Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minutkin on kertaalleen haettu kotoa kuulusteluihin, vaikka rekisteri on liikennerikkomuksia lukuunottamatta puhdas. Syyttömäksi todettiin, koska ei ollut mitään hajua puolen miljoonan petossyytteistä. Eipä silti tullut mieliini soittaa iltalehteen laitokselta päästyä.
Sääli että muslimimaissa säkitetään naisia..Muslimimaissa tehtiin tutkimus siitä, että miten ihmiset haluaisivat naisten pukeutuvan.
How people in Muslim countries prefer women to dress in public | Pew Research Center

Tottakai kuulustellaan muitakin kuin pelkästään epäiltyä. Mutta minä olin epäillyn asemassa.
Sivuhuomatuksena vielä tekstistäsi johtuen: kentällä tapahtuva tietojen ylösottaminen on hieman eriasia, kuin asemalla suoritettu kuulustelu.
Mikäli poliisilla on syytä epäillä, niin tottakai kanslaisen tai asukkaan saa käydä hakemassa asunnosta. Tietty rikoksen vakavuudesta riippuen. Mikäki kyseessä on tappoepäily, niin se ei katso vuorokauden aikaa minun mielestä. Ei tarvi ottaa riskejä, että tappaisi uudestaan. Mikäli menee huti, niin sitten menee. Tuossakin tapauksessa poliisi oli pyytänyt vahinkoa anteeksi. Jenkkityyliin korvauksiako pizzan paistajalle pitäisi antaa? Ku muistetaan vielä, missäpäin Stadin Chili Kajjjaanissa sijaitsee, eli luotikujalla, niin reagoinnin voimakkuus asiaan ei ole ihme.
Enemmän näen väärää lehdessä itkemisestä kuin poliisin toiminnasta.
Yhä useammat rasistisen kiusaamisen kohteeksi joutuneet lapset hakevat apua Britanniassa ? muslimilapsia haukutaan kouluissa terroristeiksi | Yle Uutiset | yle.fiYhä useammat rasistisen kiusaamisen kohteeksi joutuneet lapset hakevat apua Britanniassa – muslimilapsia haukutaan kouluissa terroristeiksi
Brittiläisen lasten ja nuorten järjestön mukaan julkisuudessa käytävä kiivas maahanmuuttokeskustelu on lisännyt rasismin takia apua hakevien lasten määrää, uutisoi brittilehti The Independent.
Britanniassa rasistisen kiusaamisen vuoksi apua hakevien lasten määrä nousi viime vuonna huomattavasti, uutisoi sanomalehti The Independent. Viime vuonna yli 1 400 lasta ja nuorta otti yhteyttä lasten ja nuorten avustusjärjestöön ChildLineen ja pyysi apua rasistiseen koulukiusaamiseen liittyen, mikä tarkoittaa 69 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna.
Erityinen ongelma kouluissa on islaminuskoisiin kohdistuva vihamielisyys, sillä luokkatoverit nimittelevät nuoria muslimeja terroristeiksi ja pommittajiksi. Myös heikkoa englantia tai vahvalla aksentilla puhuvia lapsia nimitellään loukkaavasti.
Lastenjärjestö ChildLinen johtaja Sue Minto sanoi The Independentille, että ulkomaalaistaustaisia lapsia – myös Britanniassa syntyneitä – kehotetaan "pakkaamaan laukkunsa ja palaamaan takaisin sinne, mihin nämä kuuluvat".
Järjestön mukaan suurin osa kiusaamisesta tapahtuu kouluissa, ja monet järjestöön soittavat lapset kertovat, etteivät opettajat puutu koulukiusaamiseen tai vaikeuttavat tilannetta kömpelöillä puuttumisyrityksillään.
ChildLinen Sue Minto arvioi, että Britanniassa kuumana käynyt maahanmuuttokeskustelu on osaltaan lisännyt rasistista kiusaamista.
- Uutisissa keskitytään tällä hetkellä todella paljon maahanmuuttajiin – – se on todellinen keskustelunaihe, eivätkä lapset ole immuuneja keskusteluille, joita heidän ympärillään käydään, sanoo
Yhä useammat rasistisen kiusaamisen kohteeksi joutuneet lapset hakevat apua Britanniassa ? muslimilapsia haukutaan kouluissa terroristeiksi | Yle Uutiset | yle.fi
Tämäkin on yksi osoitus siitä miksi rasismin vastainen työ on tärkeää.
Ensimmäistä kertaa taisin lukea hyvän mamujutun Hesarista. Jännää muuten, miten somalit itse huutelevat tytölle ja koettavat pistää liian länsimaalaistuneen tytön ruotuun. Miten tuollainen porukka voi edes sopeutua Suomeen?
Huivin riisuminen oli elämän suurin päätös muslimibloggari Nimo Samatarille - Henkilö - Nyt
”Moni sanoo, että jos mun perhe olisi ollut joku muu, olisin jo kuollut tai mut lähetetty Somaliaan.”
Lehden haastattelemien silminnäkijöiden mukaan yhtenä aseena oli ainakin viidakkoveitsen tyyppinen puukko, jolla on haavoitettu useita ihmisiä.
En ole mikään Somalian asiantuntija, mutta mielestäni somaliassa aikoinaan läheskään kaikki naiset eivät käyttäneet huivia (mitä olen kuvista nähnyt). Somalia, kuten monet muutkin muslimimaat, ovat ottaneet aika paljon takapakkia kehityksessä viimeisinä vuosikymmeninä.