Maailman kovin kyykky? Videoklippi.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RRKalle
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
RRKalle sanoi:
Ja mitä Alekseyeviin tulee niin kyllä mielestäni 250 kisoissa on enemmän kuin 240 kisoissa. Eikö?

Tässä on varmaan kyse punnerruksesta. Alekseyevin enkka (ME) on 236,5 kg ja tehty vuonna 1972. Sen jälkeenhän se poistettiin painonnostosta. Työntöenkka on 256 kg.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
joo mä nöyränä tunnustan, etten tiedä ton venäjän viime kisojen mestarin nimeä eurooppalaisittain. klokovkin kelpaa mulle ihan hyvin :) mua kiinnosti vaan tulos. ja kyseinen herra kisaa nimenomaan myös vm-kisoissa. toi 50% vm-treeniä tulee aitalan juhiksen tietolaarista, mitä en noissa jutuissa epäile.

edit: täältä löyty se nimi: http://s9.invisionfree.com/Strength_Discussion/index.php?showtopic=1954. mikhail koklyaev. 205+240 omissa kisoissa.

(RRKalle: punnerrus ja työntö: eri asia. punnerrusta ei enää tehdä, koska se oli lähinnä vinopenkkipunnerrus seisten) anyway, 240kg tangolla punnerrettuna on totaalisen eri asia kuin 220kg tukilla. tangolla on älyttömän helppoa punnerrella verrattuna ~30cm paksuun tukkiin.

ja kyllä työntö ja tukkipunnerrus on hyvinkin verrattavissa. miksi ihmeessä eivät olisi??? monet tekee allemenon kummassakin. en nää syytä, miksei voisi verrata. nyt kun nimenomaan puhutaan voimasta.

en kai ole huomaavinani pientä nurkkakuntaisuutta, mitä esiintyy turhan paljon nimenomaan painonnostojien keskuudessa... "mikään muu laji ei ole yhtään mitään..." -kommentti tulee vastaan ihan liian usein. (ite puollan kyllä ihan kaikkia voimailulajeja tasapuolisesti ja painonnosto on mahtava laji.)

ja: en sanonut, että sitruunan punnerrus olis mikään maailman kovin suoritus. kuten mainitsin aiemmin, lajeja ei voi vertailla. kunhan toin esiin kuriositeettina.

Mä en tiennytkään alekseyevin punnerrusenkkaa, ja ajattelinpa juu koko ajan työntöenkkaa. Tosin työntöenkka korreloi parhaiten ehkä tukkiin.

Sivunoottina se punnerrusenkka on aivan älytön! En tiennyt että noin kovia punnerruksia onkaan. Ite näin jonkun videon missä Anderson punnertaa jonkun 180 kevyesti ja ajattelin että joku 210 olisi maailmanennätys. 236.5, härregyyd! se on kyllä kovempi suoritus kuin tukkipunnerrus 220.

no... kyllä se tukki on melkolailla vaikeempi pukata ylös kuin tanko. joka muuta väittää, ei ole koskaan tukilla mitään kovempaa tehnyt. mutta: eri lajit. ei kannata vertailla.

Onhan se, mutta tukkipunnerrus vauhdilla ja allemenolla on kuitenkin eri kuin pelkkä punnerrus. Itse olen ainakin tukkipunnertanut vm-tyyliin enemmän kuin tankopunnertanut vauhditta. Vauhtipunnerrus tai työntö taas onkin kevyempää kuin tukki.

onhan noi tietenkin harjoittelu- ja tekniikkakysymyksiä hyvin pitkälle. totta on, että dead stopista punnertaminen on melkosen raskasta puuhaa, mutta noissa tukkipunnerruksissa ei juuri alle mennä huipulla. lähinnä se muistuttaa etäisesti vauhtipunnerrusta. jotkut painonnostajat tekee allemenonkaltaisia, mutta nekin on aika tarkkoja tekniikan suhteen. SE:n omistaja juhis on jollain tapaa painonnostotaustainen heppu, mutta parhaat tulokset tukilla on tehnyt ilman minkäänlaista allemenoa. voimalla.

mulla nousee aina karvat pystyyn (vaikkei tarttis, mitä se mulle kuuluu :) ), kun ihmiset alkaa vertaamaan eri lajien nostajia toisiinsa ja että se on vahvempi kuin se jne jne. ei kovin hedelmällistä, mutta saahan sitä ömmäillä ja kummailla :) mä tapaan yleensä vertailla nostajia oman lajin sisällä ja voimanostossa ehdottomasti oman liiton sisällä :)

lajista riippumatta kaikki huiput on hirvittävän vahvoja.

Tosihan se on ettei paljoa vertailtavaa ole pn-tuloksissa ja vm-tuloksissa. 220 on kyllä kamal tukkipunnerrus. Onko toi 23.5 muuten punnerruksen ME?

Ahaa, no se vähän muuttaa asiaa jos kyseessä on myös vahvamieskisoja koluava kaveri. Se itseasiassa kääntää homman päälaelleen. Sitten tuo 180kg tukki"punnerrus", olettaen että se on tehty ylöstyönnön kaltaisesti, on kyllä melko "heikko" suoritus 250kg (240kg?) työntäjältä. Mutta ei sillä, ilmeisesti miehellä on päälajina aika vahvasti painonnosto.

Sitten samalla tuli vaan mieleen että varmaan se 50% koskettaa ylöstyöntöjä ja/tai punnerruksia tms. Tuskin mies kuitenkaan korvaa työntötreenejä tukkipunnerruksella? Korkeintaan juuri vahvamieskisojen alla. Voihan toki niinkin olla että kokoaika mutta silloin haluasin jo itse nähdä sen, se 50% työntötreeneistä korvaanminen ois nimittäin senverran kova temppu...

Jos palataan vielä alkuperäiseen aiheeseen, niin tuo on kyllä kovin näkemäni kyykkyvideo, mutta en epäile etteikö kovempiakin nostoja ole tehty.
Mistähän löytäisi videoita Hammanin kyykyistä?

jto sanoi:
joo mä nöyränä tunnustan, etten tiedä ton venäjän viime kisojen mestarin nimeä eurooppalaisittain. klokovkin kelpaa mulle ihan hyvin :)

Minulle ei kelpaa. Klokov on eri nostaja. Koklyaevin paras työntö kisoissa on 250 ja treeneissä on nousut enemmän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mtk: noin korjasin jo itsekin.

beef: en usko, että ihan kaikkia treenejään puoliks jakaa. en tiedä, ehkä. oikeessa kyl oot sen suhteen, että luokattoman heikko tukkitulos tollaselta työntäjältä. vertaillaas nyt sit suomen tasoa... en usko, että juhis työntää ihan samoille tangolla. ei kyllä olla kokeiltu :D

Olisi mielenkiintoista tietää missä kohti Koklyaevilla on vaikeuksia tukissa. Jos se on rinnallevedosa, niin ei auta vaikka olisi kuinka kova työntämään tai punnertamaan ylös.

mtk77 sanoi:
Siinä olisi Hammanin kyykky.
Kiitos! On se hurja mies.
:eek:

Zone-sarja -42%
Kukas se ukrainalainen superin voimanostaja taas olikaan joka joskus 90 luvulla Lahdessa(?) järjestetyissä voimanoston MM-kisoissa kyykkäs 440(?) ilman mitään rensseleitä?

Vai oliko sillä sittenkin trikoot? Vyötä ja siteitä sillä ei ainakaan ollut, sen muistan.

Armas sanoi:
Kukas se ukrainalainen superin voimanostaja taas olikaan joka joskus 90 luvulla Lahdessa(?) järjestetyissä voimanoston MM-kisoissa kyykkäs 440(?) ilman mitään rensseleitä?

Vai oliko sillä sittenkin trikoot? Vyötä ja siteitä sillä ei ainakaan ollut, sen muistan.

Kisat oli Porissa -95 ja nostajana Juri Spinov, rautaa tosin 425kg ja sekin hylättiin, olin itse paikan päällä.Siteet vain käytössä ja löysä trikoo.

hunter killer sanoi:
Kisat oli Porissa -95 ja nostajana Juri Spinov, rautaa tosin 425kg ja sekin hylättiin, olin itse paikan päällä.Siteet vain käytössä ja löysä trikoo.

Menipäs lähelle, jopa yksi(1) kohta oikein, sillä ei ollut vyötä :D

No, oli se silti hurjan näköistä. Olisko Spinovilla kuitenkin edes kovin ilman vyötä tehty kyykky maailmassa vai löytyykö yli 400 kyykkiviä keskivartaloihmeitä muita ;)

Armas sanoi:

No, oli se silti hurjan näköistä. Olisko Spinovilla kuitenkin edes kovin ilman vyötä tehty kyykky maailmassa vai löytyykö yli 400 kyykkiviä keskivartaloihmeitä muita ;)
Istvan Arvai tais kyykätä ilman vyötä wpo semifinaalissa helsingissä marraskuussa 440(?)kg ilman vyötä. On ipf:n nostaja.

Armas sanoi:

Hossein Rezazadeh pystyy ainakin Milo-lehden mukaan kyykkäämään täysin raw'na 400 kg. Vieläpä hän säännöllisesti nostaakin tuon raudan harjoituksissa, eikä käytä varmistajaa. Kaiken lisäksi kyykystä olisi mahdollisuuksia nostaa enemmänkin, mutta enemmälle jalkavoimalle ei ole tarvetta.

En kyllä Hosseinista epäile, käsittämätön voimanpesä. Mutta silti puhuisin vain kisanostoista tai ainakin videota tai muuta. Kaikenmaailman tyypeistä riittää kumminkin aina juttua.

Suositut

Back
Ylös Bottom