Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Johtuisiko ne ali-ihmisjutut esim. siitä, että 34% raiskauksista Suomessa on ulkomaalaisten tekemiä ja näistä ulkomaalaisista suurin osa on lähi-idän sankareita. Joukkoraiskaukset mutulla lienee lähelle 100% näiden etnisten ryhmien sankaritekoja. Kyllä näillä meriiteillä mielestäni ansaitsee jo ali-ihmisen titteilin.

PS. Tietääkseni kukaan täällä ketjussa ei ole kieltämässä työperäistä maahanmuuttoa vaan kritiikki kohdistuu humanitääriseen maahanmuuttoon.

Niinno, ihan hyvinhän noi Ryssälän pojat laajemmin ovat noissa edustettuina? Jengiä ei tosin kiinnosta tuo Venäläisten rikolisuus. Miksi ei heitä sanota täällä ali-ihmisiksi? BTW kuinkas paljon Afrikkalaisia noissa tilastoissa sitten on, muut kun Somalit? Jotka tunnetusti ovat Afrikan mustalaisia.

Ja mä pidän helvetin kuvottavana raiskaajaa, oli se minkä värinen tahansa.

Näillä aloilla on yhtä työtöntä työnhakijaa kohden vähintään 10 avointa paikkaa:

palvelutyöntekijä
puutarha ja puistotyöntekijä
ruokavaraston hoitaja
majoitus- ja suurtaloustyöntekijät
kiinteistöhoitaja
siivooja
sulatto- ja sulatusuunityöntekijä
franchising-yrittäjä
huoltoasemahenkilöstö
muuttomies
aaltopahvikoneenhoitaja
meijerityöntekijä
myymälätyöntekijät
myyjät
puhelinmyyjät
B2B-myyntihenkilö
myynnin esimies

Kunpa tämä toteutuisi.

Mitä vittua? Mitä minusta ei ole...???

Lue tuolta ylempää. Siellä oli pelkästään niitä hommia, joissa on yhtä työtöntä työnhakijaa kohden vähintään 10 avointa paikkaa. Lisäksi mm. hoitoalalla ja ravintola-alalla on tilastojen mukaan lukumääräisesti runsaasti työpaikkoja.

Eli joillain aloilla alkuperäinen väittämäni pitää paikkansa, eikö? Mä en jumalauta missään vaiheessa väittäny että joka vitun työtön on töiden vieroksuja, mutta sitä sakkia on näiden tilastojen valossa melkoisesti, joille ei työ maistu. Ja jos joku haluaa sellainen olla, niin siitä vaan, mutta sillon on aivan turha huudella, että miksi vaikka joku siivoojan paikka täytetään mamulla. Jonkun se työ on vittu tehtävä. Ei yritys voi jättää siksi jotain paikkaa täyttämättä ettei vaan mamukriitikot suutu.

Mikä vittu sun ongelmas on saatana? Mistä vedät noita henk.koht. johtopäätöksiä alemmuudentunnosta? Mitä vittua? Oon pilkannu natseja, persuja, juntteja sekä sellaisia töidenvieroksujia, jotka sitten itkee, kun siivoojan paikka täytetään mamulla suomalaisten kieltäydyttyä paikasta. Nämä ihmisryhmät ei musta ole yhtä kuin suomalaiset, koska suomalaisia on muunkin laisia. Mm. töissä käyviä, opiskelijoita, lapsia ja vanhuksia.

- - - Updated - - -

Sun uskottavuus on onneks ihan vitun katossa. Vitun hyvin muotoiltua kritiikkiä.
Heh, sattuiko pahasti, sinun uskottavuutesi kanssa on niin ja näin. Meinaatko, että noihin avoinna oleviin paikkoihin olisi ulkomaalaisia ammattilaisia tulossa? Eiköhän firmat saa niihin palkattua tai koulutetua uusia työntekijöitä suomalaisista niin kuin tähänkin asti, vai? Harva yritys on kaatunut työvoiman puutteeseen. Miksi muuten olet koko ajan mollaamassa suomalaisia? Valistunut arvaus on, että koska pidät muita samanlaisina kuin itse olet?

Afrikkalaisuus ei ole se suurin yhteinen tekijä raiskauksissa ja rikollisuudessa vaan se on Islamilaisuus. Muslimit on ylivoimaisessa johdossa rikos- ja raiskaustilastoissa Suomessa. Venäläiset eivät pääse lähellekään. Olen laittanut tilastot tänne jo useita kertoja.

Mä itse tiedostan jo kokemusten kautta että muslimeistä löytyy useampi raiskaaja, kun vaikkapa juutalaisista. Se on fakta. Kuitenkin varsinaiset Afrikkalaiset (poislukien Somalit) ovat hyvin työllistyineitä, ja eivät ole kellekkään haitaksi. Hehän heitä ali-ihmisiä kuitenkin ovat, eikös?

No tää on niin tätä!

Kyllä pikkuhiljaa sellainen ruotsista suomeenkinkantautunut sosialidemokratia, joka antaa ihmisille vapauden valita mennäkö töihin vai jäädäkö muiden rahoittamana uuninpankolle makaamaan alkaa olla mennyttä aikaa. Rajat tulee vastaan.

"Kylmä ihmisistä piitaamaton oikeistolainen" on todellakin piipertäjien kommentti, jos patistaa terveen ja kyvykkään ihmisiä ottamaan vastuun itsestään.

ja niitäkin löytyy, jotka ensin haukkuu mamuja laiskoiksi työtävieroksuviski pummeiksi ja seuraavassa ketjussa itkee ettei kyllä pienipalkkaiseen paskaduuniin itse lähde. Ei kannata koskaan vaatia toisilta sitä, mihin ei itsekään pysty. Näin se elämässä menee.

Hmmm., tiettyjen mamuryhmien työttömyys ja huoltosuhde on huomattavsti huonompi kantaväestöä, silti täällä haukutaan kantaväestöä laiskaksi. Itse asiassa nimenoman kritiikittömät ovat niitä, jotka eivät paskaduuneihin lähde. Kriittiset yleensä ovat työssäkäyviä, jotka ovat kyllästyneet noiden työhaluttomien paapomiseen.

Kyllä. Maahanmuuttajien tekemät rikokset/raiskaukset vähenisivät pieneen murto-osaan nykyisestä jos yhtälöstä poistettaisiin somalit, irakilaiset, iranilaiset ja afganistanilaiset. Näille pitäisi antaa banni Suomeen vedoten tilastoihin

Kyllä. Maahanmuuttajien tekemät rikokset/raiskaukset vähenisivät pieneen murto-osaan nykyisestä jos yhtälöstä poistettaisiin somalit, irakilaiset, iranilaiset ja afganistanilaiset. Näille pitäisi antaa banni Suomeen vedoten tilastoihin

Tästä olemme 100% samaa mieltä. Tilastot ei valehtele. Mutta en itse näitä ali-ihmis juttuja ja tummempien kavereiden polttamista holokaustissa ymmärrä, mutta kai musta nyt tuli sitten mokuttaja.

Kyllä vaan. Poliittiset puolueet eivät uskalla edes äännähtää sellaiseen suuntaan, joka aiheuttaisi kansalaisille itkunparahduksen "saavutettuihin etuihimme ei kajota!" koska ne pelkäävät niin paljon kannatuksen menettämistä. Oikeastaan viime vusoina ainoa valtavirtaa myötäilemätön ja siksi hatunnoston arvoinen teko tuli ent. pääministeri Matti Vanhaselta, joka kuvia kumartamatta paukautti kaiketi ensimmäisenä yhtäkkiä esille tarpeen eläkeiän nostamisesta. Joka taatusti tulee tehtäväksi, mielummin ennemmin kuin sitten, kun on jo liian myöhäistä...kas kun ei Vanhasta elävältä poltettu SAK-intoilijoiden toimesta moisesta pyhäinhäväistyksestä...
Eläkeikä ei tosiankaan ole oneglma niin kauan kuin Suomessa on satojatuhansia työttömiä ja nuorisotyöttömyys on 25%. Nytkin Suomessa saa olla töissä 67-vuotiaaksi ja vanhemmaksikin, varsinkin jos on oma yritys. Työntekijät eivät vaan sitä päätä saavatko olla töissä vaan työnantajat. Meilläkin viime YT:ssä yli 60-vuotiaille tarjottiin eropakettia, joko "otat ja lähdet tai itket ja lähdet ilman sitä". Tuo eläkeian nosto on turhaa suunpieksäntää ja itseasiassa firmassa kuin firmassa nimenoaan johto jää eläkkeelle alta kuusikymppisenä, on tietenkin poikkeuksiakin.

- - - Updated - - -

Tuli mieleen noista töistä, mitkä ei kelpaa, että kyllähän monessa kaupungissa oli vuosia sitten sellainen tilanne, ettei kaupungin bussikuskin duunit kelvannu arvon suomalaisille. Nyt niistä on kuskeista on suht iso osa mamuja. Ja sit valitetaan, että ne vie meidän työt.

Joopa joo, jonkin aikaa sitten Turussa oli kurssi bussikuskeillle hakijoita oli jotain 150 ja 20 otettiin, eikä kaikki hakijat suinkaan olleet mamuja. Mitenhän ne bussit kulkivat ennen?

Aluksi, asiallinen ja hyvä postaus.

Vihervasemmistolaiset joita olen tavannut, on todellakin outoja tapauksia. Olen toki tämmöisiä persu idioottejakin tavannut, ei siinä. Molemmat on mun silmissä samaa paskaa. En anna näille yhtään myötätuntoa. Koskee myös äärioikestolaisia ja äärivasemmistolaisia: yhtä idiootteja molemmat. Mun mielestä et vaikuta vihervasemmistolaiselta etkä sitä kai ole, eller hur?

Myöskään en ymmärrä sitä tässä topicissa olevaa juttua, että jos joku sanoo myönteistä vaikkapa työperäistä maahanmuttoa ja monikulttuurisuutta, on mokuttaja. Itse olen oikealle kallellaan, mutta nämä ali-ihmisjutut ja muut on asioita joita en ymmärrä.

Aika pitkälti samaa mieltä ali-ihmisjutut ovat jotain sellaista joita ei tarvitse sietää, samoin ääriaatteet kannattajineen ovat yleensä syvältä. Työperäinen maahanmuuto on ihan kannatettavaa, mutta tällä hetkellä, tässä Suomen työllisyystilanteessa ei ole mitään perusteita suurelle työperäiselle maahanmuutolle. Toki joidenkin erikoisalojen osaajia tarvitaan ajotain aina joka maassa ja ne alat vaihtelevat suhanteiden mukaan, mutta toinen juttu on, että tulevatko juuri he Suomeen ja onko se hyvä syy perustella massamaahnmuuttoa.

- - - Updated - - -

Mä itse tiedostan jo kokemusten kautta että muslimeistä löytyy useampi raiskaaja, kun vaikkapa juutalaisista. Se on fakta. Kuitenkin varsinaiset Afrikkalaiset (poislukien Somalit) ovat hyvin työllistyineitä, ja eivät ole kellekkään haitaksi. Hehän heitä ali-ihmisiä kuitenkin ovat, eikös?

Tuollainen johdatteleva kysymyksenasettelu on jo rasistinen ja kertoo nimenomaan kysyjän omista ennakkoluuloista.

Helsinki on rikastumassa ennakoitua nopeammin. Raiskauksista ym. rikollisuudesta ei ainkaan tule olemaan pulaa tulevaisuudessa eli jos jotain positiivista pitää hakea niin poliisin työllistyminen tulee varmasti kasvamaan, koska Lähi-idän ja Afrikan muslimit ovat äärimmäisen aktiivisia raiskaamaan ja rötöstelemään. Jos oikein kovasti yritetään, niin Helsingistäkin saatetaan saada yhtä rikastettu kaupunki, kuin esim. Malmöstä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013021016657120_uu.shtml

Maahanmuuttajien määrä on kasvamassa Helsingin seudulla uskottua nopeammin, kertoo Hufvudstadsbladet.

Lehden mukaan vieraskielisten määrä on kaksinkertaistumassa seuraavien parinkymmenen vuoden aikana.

Tuoreessa ennusteessa arvioidaan, että Helsingin seudun asukkaista ainakin 20 prosenttia olisi vieraskielisiä vuonna 2030. Vielä kolme vuotta sitten osuuden uskottiin kasvavan 15 prosenttiin.

Maanantaina julkaistavan ennusteen mukaan vuonna 2030 Helsingin seudulla asuisi 300 000 vieraskielistä, kun nykyään heitä on vajaat 130 000.

Hufvudstadsbladetin mukaan ulkomaalaistaustaisen väestön osuus on uuden ennusteen perusteella kasvamassa nykyisestä 9,3 prosentista 20-23 prosenttiin.

Esimerkiksi Helsinkiin odotetaan muuttavan paljon ihmisiä, joilla on juuria Afrikassa tai Lähi-idässä.

Sairasta... sit päättäjät on tyytyväisiä ku helsingissä on 100 prosenttia väestöstä muita ku suomalaisia vuonna. Sit tosin pitää suvaitsevaiseen ja monikulttuuriseen tapaan miettiä jo kaupungille uutta nimeä, vaikkapa allahbad. Saadaan 2050 mennessä eurooppaan jo sama meininki ku lähi idässä nyt. Missä islam siellä ikuinen sota ja kurjuus. :)

Vaikka Venäjä on suurilta osin paska maa mutta näissä jutuissa täytyy nostaa hattua. Siellä ei välitetä mokuttajien rasistihuuteluista vaan jos muslimit pääsee laumoittumaan ja uhkaamaan valtaväestöä niin runtua tulee välittömästi.

No ei ne paskaa puhu jos uutisissa on aiheena että mistä suomeen työpaikkoja lisää. Mol.fi ei kande johtopäätöksiä tehdä, osa duuneista on siellä viel listoilla viikkotolkulla vaikka paikka on täytetty jo. Itelle käyny 3 kertaa noin, että ilmotus on voimassa mutta puhelimessa sanovat et se ois pitänyt poistua sieltä jo aikoja sitten. Kyseessä juurikin muuttohommat/ruokapalvelutyöntekijät.

se vain et aina kun jotain helpotuksia tehdään niin ne valuu 100% osinkoihin nekin rahat ihan sama mitä koitetaan sepittää.
.

:hyper:

Luenko Pakkotoiston nettifoorumia 2010-luvulta vai Kansan Uutisia kahdeksankymmentäluvun puolivälistä?:D

Olisi mielenkiintoista tietää, mistä kumpuaa moinen kauna-asenne yrittäjiä/yrityksiä kohtaan? Tuskin omakohtaisista kokemuksista...

- - - Updated - - -

Noissa mamujen työssäkäynnissä on se ongelma, että suurin osa perheellisistä naisista ei käy töissä. Tuli juuri puhuttua erään mamu kaverin kanssa joka sanoi, että vain 2 hänen tuntemaansa mamu äitiä käy töissä. Ihmekkään kun he tukia tarvitsevat kun perheessä on 7 ihmistä ja vain 1 käy töissä.

.

Radiossa juuri puhuttiin, että esim. somaliperheissä naiset eivät pääse monasti edes Suomen kielen koulutuksiinkaan. Kun niiden miehet ei päästä...siinä kulttuurissa naisen paikka on todellakin hellan/nuotion ja nyrkin välissä.

Mainitsit, että vihervasemmisto on outo sakkia. Loppujen lopuksi mun mielestä nää monet vastakkainasettelut on kaiken kaikkiaan erikoisia. Perussuomalaisista tuntuu löytyvän hyvin monenlaisia suuntauksia. Tiettyjen suuntauksien näkemykset esim. talouspolitiikassa ei eroa juurikaan vasemmistolaisten näkemyksistä. Painotukset on vaan aivan erilaisia. Vasemmisto antaisi sosiaaliturvan aivan kaikille, kun taas perussuomalaiset painottavat kantaväestön asemaa ensin. Vasemmistolle seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat erittäin tärkeitä, kun taas Perussuomalaisille sotaveteraanit ja suomalaiset perinteiset arvot ovat iso juttu. Näiden painotuserojen takia ryhmät vääntävät ja joskus annetaan ymmärtää, että olisivat jotenkin toistensa ääripäitä. Toki Perussuomalaisista löytyy niitäkin ryhmiä, jotka voivat olla hyvin kaukana jonkun yliopistossa opiskelevan vihervasemmistolaisen näkemyksistä, mutta niin isosta ääripäiden kohtaamisesta ei ole kyse, kuin joskus annetaan ymmärtää.

Muuten, erikoinen puolueloikkaus oli sekin, kun aikanaan Pirkko Ruohonen-Lerner hyppäsi juurikin vihreistä persuihin! Aikas pitkä loikka, näin kaukaa katsottuna.

Back
Ylös Bottom