Maailman suurimpia koneita!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ironchef
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Älä ny, onhan tuo aina yhtä hieno :)
Noissa laivanostoissa on kyllä tekemisen meininki. Pari-kolmekymentä autoa siellä lohkojen välissä ei juuri haittaa, laitetaan vaan pari vaijeria lisää niin kyllä nousee.
Siinä puhkuu muutama hevosvoima noissa raanoissa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Älä ny, onhan tuo aina yhtä hieno :)
Noissa laivanostoissa on kyllä tekemisen meininki. Pari-kolmekymentä autoa siellä lohkojen välissä ei juuri haittaa, laitetaan vaan pari vaijeria lisää niin kyllä nousee.
Siinä puhkuu muutama hevosvoima noissa raanoissa.

Toi punanen katamaraani "Rambiz"

Lifting capacity 4.000 tons (2x2.000 tons) 68 metre mast
3.256 tons (1.676 + 1.580 tons) 82 metre mast

Installed power 3.000 hp

Ja toi keltanen nosturi "Asian Hercules"

Seagoing Floating Sheerlegs 3200 Tonnes Lift Capacity
1170832173_35.jpg
 
Lisää kuvia noista semi-upoksiin laskettavista "proomuista"

Mighty servant 1

Length o.a. 190.03 m
Length b.p. 174.70 m
Breadth 50.00 m
Depth 12.00 m
Draft sailing 8.77 m
Draft submerged 26.00 m
Draft minimum 4.00 m
Max. cargo draft 14.00 m

Gross tonnage 29,193 t
Deadweight 40,190 t

Deck space 50 x 150 m
Deck load 19-40 t/sq.m
Cargo hold 50 x 16 x 7.5 m
Hatch 31 x 14.6

Mighty servant 3

Length o.a. 181.23 m
Length b.p. 168.93 m
Breadth 40.00 m
Depth 12.00 m
Draft sailing 9.06 m
Draft submerged 22.00 m

Gross tonnage 22,391 t
Deadweight 27,720 t
Deck space 40 x 140 m
Deck load 19-25 t/sq.m
Cargo hold 100 x 16 x 7.5 m
Hatch 31 x 14.6 m

gigant_ship_1.jpg

gigant_ship_2.jpg

gigant_ship_3.jpg

gigant_ship_18.jpg

gigant_ship_19.jpg

gigant_ship_11.jpg


Blue Marlin

Largest open-deck heavy transport vessel

This vessel has been converted into the world's largest heavy transport carrier to meet future transportation needs of ultra large and heavy cargoes. The 63-metre-wide unobstructed cargo deck provides a safe platform for a wide variety of cargoes. Loading and discharging options include float-on/float-off, roll-on/roll-off, skid-on/skid-off, lift-on/lift-off or any combination of these methods.

Length o.a. 224.50 m
Breadth 63.00 m
Depth 13.30 m
Max draft submerged 29.30 m
Water above deck submerged aft 16.00 m
fwd 12.00 m
Max sailing draft 10.08 m
Deadweight 76,061 tons
Deck space 63 x 178.2 m
Deck area 11,227 sq.m

gigant_ship_9.jpg

gigant_ship_10.jpg

Kyydissä on USS Cole, jonka kylkeen Jemenissä vetastiin "itsemurhavenellä"
gigant_ship_12.jpg

gigant_ship_14.jpg

gigant_ship_16.jpg

gigant_ship_20.jpg

gigant_ship_23.jpg

gigant_ship_21.jpg
 
Noissa kolmessa ekassa kuvassa ei oo enää ottanu "semi" vähän vettä, ku on jo hiukan liikaa painolasti-tankkeja täytelty!

Juuri tuo mikä on noissa ekoissa kuvissa "Mighty servant 3", niin piti tulla hakemaan Porin mäntyluodosta öljyporaus-lautta huhti-, toukokuun vaihteessa meksikon-lahdelle!!
 
voi jeesus tota kuvaa missä on toi öljynporauslautta tai jokin vastaava kyydissä. :D

Vois olla ihmeissää kun kesällä kalastelet jonkun vanhan soutupaatin kanssa ja tollanen tulis vastaan :)
 
Miksei näitä oo Suomessa!? Perkula kun jonkun näistä tässä ketjussa näkisi livenä 100metrin päästä.. :kuola:

Kyllä siinä nöyrtyisi isompikin kaveri!
 
Batillus luokan supertankkerit oli aikanaan maailman suurimpia.
414 metriä pituutta ja leveyttä 63 metriä.
Rakennettiin 1976 ja romutettiin 1985.
Kuollutta painoa 555 000 ja heppoja 64 800.

Tästä kuvasta saa käsityksen mittasuhteista :eek:
supertanker001.jpg

supertanker002.jpg

supertanker003.jpg

supertanker004.jpg

supertanker005.jpg

supertanker006.jpg

supertanker007.jpg

supertanker008.jpg

supertanker009.jpg
 
Zone-sarja -42%
Batillus luokan supertankkerit oli aikanaan maailman suurimpia.
414 metriä pituutta ja leveyttä 63 metriä.
Rakennettiin 1976 ja romutettiin 1985.
Kuollutta painoa 555 000 ja heppoja 64 800.

Tästä kuvasta saa käsityksen mittasuhteista :eek:
:offtopic: Onkohan mun Tuliketussa asetukset pielessä, kun ei näy mitään?

Kun quottasin tän viestin niin kyllä tossa Ironchefin viestissä näkyi kaikki kuvien linkit jne. Onko muilla samaa ongelmaa?
 
Joo, ei näy mtn. Jossain toisessa threadissa oli Rautakokin postissa sama ongelma.

Edit: Tuolta löytyy mm. Kamasutra 2 naisen esittämänä, kun pyyhii sen lopun siitä osoitteesta pois... :D

Edit2: No nyt ne sitten alkoi näkymään?
 
Kyllä mulla vaan näkyy, Firefox.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuka noita moottoreita noihin oikein osaa rakentaa?! Aivan käsittämättömiä koneita. Tänään näin, en ehkä suurta konetta vaan pelottavan! Helikopterista roikkuu 10 isoa sirkkelinterää. Katkovat oksia sähkölinjoilta. Piti mennä ihan talon katolle katsomaan. Oli aika vaikuttavan tuntusta kun kopteri lentää talon yli ja terät pyörii siinä 20m yläpuolella. Harmi kun en älynnyt ottaa kuvaa..
 
Tämä on kyllä aika tylsää, mutta muistan jostain kuulleeni, että maailman ihan oikeasti suurin yhtenäinen kone/järjestelmä olisi niinkin arkinen kuin Yhdysvaltain sähkönjakeluverkko. Puolikkaan mantereen kokoinen kone jonka kaikki osat ovat osa samaa järjestelmää.

Kun alkaa miettimään miten monta kilometriä sitä kaapelia on vedetty niin jää avaruusraketit yms. aika äkkiä toiseksi.

Kuvaa en nyt jaksanut kaivaa tähän hätään.
 
Jostain muistelen lukeneeni, että koska jenkkiläiset avaruussukkalat on alunperin suunniteltu ja rakennettu 1970-luvun lopulla, niin niiden tietokoneet ovat edelleen suunnilleen Vic-20 tai enintään 286 PC:n tasoa. Ei uskalleta vaihtaakaan, koska niin suuri osa sukkulaa menisi uusiksi, eikä luotettavuudesta olisi mitään takeita.

Kuulemma pitkään jo on ollut ongelmana se, ettei mistään ole saanut varaosia sukkuloiden tietokoneisiin. Vissiin pitää sitten todella kustomina, melkein käsitöinä ne rakentaa. :D

Isot avaruusvehkeet ovat kyllä melkein yhtä hienoja, kuin isot merivehkeet. :kuola:
 
Isot vehkeet on kyllä aina hienot.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom