joo mä nöyränä tunnustan, etten tiedä ton venäjän viime kisojen mestarin nimeä eurooppalaisittain. klokovkin kelpaa mulle ihan hyvin
mua kiinnosti vaan tulos. ja kyseinen herra kisaa nimenomaan myös vm-kisoissa. toi 50% vm-treeniä tulee aitalan juhiksen tietolaarista, mitä en noissa jutuissa epäile.
edit: täältä löyty se nimi:
http://s9.invisionfree.com/Strength_Discussion/index.php?showtopic=1954. mikhail koklyaev. 205+240 omissa kisoissa.
(RRKalle: punnerrus ja työntö: eri asia. punnerrusta ei enää tehdä, koska se oli lähinnä vinopenkkipunnerrus seisten) anyway, 240kg tangolla punnerrettuna on totaalisen eri asia kuin 220kg tukilla. tangolla on älyttömän helppoa punnerrella verrattuna ~30cm paksuun tukkiin.
ja kyllä työntö ja tukkipunnerrus on hyvinkin verrattavissa. miksi ihmeessä eivät olisi??? monet tekee allemenon kummassakin. en nää syytä, miksei voisi verrata. nyt kun nimenomaan puhutaan voimasta.
en kai ole huomaavinani pientä nurkkakuntaisuutta, mitä esiintyy turhan paljon nimenomaan painonnostojien keskuudessa... "mikään muu laji ei ole yhtään mitään..." -kommentti tulee vastaan ihan liian usein. (ite puollan kyllä ihan kaikkia voimailulajeja tasapuolisesti ja painonnosto on mahtava laji.)
ja: en sanonut, että sitruunan punnerrus olis mikään maailman kovin suoritus. kuten mainitsin aiemmin, lajeja ei voi vertailla. kunhan toin esiin kuriositeettina.