10 käskyä voidaan pitää elämänohjeena joita ihmisen kuuluisi noudattaa. Aina ei vain valitettavasti käy niin, mutta se ei tarkoita, että sinut heti tuomittaisiin. Jeesuskin sanoi, että tärkeimmät käskyt ovat, rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi ja rakasta Jumalaa. Mutta millä perusteella väität, ettei Jeesus ollut rauhaa rakastava?
Eiku hain kontrastia tuohon rakasta jumalaa ja lähimmäistä teemaan. Siis joku aikasempi (uskovainen) perusteli ettei jeesus ollut pasifisti ja suomensi 10 käskyäkin erilailla. Perusteli sen jollain raamatun kohdalla, missä Jeesus käski opetuslapsia ostaan miekkoja. En muista tarkemmin ja tuo kohta on jääny varmaan raamatusta multa lukematta. Jääny toi lukeminen nyt vähemmälle muutenkin, koraaninkin lukeminenkin on viä lähtökuopassa. Muttei tartuta tähän nyt sen enenpää, se oli vain esimerkkinä siinä mun edellisessä viestissä esillä.
Millanen tulkinta sulla on? Oliko Jeesus pasifisti, maailman eka tai ainakin kuuluisin hippi? Kun oikein muistelen ja mietin, tuollaisen kuvan riparilla opettivat. Tästä riparista pääsemmekin siihen perimmäiseen kysymykseen mitä ajoin takaa. Kuuluuko ne kymmenen käskyä muille, kuin juutalaisille? Mitä sen on väliä ryypätäänkö ja naidaanko siä riparilla tämän asian suhteen? Itse kun siellä olin, niin ei siä kyllä alkoholia juotu, tupakkaa polteltiin kyllä. Mutta silloin sitä sai kakaratkin polttaa. Naimisesta en ole muitten osalta varma, minä en ainakaan saanu:( Mutta yks likka kyl oli isosten kanssa niin hyvää pataa, et joutu loppu leirein ajan yöpyyn kotona, joten tuossa saattaa jotain perää ollakkin. Siis selvennettäköön että kysymys oli lähinnä tarkoitettu jayjay28:lle. Tuo lain kumoutuminen ja kumoutumattomuus jäi epäselväksi, mitä siittä jäi jäljelle sitten loppujen lopuksi?