Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Etkö näe mitään erikoista siinä, että jumalasi parantaa jonkun neekerin vamman, mutta antaa samalla pedofilian kukoistaa pallolla? Ja noihin parantumisiin sen verran, että koskaan, missään, ikinä, ei ole dokumentoitu kun amputoidulle kasvaa jalka takaisin. Kaikki tapahtuneet "ihmeparannukset" ovat näennäisiä juttuja, ei mitään faktaa jonka kaikki voivat nähdä(paitsi ne miljoonat sokeat, joita jumalasi nyt vain ei jostain syystä ole jaksanut parantaa).

Tai vittuako minä tässä kyselen, sulla ei riitä munaa vastata kuitenkaan.

Mun aivot eivät kykene käsittelemään niin suurta idiotismia mitä esitit tuossa viestissäsi.

Ja miksi ihmiset koittavat todistaa jumalan voimaa jos sitä ei ole. Vastaus on raha ja valta. Pallolla on tuhansia "saarnaajia" jotka tekevät sitä bisneksenä, ihan normaalia kun löytyy tyhmiä ihmisiä. Tuo on vain yksi muoto ihmisen kusettamisessa, surullista on se, että sä uskot tohon. Mieti miten säälittävää tuo on.

Mike voisithan sä aapisen mieliksi tehä nyyssölän kanssa jonkun video pätkän kuinka saatanan nimessä parannatte myös pari sokeaa ja yhden halvaantuneen? Äkkiäkös lainaatte jostain prismasta tempputuolin ja hommaatte pari lihaksikasta "sokeaa" ja "halvaantunutta".

Meinasin pudota tuolilta kuin katsoin tuota :) Kaikkea se syvä usko tekeekin. Kerttu huutaa, että "I was blind, but now I see" ja lähtee mylvien poukkoilemaan eteenpäin silmät päässä seisoen ja muista ihmisistä käsillä tukea hakien. Alun hämmästyttävä nigerialaisnaisen pyörätuolista nouseminen oli myös henkeäsalpaavan ällistyttävä; sen lisäksi, että Jeesus paransi naisen halvauksen, niin hän myös treenasi naisen jalkojen surkastuneet lihakset huippukuntoon, jotta hän saattoi nousta voimalla ylös tanssahtelemaan. Aapinen hyvä, usko on uskoa, mutta ole varovainen, ettet ihan mihin tahansa retkuun mene. Sieltä Nigeriasta tulee muutakin kuin jumalallisia ihmeparantumisia. Joku kaunis päivä saattaa joku nigerilainen ylipappi lähestyä sinua seuraavasti tarjoten mahdollisuutta rehelliseen bisnestransaktioon Jumalan nimessä :)
Mihin retkuun olen menossa haluaisin itsekkin kuulla? Olenko myöskään puhunut Nigeriasta mitään? En. Tuossa pätkässä vaan sattui olemaan video sieltä, en ymmärrä miten nyt tuo maa littyi tähän keskusteluun mitenkään. Pyytäisin myös, että voisit käyttää sellaisia sanoja, joita tälläinen perustallaajakin ymmärtäis. :)

Jos Aapinen haluat tekemistä ja hakea jotain sellaista, mikä leikkaa vähänkin tieteen ja uskonnon rajapintaa, niin tutustupa noihin: http://en.wikipedia.org/wiki/Near-death_experience. NDE:t ovat aika mielenkiintoisia ja monen casen kohdalla niitä on ollut aika vaikea selittää. Ehkä saadaan jotain uutta keskustelua aikaiseksi noista?
Olen katsonut kyseisestä aiheesta dokumentin joka tuli tässä talvella yle-teemalta. Siinä oli mielenkiintoista se, että sellainen ihminenkin kenen aivotoiminta ja verenkierto oli täysin loppunut pystyi kertomaan elvytyksen kulun ja kertomaan ketkä henkilöt häntä elvyttivät vaikkei ollut heitä koskaan nähnyt. Yhdessä sairaalassa missä jokin tutkijaryhmä tutki tätä aihetta asensi kaappien päälle erivärisiä lappuja ja henkilöt ketkä olivat kokeneet kuolemarajakokemuksen siinä huoneessa pystyivät kertomaan minkä värisiä lappuja siellä oli. Eli kyseisessä dokumentissa pystyttiin aika hyvin kumoamaan se, että kuolemarajakokemukset olisivat aivojen aiheuttamia. Juuri se, että ihmisellä ei ollut minkäänlaista aivotoimintaa eikä verenkiertoa ja hän silti pystyi kuvamaan tapahtumia ainakin saa minut pois siltä kannnalta, että nämä kokemukset johtuisivat aivoista ym.

Tässä keskustelussa on kyllä koomista, ettei viime sivuilla ole juurikaan käyty mitään keskustelua maailmankatsomuksista. Keskustelu pyörii vain ja ainoastaan evoluutioteorian ympärillä. Vastapuoli tekee virhekäsityksiinsä vedoten näennäisargumentteja ja porukka kumoaa ne yksitellen. Niihin ei joko reagoida ollenkaan tai reagoidaan uudella näennäisargumentilla. Kun pari sivua on menty eteenpäin ja edelliset perustelut jääneet sinne, niin sitten aletaan toistaa vanhoja näennäisargumentteja. Mutta vahingossakaan ei keskitytä maailmankatsomuksista keskusteluun ja esimerkiksi Jumalan pahuuteen liittyviin argumentteihin ei haluta ottaa mitään kantaa :)
Itse voin suoraan sanoa, ettei minua kiinnosta taistella evoluutioteorioista/biologiasta/maailmansynnystä ateistin kanssa, koska kummallakin on omat mielipiteensä asiasta, eikä keskustelu usein johda mihinkään. Sama asia on Jumalan "pahuudesta" keskustelemisesta. Olen kertonut kristillisen mielipiteen asiasta ja sekun poikkeaa usein täysin ateistien kuvasta niin eipä siitäkään täällä yleensä hyvää keskustelua aikaan saada. Keskustelu menee yleensä ateistijen kommentteihin "Jumala on sadistinen pedofiili paskiainen joka nauttii ihmisten kärsimyksistä".

Etkö näe mitään erikoista siinä, että jumalasi parantaa jonkun neekerin vamman, mutta antaa samalla pedofilian kukoistaa pallolla? Ja noihin parantumisiin sen verran, että koskaan, missään, ikinä, ei ole dokumentoitu kun amputoidulle kasvaa jalka takaisin. Kaikki tapahtuneet "ihmeparannukset" ovat näennäisiä juttuja, ei mitään faktaa jonka kaikki voivat nähdä(paitsi ne miljoonat sokeat, joita jumalasi nyt vain ei jostain syystä ole jaksanut parantaa).

Tai vittuako minä tässä kyselen, sulla ei riitä munaa vastata kuitenkaan.

Mun aivot eivät kykene käsittelemään niin suurta idiotismia mitä esitit tuossa viestissäsi.

Ja miksi ihmiset koittavat todistaa jumalan voimaa jos sitä ei ole. Vastaus on raha ja valta. Pallolla on tuhansia "saarnaajia" jotka tekevät sitä bisneksenä, ihan normaalia kun löytyy tyhmiä ihmisiä. Tuo on vain yksi muoto ihmisen kusettamisessa, surullista on se, että sä uskot tohon. Mieti miten säälittävää tuo on.
Ajattelinkin, että tämmöisiä kommentteja tuleekin tuosta videosta. Mutta itsestäni tuntuu aika idioottimaiselta tekaista tuommoisia tilanteita, mikä niissä silloin olisi idea? Jos he tietävät ettei Jumala parantanut heitä, miksi he silti esittäisivät niin? Miksi ylistää semmoista mikä ei olisi totta? Ja nuo saarnaajat ketkä rahastavat "teoillaan" eivät ole oikeita kristittyjä. Juuri sellaisista vääristä opettajista Jeesus varoitti ihmisiä.

Ajattelinkin, että tämmöisiä kommentteja tuleekin tuosta videosta. Mutta itsestäni tuntuu aika idioottimaiselta tekaista tuommoisia tilanteita, mikä niissä silloin olisi idea? Jos he tietävät ettei Jumala parantanut heitä, miksi he silti esittäisivät niin? Miksi ylistää semmoista mikä ei olisi totta? Ja nuo saarnaajat ketkä rahastavat "teoillaan" eivät ole oikeita kristittyjä. Juuri sellaisista vääristä opettajista Jeesus varoitti ihmisiä.
Siis mitä? Miksi valehdella jollekin että ei ole varastamassa sen rahoja? Siksi, koska on varastamassa sen rahoja. Ei noita saarnaajia kiinnosta pätkääkään sun jeesus, ne tekee massia ja höynäyttää sun kaltaisia ihmisiä. Onhan noista dokumenttejakin tehty, miljoonia vetävät hölmöiltä uskovaisilta.

Ymmärrätkö, koko homma on vain isoa kusetusta ja sinä uskot sen ihan sinisilmäisesti. Sut on aivopesty uskomaan olemattomaan jumalaan ja rationaalinen ajattelusi on jo niin turmeltunut, että et edes kyseenalaista ko saarnaajia. Etsit kissojen ja koirien kanssa epätoivoisesti todisteita jumaluskollesi ja sitten löydät jonkun hiksen pätkän Nigeriasta, jonka toki osoitat todistavan jumalan olemassaolon. Ignooraat kaikki argumentit ja todisteet uskoasi vastaan, koska haluat uskoa, et oikeasti usko. Kyllä sullakin on vielä jäljellä sitä tervettä järjeä, jota koitat kaikinkeinoin tukahduttaa pienin epätoivoisin rippein. Ajattele nyt jumalauta hetki omilla aivoillasi ja unohda se uskonto, katso objektiivisesti ja mieti hetki "onkohan mua kusetettu?".

[video=youtube_share;nHXHlqybK1Y]http://youtu.be/nHXHlqybK1Y[/video]

[video=youtube_share;YCJ9v_-aJho]http://youtu.be/YCJ9v_-aJho[/video]

Pyytäisin myös, että voisit käyttää sellaisia sanoja, joita tälläinen perustallaajakin ymmärtäis. :)

Pyytäisin että asioita tutkittaisiin oman käsityskyvyn mukaan ja jos ei oma kompetenssi riitä niin tulisi uskoa viisaampia.

Mutta itsestäni tuntuu aika idioottimaiselta tekaista tuommoisia tilanteita, mikä niissä silloin olisi idea?

Ja sitten täällä vielä väitetään että evoluutioteoria on tekaistu eikä perustu faktoihin.

Jos mikä tahansa netistä löytynyt video kelpaa todisteeksi niin uskotko aapinen siis myös esimerkiksi kaikki abduktiovideot mitä näet ja täten siis alienit ja heidän vierailu maapallolla on tosiasia?

Kyllähän tuollainen halvaantumisesta parantuminen käy 15 minuutista julkisuudessa. On sitä rahan/maineen/huvin ym. puolesta tehty erikoisempiakin asioita kuin hurmoshenkisiä kusetuksia ihmeparantumisista.

Mihin retkuun olen menossa haluaisin itsekkin kuulla?
Oman hyväuskoisuutesi retkuun. Haluat uskoa, että nuo Nigerian porukat ja videot ovat aitoja ja tahdot uskoa, että parantuminen on oikeasti tapahtunut ja koet, ettei epäily uskonveljiä kohtaan ole suotavaa.

Kysy itseltäsi: "Kuinka helppoa on huijata ihmiset uskomaan pyörätuolissa olevan halvautuneen parantumiseen?"

Hyvin helppoa, paikalle tarvitsee vain tuoda nainen, joka istuu pyörätuolissa, lausutaan taikasanat, nainen nousee ylös ja hallelujaa!!! ...ihme on tapahtunut.

Kuten Ominous jo aikaisemmin kertoi, niin halvaus ja pitkäaikainen lihaksen toimimattomuus jättää ihmiseen jäljet. Surkastuneet jalkalihakset näyttävät tältä.

atrophy-leg.webp
1140967300_9658.webp

Näillä jaloilla ei oikein kävellä samalla lailla kuin normaali ihminen kävelee. Yleensä noi kaikki pyörätuolipotilaat vielä pitävät pitkiä hameita tai housuja että jalkoja ja niiden kuntoa ei näe, kengät ovat joissain tapauksissa pohjistaan selkeästi kuluneet, joka on vähän erikoista, jos kengillä ei kävellä.

Tässä samanlainen tapaus Sana ja Ylistys seurakunnalta http://www.sanajaylistys.org/foorum/viewtopic.php?f=1&t=7084
Sen verran suuret kakkulat muuten tädillä päässä, että ihan imagolaseista ei voida puhua. Miksei näkö pamahtunut samalla kuntoon?

ihmeparantumisessa on myös aina kyseessä tapaus, joka perustuu omaan kertomukseen. Kipu lähti, syöpä parani, halvaus parani, minä näen... missä ovat ne parantumiset, joissa toinen ihminen selkeästi näkee, että parantuminen vaatii ihmeen.

Miksei Jumala paranna amputoituja, silmänsä menettäneitä, talidomidista vammautuneita, avoimia vertavuotavia haavoja tai Downin syndroomaa? Parantumisia, joissa huijaamisen mahdollisuus olisi käytännössä olematon olisi kuitenkin mahdollista tehdä... mutta ei niitä näe.

Ihmisiä on kuitenkin suht helppo huijata, jokainen joka on joskus seurannut taikureiden esityksiä tietää tämän. Heillä ei ole maagisia voimia vaan taikuri huiputtaa ja huijaa erittäin pitkän harjoittelun tuloksena. Siksi taikurit ovat yleensä suurimpia huijareiden paljastajia, koska he tietävät miten helppoa ihmisiä on huijata.

Taikatemppuja:
http://www.youtube.com/watch?v=Lsmdnr8a3Oc
http://www.youtube.com/watch?v=uNVd5LxxNmQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=QB-25euv1GQ

P.s. kohta joku valopää toteaa, että taikurit pystyvät oikeasti hallitsemaan mustaa magiaa mutta eivät vain kerro sitä...

Olenko myöskään puhunut Nigeriasta mitään? En. Tuossa pätkässä vaan sattui olemaan video sieltä, en ymmärrä miten nyt tuo maa littyi tähän keskusteluun mitenkään. Pyytäisin myös, että voisit käyttää sellaisia sanoja, joita tälläinen perustallaajakin ymmärtäis. :)
Maan peruskoulutustaso on yleensä sidoksissa väestön taikauskon tasoon. Suomessa ei esimerkiksi uskota, että varas voi muuttaa muotoaan vuoheksi, kuten Nigeriassa luullaan. http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/autovarkaudesta-epailty-vuohi-joutui-putkaan/819128

Olen katsonut kyseisestä aiheesta dokumentin joka tuli tässä talvella yle-teemalta. Siinä oli mielenkiintoista se, että sellainen ihminenkin kenen aivotoiminta ja verenkierto oli täysin loppunut pystyi kertomaan elvytyksen kulun ja kertomaan ketkä henkilöt häntä elvyttivät vaikkei ollut heitä koskaan nähnyt. Yhdessä sairaalassa missä jokin tutkijaryhmä tutki tätä aihetta asensi kaappien päälle erivärisiä lappuja ja henkilöt ketkä olivat kokeneet kuolemarajakokemuksen siinä huoneessa pystyivät kertomaan minkä värisiä lappuja siellä oli. Eli kyseisessä dokumentissa pystyttiin aika hyvin kumoamaan se, että kuolemarajakokemukset olisivat aivojen aiheuttamia. Juuri se, että ihmisellä ei ollut minkäänlaista aivotoimintaa eikä verenkiertoa ja hän silti pystyi kuvamaan tapahtumia ainakin saa minut pois siltä kannnalta, että nämä kokemukset johtuisivat aivoista ym.
Linkkiä kiitos.

Ihmeparantumisjuttuihin liittyy myös paljon paljastuneita huijauksia ja skandaaleista mm. kaappihomoutta, huumeidenkäyttöä ja veronkiertoa.

Wikipediasta löytyy listaa tunnetuimmista tapauksista. Tunnetuimpina varmaan Peter Popoff, Kent Hoving ja Ted Haggart. Suomessa tunnetuimpana Nokia Mission entinen kirkkoherra ja johtohenkilö Markku Koivisto.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Popoff
http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_evangelist_scandals

Mitä tahansa nämä ihmiset tekevätkin, niin he ovat muutaman vuoden hiljaiselossa ja aloittavat jälleen uuden kirkon ja keräävät hyväuskoisilta idiooteilta rahat pois. Jos joku tietää näiden ihmisten menneisyydestä ja kritisoi heidän toimintaansa niin he voivat aina väittää rukoilleensa ja parantuneensa pahoista tavoistaan.

Sehän se on, rukoilemalla aina paranee ja voi aloittaa alusta hyväuskoisten huijaamisen, jotka jo nimensä mukaisesti haluavat uskoa kerta toisensa jälkeen näihin.
Tarpeeksi jos olisi pokkaa niin varmaan elättäisin itse itseni myös tuollaisilla huijauksilla, noista harvemmin tuomioita jaellaan, ei tarvitse kuin kertoa katuvansa ja rukoilevansa anteeksiantoa niin huijatut yleensä luopuvat syytteistään.

Mulla oli vuosi sitten 6 viikkoa jalka pois pelistä. Jalan vahvistaminen ja kävelyn opetteleminen normaaliksi tuon 6 viikon jälkeen otti aikaa melkein kaksi kuukautta. Eikä kyseessä siis ollut kuin 6 viikkoa jalka paketissa ja kepeillä liikkumista.

Kukaan joka istuu vuosikausia pyörätuolissa ei lähde kävelemään tuosta vain vaikka kuinka kyky paranisi.

Mulla oli 13 vuotiaana 4 viikkoa nilkasta reiteen jalka kipsissä, se ei siis voinut liikkua laisinkaan kuukauteen. Kuukaudessa jo tapahtuu melkoista surkastumista noinkin nuorella ihmisellä, vaikka luutuminen oli hullun nopeaa ja neljässä viikossa sääriluu tuli paksummaksi mitä toinen. Kun sain kipsin pois, ei siinä paljoa kävelty, nivelet olivat niin saatanan jumissa liikkumattomuudesta, että oli aika vaikeaa. Jalkapöytä oli vajaan 45 asteen kulmassa kipsissä ja kantapään alla korko. Kun kuukauden päästä astuin ensimmäisen kerran normaalisti parantuneella jalalla, sattui se aivan saatanasti ja lattia tuntui olevan 45 astetta vinossa kun jalkani oli tottunut jo tuohon väärään kulmaan, ikäänkuin olisin astunut kantapäällä kuoppaan. Kesti viikko tolkulla, että sain kyykättyä ja silloinkin vain kun vittuunnuin ja menin väkisin kyykkyyn vaikka sattui aivan jumalattomasti. Siitä ne nivelet sitten lähtivät taas toimimaan, olivat vain niin sanotusti ruosteessa.

Kukaan joka on istunut rullatuolissa vuosikausia, ei kävele pätkääkään omilla jaloillaan ilman pitkää kuntoutusjaksoa. Siellä ei vain ole lihaksia saati sitten koordinaatiota kävelyyn.

Mulle joskus kerrottiin tarina siitä mitä tieto on. Se on pallo. Eli pallon sisäpuoli on se tietomäärä minkä tiedän ja sen pallon ulkokuori on tietämätön tieto minulle. Eli mitä enemmän laitetaan sinne palloon tietoa niin sitä suuremmaksi se tulee se ulkokuori.

Drakinin pallo tuntuu olevan omaan pallooni verrattuna niinkuin maa vs. aurinko :D Tai sit se on vaan kova googlettaa. heh. Enivei mukava lukea hänen kirjoituksiaan.

Näillä himouskovilla (mikä lie se julkasukelponen termi) taitaa tuo tietomäärä olla viiva, joka pitenee sitä mukaan kun tietoa tulee lisää. Mutta ei taida se tiedon tarve kasvaa, vaan junnaa vaan paikoillaan. Vaikka itsenikin uskovaksi lasken, niin kyllä aapisen noi rullatuolistaylösafrikassa videot menee ny niiiiin yli että huh huh huijakkaa.

Itse voin suoraan sanoa, ettei minua kiinnosta taistella evoluutioteorioista/biologiasta/maailmansynnystä ateistin kanssa, koska kummallakin on omat mielipiteensä asiasta, eikä keskustelu usein johda mihinkään. Sama asia on Jumalan "pahuudesta" keskustelemisesta. Olen kertonut kristillisen mielipiteen asiasta ja sekun poikkeaa usein täysin ateistien kuvasta niin eipä siitäkään täällä yleensä hyvää keskustelua aikaan saada. Keskustelu menee yleensä ateistijen kommentteihin "Jumala on sadistinen pedofiili paskiainen joka nauttii ihmisten kärsimyksistä".

Tässä on pakko huomauttaa, että jos yksi asia on tosi ja toinen asia on epätosi, niin niiden väittäminen arvostelulta immuuneiksi nimeämällä ne mielipiteiksi tai maailmankatsomuksiksi on harvinaisen pöljää. Jos keskustelu ei johda mihinkään, niin se johtuu siitä, että toinen kieltäytyy astumasta faktapohjaisen argumentoinnin piiriin ja jää mielellään tämän maailmankatsomus-verhon turvaan.

Esim. Itsehän olen geosentristi. Aurinkokeskeinen maailmankuva on maailmakatsomus, joka on yhteensopimaton maakeskeisen maailmankuvani kanssa, siispä tästä asiasta ei voida kiistellä. Mielipiteet on samanarvoisia!! Eli siis et voi perustella näkemystäni vääräksi, koska, öö....relativismi tai jotain, se on uskon asia, ei tieteen piirissä.

Mistä voit olla varma ettei juuri sinua ole manipuloitu :)

On manipuloitu. Viimeisten vuosien aikana oon sitten tavallaan purkanut nama ennakkoluulot, ja tyhjat mielipiteet mielestani, ja nain saavuttanut jonkinmoisen mielenrauhan. (Evoluutioteoria ei ollut mitenkaan suuri osa tasta. Joten alkaa jaksako pelata sita, ettei tarvitse toistella samoja asioita kuin aiemmin.
)

Viimeistään nyt on selvää että Sumo elää omassa harhaisessa maailmassaan johon ei pysty täältä käsin vaikuttamaan. Oletko muuten käyttänyt aikoinaan päihteitä?
No kuitenkin yli 90 prosenttia maailman ihmisista uskoo etta henget vaikuttavat ihmisiin tavalla tai toisella. Oletko sita mielta etta tama yli 90 prosenttia elaa harhaisessa maailmassa ja vain sina ja kummpanit elatte todellisuudessa maailmassa?

No kuitenkin yli 90 prosenttia maailman ihmisista uskoo etta henget vaikuttavat ihmisiin tavalla tai toisella. Oletko sita mielta etta tama yli 90 prosenttia elaa harhaisessa maailmassa ja vain sina ja kummpanit elatte todellisuudessa maailmassa?
Ja moniko näistä on opetettu uskomaan? Se alkaa kuule jo kasteella, siitä sitten kotona pestään aivoja, sitten koulussa, sitten rippileirillä jne jne. Yksilö ei voi välttyä kristinuskolta mitenkään. Jos kysytään tuhannelta 2 vuotiaalta, että onko joulupukki olemassa, niin ainakin 90% vastaa että on. Mitä se todistaa joulupukin olemassaolosta?

Sulla ei ole ainuttakaan todistetta mistään hengestä, koitat vain tukea omaa harhaasi sillä että muutkin ovat sekaisin. Vittu mikä lammas.

Eihän se mitään muuta, vaikka hyväksyisimme ateismin olevan uskonto, mutta mun on ihan periaatteesta vastustettava sitä ajatusta, koska itse näen asian täysin toisella tavalla. Mun on vaikea pukea ajatuksiani sanoiksi, mutta lopputulema ajatuksissani on aina se, että ateismin kutsuminen uskonnoksi on täysin järjetöntä.

Ehka se on sun maaritelma uskonnosta, mika saa sut vastustamaan myontamaan ateismia uskonnoksi.
Osa ihmisista uskoo raamattuun ja pitaa sita elamankatsomuksensa perustana. Osa ihmisista paattaa uskoa tieteeseen, ja perustaa maailmankatsomuksensa sen pohjalle. Ei molemmat ovat uskontoja toistensa nakokumista. Raamattu maarittelee mita raamattuun uskovaisen elama on, ja tiede maarittelee mita tieteeseen uskovan elama on. Eli vaikkain uskontoja, molemmat naista silti omistaa itse oikeuden maaritella minkalainen uskonto se on, sen sijaan etta se pitaisi kategorioida johonkin maaratynlaiseen "uskonto" lokeroon.

Jotenkin nain itse katson asiaa. Toivottavasti saat selvaa tekstista

Ateismi EI ole uskontoa. Siinä ei uskota mihinkään, vaan tutkitaan maailmaa semmoisenaan kuin se on. Jos tiede jotain näyttää toteen, ei siihen uskota, vaan sitä pidetään faktana. Sulla kyse on uskosta, koska et voi todistaa mitään millään tasolla. Jos voisit todistaa jumalan olemassaolon, ei se olisi enää uskoa, se olisi faktaa kuten tiede on.

Joten sä vain uskot satuolentoon, et voi todistaa mitään, hajoile siihen nyt sitten. Sä uskot jonkun olennon olemassa, mä tiedän, ettei ole, muhahaha!

Ehka se on sun maaritelma uskonnosta, mika saa sut vastustamaan myontamaan ateismia uskonnoksi.
Osa ihmisista uskoo raamattuun ja pitaa sita elamankatsomuksensa perustana. Osa ihmisista paattaa uskoa tieteeseen, ja perustaa maailmankatsomuksensa sen pohjalle. Ei molemmat ovat uskontoja toistensa nakokumista. Raamattu maarittelee mita raamattuun uskovaisen elama on, ja tiede maarittelee mita tieteeseen uskovan elama on. Eli vaikkain uskontoja, molemmat naista silti omistaa itse oikeuden maaritella minkalainen uskonto se on, sen sijaan etta se pitaisi kategorioida johonkin maaratynlaiseen "uskonto" lokeroon.

Hei kysympä sinulta, että mikä on siis sinut niin syvään raamattuuskoon sitten ajanut (tai olet jo tarinasi kertonut mutta...)? Siis eikö ole mitään välimuotoa sinulle? Vai elääkö sinun uskosi, että voinet "antaa periksi" jostain raamatun asioista ja näinollen kehittää omaa uskoasi?
On pakko kysyä, koska näen tämän aiheen kuitenkin mielenkiintoiseksi ja tunnut olevan aikalailla ääripää täällä monille muille.

edit. niin koska aika useita tuntuu jopa ärsyttävän se että joku uskoo kovinkin vahvasti.

Ero on vain siinä että me ateistit emme elä teidän uskojenne mukaisten lakien mukaan, me emme näe henkiä emmekä joudu lohikäärmeiden hyökkäyksien alle, lisäksi tiedämme että on turha rukoilla pelastusta sairauksiin, lääkkeet saattavat auttaa vaivasta riippuen, joten teidän uskontonne mukainen elämä on täysin harhaa ja ei toimi teilläkään, haluatte vain uskoa siihen. Ateistien kumartaman tieteen mukaan toisaalta joudutte te uskovaisetkin elämään, saat toki koittaa hypätä puijosta uskoen että jumala tuo sut enkelin avulla alas, mutta niin ei käy. Tiede on vahvempi kuin uskosi. Lisäksi jos sairastut syöpään, voit rauhassa rukoilla jumalaasi mutta ainoa toivosi pelastukselle on tiede, eikä sekään varmasti, sen taas meidän puoli ymmärtää hyvinkin. Ainoa ero on sitten kuoleman jälkeen, sitten se on loppu- vaikka kuinka uskoisit että se jatkuu pilvenhattaralla pedofiilien seurassa.

Back
Ylös Bottom