Maailman nopein kansa -peli

Kytkin menee helposti rikki "vedätyksessä" eli hellätkää hieman kaasusta vaihtojen kohtaa/jälkeen. Jos tulee spinnejä niin se vaan on kytkimen menoa, varsinkin automaatilla.
Mullakin toi kytkin pettää noin 8:n kierroksen kohdalla jos ajan "täysiä" kaikki kierrokset.
Kierrosajat junnaa paikoillaan tasan 1:14.5 koko ajan, pitäisi ajatella laatikon ulkopuolelta, ajo näyttää samalta kuin maailmanennätysajossa mutta silti tulee melkein sekunti lisää jokaiselle väliaikamittauspisteelle.:jahas:

Eipä noi vehkeet mitään maksa, ratti about 200 ja tykki 450, paljon riemua niistä on tosin. Sattuu olemaan vielä pari kannettavaa tuossa niin LFS on ihan hauskaa oluen ja kaveriporukan merkeissä.
 
Jos lähtee spinnaa, niin heti kytkin pohjaan niin ei mee rikki.
Itsellä ekan kierroksen (paikaltaa lähtö) enkka on 1.21.97
ja paras nopea 1.16.61 tuulettomassa tilassa.
eiliseen on tullut parannusta reilu 1 sek. kaksi iltaa ajellut. vaikeeta.
 
LFS:ssä testasin pari kiekkaa vakiosäädöillä ja 1.15.8, varmaan 1.15.5 menis. 1.13.x-1.14.x varmaan menis säädöillä. miten toi maailman nopein kansa toimii, pitää hot lapilla alittaa joku karsintaraja-aika josta pääsee sit kisaamaan?
 
Meni ratti paskaksi. Nyt on pelaamiset vähäksi aikaa jäissä. Näppäimistöön en enää palaa
 
Kartingkin maksaa rahaa, samoiten endurance.
Toki jos rahoittaja löytyy niin aina valmis, 24h osakilpailuun sentään pääsee kesällä.

Ensinnäkin onnittelut kunnon vehkeistä, noilla on kyllä ilo ajaa. :rock:

:offtopic:Toiseksi, missä mahtaa olla tuo 24h karting kisa? Olen Paimiossa 2003 sellaisen ajanut kaveri porukalla, mutta en ole löytänyt vastaavaa enään jatkossa. Olisi hienoa koota taas kaveriporukka ja lähteä ajamaan kisaa kohti auringonnousua.
 
Tulipa asenneltua. Moninpeli viehättää, mutta itse peli on kyllä täyttä kuraa simulaattoreihin tottuneelle. Rengaiden pitoa ei ole mallinnettu juuri mitenkään, ja esim. auton painonsiirtoa ei tarvitse hallita millään lailla. Jäljelle jää siis kaasun painallus pohjaan ja ratin kääntely sinnepäin minne haluaa mennä.

Oma pelitausta on gtr2:sta sen julkaisusta lähtien. Mitä realistisempi, sen parempi. Mutta mnk onkin suunnattu suurelle yleisölle, sen toki ymmärrän.

Kokeilen kyllä illalla repiä kunnon kierrosajan tuosta, äsken meni eka nopea 1:20 ja siinä siis lienee tolkuttomasti varaa.
 
Kyllähän toi lfs on kohtuullisen realistinen varsinkin GTR pelisarjaan verrattuna, jota on kanssa tullut tahkottua jokusen sataa tuntia...
Lienee enempi mielipidekysymys tosin, ainakin alemman luokan autot toimivat varsin realistisesti, kuten myös Formula 1.

rFactor vie tällä hetkellä realistisimman auto-simulaattorin paikan.

Sensoroitu sanoi:
oiseksi, missä mahtaa olla tuo 24h karting kisa? Olen Paimiossa 2003 sellaisen ajanut kaveri porukalla, mutta en ole löytänyt vastaavaa enään jatkossa. Olisi hienoa koota taas kaveriporukka ja lähteä ajamaan kisaa kohti auringonnousua.

Mun lause oli vähän huonosti muotoiltu, osallistun Kemoran Endurance saloon luokan 24H kilpailuun.
Kai noita 24h kisoja kartingissakin järjestetään, ainakin sisämikroautoluokissa oli joitain "endurance" kilpailuja viimevuonna, taisivat tosin olla 12H kilpailuja.

Ps. 1:13.89 ja silti en ole päässyt 1/4 finaalia pidemmälle, nopeita on suomalaiset. 4-kisaa takana joista 3 itse sössinyt ja yhdessä oli nopeammat kuskit.:D
 
Kyllähän toi lfs on kohtuullisen realistinen varsinkin GTR pelisarjaan verrattuna, jota on kanssa tullut tahkottua jokusen sataa tuntia...
Lienee enempi mielipidekysymys tosin, ainakin alemman luokan autot toimivat varsin realistisesti, kuten myös Formula 1.

Onko tuo mnk sitten jokin hapatettu versio? 5 minuutin kokeilulla se ei ollut juuri toca drivereita "realistisempi".. Gtr 1 meni itseltäni ohi aikanaan, kun löysin simut vasta 3 vuotta sitten. Mutta gtr 2:sta onkin ehditty jo toista tuhatta tuntia sahata.


rFactor vie tällä hetkellä realistisimman auto-simulaattorin paikan.

Se on itsellä kokeilematta, subjektiivistahan tämä lienee gtr:n ja rfactorin välillä. GTR 1:stä yleisesti julmimpana pidetään, vaikka sehän ei ole koko totuus. Joku gt2 luokan kuski muistaakseni oli gtr2:sta sanonutkin, että jarruttaminen on jo epärealistisen vaikeaa. Gtr evolution ja sen esi-isä race 07 on selvästi helpotettuja.
 
Onko tuo mnk sitten jokin hapatettu versio? 5 minuutin kokeilulla se ei ollut juuri toca drivereita "realistisempi".. Gtr 1 meni itseltäni ohi aikanaan, kun löysin simut vasta 3 vuotta sitten. Mutta gtr 2:sta onkin ehditty jo toista tuhatta tuntia sahata.
Sama LFS toi on, ainoastaan maikkarin mainoksia lisätty ympäri rataa mutta ne lienevät serverin puolelta toimitettuja, auton säädöistä paljon kiinni toi realistisuus, "nopeat" säädöt ja auto leijuu kummasti mutta perus-säädöillä melko realistisia, tämä Formula millä maikkarin kisoissa ajetaan on pikkasen turhan jämpti ajettava mutta kelvannee.


Se on itsellä kokeilematta, subjektiivistahan tämä lienee gtr:n ja rfactorin välillä. GTR 1:stä yleisesti julmimpana pidetään, vaikka sehän ei ole koko totuus. Joku gt2 luokan kuski muistaakseni oli gtr2:sta sanonutkin, että jarruttaminen on jo epärealistisen vaikeaa. Gtr evolution ja sen esi-isä race 07 on selvästi helpotettuja.
Jarruissa rFactor pesee realistisuudessa voiton, varsinkin "modi" autoilla mukaan lukien historic racecars (vanhaa escorttia jne, ja legends modi, muita en juuri ole kerennyt ajamaan. Rupeaa Gtr1 & 2 tuntumaan arcadelta noitten jälkeen.

Suosittelen tutustumista, avaa silmät jos tykkää simulaattoreista, ikävä ettei online ole kuskeja samanlaista määrää mitä tässä maikkarin järjestämässä systeemissä, lähinnä ainut syy miksi ite viihdyn.
 
Sama LFS toi on, ainoastaan maikkarin mainoksia lisätty ympäri rataa mutta ne lienevät serverin puolelta toimitettuja, auton säädöistä paljon kiinni toi realistisuus, "nopeat" säädöt ja auto leijuu kummasti mutta perus-säädöillä melko realistisia, tämä Formula millä maikkarin kisoissa ajetaan on pikkasen turhan jämpti ajettava mutta kelvannee.

Siis tuota maikkariformulaa sai kenkiä ja härnätä polkimilla ihan mielin määrin. Ei mitään väliä oliko töyssyä vai töppärää, purkalla kiinni tiessä. Moottorijarrua ja poljinta annoin siihen ekaankin mutkaan oikein tuelta ilman pelkoa perän irtoamisesta. Ja kun sen viimein provosoi pidon menetykseen, tuntuu kuin olisi joku medium-tason ajonvakautusjärjestelmä päällä. Ihme homma kyllä.. Jos siellä nyt kuitenkin on joku vaikeustasosäätö jossain..



Suosittelen tutustumista, avaa silmät jos tykkää simulaattoreista, ikävä ettei online ole kuskeja samanlaista määrää mitä tässä maikkarin järjestämässä systeemissä, lähinnä ainut syy miksi ite viihdyn.

Pitääpä kyllä tutustua, edelleen kyllä hämää tuo rfactorin puoltamisesi kun hc-simukuskien keskuudessa tämä leirijako menee melkolailla tasan mitä noita foorumeita olen lueskellut. Fysiikkamoottorihan gtr2:ssa on käsittääkseni uudempi versio samasta.

Itse kokeilemallahan se sitten selviää!
 
Luulin et gtr on aina laskettu tavallaan tasoo alemmaks ja rfactor- ja lfs-kuskit tappelee et mikä on realistisin. toihan on vaan formula bmw, saahan sitä nakella aika vapaasti. Paljon pitoo ja vähän tehoo. Jos lfs:ssä oot formula 1 bmw:tä kokeillu ni ei sitä vetopitoo oo ainakaan liikaa ja monet autot meinaa lähtä moottorijarrulla luisuun. Ei noi gtr-luokan autotkaan mitään ihan yksinkertasia oo ajaa.

1.14.8 meni jollain teaminfernon säädöillä, 1.14.5 varmaan jos jaksais yrittää. Ei osaa ajaa noilla hotlap-setupeilla niinku pitäis.
 
Minkälaisia säätöjä kannattaa käyttää? Ja miten saa noita parempia formuloita?
Täältä saa säätöjä
Suosittelen jättämään pari ensimmäistä säätöä käyttämättä ja ottamaan säädöt joissa lukee "Easy to drive" tai vastaavaa, nopeimmat säädöt toimivat käytännössä yhden kierroksen jonka jälkeen on renkaat loppu, muutenkin ovat erittäin hankalia ajettavia joten parempaan tulokseen pääsee noilla 1:12.990 säädöillä.
Itse muokkasin tota omaan ajotyyliin sopivammaksi ja paras aika tällä hetkellä 1:13.6

Käytännössä huomasin että pelkät säädöt vie heti sen 2-3 sekuntia ajasta joten vakiosäädöillä ei kannata ajaa.
Polttoainetta tankataan vain pakollisen verran, eli 3:n kierroksen kisaan 5% ja 5:n kierroksen kisaan 6-7%
Pehmeät renkaat kestävät juuri ja juuri tuon 5:n kierroksen kisan, lopussa alkaa jo perä heilumaan.



http://www.lfsworld.net/
Tästä osoitteesta saa maailmanennätykset hidastuksina ja muuta mukavaa, kannattaa katsoa muutamat replayt niin näkee oikeat jarrutuskohdat, sisäänkääntöhetken ja vaihteen jolla kurvi tulisi ajaa.
Kurvit yleensä menevät huomattavasti lujempaa ja jarrutus on paljon myöhemmin mitä pää sanoo.

Käytännössä toi blackwood menee näin:
-Ensimmäinen kurvi 2-vaihde, jarrutus tasan 50metrin merkin kohdalla auto kokonaan kanttarilla, tästä voi tinkiä jos tuntuu hankalalta. Kääntö ajoissa sisään nopeus noin 100 tai hieman alle, chikaani leikataan ensimmäiselle kanttarille oikealla kaasu pohjassa ensimmäisestä kurvista lähtien, ajolinja saa leikata hiekalta chikaaniin viimeisessä osassa.

Ensimmäinen väliaikamittauspiste tavoitteena 24.X tai alle.

-Suoran jälkeinen kurvi, 3-vaihde jarrutus 50metrin kohdalla pitäis osua kantti-kantti-kantti, vaihde neloselle ulostulossa.
-Nopea chikaani, 4-vaihde käännös sisään ajoissa ja pieni jarrutus kun nokka on kohti sisäkurvia, kaasu pohjassa ennen apeksia ja koko chikaani pidetään pala lattiassa. Ei kannata venyttää ajolinjaa liian ulos chikaanin ulostulossa.

Toinen väliaikamittauspiste aika 53.X tai alle.

-Alamäki-kurvi, hieman säädöistä kiinni, monet ajavat 3-vaihteella kaasupohjassa, ite ajan 4-vaihteella joka on hieman hankalampi ja virhe-herkempi, jarrutus paljon 50-merkin jälkeen, lähes sisään käännössä, vauhtia pitäisi olla koko kurvin +140 ja sillan alla 148.
-Viimeinen kurvi, ajetaan kanttarin yli oikealle melkein hiekoille saakka ja käännetään sisään ajoissa, pieni jarru tai kaasun nosto sisäänkäännön jälkeen, sisäkanttariin ei kannata osua, mutta ulostullessa voi kanttarille ajaa, nopeutta noin 145-155
-Lähtösuora viitosella, ennen ensimmäisen kurvin jarrua pitäisi vauhtia olla 199-200 ja lähtöviivalla noin 175-180

Jos kaikki noi sattuu osumaan kohdalle niin ajan pitäisi olla 1:13.X 1:12.X

Tässä joku video mikä meneee about noin; http://www.youtube.com/watch?v=nioJI1g2tNc&feature=related

Korjatkaa mua jos jossain selkeä virhe.:david:

Paremmat Formulat sää käyttöön ojentamalla rahaa joko LFS teamille tai Maikkarille, F1 on mielenkiintoinen kokemus ja muut autot lähinnä hauskoja ja kovin erilaisia ajettavia.
 
Rekkasin tuonne,latasin pelin ja asentelin. Mistäköhän johtuu ette lähde pyöriin ollenkaan? Kolmesti oon jo koittanu asentaa.
 
1:15.2 tähän mennessä paras. vaihdoin tohon easy to drive setuppiin ja alan yrittää höyläillä aikaa pois sakun ohjeiden mukaan, tuntuu vaan toi easy to drive setup niin aliohjaavalta, että vaatii totuttelua.
 
Tiukkaa tekee, vaikka ajan yksittäisiä nopeita kierroksia niin jokainen kilpailu on päättynyt omaan virheeseen :hyper:.
Nyt sentään pysy kaikki 5 kierrosta radalla ;)
Varmaan selittynee sillä että muut on kännissä ja mä oon ottanu vaan muutaman.
 
Finaaleihin ensimmäistä kertaa, joku siellä kyseli oonko sama joka mouhoaa pakkiksella...
Puntti tutisee turhan paljon kilpailuissa, aika-ajot meni poskelleen ja omia spinnejä kisassa eiköhän se tästä. Sais lomautukset jatkua :D
 
Paljos pitää ajaa aika-ajoissa että pääsee kisaamaan finaaliin? Ite oon kurvaillut nyt aikaan 1:15:45, monta sekkaa tulee vielä jäätyä konkareille, mutta toi aika ei ole tehty millään aika-ajo säädöillä et vauhtia pystyy pitää tasasesti yllä suht hyvin 10 kierroksen kisassa.

Saakeli ku menee nettipeliin ajelee niin siellä on joka servulla joku pelle kun ajaa romurallia. Siel finaalissa ei varmaan näitä perseilijöitä ole?
 
Back
Ylös Bottom