Kuten sanoin, kenialaiset ja somalit lähtevät eri lähtökohdista. Mutta näin pieni vastakysymys:
miten virolaiset ovat yliedustettuina rikollisuustilastoissa, jopa somaleihin verrattuina? Tai sitten kenialaisiin.. Onko se ihonväri ratkaiseva seikka sittenkään?
En ymmärrä kysymystä, virolaiset ja kenialaiset painivat aivan eri kastissa vs. somalit mitä rikoksiin tulee niin kaua kuin Optula on niitä tilastoinut eli vuodesta 2005 alkaen.
Somaleiden rikollisuuteen on liittyvät sosioekonomiset seikat kuten rikollisuuteen yleensä. Ja näihin pitää puuttua, eikä se tarkoita mitään päänsilittelyä ja halimista. Oli rikokseen maahanmuuttajan etninen tausta mikä tahansa, hänet pitää palauttaa takaisin lähtömaahansa. Siitä ei liene kellään epäselvyyttä.
Eikä minkään klaanin suku IKINÄ hyväksy kenenkään somalin rikoksia. Esimerkiksi paljon kohua herättänyt tapaus viime kesältä: molemmat jätkät sai melko huolella paskaa niskaansa, ja lähti vähäksi aikaa "tapoja oppimaan".
He työllistyvät juuri sen takia. Heillä on siihen pakko, muuten pitää lähteä maasta. Niin tosin pitäisi olla somaleillakin.
Tässä kun tuli uskonto puheeksi, niin..
Eri klaaneissa islamiin suhtautuminen riippuu. Mun suvussa naiset pitävät, jos edes pitävät koko huntua, omasta tahdosta. Mun siskot ei sitä pidä, ja hyvä niin.
Ja jatketaas:
Näytät varmaan nämä postit, missä näin sanoin?
Ai vittu, näinkö mä myös sanoin? Kun ei aina muista, voit varmaan etsiä ne postit missä niin sanon?
Itse heitit aluksi:
Johon vastasin:
Ai tää on sitä rasismikortin vetämistä esille? Heh. Persujuntti once again, paistaa elementissään.
Juu - se voi olla hyödyllistä Suomelle, mikäli se toteutetaan oikein. Nykyinen linja ei sitä ole