Kyllä on harvinaisen levottomia kommentteja taas pitkästä aikaa täälläkin. Saatan katua tätä, mutta: Osku, avaisitko minulle tuon sinun postaamasi kuvan. Ei oikein aukea minulle sinun jumaltodistuksesi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ootko sitä mieltä että kaikki, jotka mielletään kristityiksi on kristinuskossa?! Esim. ev.lut. seurakunnassahan kastetaan järjestelmällisesti kristityiksi lapsia kysymättä mitä he oikeasti haluaisivat elämänkatsomuksellisesti olla. Ja luuletko tosiaan, että Hitler apureineen kävi kysäisemässä kaikilta juutalaisilta, että ovatko he tosiaan juutalaisia vai nou!? Siellä laitettiin teuraaksi niin älymmystöä kuin ihan perus duunariakin vain sen perusteella mikä oli ihmisen tausta; siinä ei ollut kyse mistään uskontunnustuksesta.Onko olemassa ateisti juutalaisiakin?Mä en oo ainakaan tollasesta kuullut.
Miten tunnet tämän yliluonnollisen tason?
Ai jestas kun tähän on joka kerta niin ihana tarttua. Tähän rumpujen pärinää ja helistelyä ennen kun uskovainen taas ounataan. Täällä pallolla kun sattuu olemaan vielä alkuperäiskansoja, joilla ei jossain viidakossa ole mitään hajua sun jumalasta saati kristinuskosta. Katolisen kirkon mukaan nämä joutuvat helvettiin kun elävät perisynnissä riippumatta siitä miten puhtaasti ovat elämänsä eläneet. Mietippäs tuota ja keksippä sille joku oikeutus ihanalta jumalaltasi. Ikuinen kärsimys niille, jotka eivät koskaan kuule tätä kristinuskon satua. Selitä mulle, mikä hyvä olento pudottaisi täysin nuhteettomasti eläneen kristinuskosta tietämättömän ikuisen helvettiin vain kun nyt näin on sovittu päin vittua joskus?Nyt ihmiskunta ja myös langenneet enkelit ovat saaneet määräajan katsoa minkälaista hedelmää heidän elämänsä erossa Jumalasta tuottaa, koska he ovat itse sen halunneet valita ja uskovat, että se on parempaa kuin Jumalan heille tarkoittama.
Kuvittele, että olet ensin lasi jossa on kylmää vettä.
Sitten kuvittele olevasi vesilasi, joka nostetaan ikkunalaudalle ja se lämpeää kädenlämpöiseksi. Tämä on se tunne.
Tuon tarkemmin en osaa sitä tunnetta kuvailla tähän hätään.
Ai jestas kun tähän on joka kerta niin ihana tarttua. Tähän rumpujen pärinää ja helistelyä ennen kun uskovainen taas ounataan. Täällä pallolla kun sattuu olemaan vielä alkuperäiskansoja, joilla ei jossain viidakossa ole mitään hajua sun jumalasta saati kristinuskosta. Katolisen kirkon mukaan nämä joutuvat helvettiin kun elävät perisynnissä riippumatta siitä miten puhtaasti ovat elämänsä eläneet. Mietippäs tuota ja keksippä sille joku oikeutus ihanalta jumalaltasi. Ikuinen kärsimys niille, jotka eivät koskaan kuule tätä kristinuskon satua. Selitä mulle, mikä hyvä olento pudottaisi täysin nuhteettomasti eläneen kristinuskosta tietämättömän ikuisen helvettiin vain kun nyt näin on sovittu päin vittua joskus?
Jos tämä olisi jumalaton todellisuus, niin aika epätodennäköistä, että meidän sisältä löytyisi herkkää kykyä aistia mikä teko on oikein ja mikä ei. Ei varmasti olisi olemassa käsitteitä oikea ja väärä.
Jos tämä olisi jumalaton todellisuus, niin aika epätodennäköistä, että meidän sisältä löytyisi herkkää kykyä aistia mikä teko on oikein ja mikä ei. Ei varmasti olisi olemassa käsitteitä oikea ja väärä.
Ai jestas kun tähän on joka kerta niin ihana tarttua. Tähän rumpujen pärinää ja helistelyä ennen kun uskovainen taas ounataan. Täällä pallolla kun sattuu olemaan vielä alkuperäiskansoja, joilla ei jossain viidakossa ole mitään hajua sun jumalasta saati kristinuskosta. Katolisen kirkon mukaan nämä joutuvat helvettiin kun elävät perisynnissä riippumatta siitä miten puhtaasti ovat elämänsä eläneet. Mietippäs tuota ja keksippä sille joku oikeutus ihanalta jumalaltasi. Ikuinen kärsimys niille, jotka eivät koskaan kuule tätä kristinuskon satua. Selitä mulle, mikä hyvä olento pudottaisi täysin nuhteettomasti eläneen kristinuskosta tietämättömän ikuisen helvettiin vain kun nyt näin on sovittu päin vittua joskus?
Itseäni kiinnostaa raamattu, siinä mielessä miten tärkeä se monille ihmisille on ja jopa omaa moraalia peilataan siihen.
Olisiko suositella jotain kirjaa/dokkaria raamatun synnystä? Mitä kirjoituksia/kirjoja siihen otettiin, mitä jätettiin pois, mitkä oli motiivit, kuka sai tahtonsa läpi ja kuka ei. Mitkä jutut tulee pakanauskonnoista, kaikkea tuollaista.
Joo, olen lukenut Dan Brownin kirjat. :D
e. Asia kiinnostaa lähinnä historiallisessa mielessä. Ja tietty myös siinä miten iso vaikutus tuolla kirjalla on vielä nykyaikanakin.
Siellä laitettiin teuraaksi niin älymmystöä kuin ihan perus duunariakin vain sen perusteella mikä oli ihmisen tausta; siinä ei ollut kyse mistään uskontunnustuksesta.
Saatan katua tätä, mutta: Osku, avaisitko minulle tuon sinun postaamasi kuvan. Ei oikein aukea minulle sinun jumaltodistuksesi.
Ja luuletko tosiaan, että Hitler apureineen kävi kysäisemässä kaikilta juutalaisilta, että ovatko he tosiaan juutalaisia vai nou!? Siellä laitettiin teuraaksi niin älymmystöä kuin ihan perus duunariakin vain sen perusteella mikä oli ihmisen tausta; siinä ei ollut kyse mistään uskontunnustuksesta.
Ihan pakko sitten itse tarttua taas tähän. Eli miten tämä todistaa mitään jumalan olemassa olosta/ olemattomuudesta? Tuohan tarkoittaa vain, että kirkko on väärässä ja se nyt vääristynyt ja kapitalistinen yritys joka pyrkii omiin, ihmismäisiin, etuihinsa kirjoituksilla/säännöillä jotka se itse luo ja valheellisesti väittää olevan jumalasta. Oman ajatteluni mukaan on olemassa jokin jumala ja jonkinlainen taivas johon päädymme kuoltuamme. Omaan näkemykseeni eivät kuulu nämä kirkon mantran, että rukoilu auttaisi jotain tai että meidän tulisi osoittaa uskoamme. Usein kun jutellaan ettei jumalaa ole, niin puhutaankin vain kirkon asioista, mutta sen itse jumalan olemassa olemattomuuden todistaminen/väittäminen onkin hyvin hyvin hyvin hyvin vaikeaa, koska asia on tämmöinen "minä uskon näin"- juttu. Kirkkoa vastaan hyökkääminen onkin sitten helpompaa.
Oli tai ei, mutta ilman vertauskuvia on aika hankala selittää asiaa jota ei voi näyttää ja jolle ei kielessämme ole sanaa. Jos sanoisin, että aistin energian, joskin heikosti, olisi sen informatiivinen arvo sitä tuntemattomalle yhä nolla. Mutta sitten on ihmisiä jotka tietää heti mitä tarkoitan. Sitä mitä tuo energia/chi/prana/henki on en tiedä, eikä mielestäni kukaan voi varmaksi väittää tietävänsä.Aika vakuuttavaa.:thumbs:
Voisitko sä nyt oikeasti avata tuon postaamaasi kuvan ihan näin yhteisesti kaikille, koska muutama (allekirjoittanut mukaanlukien) on jo tätä jo tivannut, ja jätät samaan hengenvetoon nuo "mä avaan sen sulle"- one-linerit pois. Ja jos et muista mistä kuvasta olikaan kyse niin tässä, ole hyvä:Mä avaan sen sulle.

Etkö sinä kaikkivoivana Jumalana, laupiaana ja toisinaan ankarana, antaisi ankarimman rangaistuksen välittömästi ihmisille jotka sinun nimeesi harjoittaisivat pahinta haureutta, seksiä lapsen kanssa. Sinun nimeesi tappaisi viattomia kansoja, keräisi valtavia omaisuuksia ja irstailisi valtavana instituutiona. Ainakin minä Jumalana olisin tällaiset minun nimellä ratsastavat paholaisen pesä kirkot hävittänyt maanpäältä jo aikoja sitten.
Joko Jumala on saamaton tai häntä ei kiinnosta. Tai sitten Jumalaa ei vain yksinkertaisesti ole olemassa.
Tossa kuvassa on se mitä joku kuvaa sanalla "prana",elämän voima.Kaiken lähde!
Tossa kuvassa näkyy jumalan käden jälki.Se löytyy tuolta Kilimanjarolta.
Tossa kuvassa on se mitä joku kuvaa sanalla "prana",elämän voima.Kaiken lähde!