Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ymmärrän pointtisi, mutta Islamin ongelma onkin juuri se ääripää. Normimuslimi on normityyppi. Noi fundamentalistit on se ongelma. "Rivimuslimit" ei todellakaan hyväksy raiskauksia tai pedareita. Ei ainakaan nykypäivänä.. jossain vuorilla ehkä kyllä. Kuten täälläkin lestadiolaisten keskuudessa se on hyväksyttävää. Ei ne silti edusta perussuomalaisen ideologiaa. Ja noita pedaritarinoita on kyllä ihan Raamatussakin. Voin kaivaa sulle myöhemmin ku jaksan.. on tässäkin ketjussa pari kertaa aiemmin postattu.

Ei tämä nyt pelkästään pienen erityisen sekaisin olevan porukan toimintaa taida olla. Toki on varmasti porukkaa, joka ei tuohon mukaan lähde, mutta aika hemmetin laajasta toiminnasta tuossa on kyse.

Raamatussa on kaikenlaisia viittauksia vähän joka suuntaan sisältäen pedofilian. Noilla tarinoilla ei sinänsä ole mitään merkitystä, koska tarinoiden tulkitsijathan niistä luovat normeja, jotka uskonjohtajat hyväksyvät tai hylkäävät. Ymmärtääkseni Suomen valtakirkon kanta on kuitenkin selkeästi pedofiliaa vastustava ja muutoinkin seksin harrastamiseen aika nuiva. Avioliiton ulkopuoliseen seksiin annetaan jopa selkeä kielto. Kuinka yleisesti islamilainen kirkko tuomitsee pedofilian?

Minä sanoin:

SirMax vastasi:

Johon minä vastasin:

Etkö tosiaan tajunnut pointtia tossa?

Toi koko SirMaxin vastaus oli niin päätön, ettei siihen voinut vastata muuten kuin yhtä päättömästi.. POINTTI siis oli, että todellakaan suurin osa muslmeista ei hyväksy noita tekoja. Eli vastauksesi et saa enemmistön "kyllä" ääntä hyväksynnälle, kysyit sitä sitten 1,4 miljardilta tai 100 sadalta muslimilta. ELI, suurin osa muslmeista ei todellaan hyväksy noita tekoja. Täytyy olla t-o-d-e-l-l-a pihalla jos noin luulee ja tosissani ihmettelen miten joku noin pihalla asioista voi olla.

Sirmax kirjoitti: "Lehdessä oli joskus prosentteja kuinka moni hyväksyy terroriteot ja muut älyttömyydet ni se oli suuri enemmistö."

sinä kumosit tämän väitteen ilman perusteluja toteamalla lukuja 1,4 miljardista ja 700 miljoonasta. Hyvät sulle, osaat jakaa kahtia asioita.

Suurinosa muslimeista asuu jossain ihan vitun hevon tuutissa. Suomessa jos kysytään niin varmasti enemmistö vastustaa terroristitekoja jne. MUTTA, maailmalla on ne 1,4 miljardia muslimia ja niistä enemmistö puoltaa tota paskaa.
Eli mitä sä en nyt taas tajunnut tuosta? SixMaxin lähdettä voi kritisoida mutta älä ala tilastotieteiden perusteita epäröidä. Näissä kyselyissä otetaan aikamonenmonta muuttujaa huomioon.

Vittu sä oot taas ulapalla. Ja ei, en vedä hernettä nenään - en vain tajua miten vitussa sä et voi ymmärtää saatika tajuta tai myöntää asioita mistä itse et tiedä sen hölkäsen pöläystä.

Suurinosa muslimeista asuu jossain ihan vitun hevon tuutissa.

Mitä tarkoitat hevon tuutilla? Suurin osa muslimeista asuu muslimimaiden suurkaupungeissa. Näissä suurkaupungeissa muslimit pääasiassa eivät todellakaan tota paskaa puolla. Vuorilla ja kylissä ollaanki sit enemmän kujalla. Ei sillä että niissäkään raiskauksia ja terrori-iskuja yleisesti kannatetaan.

Suomessa jos kysytään niin varmasti enemmistö vastustaa terroristitekoja jne. MUTTA, maailmalla on ne 1,4 miljardia muslimia ja niistä enemmistö puoltaa tota paskaa.

Mihin tää alleviivattu kohta perustuu? Ihanko itse päättelit?

Vittu sä oot taas ulapalla. Ja ei, en vedä hernettä nenään - en vain tajua miten vitussa sä et voi ymmärtää saatika tajuta tai myöntää asioita mistä itse et tiedä sen hölkäsen pöläystä.

Usko pois, mä olen aika vitun kartalla asioista mitkä liittyy islamiin ja lähi-itään. Sinä taas et muuta tee kun huutele vailla juuri koskaan mitään lähteitä.

ps. oletko vielä uskaltanut mennä Meri-Rastilaan? Tuohon kammottavaan ghettoon :D

Ei tämä nyt pelkästään pienen erityisen sekaisin olevan porukan toimintaa taida olla. Toki on varmasti porukkaa, joka ei tuohon mukaan lähde, mutta aika hemmetin laajasta toiminnasta tuossa on kyse.

Tästä olen samaa mieltä ja on todella surullista ja valitettavaa..

Raamatussa on kaikenlaisia viittauksia vähän joka suuntaan sisältäen pedofilian. Noilla tarinoilla ei sinänsä ole mitään merkitystä, koska tarinoiden tulkitsijathan niistä luovat normeja, jotka uskonjohtajat hyväksyvät tai hylkäävät. Ymmärtääkseni Suomen valtakirkon kanta on kuitenkin selkeästi pedofiliaa vastustava ja muutoinkin seksin harrastamiseen aika nuiva. Avioliiton ulkopuoliseen seksiin annetaan jopa selkeä kielto. Kuinka yleisesti islamilainen kirkko tuomitsee pedofilian?

Uskonjohtajat, islamilainen kirkko..

Nämä mainitsemasi termit ovat juuri sitä fundamentalistipäätä, joka on se ongelma, josta tuossa postissani puhuin.

Suurinosa muslimeista asuu jossain ihan vitun hevon tuutissa. Suomessa jos kysytään niin varmasti enemmistö vastustaa terroristitekoja jne. MUTTA, maailmalla on ne 1,4 miljardia muslimia ja niistä enemmistö puoltaa tota paskaa.
Minä suhtaudun SirMaxin lähteeseen enemmän tai vähemmän skeptisesti. Minä suhtaudun lähteeseen skeptisesti sen takia, että Pew Research Center on julkaissut muslimeista maailmanlaajuisen tutkimuksen, jonka tulokset näet muutaman rivin alempana. Kuvaajasta nähdään selvästi, että enemmistö ei puolla itsemurhaiskuja.

gsi2-overview-13.webp

Tuossa vielä linkki, jos haluat tutkia asiaa tarkemmin.
The World?s Muslims: Religion, Politics and Society | Pew Research Center's Religion & Public Life Project

Mä en kyllä mitään lähdettä edes SirMaxilta nähny. Oliko sitten vaan mun selaimesta kiinni ja siitä johtui koko tää "väärinkäsitys"..

Mä en kyllä mitään lähdettä edes SirMaxilta nähny. Oliko sitten vaan mun selaimesta kiinni ja siitä johtui koko tää "väärinkäsitys"..
En minäkään. Joskus tosin muistan nähneeni jonkun iltapäivälehden (Daily Mail muistaakseni) vuodatuksen aiheesta. Sattuneesta syystä PEW on jotenkin vakuuttavampi informaatiolähde.

uhhuh. Ei ollu siis mäksilla mitään muuta kuin muistilähde. Silti tuo linkkaamasi sivusto ei näyttänyt kovin hyvälle...

esim.
gsi2-overview-8.webp

edit....

En minäkään. Joskus tosin muistan nähneeni jonkun iltapäivälehden (Daily Mail muistaakseni) vuodatuksen aiheesta. Sattuneesta syystä PEW on jotenkin vakuuttavampi informaatiolähde.

Itse luotan hyvin pitkälti omiin kokemuksiin tässä asiassa. Sen verran kauan asunut / kiertänyt lähi-idässä ja ollut koko elämän tekemisissä muslimien kanssa, että aika todenmukaisen kokonaiskuvan olen saanut. Toki eihän se riitä keskustelupalstalla argumentin tueksi, mikä on ihan ymmärrettävää. Se uskokoon ken haluaa..

uhhuh. Ei ollu siis mäksilla mitään muuta kuin muistilähde. Silti tuo linkkaamasi sivusto ei näyttänyt kovin hyvälle...

esim.
katso liitettä 103426
Totta, suurin osa tuon tutkimuksen tuloksista on kaikkea muuta kuin rauhoittavia. Tutkimuksesta käy esimerkiksi ilmi, että 90% maailman muslimeista tuomitsee homoseksuaalisuuden, 84% avioliiton ulkopuolisen seksin ja 77% abortin. 85% maailman muslimeista myös on sitä mieltä, että vaimon tulee aina totella miestään.

Kuitenkin Disgust totesi vain seuraavaa:
Suurin osa muslimeista kun kuitenkin tuomitsevat jyrkästi kunniamurhat, pakkoavioliitot, terrori-iskut, raiskaukset etc.
Mikään tuossa PEWin tutkimuksessa ei ole suorassa ristiriidassa tämän väittämän kanssa.

Itse luotan hyvin pitkälti omiin kokemuksiin tässä asiassa. Sen verran kauan asunut / kiertänyt lähi-idässä ja ollut koko elämän tekemisissä muslimien kanssa, että aika todenmukaisen kokonaiskuvan olen saanut. Toki eihän se riitä keskustelupalstalla argumentin tueksi, mikä on ihan ymmärrettävää. Se uskokoon ken haluaa..

Se, että näkee suomessa 30 vuotta elämää (en puhu itsestäni) ja on töissä mamujen kanssa ei sinusta myöskään riitä argumenttien tueksi?

Disgust maailmaa eurooppaa ja saa paremman käsityksen muslimeista kuin suomalainen joka on ollut töissä mamujen parissa koko ikänsä ja nähnyt maan kehityksen. Ja siis Suomen tilanteesta kun puhutaan.

- - - Updated - - -

Mikään tuossa PEWin tutkimuksessa ei ole suorassa ristiriidassa tämän väittämän kanssa.

Tässä on sitä epämääräisen poliittisen kirjoituksen taitoa. :D (p.s. Et sit viittiny laittaa suoraan sieltä sivuilta tukea/vastustusta tälle väittämälle kuitenkaan).

Tässä on sitä epämääräisen poliittisen kirjoituksen taitoa. :D (p.s. Et sit viittiny laittaa suoraan sieltä sivuilta tukea/vastustusta tälle väittämälle kuitenkaan).
Juuri äsken mielestäni laitoin noista terrori-iskuista graafista dataa kaikkien nähtäväksi. Kunniamurhista löysin vastaavaa dataa viime viikolla kun tuota paremmalla ajalla selasin, mutta nyt olin jo onnistunut hukkaamaan sen. Jos olet aidosti kiinnostunut asiasta, niin ainahan voit syventyä kyseiseen 164-sivuiseen tutkimukseen kokonaisuudessaan seuraavan linkin avulla:

http://www.pewforum.org/files/2012/08/the-worlds-muslims-full-report.pdf

Ja jos jossitellaan vielä:
Eli jos siis suurinosa muslimeista ei pidä kristinuskon ja islamin välillä mitään suurempaa kränää. Silti suurinosa tuomitsee länsimaisen popkulttuurin. Mitä jos kysymys kristinusko vs. islam esitetään samantein southparkin allah jakson jälkeen? Saako sitten sharia lakiin perustuen tappaa vääräuskoisen, oletusarvolla että uskontojohtajille on annettu poliittinen päätäntävalta?

Juuri äsken mielestäni laitoin noista terrori-iskuista graafista dataa kaikkien nähtäväksi. Kunniamurhista löysin vastaavaa dataa viime viikolla kun tuota paremmalla ajalla selasin, mutta nyt olin jo onnistunut hukkaamaan sen. Jos olet aidosti kiinnostunut asiasta, niin ainahan voit syventyä kyseiseen 164-sivuiseen tutkimukseen kokonaisuudessaan seuraavan linkin avulla:

http://www.pewforum.org/files/2012/08/the-worlds-muslims-full-report.pdf

Aivot suoltaa outoja ristiriitoja. Eli siis jos enemmistö puoltaa kuitenkin koraanin suoraa tulkintaa sanasta sanaan, mutta pommittaa ei saa. Mitenkäs sitten kun koraani käskee vääräuskoiset tapaamaan (?). Eli saako sen opuksen avata siitä kohdasta mistä tykkää vai miten se menee. Koska koraanihan "raaistuu" loppua kohden.
Koska raamattuahan saa hyväksi käyttää juuri valitsemastaan kohdasta sillä erolla, että sitä saa tulkita miten lystää.

Inspire ja turkulaisjohad

Alkaa hiljakseen tulla mitta täyteen. Ensiksi oli Hesarin juttu Inspire-lehdestä ja sen saama hämmästyttävän vähäinen tai olematon reaktio. Ja nyt sitten nämä jihadistit Suomen Turussa. Inspire-lehden lukijoita löytyy varmaan Suomestakin. Ja sen musliminaisille tarkoitetun version. Voipa mainuttua lehteä löytyä Turustakin. Täytyy olla aika puusilmä, jos ei tajua, että ollaan menossa kohti massiivisia ongelmia. Luultavasti radikalisoituminen on aika houkutteleva ja arvostusta tuova juttu joillekin mamunuorille. Ongelmaa ei tajuta, koska luullaan, että Euroopassa kaikki maltillistuvat jotenkin taikaiskusta. Enpä oikein usko. Sitten kun soppaan lisää vielä yleisen taloustilanteen seurauksineen alkaa todella huolestuttaa. Valtaväestölläkin menee huonosti. Ne ajat, jolloin joku normi iskelmää kuunteleva HymyOhoSeiskan lukija pystyi hankkimaan itselleen ja perheelleen kivan elintason ja omakotitalon ainakin jostain maakunnasta ovat peruuttamattomasti menneet. Se ei johdu mamuista mitenkään mutta on omiaan lisäämään yleistä tyytymättömyyttä ja yhteiskunnasta pudonneiden määrää. Ei hyvältä näytä. Kohta on samat ongelmat kuin Ruotsissa ja vähän päälle.

Otin kuvan paikallisesta lehdestä. Näkyy vähän huonosti mutta tarina lyhyesti:

- Turkkilainen muslimi, Ahmed, kääntyi kristityksi
- Ahmed rukoili kristittyjen rukouksia äireensä sairasvuoteella
- Joku bongasi Ahmedin vääräuskoisuuden ja soitti hätänumeroon, notta jumalauta täällä on poijjaat joku ristuksen ristitty!
- Kissalan pojat hälytettiin paikalle
- Kissalan pojat nappasivat Ahmedin mukaan ja laittoivat läskin tummumaan saatesanoilla "Täällä ollahan muslimeita eikä mitähän ristittyjä!"

Että tällaista ns. sivistyneessä muslimivaltiossa. Tämäkään ei varmaan johtunut uskonnosta. Samanlaista tapahtuu kristinuskoisissa maissa jatkuvasti.

112.webp

Mikä tämä Turun jihadisti-juttu on? Mennyt minulta ohi.

Tässä: Turussa satoja äärijihadisteja - Kotimaa - Turun Sanomat

Turussa on siis jo satoja äärijihadisteja. Aikapommi tikittää...

Turussa on jo useita satoja äärijihadisteja ja määrä kasvaa koko ajan. He ovat syvästi uskonnollisia muslimeja.

Näiden salafi-jihadistien keskeisenä tavoitteena on madkhaleiden vastustaminen. Madkhalit ovat muslimeja, joiden katsotaan myyneen uskontonsa hallitsijoiden käyttöön. Ryhmän kannattajia on paljon Saudi-Arabiassa, mutta nyt myös Turussa.

Julkisuudelta vaiettu salaisuus on, että juuri madkhaleiden kannatuksen lisääntyminen on saanut islamin ehdottomuutta painottavien äärijihadistien määrän kasvuun.

Ryhmien perustamista on helpottanut muslimien aiempaa tiiviimmät yhteydet lähtömaihin.

– Tämä on johtanut myös keskinäisten riitojen, poliittisten ja yhteiskunnallisten kiistojen lisääntymiseen.

Turkulainen uskontotieteilijä, dosentti Tuomas Martikainen Åbo Akademista kertoo Suomeen ja Turkuun muuttaneiden muslimien sisäisten ristiriitojen olevan osa luonnollista kehitystä.

– Kun ensimmäisen sukupolven muslimit tulivat tänne, elämä keskittyi lähipiirin hyvinvoinnin järjestämiseen. He tulivat hyvin erilaisista lähtökohdista. Silloin kielen oppiminen, opiskelupaikan ja toimeentulon järjestäminen meni kaiken edelle, Martikainen toteaa.

Kun muslimien määrä kasvoi ja toimeentulo vakiintui, oli aikaa myös uskonnollisen identiteetin vahvistamiseen. Samalla lisääntyivät yhteydet omiin juuriin.

– Tämä on johtanut myös keskinäisten riitojen, poliittisten ja yhteiskunnallisten kiistojen lisääntymiseen.

Uskonjohtajat, islamilainen kirkko..

Nämä mainitsemasi termit ovat juuri sitä fundamentalistipäätä, joka on se ongelma, josta tuossa postissani puhuin.
Jos kyseistä kirkkoa ja sen oppia johdetaan johonkin suuntaan, niin eikö ole aika perusteltua kutsua kyseistä uskoa sen suuntauksen uskoksi? Jos yrityksen johto ja omistajat ohjaavat firmaa tekoihin, joita ei voida yleisesti hyväksyä, niin ei se mitään pelasta jos osa yrityksen duunareista kokee teot vääriksi.

Back
Ylös Bottom