Maailman suurimpia koneita!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ironchef
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mieletön nosturi toi vika!

Kuinkahan paksuja noi vaijerit on nois nostureis? :eek:

onhan tossa kuva noista vaijereista ja aika lähellä tätä kokoo mutta toi "kettinki" saa mut edelleen :eek:

00639_l.jpg
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tossa on kyl munaa aika rutosti
 
Suurin koskaan rakennettu konttilaiva Emma Maersk.

Dimensions

length overall (LOA) = 397 m
beam = 56 m
hull depth = 30 m (deck edge to keel)
draft = 15.5 m
Tonnage
gross = 170,974 bt
net = 55,396 nt
deadweight (DWT) = 156,907 DWT
Power
80,080 kW (109,000 hp) Wärtsilä 14RT-Flex96c plus 40,000 hp from five Caterpillar 8M32
Speed
more than 25.5 knots




01_emmamaersk_37726.jpg

03_emmamaersk_42390.jpg

05_emmamaersk_52483.jpg

06_emmamaersk_40232.jpg

07_emmamaersk_79527.jpg

08_emmamaersk_53648.jpg

14_emmamaersk_45482.jpg

15_emmamaersk_63498.jpg

17_emmamaersk_69706.jpg

18_emmamaersk_37943.jpg

23_emmamaersk_44523.jpg

19_emmamaersk_47828.jpg
 
E-kirjain paatin kyljessä on noin 3,5 kontin kokoinen..
 
Muuten kelluu todella pinnassa toi jättiläinen. Ilmeisesti täysin tyhjänä kuvissa. Hyvin sen täytyy upota lastin painosta. Vai olenko ihan väärässä?

Etpä taida olla.

_42276694_maerskpa_416.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
laajahko paatti. :hyper:
 
Tuohan on tuplasti ruotsinlaivan mittainen. Esim. Siljan paatti menisi katolleen tuon kannelle ja keulaan voisi lastata vielä toisen moisen.
 
Hitto ku näkis noita livenä. Vois kyl leuka tippuu ku tollanen peittää näkökentän pitkänki matkan päästä!
 
Tuo oranssi-valkoinen nosturi ja konttilaiva :kuola: Huh huh. Aivan käsittämättömän suurija, kuten Odu sanoi niin livenä pitäisi joku tuommoinen sika iso vehje nähdä.
 
Jumalauta et on röyhkeen kokonen paatti.
 
Emma Marskin moottori:

The Wärtsilä RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine is currently considered the largest reciprocating engine in the world, designed for large container ships, running on cheap low-grade fuel. It is five stories high (13.5m), 27 m long and weight over 2300 tons in its largest 14 cylinders version producing more than 80 MW (109,000 hp). It was put into service in September 2006 aboard the Emma Mærsk.[1]

Configuration
turbocharged two-stroke diesel straight engine, 6 to 14 cylinders
Cylinder bore
960 mm
Piston stroke
2500 mm
Speed
92–102 rpm
Mean effective pressure
1.86 MPa @ full load, 1.30 MPa @ maximum efficiency (85% load)
Mean piston speed
8.5 m/s
Specific fuel consumption
171 g/(kW·h) (126 g/(bhp·h)) @ full load : 163 g/(kW·h) (120 g/(bhp·h)) @ maximum efficiency
Power
5720 kW per cylinder, 34,320 to 80,080 kW (46,680 to 108,920 bhp)
Power density
29.6 to 34.8 kW per tonne, 2301 tons for the 14 cylinder version
Amount of fuel injected in a single cycle of single piston
~160 g @ full load

cross-section.jpg

rta96c_bearings.jpg

rta96c_crank.jpg

rta96c_piston.jpg

pistons.jpg

pistonrods.jpg

rta96c_cyldeck.jpg
 
Laivatalleja

Kun tässä nyt on ihailtu isoja laivoja, on luonnollista seuraavaksi ihmetellä minne isot laivat menee piiloon. Tässä Ruotsin merivoimien ydintuhon-,kommunismin- ja finnjävelinkestävä Muskön laivastoluolasto:

visborg.jpg

sundsvall.jpg

kkvintakt.jpg

kkvidockavatten.jpg

kkvitunnel.jpg

kkvurtunnel.jpg

ubatintunnel.jpg

ubatidocka1.jpg

risdalslip.jpg


Ja sitten huoltohallit jossa korjataan mm. laivojen moottoreita:

mtuverk.jpg

maskinv.JPG

verk.JPG
 
Maailman suurin matkustajalaiva? Entäs suurin (pisin) vedessä liikkuva rakennettu vehje? Eihän tuo Maersk ole isoin? Entäs isoin yksityinen paatti? Eikös tuolla Abrahimovitsillä ole ainakin yks isoimmista. Muistaakseni 100m.

Pistäkääs kuvia/infoa jos löytyy tietoa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom