tulevaisuudessa uskonnollisuus tulee ottamaan voiton kuitenkin.

Kerro vähän mappana, miksi islam tulee jyräämään meidät jossain vaiheessa? siis ihan mielenkiinnosta.
Se nyt vain on valittettava tosi-asia, että tällä menolla islam tulee ottamaan vallan euroopassa. Ei islam perheiden syntyvyys prosentti euroopassa taisi olla n. 0.5 ihmistä ja islami perheillä joku 3-6 (en nyt löytänyt sitä tarkkaa dokumenttia). Tuossa tilasto Saksasta:
tilasto_saksa2.gif

Tuossa yks ihan hyvä teksti juuri islamista ja sen varjopuolista, jos jotain kiinnostaa (kuva myös sieltä).
http://euroopan-tulevaisuus-islam.blogspot.com/

Tilasto, jossa vain yksi lukemista on ollut edes mahdollista mitata :lol2:

Ja eihän se ole selvää että muslimien lapset pysyy mulsimeina. Jos he sopeutuvat länsimaiseen kulttuuriin ja saavat länsimaisen koulutuksen niin tajuavat ennen pitkää että uskonto on paskapuhetta, ihan niinkuin suomalaiset kristitytkin ovat alkaneet tajuta. Sitten tietysti jos he pääsevät muodostamaan muusta yhteiskunnasta erillisen saarekkeensa, jossa ovat tekemisissä lähinnä muiden muslimien kanssa eikä kukaan kyseenalaista eikä opeta kriittistä ajattelua, niin silloin koko länsimaiden tulevaisuus näyttää aika synkältä.

Katsotaan mitä tapahtuu.

Ateismi ei ole maailmankatsomus vaan erään sellaisen puute.
Musta tuntuu, että sekin on maailmankatsomus, jos katsot maailmaa suoraan, etkä minkään lasien läpi. Uskovaiset katsoo maailmaa katsomalla Jumalaa kohti ja ateisti ei. On hänellä silti jonkinlainen maailmankatsomus - tapa jolla hän maailmaa ja elämää täällä tulkitsee. Ei maailmankatsomus mun mielestä ole mikään uskonnollinen termi, joka ei ateismiin kuuluisi.

Musta tuntuu, että sekin on maailmankatsomus, jos katsot maailmaa suoraan, etkä minkään lasien läpi. Uskovaiset katsoo maailmaa katsomalla Jumalaa kohti ja ateisti ei. On hänellä silti jonkinlainen maailmankatsomus - tapa jolla hän maailmaa ja elämää täällä tulkitsee. Ei maailmankatsomus mun mielestä ole mikään uskonnollinen termi, joka ei ateismiin kuuluisi.

Sellaisenaan ateismi ei tietenkään ole maailmankatsomus, jos kyseessä on uskonnon puute eikä anti-uskonnollisuus. Toki ateismi voi olla osa jotain tiettyä maailmankatsomusta, mutta tämä menee jo semanttiseksi pilkunviilaukseksi. Tärkein huomio on se, että ateismi ei ole uskonto.

Vice dokkari jostain "kultista" Siperiassa. Kandee kattoa.

Kyllähän tuolla elelis. :) Jos tonne tietokoneen sais kameran kera, niin mikäs tuolla elellessä. Eikä tuo naisten kasvattaminen miehen pelvelijaksi nyt sinänsä pahalta kuulosta. :D Heh. Sais kuvata luontoa ja pildeeki sais - SINNE!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Noh, pointti taisi kuitenkin tulla selväksi.

esit. Voi v... mikä video :D. Kaikkea ne ihmiset nielee.

Sellaisenaan ateismi ei tietenkään ole maailmankatsomus, jos kyseessä on uskonnon puute eikä anti-uskonnollisuus. Toki ateismi voi olla osa jotain tiettyä maailmankatsomusta, mutta tämä menee jo semanttiseksi pilkunviilaukseksi. Tärkein huomio on se, että ateismi ei ole uskonto.
No ei tietenkään ole. Ei uskontokaan ole sellaisenaan mikään maailmankatsomus vaan myöskin osa maailmankatsomusta. Itse ajattelin vastatessani uskonnollista maailmankatsomusta ja ateistista maailmankatsomusta. Tällöin ateismi ei myöskään ole millään tavalla maailmankatsomuksen puute. Tai jos aletaan saivartelemaan, niin onhan se tietysti uskonnollisen maailmankatsomuksen puute, mutta se on korvattu erilaisella maailmankatsomuksella. Eli ateistillakin kyllä on maailmankatsomus.

No ei tietenkään ole. Ei uskontokaan ole sellaisenaan mikään maailmankatsomus vaan myöskin osa maailmankatsomusta. Itse ajattelin vastatessani uskonnollista maailmankatsomusta ja ateistista maailmankatsomusta. Tällöin ateismi ei myöskään ole millään tavalla maailmankatsomuksen puute. Tai jos aletaan saivartelemaan, niin onhan se tietysti uskonnollisen maailmankatsomuksen puute, mutta se on korvattu erilaisella maailmankatsomuksella. Eli ateistillakin kyllä on maailmankatsomus.

Toki uskovaisillakin on muitakin osia maailmankatsomuksessaan kuin se usko, mutta heillä on varmasti suuri motivaatio niputtaa käsityksensä sen uskonto X:n alle, sillä mistäpä muualtakaan ne totuudet maailmankaikkeuden luonteesta sitten napattaisiin kun ne on kerran raamatussa tms ilmoituksessa annettu.

Ateisteilla on varmaan samat "maailmankatsomuksen osat", mutta vähemmän tarvetta tehdä niistä jotain kokonaisuutta. Itse en ainakaan sanoisi, että ajattelen jonkin asian olevan eettisesti väärin, koska olen ateisti. Se olisi nähdäkseni täysin asian ohi puhumista.

Ateistikaan ei välttämättä katso maailmaa aivan suoraan. Sillä voihan tosia asioitakin kannattaa väärin perustein ja huonolla argumentoinnilla. Eli joku saattaa päätyä sanomaan Jumalaa ei ole, mutta se millä tämä perusteltaisiin olisi täysin päätöntä.

Sitten taas voitaisiin ajatella vaikkapa joku alkuasukasheimo, joka sanoo, että asiat ovat niin-ja-näin, mutta eivät koskaan mainitsisi että Jumala on tai Jumalaa ei ole. He eivät edes ymmärtäisi vaatimusta kannanottoon, koska kysymys kuuloistaisi yhtä tolkuttomalta kuin syntyikö maailmankaikkeus porkkanoista, perunoista vai ei mistään?

Ei kamalasti uutta sisältöä tässä viestissä, mutta mielenkiintoista ajatella, että mikä se maailmankatsomus lopulta on, ja että onko (a)teismi millään lailla välttämätön osa sitä?

Vice dokkari jostain "kultista" Siperiassa. Kandee kattoa.

Videossa olevista kulkueista kynttilöineen tuli mieleen eräs käärmekultti. Olin jo täysin valmis Thulsa Doomiin kätyreineen mutta ei, paikalle tosiaan tulikin aito pesunkestävä Siperian Jeesus.
Miksi toimittaja oli niin arkana haastattelussa, ihan kuin olisi pelännyt kivityskuolemaa vääristä kysymyksistä. Toisaalta henkisesti häiriintyneet voivat olla arvaamattomia joten kai se oli ihan ymmärrettävää. Hyvin oli silti tämä messiaaksi julistautunut hemmo onnistunut keräämään laumaa ympärilleen, vaikka ei tuon perusteella mitään kummallisia puhujanlahjoja omaakaan ja karismakin oli verrattavissa seinätapettiin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom