Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tossa artikkelissa ei mun mielestä ole mitään ihmeellistä. Ei siinä mistään rasismista valiteta tai mitään muutakaan, tiedän myös kyseisen toimittajan, ja hän on ihan suht järkevä ihminen. Kyllä tollasesta olisi varmaan uutisoitu yhtä todennäköisesti vaikka suomalainen olisi napattu syyttömänä keskellä yötä kotoaan. Jos poliisi todella tekee tuollaisen virheen niin onhan siinä ihan hyvä syy vaatia jonkinlaista korvausta, ja niin varmaan itsekin tekisin.

Noista mamuryöstäjistä sen verran, että tunnen aika monta ihmistä jotka on joskus ryöstetty. Jokaisessa tapauksessa ryöstäjällä on ollut joko suojaväri tai kansallispuku.

Minutkin on kertaalleen haettu kotoa kuulusteluihin, vaikka rekisteri on liikennerikkomuksia lukuunottamatta puhdas. Syyttömäksi todettiin, koska ei ollut mitään hajua puolen miljoonan petossyytteistä. Eipä silti tullut mieliini soittaa iltalehteen laitokselta päästyä.

Edit. Enkä silti pidä poliisia pahana, kuten lehtijutun "sankari".

Niin, puukkoa kaulalla pidellen viedään puhelin, niin se on vain niin?

Minutkin on kertaalleen haettu kotoa kuulusteluihin, vaikka rekisteri on liikennerikkomuksia lukuunottamatta puhdas. Syyttömäksi todettiin, koska ei ollut mitään hajua puolen miljoonan petossyytteistä. Eipä silti tullut mieliini soittaa iltalehteen laitokselta päästyä.

No voi olla että tuo on sitten yleisempää toimintaa poliisilta. Ajattelin vaan että onhan se aikamoista kun klo. 2 yöllä tullaan pidättämään ja sitten pengotaan kaikki paikat ja laitetaan muovinauhat auton ympärille. Voihan se olla että soitti sitten lehteen, jotta voisi mainostaa pizzeriaansa tai yrittääkseen tehdä selväksi että kyseessä oli väärä hälytys. Mä en kuitenkaan itse huomaa tossa artikkelissa paljoa mitään, mikä liittyisi henkilön maahanmuuttajuuteen tai rasismiin tai ylipäänsä maahanmuuton ongelmiin. Kyseessä vaan sattui olemaan mamu, koska sillä oli sama etunimi kuin mamu-rikollisella.

Edit. Tota ei ilmeisesti myöskään viety pelkästään kuulusteltavaksi vaan epäiltiin itse teosta, tai ainakin artikkelista sai sen käsityksen. En tiedä miten sun tapauksessa oli, mutta eikös usein (ainakin poliisisarjoissa) kuulustella muitakin kuin epäiltyä.

Tottakai kuulustellaan muitakin kuin pelkästään epäiltyä. Mutta minä olin epäillyn asemassa.

Sivuhuomatuksena vielä tekstistäsi johtuen: kentällä tapahtuva tietojen ylösottaminen on hieman eriasia, kuin asemalla suoritettu kuulustelu.

Mikäli poliisilla on syytä epäillä, niin tottakai kanslaisen tai asukkaan saa käydä hakemassa asunnosta. Tietty rikoksen vakavuudesta riippuen. Mikäki kyseessä on tappoepäily, niin se ei katso vuorokauden aikaa minun mielestä. Ei tarvi ottaa riskejä, että tappaisi uudestaan. Mikäli menee huti, niin sitten menee. Tuossakin tapauksessa poliisi oli pyytänyt vahinkoa anteeksi. Jenkkityyliin korvauksiako pizzan paistajalle pitäisi antaa? Ku muistetaan vielä, missäpäin Stadin Chili Kajjjaanissa sijaitsee, eli luotikujalla, niin reagoinnin voimakkuus asiaan ei ole ihme.

Enemmän näen väärää lehdessä itkemisestä kuin poliisin toiminnasta.

Muslimimaissa tehtiin tutkimus siitä, että miten ihmiset haluaisivat naisten pukeutuvan.
How people in Muslim countries prefer women to dress in public | Pew Research Center
Sääli että muslimimaissa säkitetään naisia..

Iranissa nimittäin on suunnilleen kauneimmat tytöt mitä maailma päällään kantaa. Ne on todella nättejä.

Who Was Neda Agha-Soltan? - Photo Essays - TIME

Tyyppiesimerkki millaisia ne on. Toi valitettavasti edesmennyt muija on ehkä hoteimman näköinen nainen mitä voi olla. Ja Iranilaiset naiset mitä esim keskieuroopassa oon tavannut on hirveän mukavia, hyvännäköisiä ja fiksuja.

E: itseasiassa se on NIIN sääli että musliminaisen ja kristityn miehen avioliitto on niin no-no muuten menisin ehdottomasti kosiomatkalle Teheraniin. Noh onneksi esim. Libanonissa on kristittyjä ja ainakin mitä olen yhden tavannut (naisen ) hyvinkin länsimaisia..
On ne lähi-idän naiskansalaiset..ei ihme ettei ne halua että muunmaalaiset niiden naisia jahtaa. Enhän minäkään kerro mistäpäin mökkijärveä ne isoimmat kalat on tullu tai että millä järvellä se yleensä ees on :)

Tottakai kuulustellaan muitakin kuin pelkästään epäiltyä. Mutta minä olin epäillyn asemassa.

Sivuhuomatuksena vielä tekstistäsi johtuen: kentällä tapahtuva tietojen ylösottaminen on hieman eriasia, kuin asemalla suoritettu kuulustelu.

Mikäli poliisilla on syytä epäillä, niin tottakai kanslaisen tai asukkaan saa käydä hakemassa asunnosta. Tietty rikoksen vakavuudesta riippuen. Mikäki kyseessä on tappoepäily, niin se ei katso vuorokauden aikaa minun mielestä. Ei tarvi ottaa riskejä, että tappaisi uudestaan. Mikäli menee huti, niin sitten menee. Tuossakin tapauksessa poliisi oli pyytänyt vahinkoa anteeksi. Jenkkityyliin korvauksiako pizzan paistajalle pitäisi antaa? Ku muistetaan vielä, missäpäin Stadin Chili Kajjjaanissa sijaitsee, eli luotikujalla, niin reagoinnin voimakkuus asiaan ei ole ihme.

Enemmän näen väärää lehdessä itkemisestä kuin poliisin toiminnasta.

No ok, ehkä se on sitten ihan normaali toimenpide, ja lehdessä on vaan turhaa valitusta. En myöskään Kajaania tunne ollenkaan niin vaikea siitä paikasta on juuri mitään päätellä. Voipi olla että perun puheeni siitä korvauksien vaatimisesta, koska onhan se tärkeä saada syyllinen kiinni. Tosin jos poliisit olisi pahasti myllänneet kodin niin olisin saattanut tuossa tilanteessa itse ainakin pyytää niitä siivoamaan sen mitä ovat sotkeneet. Mietin vaan, että se tapahtunut tapon yritys varmaan kertoo enemmän maahanmuuton ongelmista kuin se, että joku pitsanpaistaja ottaa nokkiinsa poliisien tekemisistä, kun tuossa ei sentään edes valitettu mistään rasismista tms.

Tähän syyttömän kotoa hakemiseen sen verran, etten mäkään tossa näe mitään kummallista. Kyllä mäkin toivoisin voivani median kautta selventää naapurustolle, että aiheetta olen joutunut tekemisiin virkavallan kanssa. Korvauksia mä nyt en vaatisi, en mä tossa poliisin toiminnassakaan näe kummallisuutta. Jos yhtään fiksu naapuri on, niin pystyy järkeileen sen että melko vakavasta asiasta on kyse, jos kaveri haetaan keskellä yötä kotoa ja jokunen poliisi jää vielä penkomaan kämppää.

Yrittäjälle imago on aina tärkeä, varsinkin mamutaustaiselle: Kaijjaanissa mamut ei varmaan katoa mihinkään suureen massaan, vaan koko kylä kyllä tietää kuka kukakin on. Paitsi poliisi tässä tapauksessa :D

Yhä useammat rasistisen kiusaamisen kohteeksi joutuneet lapset hakevat apua Britanniassa – muslimilapsia haukutaan kouluissa terroristeiksi
Brittiläisen lasten ja nuorten järjestön mukaan julkisuudessa käytävä kiivas maahanmuuttokeskustelu on lisännyt rasismin takia apua hakevien lasten määrää, uutisoi brittilehti The Independent.

Britanniassa rasistisen kiusaamisen vuoksi apua hakevien lasten määrä nousi viime vuonna huomattavasti, uutisoi sanomalehti The Independent. Viime vuonna yli 1 400 lasta ja nuorta otti yhteyttä lasten ja nuorten avustusjärjestöön ChildLineen ja pyysi apua rasistiseen koulukiusaamiseen liittyen, mikä tarkoittaa 69 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna.

Erityinen ongelma kouluissa on islaminuskoisiin kohdistuva vihamielisyys, sillä luokkatoverit nimittelevät nuoria muslimeja terroristeiksi ja pommittajiksi. Myös heikkoa englantia tai vahvalla aksentilla puhuvia lapsia nimitellään loukkaavasti.

Lastenjärjestö ChildLinen johtaja Sue Minto sanoi The Independentille, että ulkomaalaistaustaisia lapsia – myös Britanniassa syntyneitä – kehotetaan "pakkaamaan laukkunsa ja palaamaan takaisin sinne, mihin nämä kuuluvat".

Järjestön mukaan suurin osa kiusaamisesta tapahtuu kouluissa, ja monet järjestöön soittavat lapset kertovat, etteivät opettajat puutu koulukiusaamiseen tai vaikeuttavat tilannetta kömpelöillä puuttumisyrityksillään.

ChildLinen Sue Minto arvioi, että Britanniassa kuumana käynyt maahanmuuttokeskustelu on osaltaan lisännyt rasistista kiusaamista.

- Uutisissa keskitytään tällä hetkellä todella paljon maahanmuuttajiin – – se on todellinen keskustelunaihe, eivätkä lapset ole immuuneja keskusteluille, joita heidän ympärillään käydään, sanoo
Yhä useammat rasistisen kiusaamisen kohteeksi joutuneet lapset hakevat apua Britanniassa ? muslimilapsia haukutaan kouluissa terroristeiksi | Yle Uutiset | yle.fi

Tämäkin on yksi osoitus siitä miksi rasismin vastainen työ on tärkeää.

Ensimmäistä kertaa taisin lukea hyvän mamujutun Hesarista. Jännää muuten, miten somalit itse huutelevat tytölle ja koettavat pistää liian länsimaalaistuneen tytön ruotuun. Miten tuollainen porukka voi edes sopeutua Suomeen?
Huivin riisuminen oli elämän suurin päätös muslimibloggari Nimo Samatarille - Henkilö - Nyt

”Moni sanoo, että jos mun perhe olisi ollut joku muu, olisin jo kuollut tai mut lähetetty Somaliaan.”

Siis huivin käyttämättömyydestä. Vitun hieno kulttuuri, kiva että saadaan Suomeenkin tällaista. Ja eiköhän tämäkin tyttö ole ihan suomalainen kansalaisuudeltaan kun täällä on kerran syntynyt joten kyseessähän on rasistinen uhkailu somalien osalta suomalaista kohtaan.

En ole mikään Somalian asiantuntija, mutta mielestäni somaliassa aikoinaan läheskään kaikki naiset eivät käyttäneet huivia (mitä olen kuvista nähnyt). Somalia, kuten monet muutkin muslimimaat, ovat ottaneet aika paljon takapakkia kehityksessä viimeisinä vuosikymmeninä.

Esim. Iran ennen vallankumousta
iran-pre-ayatollah.jpg

Afganistan joskus aikoinaan
pre-taliban-kabul-1970s.jpg

En ole mikään Somalian asiantuntija, mutta mielestäni somaliassa aikoinaan läheskään kaikki naiset eivät käyttäneet huivia (mitä olen kuvista nähnyt). Somalia, kuten monet muutkin muslimimaat, ovat ottaneet aika paljon takapakkia kehityksessä viimeisinä vuosikymmeninä.

Juu, samaa se sanoi Ayaan Hirsi-Ali kirjassaan Infidel; aika sellasta rentoa afrikkalaista pukeutumista heillä oli;
ei nyt vittusillaan savannilla pelleilty, mutta löysät mekot, joissa olkapäätkin paljaana ja pintaa esillä niin
että ei tarvinnut pakahtua sinne kankaan alle.

Tämä loppui kun maailman paras uskonto pääsi niskan päälle.
Sitä en olisi ikinä arvannut, että Afganistanissa on saanut noin huorahtavissa releissä kulkea.

Sinänsä huvittava, kun USA kävi melkein vapauttamassa Afganistanin Talebanista,
ja uusi hallinto sääti vain marginaalisesti Talebanin lakeja löysempiä lakeja.

Hieno maa, hieno kulttuuri.
Uittu, jos meikä ois joku yyber-imaami; niin säätäisin että naisten ympärileikkaus pois, siitä kuolemanrangaistus jos joku vielä meinaa;
+ tietty levittäisin propagandaa että helvettiinhän siitä joutuu.
Lisäksi määräisin että joka afgaanimuijalle pakollinen viiksivahaus kerran viikossa.
Ja vatsatanssijan uniformussa pitäisi heidän kulkea liian pienissä push-upeissa.
Ja tukka olisi raipaniskujen uhalla pidettävä puhtaana, jotta pyhän imaamin miehenneste niillä hiuksilla parhaiten kimaltelisi.
Ja jokaiselle, joka naisen kasvoille happoa heittää; tehtäisiin sukupuolenvaihdosleikkaus,
ja pistettäisiin duuniin bordelleihin, joissa Afganistanin maaseudun köyhät aikamiespojat heitä saavat käydä laittelemassa ilmaiseksi.

Lapsiavioliitot kieltäisin; serkusten väliset avioliitot myös; jos pakko on naida sukulaisia, menkoon naimisiin sisaruksensa kanssa.
Saataisiin siihen sisäsiittoisuuteen sen verran vauhtia, että koko sairas kulttuuri kuolisi itsestään pois.

Back
Ylös Bottom