Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Voi olla, en ole kuullut että Suomessa olis kovinkaan merkittävä Kiinan muslimien vähemmistö vaan suurin osa on juuri tuota työllistymätöntä mustakaapuosastoa.

Voi olla, en ole kuullut että Suomessa olis kovinkaan merkittävä Kiinan muslimien vähemmistö vaan suurin osa on juuri tuota työllistymätöntä mustakaapuosastoa.
Itse asiassa täällä on yllättävän paljon muslimeita Kiinasta. Mutta et erota niitä katukuvasta, koska ainakin tuntemillani yksilöillä A) on kunnia-asia käydä töissä ja B) ovat sitä mieltä, että ihan oma vikansa, jos ei ole töitä, joten menevät silloin kouluun tai siivoamaan ja C) tuottaisi suurta häpeää suvulle alkaa hakemaan sossusta rahaa. Afrikassa ei tietääkseni ole ihan yhtä suuri häpeä hakea sossusta rahaa...

Itse asiassa täällä on yllättävän paljon muslimeita Kiinasta. Mutta et erota niitä katukuvasta, koska ainakin tuntemillani yksilöillä A) on kunnia-asia käydä töissä ja B) ovat sitä mieltä, että ihan oma vikansa, jos ei ole töitä, joten menevät silloin kouluun tai siivoamaan ja C) tuottaisi suurta häpeää suvulle alkaa hakemaan sossusta rahaa. Afrikassa ei tietääkseni ole ihan yhtä suuri häpeä hakea sossusta rahaa...

Ok. Oppia ikä kaikki. Veli Afrikkalaiselle, varsinkin Veli Somalille, on kunnia-asia kuinka paljon pystyy kuppaamaan itselleen etuuksia tekemättä mitään.

Ok. Oppia ikä kaikki. Veli Afrikkalaiselle, varsinkin Veli Somalille, on kunnia-asia kuinka paljon pystyy kuppaamaan itselleen etuuksia tekemättä mitään.

Asennehan on se, että "No hei fiksu jätkä. Osaa imeä systeemistä rahaa". Kulttuuri rikastuu ja sunkin elämäsi saa uusia sävyjä :D

4edRErN1SXpmi8ErdXBH.jpg

Miten ois poliisitutkinta tuostakin kirjoituksesta? Siellähän kuitenkin epäillään mokutusta ja maahamuuttoa. Kyllä ois poliiseille taas hommia perkele.

Pauli Vahteran kirjoitukset ovat kyllä aina yhtä osuvia! Hyvä että noinkin näkyvässä lehdessä kirjoittelee.

Ei mulla oo mitään intoa alkaa käymään goolelinkkejä läpi. Mitä jos sä nyt vaan laittasit suoraan tietoa siitä, kuinka monta itsemurhapommitusta tai sellaisen yritystä on Ranskassa tai UKssa ollut 2000-luvulla.

Englannissa ja Ranskassa näitä on tapahtunut. Jos kiinostaa yksityiskohdat niin etsi. Aikaisemmassa viestissä annoin kanavan mistä löytää vastaukset.

pääsevät, jos niillä on joku järkevä koulutus. Ja eikö se nyt mene sulle kaaliin, että mä en halua Suomeen mitään kouluttamatonta sakkia. Oon vaan sanonut, että sillä uskonnolla ei ole siinä työllistymisessä mitään tekemistä.

Koulutetut ihmiset varmasti työllistyvät, mutta missä ne ovat? Kuinka monta prosenttia tulevista muslimeista on koulutettuja, ketkä haluavat juuri tulla korkean tulotason ja matalan verotuksen Suomeen? Jos nämä eivät ole syyt miksi he tulevat? Suuri tekijä myös ovatko he Euroopassa koulutettuja, ovatko heidän tutkintonsa valideja Suomessa? Ei tänne mitään leikki-insinöörejä tai lääkäreitä tarvita yhtään lisää. Perus duunaritkin tulevat Virosta.

Joo ei se tietenkään ideaalitilanne ole, mutta vapaassa maassa ihmiset saavat muuttaa haluamaaansa paikkaan. Vai rajoittaisitko sä maahanmuuttajien oikeuksia muuttaa paikasta toiseen?

Jos maahantulevalla pakolaisella ei ole kun passi ja päällä olevat vaatteet niin silloin hänet voidaan sijoittaa asumaan juuri sinne mihin hän sopii yhteiskunnan näkökulmasta parhaiten. Lyhyesti sanottu pakolais statuksella tulevia rajoittaisin. Ne kenellä on rahaa ja työ, niin silloin suosittelen asunnon ostoa, niin voi sitouta tämän yhteiskunnan jäseneksi pidemmäksikin aikaa ja kantaa kortensa kekoon sen rakentamiseksi.

No ei toi jengi nyt mun silmään mitenkään kovin välkyltä ja hyvätuloiselta näytä. Kertauksen vuoksi vielä, kun ei näytä menevän perille. Mä haluan maahan vaan KOULUTETTUA jengiä, en mitään turvapaikanhakijoita, monikulttuurikoordinaattoreita ja somalialaisia "koneinsinöörejä". Sillä uskonnolla ei ole mulle mitään väliä. Oon vaan sanonut, että se ei todellakaan ole se syy noihin ongelmiin.

Pukeutuminen ei kerro koko totuutta. Kyse oli normaali työssäkäyvistä muslimeista, jotka siellä osoittivat mieltään. Eivät koulutetkaa aina laita shakettia päälle kun lähtevät kaupasta hakemaan ruokaan. Eikä noin yleisellä tasolla Suomessa nähdä tuollaista touhua, vaikka kyseessä olisi prekaarit.

Kaveripiirini lienee aika valikoitu, koska jokainen siihen kuuluva muslimi on töissä. Jopa iranilainenkin. Tosin jokaisella on vähintään yksi yliopistotutkinto suoritettuna, yhdellä jopa Stanfordista.

Olen minäkin törmännyt Iranilaiseen Diplomi-insinööriin joka asuu Suomessa, myös tavannut useamman yrittäjän. Ei mitään pahaa sanottavaa heistä. Elävät normaalia suomalaista elämää, tekevät töitä ja ovat ihmisiksi. Ydistävä tekijä heillä oli että halusivat pois Iranista. Eivät pitäneet valtion tavasta käsitellä ihmisiä, jos oli liikaa omia mielipiteitä.

Englannissa ja Ranskassa näitä on tapahtunut. Jos kiinostaa yksityiskohdat niin etsi. Aikaisemmassa viestissä annoin kanavan mistä löytää vastaukset.

Ei kiinnosta. Kiinnosti vaan, kun väitit, että niitä esiintyy tosiaan merkittävästi, jos musuja on maassa paljon.

]Koulutetut ihmiset varmasti työllistyvät, mutta missä ne ovat? Kuinka monta prosenttia tulevista muslimeista on koulutettuja, ketkä haluavat juuri tulla korkean tulotason ja matalan verotuksen Suomeen? Jos nämä eivät ole syyt miksi he tulevat? Suuri tekijä myös ovatko he Euroopassa koulutettuja, ovatko heidän tutkintonsa valideja Suomessa? Ei tänne mitään leikki-insinöörejä tai lääkäreitä tarvita yhtään lisää. Perus duunaritkin tulevat Virosta.

Eli siis onko mielestäsi mitään syytä rajoittaa koulutettujen ihmisten maahan tuloa, oli uskonto paperilla mikä tahansa. Mun mielestä ei. Ja tiedän, että Suomeen ei tota sakkia liikaa tule, mutta oon mielestäni varsin selvästi sanonut, että muunlaista sakkia ei maahan tulisi päästää.

]Jos maahantulevalla pakolaisella ei ole kun passi ja päällä olevat vaatteet niin silloin hänet voidaan sijoittaa asumaan juuri sinne mihin hän sopii yhteiskunnan näkökulmasta parhaiten. Lyhyesti sanottu pakolais statuksella tulevia rajoittaisin. Ne kenellä on rahaa ja työ, niin silloin suosittelen asunnon ostoa, niin voi sitouta tämän yhteiskunnan jäseneksi pidemmäksikin aikaa ja kantaa kortensa kekoon sen rakentamiseksi.

Ok. Noin mäkin toimisin pakolaisten kohdalla, itse asuntonsa maksavat saavat mun puolesta asua missä haluavat.

Pukeutuminen ei kerro koko totuutta. Kyse oli normaali työssäkäyvistä muslimeista, jotka siellä osoittivat mieltään. Eivät koulutetkaa aina laita shakettia päälle kun lähtevät kaupasta hakemaan ruokaan. Eikä noin yleisellä tasolla Suomessa nähdä tuollaista touhua, vaikka kyseessä olisi prekaarit.

Joo no varmasti on mukana myös työssäkäyviä. Mutta moniko niistä oikeasti mellakoi säännöllisesti, meinaan pelkissä mielenosoituksissa ei mun mielestä ole mitään vikaa.

Elävät normaalia suomalaista elämää, tekevät töitä ja ovat ihmisiksi.
Tuossa taitaa olla se pääpointti, mihin pitäisi kaikkien pyrkiä, niin pakolaisten kuin suomalaistenkin.

Eikö näiden toisen polven maahanmuuttajien pitänyt olla niitä tulevaisuuden osaajia, joiden kanssa hypitään niityllä käsi kädessä? Aika lailla vituiksi mennyt kaikki, jos jo nyt Helsingissä syrjäytymisaste on tuo. Vielä kun ottaa huomioon, että toisissa maahanmuuttajaryhmissä ei ole mitään ongelmia sopeutumisessa, niin somalien, afrikkalaisten ja arabien luvut ovat oikeasti paljon pahemman näköiset.

Eli siis onko mielestäsi mitään syytä rajoittaa koulutettujen ihmisten maahan tuloa, oli uskonto paperilla mikä tahansa. Mun mielestä ei. Ja tiedän, että Suomeen ei tota sakkia liikaa tule, mutta oon mielestäni varsin selvästi sanonut, että muunlaista sakkia ei maahan tulisi päästää.

Ei koulutettujen ihmisten maahan tuloa pitäisi rajoitttaa. Maahan tulevien koulutettujen ihmisten tutkinnot pitäisi validoida, ne millä ei ole kansainvälistä arvoa pitäisi ajaa tietojen päivitys kurssien kautta, sitten vasta töihin koulutusta vastaavaan työhön.

Back
Ylös Bottom