Sä puhut nyt aivan totaalisesti eri asiasta kuin mistä minä olen puhunut.
Ateismi ei ole mikään aate itsessään, ei ainakaan minulle. Dawkinsista en tiedä kun en ole tavuakaan hänen tuottamaansa tekstiä ikinä lukenut.
Se aate mitä minä olen koittanut ajaa, voisi ehkä yhdellä sanalla sanottuna olla rationalismi. Sellainen järjestelmä, jossa pyritään järkiperäiseen ja faktapohjaiseen keskusteluun ja sitä kautta tapahtuvaan demokraattiseen päätöksentekoon. Kommunismilla ei ole mitään tekemistä tällaisen järjestelmän kanssa eikä kommunististen maiden ongelmat siten liity kertakaikkiaan millään tavalla tähän. Ateismi on tietysti luonnollinen seuraus siitä että maailmaa tarkastellaan kriittisesti ja faktoihin pohjautuen.
Ylipäätään sun jutut on kyllä taas niin helvetin luokatonta olkiukkoilua että ei oikein jaksa edes ajatuksella lukea mitä sä sepostat.
Jos sulla on mulle jotain asiaa niin lue mitä mä olen kirjoittanut ja kommentoi sitä, äläkä joidenkin "tunnettujen ateistien" sanomisia tai tekemisiä.
No ei taida yhtään tulla mieleen sun omat kommenttis uskonnoista/kristinuskosta? Sähän et tarjoa käytännössä muuta, kuin pelkkiä olkiukkoja - ja nekin ihmeellisen teinikiukun sävyttäminä. Käytännössä uusi-ateistien useimmat ja tärkeimmät argumentit uskontoa vastaan ovat usein pelkkiä olkiukkoja. Ja sun oma tyylis ilmaista itseäsi vain vahvistaa sitä käsitystä, mitä aikaisemmin olen sanonut ns. uusi-ateisteista. Voi olla, että omalla alallasi olet haka, mutta kun keskustelu vaihtuu uskontoon, niin kaikki järjellinen ajattelu näyttää valuvan pääkopasta pois, kuin vesi hanhen selästä. Olisin myös voinut vastata siihen lainaamasi "quoteen", mutta koska menit lapsellisesti töhertämään sen, niin eipä siinä mitään vastattavaa ole.
Se, mitä sanoit rationalismista, täyttää kyllä kriteerit, mutta miten se liitty sun omiin asenteisiin ja kirjoituksiin (uskonnosta)?
Aika hassua myös väittää, neuvostokommunismi ei mitenkään liity rationalismiin, sillä kyseessähän oli materialismi, joka omista lähtökohdistaan käsin pyrki mahdollisimman rationaalisesti toteuttamaan pyrkimyksiään (maailman valloittamaiseksi). Demokratioita on myös monenlaisia - hyviä ja huonoja.
Se, että maailmaa katsotaan kriittisesti ja etsitään faktoja, ei johda suoraan teismiin/deismiin/ateismiin (en viitsinyt rasittaa sinua linkeillä, kun et niitä kerran tahdo).
Ps. Oli myös ystävällistä mainita, että et lukenut alkuperäistä kirjoitustani, kohteliaasti kuitenkin kirjoitit loistokkaan vastauksesi. Mutta näinhän me opimme tuntemaan toisemme entistä paremmin.

Anteeksi nyt vaan, mutta sain illan huutonaurut lukiessa näitä, jotka vetoavat kymmeniä kertoja käännettyihin uskonnollisiin teksteihin, jotka jo itsessään kävivät aika rankan sensuroinnin historian aikana päätyäkseen meille markkinoidun kirjan muodossa. Suomen kieli vääntyy ja kääntyy, niin on tehty myös latinalle, heprealle ja antiikin kreikalle puhumattakaan sitä varhaisemmista kommunikaatiokeinoista.