Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Kyllä on harvinaisen levottomia kommentteja taas pitkästä aikaa täälläkin. Saatan katua tätä, mutta: Osku, avaisitko minulle tuon sinun postaamasi kuvan. Ei oikein aukea minulle sinun jumaltodistuksesi.

Totta on, että saatana on Jumalan luomus alkujaan. (Mikekö sitä tuolla sivusi, paljon posteja tullut.) Ei toki sellaisena kuin hän on tänä päivänä. Kun saatana alkoi kapinaan ja sai ihmisen myöhemmin puolelleen, on Jumala antanut tämän tapahtua. Nyt ihmiskunta ja myös langenneet enkelit ovat saaneet määräajan katsoa minkälaista hedelmää heidän elämänsä erossa Jumalasta tuottaa, koska he ovat itse sen halunneet valita ja uskovat, että se on parempaa kuin Jumalan heille tarkoittama. Tämä hedelmä nähdään sodissa ja vaikka siinä katolisen kirkon pedofiliassa. Syyttäkää näistä asioista luotujen valintaa, älkää Jumalaa. Jumalalla olisi kaikki voima lopettaa sormia napsauttamalla nykyinen meno ja se olisi voitu tehdä jo vaikka vuosituhansia aikaisemmin. Tämä vain on vastoin luotujen vapaata valintaa, mutta ilmoitus ja aikaraja on annettu jolloin nykyiselle menolle laitetaan stoppi ja Jumalallinen järjestys palautetaan maan päälle. Kenellekään ei tule olemaan enää epäselvää, että mikä ero on valkeudella ja pimeydellä. Kenellekään ei tule olemaan epäselvää onko Jumalan tuomiot kautta historian ja viimeisenä päivänä täydellisen oikeudenmukaiset. Ottakaa vastaan armo vielä kun on armon aika. Armon voi hukata ja leimautua ikuisuudeksi Jumalan vastustajaksi. Ymmärtäisin Jumalan moraalin tuomitsemisen, jos hän vaatisi jotain, mutta hän ei vaadi kuin uskomaan Jeesukseen. Se on täydellisen yksinkertaista ja ilmaista.

Asiat tapahtuvat maailmassa nyt kiihtyvällä tahdilla(esim. maailman taloudellinen, poliittinen ja uskonnollinen yhdentyminen, valmistelua antikristuksen tuloon) ja voi olla mahdollista, että juuri me näemme Jeesuksen takaisintulon koittavan jo eläessämme. En kuitenkaan vanno varmaksi tai väitä tietäväni päivämäärää. Japanin maanjäristys oli yksi varoitustuomio. Todennäköisesti lähivuosina jenkeissä koetaan ennenkuulumaton maanjäristys. (David Wilkerson, Näky vuodelta 1974, ”Amerikan järistystä edeltää pienempi maanjäristys, mahdollisesti Japanissa”)

Pyytäkää Jumalaa näyttämään itsensä teidän elämässä, vaikka ette olisi uskossa. Pistäkää Jumala rohkeasti testiin. Lähestykään häntä, niin hän lähestyy teitä. Ilmoitus Jumalasta ja hänen pelastussuunnitelmastaan on Raamatussa, mutta tarkoitan testauksella muutakin kuin Raamatun lukua. Esim. yksinkertaista rukousta, puhetta Jumalalle, että näyttää minulle jotain. Raamattu ei monen mielestä ole valitettavasti tieteellinen julkaisu, mutta ei kukaan meistä toimi täällä maan päällä kylmästi ohjelmoituna, jokainen meistäkin on persoona ja Jumalan kuvaksi luotu. Elämä on jotain suurempaa kuin kylmää suorittamista.

naksu: Joskus aiemmin keskusteltiinkin tuosta sairaudestasi. Tarjosin sellaista lääkärin kirjaa, jossa hänen oma poikansa kuoli syöpään, mutta hänen kauttaan Jumala on parantanut monia. Moisen ristiriidan vallitessa käsitellään näitä ikuisuuskysymyksiä mielenkiintoisesti. En tiedä huomasitko silloin, että tarjouduin postittamaan vai eikö kiinnostanut.

PS. Sitä muuten ihmettelen, että varmat ateistit edes lukevat tätä lankaa. Eikö se ole ajanhukkaa. Kuitenkin nämä asiat kiinnostavat sisintä vai saako tästä vaan niin hyviä nauruja? Kristityillä taas on sydämessä luontainen halu kertoa evankeliumia, joten meidän julistaminen on sanan mukaista ja siten oletettavaa, että ollaan paikalla ja esillä tämmöisessä yhteydessä.

katso liitettä 73845

Siinä.Tuo kuva on Kilimanjarolta.

Voitko sä nyt viimein aukasta tuota kuvaa?!?!

Onko olemassa ateisti juutalaisiakin?Mä en oo ainakaan tollasesta kuullut.
Ootko sitä mieltä että kaikki, jotka mielletään kristityiksi on kristinuskossa?! Esim. ev.lut. seurakunnassahan kastetaan järjestelmällisesti kristityiksi lapsia kysymättä mitä he oikeasti haluaisivat elämänkatsomuksellisesti olla. Ja luuletko tosiaan, että Hitler apureineen kävi kysäisemässä kaikilta juutalaisilta, että ovatko he tosiaan juutalaisia vai nou!? Siellä laitettiin teuraaksi niin älymmystöä kuin ihan perus duunariakin vain sen perusteella mikä oli ihmisen tausta; siinä ei ollut kyse mistään uskontunnustuksesta.

Miten tunnet tämän yliluonnollisen tason?

Kuvittele, että olet ensin lasi jossa on kylmää vettä.

Sitten kuvittele olevasi vesilasi, joka nostetaan ikkunalaudalle ja se lämpeää kädenlämpöiseksi. Tämä on se tunne.

Tuon tarkemmin en osaa sitä tunnetta kuvailla tähän hätään.

Nyt ihmiskunta ja myös langenneet enkelit ovat saaneet määräajan katsoa minkälaista hedelmää heidän elämänsä erossa Jumalasta tuottaa, koska he ovat itse sen halunneet valita ja uskovat, että se on parempaa kuin Jumalan heille tarkoittama.
Ai jestas kun tähän on joka kerta niin ihana tarttua. Tähän rumpujen pärinää ja helistelyä ennen kun uskovainen taas ounataan. Täällä pallolla kun sattuu olemaan vielä alkuperäiskansoja, joilla ei jossain viidakossa ole mitään hajua sun jumalasta saati kristinuskosta. Katolisen kirkon mukaan nämä joutuvat helvettiin kun elävät perisynnissä riippumatta siitä miten puhtaasti ovat elämänsä eläneet. Mietippäs tuota ja keksippä sille joku oikeutus ihanalta jumalaltasi. Ikuinen kärsimys niille, jotka eivät koskaan kuule tätä kristinuskon satua. Selitä mulle, mikä hyvä olento pudottaisi täysin nuhteettomasti eläneen kristinuskosta tietämättömän ikuisen helvettiin vain kun nyt näin on sovittu päin vittua joskus?

Kuvittele, että olet ensin lasi jossa on kylmää vettä.

Sitten kuvittele olevasi vesilasi, joka nostetaan ikkunalaudalle ja se lämpeää kädenlämpöiseksi. Tämä on se tunne.

Tuon tarkemmin en osaa sitä tunnetta kuvailla tähän hätään.

Aika vakuuttavaa.:thumbs:

Nämä lopunaikojen ennustukset on kyllä huikeita, aika on koko ajan lähellä. Ajanlaskun alun jälkeen olemme kokeneet Rooman valtakunnan tuhon, kansainvaellukset ja niiden myllerryksen, mustan surman joka tappoi kolmanneksen euroopan väestöstä sekä muut kulkutaudit isorokosta tuhkarokkoon, loputtomat uskonsodat, 100- ja 30-vuotisen sodan, Napoleonin sodat, Yhdysvaltain sisällissodan, Ottomaanien imperiumin rappeutumisen ja hajoamisen, Kiinan ja Japanin väliset myllerrykset, I ja etenkin II maailmansodan ydinpommeineen ja holokausteineen, Hitlerin ja Stalinin ajamat julmat teurastukset ja vainot, kylmän sodan ja sen tuoman pelon ydinholokaustista.

Ja nyt se sitten on ihan justiinsa tulossa se antikristus ja lopun ajat, 2000 vuoden odotuksen jälkeen. Koska Japanissa oli maanjäristys. Ja tätä ennen se on ollut ainakin talouskriisi ja AIDSin leviäminen.

Melko vakuuttavaa.

Ai jestas kun tähän on joka kerta niin ihana tarttua. Tähän rumpujen pärinää ja helistelyä ennen kun uskovainen taas ounataan. Täällä pallolla kun sattuu olemaan vielä alkuperäiskansoja, joilla ei jossain viidakossa ole mitään hajua sun jumalasta saati kristinuskosta. Katolisen kirkon mukaan nämä joutuvat helvettiin kun elävät perisynnissä riippumatta siitä miten puhtaasti ovat elämänsä eläneet. Mietippäs tuota ja keksippä sille joku oikeutus ihanalta jumalaltasi. Ikuinen kärsimys niille, jotka eivät koskaan kuule tätä kristinuskon satua. Selitä mulle, mikä hyvä olento pudottaisi täysin nuhteettomasti eläneen kristinuskosta tietämättömän ikuisen helvettiin vain kun nyt näin on sovittu päin vittua joskus?

Olen käynyt saman mietinnän läpi. Raamattu antaa vastauksia. Lainaan yhden kohdan, joka kertoo, että pelastuminen on ollut mahdollista kaikille. Tänä päivänä evankeliumi on niin levinnyt, että puhdas tietämättömyys on melko harvinaista.

Room. 2: ”Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia(eivät ole olleet tietoisia Jumalan laista tai Jeesuksesta syrjäisen sijainnin takia tms.), saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.”

Kaikilla meillä on omatunto ja kokemuksia siitä. Sen toki voi pitkälle turruttaa ajan myötä. Se on yksi todiste Jumalasta, hänen lakinsa on meidän jokaisen sisimmässä. Jos tämä olisi jumalaton todellisuus, niin aika epätodennäköistä, että meidän sisältä löytyisi herkkää kykyä aistia mikä teko on oikein ja mikä ei. Ei varmasti olisi olemassa käsitteitä oikea ja väärä.

Katolisen kirkon otat monesti esiin ja voin kanssa sanoa, että paljon väärää on tehty ko. instituution kautta ja sisässä. Älä kuitenkaan ajattele, että katolinen kirkko=Jumala, kaukana siitä. Ei ole olemassa yhtä oikeaa kirkkoa tai seurakuntaa, mutta on yksi oikea Jeesus ja Raamattu. Siinä perusta uskolle.

Jos tämä olisi jumalaton todellisuus, niin aika epätodennäköistä, että meidän sisältä löytyisi herkkää kykyä aistia mikä teko on oikein ja mikä ei. Ei varmasti olisi olemassa käsitteitä oikea ja väärä.

Tämähän on se iänikuinen mantra että ilman Jumalaa me vain söisimme, naisimme ja tappaisimme toisiamme miten sattuu. Olisiko sulla jotain todisteita tästä? Miten perustelisit?

Jos tämä olisi jumalaton todellisuus, niin aika epätodennäköistä, että meidän sisältä löytyisi herkkää kykyä aistia mikä teko on oikein ja mikä ei. Ei varmasti olisi olemassa käsitteitä oikea ja väärä.

Eikö tietoisuus hyvästä ja pahasta tullut hyvän- ja pahantiedon puusta syödystä hedelmästä, jota jumala kielsi ihmistä syömästä? Tarkennettuna jumala siis antoi ihmiselle vapaan tahdon, vapauden tehdä sekä hyvää että pahaa. Silti kielsi ihmistä syömästä
hyvän- ja pahantiedon puusta. Toisinsanoen, ihminen pystyi tekemään sekä hyvää että pahaa, mutta ilman tietämystä hyvästä ja pahasta, hän ei pysty tietämään onko teko väärin vai oikein. Elikä ihminen ei ollut kykenevä käsittämään, käskyn rikkomisen olevan väärin eikö?

Noh siltikin jumala rankaisi KAIKKIA ihmisiä, eikö homman laita ollutkaan niin ettei poikia tuomita isiensä tekemistä virheistä? Näköjään ei, suht reilu tämä jumala. Antaa vapaan tahdon valita, muttei tietoutta käyttää sitä "oikein". Vapaasta tahdosta puhuttaessa tulee sanomattakin mieleen jumalan kaikkitietävyyden ja ihmisen vapaan tahdon ristiriitaisuus. Muutenkin vapaa tahto on mielestäni hieman teennäistä, miettien tarinaa nooan arkista... Suhteellisen mielenkiintoinen satukirjahan tuo raamattu on, tuntuu vain tekstin olevan varsin ristiriitaisia

Ps. Jumala on armollinen ja hyvä, eiku hä?

Ihan pakko sitten itse tarttua taas tähän. Eli miten tämä todistaa mitään jumalan olemassa olosta/ olemattomuudesta? Tuohan tarkoittaa vain, että kirkko on väärässä ja se nyt vääristynyt ja kapitalistinen yritys joka pyrkii omiin, ihmismäisiin, etuihinsa kirjoituksilla/säännöillä jotka se itse luo ja valheellisesti väittää olevan jumalasta. Oman ajatteluni mukaan on olemassa jokin jumala ja jonkinlainen taivas johon päädymme kuoltuamme. Omaan näkemykseeni eivät kuulu nämä kirkon mantran, että rukoilu auttaisi jotain tai että meidän tulisi osoittaa uskoamme. Usein kun jutellaan ettei jumalaa ole, niin puhutaankin vain kirkon asioista, mutta sen itse jumalan olemassa olemattomuuden todistaminen/väittäminen onkin hyvin hyvin hyvin hyvin vaikeaa, koska asia on tämmöinen "minä uskon näin"- juttu. Kirkkoa vastaan hyökkääminen onkin sitten helpompaa.

Itseäni kiinnostaa raamattu, siinä mielessä miten tärkeä se monille ihmisille on ja jopa omaa moraalia peilataan siihen.

Olisiko suositella jotain kirjaa/dokkaria raamatun synnystä? Mitä kirjoituksia/kirjoja siihen otettiin, mitä jätettiin pois, mitkä oli motiivit, kuka sai tahtonsa läpi ja kuka ei. Mitkä jutut tulee pakanauskonnoista, kaikkea tuollaista.

Joo, olen lukenut Dan Brownin kirjat. :D

e. Asia kiinnostaa lähinnä historiallisessa mielessä. Ja tietty myös siinä miten iso vaikutus tuolla kirjalla on vielä nykyaikanakin.

http://apologetiikkawiki.fi/Tapaus_Kristus_(kirja)

Kyseistä kirjaa voin suositella. Itsellä on juuri menossa tuo ja sisältää varsin yksityiskohtaista tutkimustyötä, ennenkaikkea historian kautta.

Siellä laitettiin teuraaksi niin älymmystöä kuin ihan perus duunariakin vain sen perusteella mikä oli ihmisen tausta; siinä ei ollut kyse mistään uskontunnustuksesta.

Jep,ja niin teki myös Hitlerin vihollisetkin.Eikö tuo Hitler kortin käyttäminen näissä ala olla jo vähän kulunutta?

Saatan katua tätä, mutta: Osku, avaisitko minulle tuon sinun postaamasi kuvan. Ei oikein aukea minulle sinun jumaltodistuksesi.

Mä avaan sen sulle.

Ja luuletko tosiaan, että Hitler apureineen kävi kysäisemässä kaikilta juutalaisilta, että ovatko he tosiaan juutalaisia vai nou!? Siellä laitettiin teuraaksi niin älymmystöä kuin ihan perus duunariakin vain sen perusteella mikä oli ihmisen tausta; siinä ei ollut kyse mistään uskontunnustuksesta.

No Mike tossa ainakin kirjoitti jotain että 5 miljoonaa juutalaista tapettiin,ehkä tuo luku ei ollut sitten ihan tarkka?Sodassa kuoli kyllä muitakin kuin juutalaisia mutta eikö tuo 5-6 miljoonaa juutalaista ole ihan olennainen osa Hitler korttia?

Ihan pakko sitten itse tarttua taas tähän. Eli miten tämä todistaa mitään jumalan olemassa olosta/ olemattomuudesta? Tuohan tarkoittaa vain, että kirkko on väärässä ja se nyt vääristynyt ja kapitalistinen yritys joka pyrkii omiin, ihmismäisiin, etuihinsa kirjoituksilla/säännöillä jotka se itse luo ja valheellisesti väittää olevan jumalasta. Oman ajatteluni mukaan on olemassa jokin jumala ja jonkinlainen taivas johon päädymme kuoltuamme. Omaan näkemykseeni eivät kuulu nämä kirkon mantran, että rukoilu auttaisi jotain tai että meidän tulisi osoittaa uskoamme. Usein kun jutellaan ettei jumalaa ole, niin puhutaankin vain kirkon asioista, mutta sen itse jumalan olemassa olemattomuuden todistaminen/väittäminen onkin hyvin hyvin hyvin hyvin vaikeaa, koska asia on tämmöinen "minä uskon näin"- juttu. Kirkkoa vastaan hyökkääminen onkin sitten helpompaa.

Etkö sinä kaikkivoivana Jumalana, laupiaana ja toisinaan ankarana, antaisi ankarimman rangaistuksen välittömästi ihmisille jotka sinun nimeesi harjoittaisivat pahinta haureutta, seksiä lapsen kanssa. Sinun nimeesi tappaisi viattomia kansoja, keräisi valtavia omaisuuksia ja irstailisi valtavana instituutiona. Ainakin minä Jumalana olisin tällaiset minun nimellä ratsastavat paholaisen pesä kirkot hävittänyt maanpäältä jo aikoja sitten.

Joko Jumala on saamaton tai häntä ei kiinnosta. Tai sitten Jumalaa ei vain yksinkertaisesti ole olemassa.

Aika vakuuttavaa.:thumbs:
Oli tai ei, mutta ilman vertauskuvia on aika hankala selittää asiaa jota ei voi näyttää ja jolle ei kielessämme ole sanaa. Jos sanoisin, että aistin energian, joskin heikosti, olisi sen informatiivinen arvo sitä tuntemattomalle yhä nolla. Mutta sitten on ihmisiä jotka tietää heti mitä tarkoitan. Sitä mitä tuo energia/chi/prana/henki on en tiedä, eikä mielestäni kukaan voi varmaksi väittää tietävänsä.

--

Tämä ketju on sillä tavalla mielenkiintoinen, että tässä näkee hienosti miksi uskontojen nimissä rähistään vuosituhannesta toiseen. Sillä ei ole merkitystä onko usko kristillinen, ateistinen näkemys tai vaikka islam. Ainoana poikkeuksena taitaa valtauskonnoista olla buddhalaisuus, joskin veikkaan siinäkin olevan ääriliikkeitä.

Ja tietty gnostilaisuus kehoittaa olemaan väittelemättä, mutta se on aika marginaalinen suuntaus nykymaailmassa.

Kehoittaisin kuitenkin ihmisiä suvaitsevaisuuteen, sekä uskollisia että uskottomia. Se ei maksa mitään, mutta antaa paljon.

Mä avaan sen sulle.
Voisitko sä nyt oikeasti avata tuon postaamaasi kuvan ihan näin yhteisesti kaikille, koska muutama (allekirjoittanut mukaanlukien) on jo tätä jo tivannut, ja jätät samaan hengenvetoon nuo "mä avaan sen sulle"- one-linerit pois. Ja jos et muista mistä kuvasta olikaan kyse niin tässä, ole hyvä:

73845d1324053680-maailmankatsomusthread-uskontokeskustelut-kaikki-taenne-kantajat_kilimanjaro.webp

Tossa kuvassa näkyy jumalan käden jälki.Se löytyy tuolta Kilimanjarolta.

Tossa kuvassa on se mitä joku kuvaa sanalla "prana",elämän voima.Kaiken lähde!

Etkö sinä kaikkivoivana Jumalana, laupiaana ja toisinaan ankarana, antaisi ankarimman rangaistuksen välittömästi ihmisille jotka sinun nimeesi harjoittaisivat pahinta haureutta, seksiä lapsen kanssa. Sinun nimeesi tappaisi viattomia kansoja, keräisi valtavia omaisuuksia ja irstailisi valtavana instituutiona. Ainakin minä Jumalana olisin tällaiset minun nimellä ratsastavat paholaisen pesä kirkot hävittänyt maanpäältä jo aikoja sitten.

Joko Jumala on saamaton tai häntä ei kiinnosta. Tai sitten Jumalaa ei vain yksinkertaisesti ole olemassa.

Jos Jumala on kaikkivoipa, niin miksi hän on sitten luonut meidät näin epätäydellisiksi? Eikö olisi tyhmää luoda laji, joka tekee tekoja, joihin itse luojan täytyy välittömästi puuttua? Joten ehkäpä meidän pahoillakin teoilla on merkitys. Sitä mikä tämä merkitys on, niin en lähde arvuuttelemaan. Ehkä Jumala sitten tuomitsee taivaassa tai sitten se perinteinen, että ilman pahaa ei ole hyvää tai elämä on jokin testi tai plaa plaa. Meillä ei kumminkaan ole vertailukohtaa toisenlaiseen maailmankaikkeuteen, joten on vaikea sanoa onko tämä maailma hyvä vai paha.

Toinen asia, että jos on kaikkivoipa, niin tuskinpa Jumalan ajattelu noudattaa meidän ajattelumallia. Yleisestikin on typerää ajatella, että Jumala "ajattelisi" tai inhimillistää Jumalaa, että hän olisi täysin kuin ihminen. Ehkä Jumalan kykenee näkemään asiat laajemmin kuin me ja ehkä hän todella on hyvä ja antaa kaikille anteeksi taivaassa ja pelastaa meidät kaikki. Lapsellistahan tämä on uskoa johonkin mistä ei ole mitään todisteita ja johonkin joka olisi "ihmisen ajattelun ulottumattomissa", mutta itse olen valitettavasti menettänyt läheisiä ihmisiä ja muutenkin on kiva ajatella, että he ovat nyt jossain paremmassa paikassa, johon itsekkin päädyn tämän kaiken jälkeen. Luultavasti vain siksi uskon Jumalaan, että se on kivempaa ajatella niin, enkä ole kokenut mitään valaistusta. Jos siis en tee mitään kirkkoon liittyvää eli lahjoita kirkolle rahaa tai tuomitse muita uskostaan yms., niin mitä pahaa siinä on, että uskon Jumalaan ja olen sitä kautta onnellisempi? Onko onnellisuudessa siis jotain tyhmää (varsinkaan kun se ei edes haittaa muiden ihmisten elämää)? : D

Huoh. Nyt täytyy kyllä kompata tuota Reno ^^:n postausta.

Mike kysyi sulta todisteita Jumalan olemassaolosta, ja sä postaat tuommosen kuvan ja perustelet sitä näin
Tossa kuvassa näkyy jumalan käden jälki.Se löytyy tuolta Kilimanjarolta.

Tossa kuvassa on se mitä joku kuvaa sanalla "prana",elämän voima.Kaiken lähde!

Itse olisin varmaan löytänyt huomattavasti paremman kuvan kuvaamaan vastausta tuohon kysyttyyn asiaan. Tuossa kuvassa ei ainakaan ole yhtään mitään mikä todistaisi jotain Jumalan/jumalien olemassaolosta, vain muutama ihminen ja vähän metsää ympärillä. Vai onko se vain niin, että nähdään mitä halutaan ja toivotaan näkevän?!

Back
Ylös Bottom