Minkälaisia säätöjä kannattaa käyttää? Ja miten saa noita parempia formuloita?
Täältä saa säätöjä
Suosittelen jättämään pari ensimmäistä säätöä käyttämättä ja ottamaan säädöt joissa lukee "Easy to drive" tai vastaavaa, nopeimmat säädöt toimivat käytännössä yhden kierroksen jonka jälkeen on renkaat loppu, muutenkin ovat erittäin hankalia ajettavia joten parempaan tulokseen pääsee noilla 1:12.990 säädöillä.
Itse muokkasin tota omaan ajotyyliin sopivammaksi ja paras aika tällä hetkellä 1:13.6
Käytännössä huomasin että pelkät säädöt vie heti sen 2-3 sekuntia ajasta joten vakiosäädöillä ei kannata ajaa.
Polttoainetta tankataan vain pakollisen verran, eli 3:n kierroksen kisaan 5% ja 5:n kierroksen kisaan 6-7%
Pehmeät renkaat kestävät juuri ja juuri tuon 5:n kierroksen kisan, lopussa alkaa jo perä heilumaan.
http://www.lfsworld.net/
Tästä osoitteesta saa maailmanennätykset hidastuksina ja muuta mukavaa, kannattaa katsoa muutamat replayt niin näkee oikeat jarrutuskohdat, sisäänkääntöhetken ja vaihteen jolla kurvi tulisi ajaa.
Kurvit yleensä menevät huomattavasti lujempaa ja jarrutus on paljon myöhemmin mitä pää sanoo.
Käytännössä toi blackwood menee näin:
-Ensimmäinen kurvi 2-vaihde, jarrutus tasan 50metrin merkin kohdalla auto kokonaan kanttarilla, tästä voi tinkiä jos tuntuu hankalalta. Kääntö ajoissa sisään nopeus noin 100 tai hieman alle, chikaani leikataan ensimmäiselle kanttarille oikealla kaasu pohjassa ensimmäisestä kurvista lähtien, ajolinja saa leikata hiekalta chikaaniin viimeisessä osassa.
Ensimmäinen väliaikamittauspiste tavoitteena 24.X tai alle.
-Suoran jälkeinen kurvi, 3-vaihde jarrutus 50metrin kohdalla pitäis osua kantti-kantti-kantti, vaihde neloselle ulostulossa.
-Nopea chikaani, 4-vaihde käännös sisään ajoissa ja pieni jarrutus kun nokka on kohti sisäkurvia, kaasu pohjassa ennen apeksia ja koko chikaani pidetään pala lattiassa. Ei kannata venyttää ajolinjaa liian ulos chikaanin ulostulossa.
Toinen väliaikamittauspiste aika 53.X tai alle.
-Alamäki-kurvi, hieman säädöistä kiinni, monet ajavat 3-vaihteella kaasupohjassa, ite ajan 4-vaihteella joka on hieman hankalampi ja virhe-herkempi, jarrutus paljon 50-merkin jälkeen, lähes sisään käännössä, vauhtia pitäisi olla koko kurvin +140 ja sillan alla 148.
-Viimeinen kurvi, ajetaan kanttarin yli oikealle melkein hiekoille saakka ja käännetään sisään ajoissa, pieni jarru tai kaasun nosto sisäänkäännön jälkeen, sisäkanttariin ei kannata osua, mutta ulostullessa voi kanttarille ajaa, nopeutta noin 145-155
-Lähtösuora viitosella, ennen ensimmäisen kurvin jarrua pitäisi vauhtia olla 199-200 ja lähtöviivalla noin 175-180
Jos kaikki noi sattuu osumaan kohdalle niin ajan pitäisi olla 1:13.X 1:12.X
Tässä joku video mikä meneee about noin;
http://www.youtube.com/watch?v=nioJI1g2tNc&feature=related
Korjatkaa mua jos jossain selkeä virhe.
Paremmat Formulat sää käyttöön ojentamalla rahaa joko LFS teamille tai Maikkarille, F1 on mielenkiintoinen kokemus ja muut autot lähinnä hauskoja ja kovin erilaisia ajettavia.