Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Miten näin on? Miten sama juttu voi olla Britanniassa, jossa Afrikkalaistaustaiset on parhaiten työllistyneitä?

Jos ne kerta on yksittäistapauksia.
Mutta miten voi olla näin, että somalit, irakkilaiset, afgaanit, albaanit, afgaanit, turkkilaiset loisivat joka puolella mailmaa missä ovat.[/QUOTE]

En nyt sanoisi turkkilaisia laiskoiksi, eiks ne yleensä duunia paina, pizzeriat pyörii ja esim saksassa niitä on tod rajusti teollisuuden ja rakennuspuolen hommissa. Toki moni suominainen on niiltä saanut puukosta siinä vaihees kun on halunnu erota että en nyt ihan varauksetta niitä kehukkaan, se muslimikirous siellä painaa mutta on ne mun mielestä kovii painamaan duunii, työteliäs kansa

Thaimaassa on paljon myös ns. hyviä muslimeita. Toki äärielementit aiheuttavat paljon ongelmia, mutta ei normaalit thaimaalaiset silti muslimeita vihaa, vaikka etelässä asuisivat. Suurin ongelma on, etteivät nämä ns. hyvät muslimit tuomitse ja ilmianna näitä äärielementtejä, josta seuraa sitten se, että he saavat mellastaa suhteellisen rauhassa.
Siis ei jumalauta mitä järjenjuoksua. :D
Joo, ne on ihan hyviä tyyppejä, ne vaan ei tuomitse murhaajia ja terroristeja ja antaa näiden vapaasti murhata ja terrorisoida. Mut on ne ihan hyviä tyyppejä silti, hei.

Siis ei jumalauta mitä järjenjuoksua. :D
Joo, ne on ihan hyviä tyyppejä, ne vaan ei tuomitse murhaajia ja terroristeja ja antaa näiden vapaasti murhata ja terrorisoida. Mut on ne ihan hyviä tyyppejä silti, hei.

Monikulttuurisuususkovaisen itsepetoksen määrää on vaikea yliarvioida.

Pakistanilaismiehen viikset oli muslimiterroristien mielestä epäsopivat muslimille ja he kaappasivat miehen ja pitivät häntä vankina kunnes hän suostui leikkaamaan viikset pois. Voi helvetti mitä touhua :D

article-2387669-1B35A82A000005DC-633_634x407.jpg

Islamist extremists kidnap Pakistani father and threaten to kill him because he refuses to shave off his 30-inch moustache | Mail Online

Pakistanilaismiehen viikset oli muslimiterroristien mielestä epäsopivat muslimille ja he kaappasivat miehen ja pitivät häntä vankina kunnes hän suostui leikkaamaan viikset pois. Voi helvetti mitä touhua :D

article-2387669-1B35A82A000005DC-633_634x407.jpg

Islamist extremists kidnap Pakistani father and threaten to kill him because he refuses to shave off his 30-inch moustache | Mail Online

Ei jumalauta kuinka absuridia :hyper:

He is seeking asylum and has now appealed to British government for help

Itse en ymmärrä maahanmuuttovastaisuutta. Itse haluaisin olla tervetullut joka maahan, ympäri maailman, niin ns. turistina kuten ihan maahanmuuttajana. Koskaan en kyllä ole asunut paria kuukautta pitempään missään oman kotikaupungin ulkopuolella. Matkusteltua on tullut paljon, ja uskomattoman ihania (ja myös ilkeitäkin) ihmisiä tullut tavattua. En voi ymmärtää miksi itse en saisi valita asuinpaikkaani vapaasti. Mielestäni maailma kuuluu kaikille, valtionrajat ovat vain politiikkaa. Ja politiikka on likaista peliä... Threadin otsikon mukaisesti siis olisi kiva kuulla, mikä siinä maahanmuutossa sitten mättää? Luin vähän näitä viestejä, ja suurin osa tuntui käsittelevän vain eri näkemyksiä rasismista ja ihmisjoukkojen syrjinnästä.

Itseäni ihan ahdistaisi ajatus, etten voisi esim. sodan tai henk.koht. syiden pakosta muuttaa toiseen maahan. Tai, että voisin, mutta minua syrjittäisiin ja joutuisin pelkäämään tuntemattomalla maalla.

Mielestäni suurin ongelma maahanmuuttopolitiikassa on se, ettei maahanmuuttajia integroida kunnolla yhteiskuntaan. Ja se on ihan kantaväestön oma vika. Kuka tänne nyt haluaisi integroitua ja ihmisiin tutustua, jos saavat pelkkää epäilystä ja suoranaista vihaa osakseen? Itse siinä asemassa varmaankin haistattaisin pitkät ja lähtisin muualle. Mutta, mikäli en voisikaan muuttaa muualle....? Varmaankin pakosta jäisin sitten, ja haistattelisin pitkät kaikille.

Ei hyvää päivää miten sinisilmäistä tuubaa taas maailmanhalaaja meiningillä.. varmaan kannattais lukee enemmänkin kuin "vähän" näitä viestiketjun sivuja.. niin ymmärtäisit ehkä vähän mikä hiertää.

Yhteen sanaan tiivistettynä: lue.

P.s. Voin varmaan tulla sun sohvalle asumaan ja nauttia sun jääkaapin tarjonnasta niinkauan kuin mua sattuu kiinnostamaan.. eihän sulla nyt voi mitenkään olla mitään asiaa vastaan.. avoimmuus ja toisten elättäminen kunniaan vai mitä nääs? Olen tälläinen kiva ihminen, ketään en oo edes raiskannut tai tappanut. Joten sulla ei voi olla yhtäainoaa syytä kieltäytyä vai mitä? JOS on niin kuulisin mielläni perusteet heti.. KIITOS!

Monissa maailman maissa sinut kivitettäisiin tuosta kuvasta, minkä laitoit aloittelijoiden osioon. Ja mamut kyllä integroidaan yhteiskuntaan, jos he ovat valmiita näkemään vaivaa sen eteen, mutta kun heistä isoa osaa ei kiinnosta.

Edit. Mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä, jotta maahanmuuttajat soputuisivat ja integroituisivat Suomeen? Mitä jos mamu tekeekin vakavia rikoksia, pitäisikö hänet mielestäsi karkottaa vai antaa jatkaa elämäänsä Suomessa entiseen tapaan?

Miksi?

Saatko kiksejä siitä?

Sun oman itsesi takia! Koska jos sitä sanaa ei käytetä, kielemme surullisesti köyhtyy, kuten kerrot!

Allah-Uho: älä ole surullinen! Tule iloiseksi -käytä sanaa naapuri!

"juurisananahan on mustaa merkitsevä "negro". Mielestäni on hieman surullista, että jenkkimeiningin myötä tästäkin sanasta luovuttiin - väärin perustein.Kieli köyhtyy. Huono juttu."

P.S. Olet ihan uskomaton mokuttaja, Allah-Uho! oot varmaan ainoa ihminen suomessa, joka ei näe naapuri-sanassa rasistista vivahdetta/merkitystä. Yrität oikaista faktan, jossa jopa korkeakoulutetut ihmiset ilmaisevat mielipiteensä noista mustaihoisista voitoksesi.... mitäs jos tunnustaisit vaan tämän faktan.

Yksi oleellinen juttu "maahanmuuttokriittisessä" liikkeessä tuntuu olevan, että se houkuttelee mukaansa ihmiset, joilla ilmeisesti ei ole minkäänlaista kunnianhimoa tai saavutettavaa tavoitetta elämässään. Kukaan kulttilaisista ei tunnu muuttuvan millään tavalla eikä saavan aikaan mitään uutta elämässään. Samat fraasit kaikaavat vuodesta toiseen ja aina yhtä onttoina. Samoja tyyppejä vainotaan netissä vaikka vuosikymmen putkeen, koska Halla-aho on niin käskenyt. He itse asiassa itsekin ymmärtävät tämän touhunsa tyhjyyden, minkä huomaa siitä, että sen sisällissodan ja katastrofin odotus Hommalla nousee välillä suorastaan kirkuvaan falsettiin. Mitä tekee ihminen, joka on uhrannut uramahdollisuutensa ja elämänsä järjettömälle kultille ja huomaa että on liian vanha korjaamaan virhettään? Hän tietysti alkaa toivoa, että tapahtuisi jokin vallankumous tai katastrofi, jonka jälkeen hän voisi sankarina aloittaa puhtaalta pöydältä.

Näille on oma syynsä - lue sinäkin poju historiaa. Se on eria asia, että miksi ihmeessä minun pitäisi esimerkiksi Nigerialaista ihmistä joka tulee tänne töihin, vihata hänen edustamansa etnisyyden takia?

Minun on hyvin vaikea ymmärtää sitä, että ihminen, jolla on kaikki periaatteessa hyvin, joka ei ole missään vaiheessa kärsinyt vaikkapa jonkun etnisen ryhmän jäsenien käsissä väkivaltaa tai alistamista, lankeaa rasismiin. Tämä koskee siis meitä suomalaisia. Me olemme kiistatta elintasoltamme maapallon kuohukermaa, meillä on vakaa yhteiskunta, hyvä koulutus, meillä menee suhteellisesti ottaen taloudellisesti hyvin. Meidän pitäisi tietää paremmin.

Olet taas toimittamassa lintulaudan virkaa -niin pihalla olet.
Suomalaisilla on niin paljon huonoja kokemuksia neekereistä, että haluamme että samanlainen monikulttuurisuus kuin esim. Ruotsissa ei tulisi täällä tapahtumaan. Juuri nuo kokemuksemme ohjaavat valintojamme. Töitä tekevät nigerialaiset ovat tervetulleita, jos täyttävät samalla tavalla yhteiskunnan sille antamat kriteerit kuin kantasuomalaisiltakin vaaditaan. ja tuo työnteko...ulkomaalainen tulkoon töihin tänne, jos emme voi paikata työvoimapulaa omilla työkkärissä notkuvilla kansalaisillamme.

Jos odotamme, että jokaisen suomalaisen pitää ensin saada hyvä/huono kokemus ulkomaalaisesta, että pystymme muodostamaan asiasta mielipiteen, se johtaa siihen, että meidän pitää avata rajat kaikille (!) kerätä kokemuksia, ja sitten todeta että olipa hyvä/huono juttu täyttää maa pakolaisilla/elintasopakolaisilla/muilla mamuilla.

Monikulttuuurisuuden varjopuolia voimme katsoa niista maista, jossa sitä on harjoitettu riittävän kauan. Ei tarvitse olla kovin oppinut, jotta voi muodostaa mielipiteensä vaikkapa muslimien sopeutumisesta länsimaiseen yhteiskuntaan tai parhaassa voimissaan olevien somalimiesten työhalukkuudesta maassamme.

Ja maailmalla vuosikausia asuneena voin sanoa, että suomessa rasismia ei edes oikeastaan esiinny verrattuna suurimpiin osiin valtioista maailmalla. Niin monessa maassa mut olisi hakattu henkiltä aivan julkisella paikalla vain ihonvärini vuoksi ilman maalaisjärkeä ja nopeita jalkojani sekä työtovereiden antamaa turvaa.

Kyllä sulla on vielä paljon oppimista, poika!

No kerrohan Ctulhu ihan rehellisesti mielipiteesi: mikä on ratkaisu sitten? Tätäkään ketjua ei tarvi paljoa selailla taaksepäin, kuin näkee mikä on asennoitumisesi esim. mustia ihmisiä kohtaan.

Onko siis ratkaisu että emme ota Afrikkalaistaustaisia tänne? Ei myöskään työn perässä tänne tulevia? Meillä löytyy ihan hyviä esimerkkejä Afrikkalaisista jotka ovat kotoutuneet, esim. Kenialaiset, jotka ovat parhaiten työllistyneitä Suomessa?

Oletko ikinä, edes koskaan ajatellut sitä, paljonko yhteiskunnalle tulee maksamaan se, että kotiutamme/ruokimme/vaatetamme/opetamme sen kenialaisen ajamaan bussia, kun murto-osalla siitä kustannuksesta olisimme voineet palkata työhön pitkäaikaistyöttömän suomalaisen, ja työkkäritilastokin olisi siivoutunut yhdellä. Näinhän ei tapahdu silloin, kun kenialainen ottaa suomalaiselle kuuluvan työn.

- - - Updated - - -

Tuosta naapuri sanasta vähän.

Eri etymologia kuin "nigger" -sanalla (joka on suomeksi lähinnä "nekru"). "naapuri" oli pitkään ihan tavallinen sana kielessämme ilman sen kummempia virityksiä, juurisananahan on mustaa merkitsevä "negro". Mielestäni on hieman surullista, että jenkkimeiningin myötä tästäkin sanasta luovuttiin - väärin perustein.

Kieli köyhtyy. Huono juttu.

"Ryssä" sanaa en ymmärrä enkä hyväksy, muutenkin, Venäläiset on kokemukseni mukaan mainettaan mukavampaa porukkaa.

naapuri-sanaa voi käyttää muttei ryssää?

vaikka ryssä-sana juontaa juurensa ruotsinkielestä, ryssarna kommer -huudot kaikuivat jo talvisodassa.

jaa että huono kaiku ryssä-sanalla vai? ja naapuri-sanalla sitä ei ole?

- - - Updated - - -

Ok, kiitos vastauksesta.

Miten tämä voi pitää sitten paikkansa?:

Tutkimus: Kenialaiset tekevät eniten töitä Suomessa ? Suomenkuvalehti.fi

Miten näin on? Miten sama juttu voi olla Britanniassa, jossa Afrikkalaistaustaiset on parhaiten työllistyneitä?

Jos ne kerta on yksittäistapauksia.

"Tilaston kärjessä ovat kenialaiset, joista työllistyneitä on 67,7 prosenttia. Alankomaalaisista Suomessa tekee töitä 60,2 prosenttia ja nigerialaisista 59,4 prosenttia. Vastaavasti suomalaisia on työelämässä 47,7 prosenttia. "

Väitätkö Abdul....eikun Allah-Uho , että suomalaisista työikäisistä työelämässä on 47,7 % ? Että työttömyysprosentti suomalaisten keskuudessa on 52,3 % ??

Itse en ymmärrä maahanmuuttovastaisuutta. Itse haluaisin olla tervetullut joka maahan, ympäri maailman, niin ns. turistina kuten ihan maahanmuuttajana. Koskaan en kyllä ole asunut paria kuukautta pitempään missään oman kotikaupungin ulkopuolella. Matkusteltua on tullut paljon, ja uskomattoman ihania (ja myös ilkeitäkin) ihmisiä tullut tavattua. En voi ymmärtää miksi itse en saisi valita asuinpaikkaani vapaasti. Mielestäni maailma kuuluu kaikille, valtionrajat ovat vain politiikkaa. Ja politiikka on likaista peliä... Threadin otsikon mukaisesti siis olisi kiva kuulla, mikä siinä maahanmuutossa sitten mättää? Luin vähän näitä viestejä, ja suurin osa tuntui käsittelevän vain eri näkemyksiä rasismista ja ihmisjoukkojen syrjinnästä.

Itseäni ihan ahdistaisi ajatus, etten voisi esim. sodan tai henk.koht. syiden pakosta muuttaa toiseen maahan. Tai, että voisin, mutta minua syrjittäisiin ja joutuisin pelkäämään tuntemattomalla maalla.

Mielestäni suurin ongelma maahanmuuttopolitiikassa on se, ettei maahanmuuttajia integroida kunnolla yhteiskuntaan. Ja se on ihan kantaväestön oma vika. Kuka tänne nyt haluaisi integroitua ja ihmisiin tutustua, jos saavat pelkkää epäilystä ja suoranaista vihaa osakseen? Itse siinä asemassa varmaankin haistattaisin pitkät ja lähtisin muualle. Mutta, mikäli en voisikaan muuttaa muualle....? Varmaankin pakosta jäisin sitten, ja haistattelisin pitkät kaikille.

hohhoijjaa.

Yksi oleellinen juttu "maahanmuuttokriittisessä" liikkeessä tuntuu olevan, että se houkuttelee mukaansa ihmiset, joilla ilmeisesti ei ole minkäänlaista kunnianhimoa tai saavutettavaa tavoitetta elämässään. Kukaan kulttilaisista ei tunnu muuttuvan millään tavalla eikä saavan aikaan mitään uutta elämässään. Samat fraasit kaikaavat vuodesta toiseen ja aina yhtä onttoina. .

Taas sä alennut siihen, että väität monikulttuurisuuden vastustajien olevan jotenkin muita ala-arvoisempia kuin mitä (itse olet!)

Sori, näin ei ole. aattele nyt tuota KHO:n tuomareiden naapuri-nimittelyäkin -ja ryssittelyä. Monikulttuurisuuden vastustaminen ulottuu koko suomalaiseen yhteiskuntaan ja sen kansakuntaan, koulutustasosta tai asemasta riippumatta.

Tämä on sulle varmaan suuri pettymys, mutta keskustellessani moninaisista asioista asiakkaiden kanssa -joita on ollut varmaan sadoissa laskettava määrä vuosien varrella- monasti keskustelun siirtyessä pois rakentamisasioista jokapäiväiseen elämään, niin kaikkein suurin kritiikki monikulttuurisuutta ja maahanmuuttoa kohtaa tulee juuri koulutetuimmilta henkilöiltä, usko tai älä. Viimeksi eräs Nokian insinööri hammaslääkärivaimoineen esitti sellaista kritiikkiä, että mullakin alkoi korvat punottamaan.

jos joskus keskustelisit muidenkin kuin noinden Li Anderssonien kanssa ja laajentaisit tuttavapiiriäsi pois turvalliselta mukavuusalueeltasi, voisi maailmankuvasi kansalaisten suvaitsevaisuudesta romahtaa. Pois nettikeskusteluista, poika, ja sinne elävien ihmisten pariin.

Yksi oleellinen juttu "maahanmuuttokriittisessä" liikkeessä tuntuu olevan, että se houkuttelee mukaansa ihmiset, joilla ilmeisesti ei ole minkäänlaista kunnianhimoa tai saavutettavaa tavoitetta elämässään. Kukaan kulttilaisista ei tunnu muuttuvan millään tavalla eikä saavan aikaan mitään uutta elämässään. Samat fraasit kaikaavat vuodesta toiseen ja aina yhtä onttoina. Samoja tyyppejä vainotaan netissä vaikka vuosikymmen putkeen, koska Halla-aho on niin käskenyt. He itse asiassa itsekin ymmärtävät tämän touhunsa tyhjyyden, minkä huomaa siitä, että sen sisällissodan ja katastrofin odotus Hommalla nousee välillä suorastaan kirkuvaan falsettiin. Mitä tekee ihminen, joka on uhrannut uramahdollisuutensa ja elämänsä järjettömälle kultille ja huomaa että on liian vanha korjaamaan virhettään? Hän tietysti alkaa toivoa, että tapahtuisi jokin vallankumous tai katastrofi, jonka jälkeen hän voisi sankarina aloittaa puhtaalta pöydältä.

Mee lääkäriin. Hullun tunnistaa usein siitä, että se näkee joka paikassa jotain salaliittoja ja kultteja. Aikamoisia johtopäätöksiä vedät keskustelijoista, vaikka tuskin tunnet heistä yhtäkään (paitsi ehkä kaikki abdul93n alter egot)

Sulla on kyllä niin naiivi maailmankuva, että oikein kylmät väreet menee selkäpiitä pitkin. Mikä maahanmuutossa mättää? Ystävämme tilastot kertovat sen sinulle: http://www.pakkotoisto.com/talous-politiikka-uskonto/49711-yksi-helvetin-iso-maahanmuuttokeskustelu-1006/#post4220065

Olisi mielenkiintoista saada tilasto siitä, kuinka paljon riski on kasvanut humanitäärisen maahanmuuton takia tulla: a) raiskatuksi b) pahoinpidellyksi c) ryöstetyksi ja kuinka paljon humanitäärinen maahanmuutto kaikkineen maksaa veronmaksajille (sosiaaliturvat, koulutus, poliisin ja lääkäreiden työllistäminen ym.). Siitä voi sitten miettiä, mikä maahanmuutossa noin yleensä mättää. Nämä vapaasta ja rajattomasta maailmasta jauhavat voisivat itse mennä elämään länsimaiden ulkopuolelle, kun kerran puhuvat niin kovasti näiden ihmisten maahanmuuton puolesta.

Itse en ymmärrä maahanmuuttovastaisuutta.

Itse en ymmärrä maahanmuuttouskovaisuutta.

Itse haluaisin olla tervetullut joka maahan, ympäri maailman, niin ns. turistina kuten ihan maahanmuuttajana.

Niin haluaa kaikki raiskaajat, ryöstäjät, pahoinpitelijät ja muutkin loisijat.

Koskaan en kyllä ole asunut paria kuukautta pitempään missään oman kotikaupungin ulkopuolella.

Turistina sinua on varmasti kohdeltu erinomaisesti paikallisen väestön taholta?

Matkusteltua on tullut paljon, ja uskomattoman ihania (ja myös ilkeitäkin) ihmisiä tullut tavattua.

Hienoa. Kuinka sinun Seura-matkasi liittyy Suomea rapauttavaan maahanmuuttoon?

En voi ymmärtää miksi itse en saisi valita asuinpaikkaani vapaasti.
Mikset saisi? Tervemenoa. Työviisumia hakemaan vaan jos olet kauemmas lähdössä.

Mielestäni maailma kuuluu kaikille, valtionrajat ovat vain politiikkaa.

Perustele, miksi suomalaisten luoma hyvinvointi kuuluu kaikille?

Ja politiikka on likaista peliä... Threadin otsikon mukaisesti siis olisi kiva kuulla, mikä siinä maahanmuutossa sitten mättää?

Lue threadia.

Luin vähän näitä viestejä, ja suurin osa tuntui käsittelevän vain eri näkemyksiä rasismista ja ihmisjoukkojen syrjinnästä.

Lue enemmän threadia.

Itseäni ihan ahdistaisi ajatus, etten voisi esim. sodan tai henk.koht. syiden pakosta muuttaa toiseen maahan.

Kuka estää?

Tai, että voisin, mutta minua syrjittäisiin ja joutuisin pelkäämään tuntemattomalla maalla.

Kuka syrjii? musta mieskö? eikai sentään, eihän mustassa miehessä vikaa ole. paitsi liian iso sukuelin, jolle kaikki valkoiset miehet on kateellisia.

Trololololooooooo :D mut kivahan näihin välillä on vastata :D

Yksi hyvinvointivaltion huonoista puolista on se, että se vieraannuttaa tuutun kaltaiset ihmiset täysin todellisuudesta. Suomessa on tuhannesosa maailman ihmisistä, ja joku ihmettelee, miksei me voida ottaa jokaista maailman köyhää tänne elätettäväksi. Ohan meil kuitenki niinq pankkiautomaattej ja sossu mistä sitä valtion rahaa voi niinq hakee.

Back
Ylös Bottom