Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Euroopan mittakaavassa pidän Suomea aika rasistisena maana.

johtuen vähäisestä muumiukkojen määrästä vai sun subjektiivisesta kokemuksesta?

Syytä en osaa sanoa. Suomalaiset ovat muihin eurooppalaisiin verrattuna aika juroa ja ujoa kansaa (selvinpäin), ja vierastetaan kaikkea erilaista, -näköistä ja -kuuloista. Ehkä sillä on jotain tekemistä asian kanssa.

johtuen vähäisestä muumiukkojen määrästä vai sun subjektiivisesta kokemuksesta?

Syytä en osaa sanoa. Suomalaiset ovat muihin eurooppalaisiin verrattuna aika juroa ja ujoa kansaa (selvinpäin), ja vierastetaan kaikkea erilaista, -näköistä ja -kuuloista. Ehkä sillä on jotain tekemistä asian kanssa.

Olikos se yle, kun teki tutkimuksen mistä ennakkoluulot maahanmuuttajia kohtaan syntyivät. Suurin osa oli vastannut "omakohtaiset kokemukset". Tulokset sensuroitiin pian tämän jälkeen.

Ehkä näillä rasistisilla stereotypioilla joita jatkuvasti viljelet suomalaisista on jotain tekemistä sinun kokemuksiesi kanssa. Jos et suhtautuisi suomalaisiin näin avoimen rasistisesti, niin voisit ehkä huomatta että suomalaiset ovat enimmäkseen ihan hyviä tyyppejä. Ainakin noin tuhat kertaa parempia tyyppejä kuin sinun maanmiehesi.

[venom];3962803 sanoi:
Olikos se yle, kun teki tutkimuksen mistä ennakkoluulot maahanmuuttajia kohtaan syntyivät. Suurin osa oli vastannut "omakohtaiset kokemukset". Tulokset sensuroitiin pian tämän jälkeen.

On helppo vastata "omakohtaiset kokemukset". Kuka nyt ääneen sanoisi, että "olen juro ja ujo suomalainen ja vierastan kaikkea erinäköistä ja erilaista"?

Eli selitykseksi tuli se perinteinen "Väärin vastattu" vai? :rolleyes:

Ei vaan perinteinen common sense.

- - - Updated - - -

Ehkä näillä rasistisilla stereotypioilla joita jatkuvasti viljelet suomalaisista on jotain tekemistä sinun kokemuksiesi kanssa. Jos et suhtautuisi suomalaisiin näin avoimen rasistisesti, niin voisit ehkä huomatta että suomalaiset ovat enimmäkseen ihan hyviä tyyppejä. Ainakin noin tuhat kertaa parempia tyyppejä kuin sinun maanmiehesi.

Suomalaiset on muihin eurooppalaisiin verrattuna juroja, ujoja ja usein hyvinkin epäsosiaalisia. Ei tietenkään kaikki, mutta yleisesti. Ja tällä ei ole mitään tekemistä mun kokemuksien tai mun suhtautumisten kanssa.

Jaa. Aussit on paljon sosiaalisempaa ja avoimempaa kansaa ja silti enemmän rasistisia. Omasta kokemuksestani puhun. Miten selität tämän?

Mut jos edelleen pysytään euroopan rajojen sisällä, niin sen mitä itse olen asunut ulkomailla tai siellä matkaillut, olen tehnyt havaintoja, että ihmiset ovat kaikenklaikkiaan hyvinkin samanlaisia pohjimmiltaan. Ja epäluuloisuus ja suoranainen rasismi, ne ovat ihmiseen sisälle kasvaneita. Samalla tavalla, oli sitten britti, belgi, hollantilainen tai suomalainen.

Muslimiterrori maailmalla ei totta vieköön ole ainakaan parantanut asiaa :(

Reppuhommissa toistakymmentä vuotta pitkin ja poikin maailmaa avasi silmät.

Muuten, Jamaikaa rasistisempaa vastaanottoa en ole saanut missään.

Suomalaiset on muihin eurooppalaisiin verrattuna juroja, ujoja ja usein hyvinkin epäsosiaalisia. Ei tietenkään kaikki, mutta yleisesti. Ja tällä ei ole mitään tekemistä mun kokemuksien tai mun suhtautumisten kanssa.
Tuollainen väite on aivan yhtä perätön ja rasistinen stereotypia kuin esim seuraava "Egyptiläiset ovat muihin ihmisiin verrattuna typeriä, väkivaltaisia, barbaarisia, sivistymättömiä ja usein hyvinkin rumia. Ei tietenkään kaikki, mutta yleisesti." Ja tottakai sillä on hyvin paljon tekemistä sun kokemuksien ja suhtautumisten kanssa. Jos mä menisin tuolla kuvaamallani asenteella Egyptiin asumaan, niin tottakai saisin huonon kuvan Egyptiläisistä, kun kerran jo lähtökohtaisesti suhtautuisin heihin rasistisesti. Vastaavasti sinä jo lähtökohtaisesti suhtaudut suomalaisiin rasistisesti ja kuvittelet heidän olevan sinua maanmiehiäsi huonompia, ja tämä on muokannut kokemuksiasi suomalaisista.

Onko ujoudella ja hiljaisuudella joku yhteys rasismiin? Jenkit ovat huomattavasti sosiaalisempia kuin suomalaiset ja silti rasistisempia. Espanjalaiset eivät ehkä ole yhtä ujoja, mutta ainakin itse olen kokenut, että muhun suhtaudutaan erilailla kuin kantaväestöön. Siellä saa jopa paskempaa palvelua kuin Suomessa. Olisi kiva saada jotain perusteluitakin suomalaisten "rasistisuudesta".

On helppo vastata "omakohtaiset kokemukset". Kuka nyt ääneen sanoisi, että "olen juro ja ujo suomalainen ja vierastan kaikkea erinäköistä ja erilaista"?

Eikö se ole sitten sen maahanmuuttajan vastuulla selvittää rauhallisesti oma kulttuurinsa eikä tuputtaa sitä rasisti huudoilla saatellen?

Taitaa olla maailmanlaajuisesti tiedossa, että suomalaiset nyt vaan ovat juro ja ujo ja vierastaa. Ei se sitä tarkoita etteikö suuri osa myös olisi kiinnostunut muista kulttuureista. Mutta jos vastaanotto siihen, että kummastelee mistäs moinen mustamies tulloo, on: "mita sina rasisti mina vitu sinu lata turppa", niin eipä jää selväksi kuka on rasiti ja miksi. Eikö.

Ja huom! obs! omakohtaista kokemusta on jo vuodesta 1990 asti.

edit. Kävin koulumatkalla latviassa jotain 6 vuotta sitten. Latviailaisethan eivät pidä itseään rasisteina. Laskimme viikon matkan aikana pääkaupungista 1 kpl: tummia ihmisiä. Sekin lentokentällä. Oli jopa kisa päällä - ensinnä mustan ihmisen bongannut sai kaljat muilta. :D

Tuollainen väite on aivan yhtä perätön ja rasistinen stereotypia kuin esim seuraava "Egyptiläiset ovat muihin ihmisiin verrattuna typeriä, väkivaltaisia, barbaarisia, sivistymättömiä ja usein hyvinkin rumia. Ei tietenkään kaikki, mutta yleisesti." Ja tottakai sillä on hyvin paljon tekemistä sun kokemuksien ja suhtautumisten kanssa. Jos mä menisin tuolla kuvaamallani asenteella Egyptiin asumaan, niin tottakai saisin huonon kuvan Egyptiläisistä, kun kerran jo lähtökohtaisesti suhtautuisin heihin rasistisesti. Vastaavasti sinä jo lähtökohtaisesti suhtaudut suomalaisiin rasistisesti ja kuvittelet heidän olevan sinua maanmiehiäsi huonompia, ja tämä on muokannut kokemuksiasi suomalaisista.

Lähtökohtaisesti.. olen syntynyt Suomessa ja olen puoliksi suomalainen, eli ei ole mistään uusista ennakkoluuloista kyse.

Miksi toi mun väittämä oli rasistinen? Onko rasistista kutsua jotain ujoksi ja epäsosiaaliseksi?

Sun mielestä toki egyptiläiset voivat olla muihin ihmisiin verrattuna typeriä, väkivaltaisia, barbaarisia, sivistymättömiä ja usein hyvinkin rumia. Se on sitten sun mielikuva niistä.

- - - Updated - - -

Jaa. Aussit on paljon sosiaalisempaa ja avoimempaa kansaa ja silti enemmän rasistisia. Omasta kokemuksestani puhun. Miten selität tämän?

Vitustako minä tiedän. Onpa typerä kysymys.

[venom];3962981 sanoi:
Onko ujoudella ja hiljaisuudella joku yhteys rasismiin? Jenkit ovat huomattavasti sosiaalisempia kuin suomalaiset ja silti rasistisempia. Espanjalaiset eivät ehkä ole yhtä ujoja, mutta ainakin itse olen kokenut, että muhun suhtaudutaan erilailla kuin kantaväestöön. Siellä saa jopa paskempaa palvelua kuin Suomessa. Olisi kiva saada jotain perusteluitakin suomalaisten "rasistisuudesta".

Mene mihin tahansa raksalle ja kuuntele juttuja yhden kahvitauon verran.

Mene mihin tahansa raksalle ja kuuntele juttuja yhden kahvitauon verran.

Mun kokemuksen mukaan raksalla puhutaan enimmäkseen a)työkohteesta jossa ollaan b)pillusta c)työkohteesta johon seuraavaksi mennään d)pillusta e)kaljasta f)pillusta g)"kuka ryyppäsi eniten viikonloppuna" h)pillusta Esim. politiikasta ei paljon kukaan puhu, raksajätkiä ei kiinnosta vaikka olen koittanut joskus aloitella.

voi olla että sun kokemuksesi raksasta on kattavampi kuin mun, koska en ole vielä viettänyt raksalla kuin noin 30 työvuotta.

Muutenkin sun vertaus on huono. edustaako raksajätkät siististi läpileikkausta Suomen kansasta? sielläkö ne suomalaiset ovat, raksalla?

Ei vaan perinteinen common sense.

- - - Updated - - -

Vittuako yleistät siinä. Kaveri ite aina valittaa ettei saa yleistää yms... Oot oikeesti pahin rasisti johon oon varmaan koskaan törmänny, mutta eihän sitä huomaa kun puolustaa esim omaa kulttuuriaan ja maanmiehiään loppuun asti, vaikka ois mimmosia rikollisia yms.

Back
Ylös Bottom