Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Eli homma lähti siitä:

Sanoin:
Tulipa katsottua uudestaan tuosta Somaliliitosta tuo dokumentti. Ensimmäinen mihin mihin kiinnitin huomiota, on tuo noiden oikeasti paska suomenkieli. Äijät on asunut 90-luvun alusta Suomessa, ja ei vieläkään kunnolla osata kieltä.

Johon päätit vastata:

Susta on pikkuhiljaa kasvamassa kunnon mokuttaja jos et muuta keksiny kuin huono suomen kieli, pidä tosta kiinni :wtf:

Johon vastasin:

Sanoinko mä jossain postissa että en muuta keksi?

Tuo päällimäisenä jäi mieleen. Jos se Rokulian mieltä pahoittaa: niin sori, tuo ensimmäisenä kiinnitti mun huomion.

Mutta jos muuta epäkohtia tarvit voin toki listata.

Mutta kuten odottaa saattaa - Rokulia jäi sanattomaksi:

Muah, en tarvi sun halausta. Sulle ei pointti näköjään menny perille mut älä huoli mä ymmärrän sen.

No mutta mä vastasin tähän:

Mutta siis summa summarum: jos sanon että ensimmäisenä mihin kiinnitin huomiota on paska Suomenkielen taito = en keksinyt muuta kritisointia.

Et keksi mitään muuta, joten:

Okei, et vissiin ymmärtäny mitä äsken kirjoitin, yritetään uudestaan. Oli tossa edellisessä viestissä (Antti_79) puhetta vanhusten oloista suomessa tällä hetkellä (ei koske sua, sehän ei kiinnosta sua koska olet mokuttaja). Kysymys oli siitä et tässä maassa maan luojat istuu paskassa ja sä mokuttaja jaksat vitsailla vielä aiheesta, hävetä saisit. Eli olet sitä mieltä että mokuja lisää maahan, vai olenko ymmärtäny jotain väärin sun teksteistä?

Pointti oli se et vittu sitä rahaa syydetään kyllä erinäisistä syistä näille vähemmistöille.

Vittu oikeesti.

Pikkusen tasoa näihin juttuihin.

Mut sä et voi olla noin sokea et sä kannatat lähestulkoon monessa viestissä mamupoliittiikkaa tänä päivänä.

Näytä viestit missä olen sanonut näin?

Okei olet voinu laittaa lässynlässyn juttuja millä perustelet kantaasi. Okei se on ihan hyväksyttyä.

Lässynlässyn juttuja, nii tietenkin.

Sorry, en valitattavasti jääny sanattomaksi. Ymmärrän toki kantasi ihan jo sen takia et musu tötsi. Kuka tai mikä on paheksunu sun musu tyttöösi? Ei vissiin auennu vieläkän ton jutun tärkein asia. Mut okei ymmärrän et katsot asioita lasien takaa etkä ymmärrä asian pointtia. Annetaan anteeksi.

Sorry, en valitattavasti jääny sanattomaksi. Ymmärrän toki kantasi ihan jo sen takia et musu tötsi. Kuka tai mikä on paheksunu sun musu tyttöösi? Ei vissiin auennu vieläkän ton jutun tärkein asia. Mut okei ymmärrän et katsot asioita lasien takaa etkä ymmärrä asian pointtia. Annetaan anteeksi.

:hyper: Joo, et sä jäänyt! Et missään nimessä!

Missä vaiheessa mä olen sanonut että joku olisi mun muijaa paheksunut?

No mä en voi mitään että mulle ei ton jutun "tärkein pointti" auennut, mutta voitko tyhmälle mokuttajalle sen kertoa?

Te ootte melkoisia urveloita.. kohta sivullinen jotain ihme "vuorovikinää" menkää kumpikin mahalleen makaamaan jos on vaikeaa.

Joo, ja onneksi PanostajaPena tuo keskustelun laatua tiukilla argumenteilla.

Onkos täällä ollut puhetta muumien laittomista ja halvoista markkinoista? Koulussa eräs kurdi aina mainostaa, että ei kannata ostaa kaupasta vaan puhukaa hänelle niin hän hommaa sen Varissuolta(Turku). Eräs tuttava osti juuri hänen kauttaan iPhone 5 alle 300 eurolla, kuitit ja kaikki oli väärennetty siten, että puhelimen voi palauttaa kauppaan jos tulee jotain vikoja.

En nyt tarkemmin tiedä asiasta mitään, sillä en näihin järjestäjiin kuulu ja muutenkin "bisnes" on hyvin salattua, on vaan huvittavaa kuinka tuollaistakin tapahtuu. Itse olisi tarkoitus saada ensi viikolla black ops 2 20euron hintaan

Mä olen sitä mieltä että jokainen työtätekeviä maahanmuuttajia lisää on tervetullut maahan: oli minkä värinen tahansa.

Ensiksi kyllä pitäisi siivota oma työkkäri tyhjäksi sellaisista laiskavelliperseistä, jotka tietoisesti välttävät työntekoa. Sen jälkeen voi ihmetellä, onko aihetta työperäiseen maahanmuuttoon. Tuskin kovinkaan paljoa.

Onkos täällä ollut puhetta muumien laittomista ja halvoista markkinoista? Koulussa eräs kurdi aina mainostaa, että ei kannata ostaa kaupasta vaan puhukaa hänelle niin hän hommaa sen Varissuolta(Turku). Eräs tuttava osti juuri hänen kauttaan iPhone 5 alle 300 eurolla, kuitit ja kaikki oli väärennetty siten, että puhelimen voi palauttaa kauppaan jos tulee jotain vikoja.

En nyt tarkemmin tiedä asiasta mitään, sillä en näihin järjestäjiin kuulu ja muutenkin "bisnes" on hyvin salattua, on vaan huvittavaa kuinka tuollaistakin tapahtuu. Itse olisi tarkoitus saada ensi viikolla black ops 2 20euron hintaan

Eipä taas yllätä. Iisalmesta löytyy kuulemma samanlainen pizzeria, myyntilistalla myös huumeet. Disgust varmaan vastaa tähän(kin), että harrastivathan ja jotkut myös elivät mustalla pörssillä sodan jälkeen :lol2:
Jo edesmennyt isosetä rakensikin niillä rahoilla omakotitalon.

Ensiksi kyllä pitäisi siivota oma työkkäri tyhjäksi sellaisista laiskavelliperseistä, jotka tietoisesti välttävät työntekoa. Sen jälkeen voi ihmetellä, onko aihetta työperäiseen maahanmuuttoon. Tuskin kovinkaan paljoa.

Paitsi, että työkkäri on täynnä laiskavelliperseitä, jotka ei suostu tai ovat liian vanhoja tekemään paska- / hanttihommia. Vai onko siivojiksi, tiskareiksi tai vaikka bussikuskeiksi aivan älytön jono eikä kaikki kynnelle kykenevät pääse töihin? Sitäkö meinaat? Ei tarvii kun avata mol.fi niin sieltä löytää satoja ilmoituksia. Jos niihin paikkoihin olisi tunkua, niin niitä samoja ilmoituksia ei roikkuisi siellä kuukaudesta toiseen. Jotain järkeä taas näihin argumentteihin..

Toki tarvitaan. Etkö muka itse pidä lämpöä ja läheisyyttä jakavista kuskeista?

Paitsi, että työkkäri on täynnä laiskavelliperseitä, jotka ei suostu tai ovat liian vanhoja tekemään paska- / hanttihommia. Vai onko siivojiksi, tiskareiksi tai vaikka bussikuskeiksi aivan älytön jono eikä kaikki kynnelle kykenevät pääse töihin? Sitäkö meinaat? Ei tarvii kun avata mol.fi niin sieltä löytää satoja ilmoituksia. Jos niihin paikkoihin olisi tunkua, niin niitä samoja ilmoituksia ei roikkuisi siellä kuukaudesta toiseen. Jotain järkeä taas näihin argumentteihin..

Niin ja parempi ratkaisu olisi, etta jos tyota on tarjolla ja hakija on terveytensa puolesta siihen kykeneva, niin duunipaikka on otettava vastaan oli sitten mika tohtori tai maisteri koulutukseltaan. Jos ei naita duuneja ota, niin tuet samantien nollaan. Veikkaan, etta alkaisi innokkaita jo loytya.

Jotain järkeä sun juttuihisi.

Ei ole kysymys siitä onko paikkoihin tunkua vai ei.

"Työ kuuluu ihmiselle. Niinkuin vaatteet päälle" näin sanoi aikanaan jo koskelan jussikin, ja asia pitää edelleen paikkansa! On aivan sairas järjestelmä, että työttömän ei tarvitse mennä työpaikkaan, koska homma vaan ei miellytä! Työtön levyseppä menköön tiskaamaan tai kouluttautukoon bussikuskiksi. Niin on maailman sivu tehty, ja niin pitää nytkin tekemän.

Se homma otetaan vastaan, mitä tarjolla on. Muuten saa mun puolestani katketa kaikki yhteiskunnan tuet niiltä, jolle työ ei kelpaa. Ei ole tarkoitus että näitä duunariduuneja tehtäisiin välttämättä loppuelämä. kyseessä on väliaikainen pesti, työssäoloajan etsittäisiin samalla myös muuta työpaikkaa joka paremmin vastaa koulutusta tai mieltymyksiä.

"En lähde tiskaamaan/siivoomaan/kassalle" -tyyppi on yhteisklunnan loinen joka elää muiden kustannuksella. Piste!

ja niin kauan kun suomessa on avoimia työpaikkoja ja työttömiä suomalaisia, tähän maahan ei ainuttakaan työperäistä mamua tarvita!

P.S. Kannattaa ottaa vastaan se "huonompikin työ" Eräs kaverini meni aikanaan Keskolle varastotöihin kun ei muutakaan löytänyt. No, pikkuhiljaa eteni jauholemppaajasta trukkikuskiksi, työvuorovastaavaksi, sitten varastopäälliköksi.

Siellä kiinnostui K-kauppiaan urasta. Kävi keskon kauppiaskoulutuksen ja nyt omistaa oman ja kivasti menestyvän K-Supermarketin Itä-Suomessa. on tyytyväinen ja sanoi , että jos olisi jäänyt vaan työkkäriin makaamaan, ei olisi koskaan päässyt elämään kunnolla kiinni.

ja niin kauan kun suomessa on avoimia työpaikkoja ja työttömiä suomalaisia, tähän maahan ei ainuttakaan työperäistä mamua tarvita!
Termi rakenteellinen työttömyys lienee sulle vieras? Kerro mistä saamme elektroniikkainsinöörin, joka osaa sujuvasti englantia ja koreaa, jos ei saa ottaa ulkomailta? Ja keneltä on pois se, että lääkäripulaamme tulee helpottamaan kirurgi Etelä-Euroopasta? Tai objektiivisuunnittelija Kiinasta?

Luuletko tosiaan, että työllisyytemme paranee, jos työperäistä maahanmuuttoa rajoitetaan?

Termi rakenteellinen työttömyys lienee sulle vieras? Kerro mistä saamme elektroniikkainsinöörin, joka osaa sujuvasti englantia ja koreaa, jos ei saa ottaa ulkomailta? Ja keneltä on pois se, että lääkäripulaamme tulee helpottamaan kirurgi Etelä-Euroopasta? Tai objektiivisuunnittelija Kiinasta?

Luuletko tosiaan, että työllisyytemme paranee, jos työperäistä maahanmuuttoa rajoitetaan?

Joo, kyse nyt ei ole näistä oikeasti koulutetuista mamuista, vaan näistä jotka hengaa kelassa asioinnin jälkeen jengeissä rautatieasemilla. :) Mainitsemiasi ammattiryhmiä ei lähi idästä, somaliasta tai muualta afrikasta löydy, ja ne perustyöt tekee kyllä suomalainenkin. Mamuja tosin otetaan mielellään siivoamaan koska liksaa voi painaa alemmas, ja tesseistä ei ole tietoa. Tää on ihan faktaa. Eräskin suuri firma maksoi 1000 euron kuukausiliksaa jollekin inkkarille, ei tainnu ihan tessi toteutua?

Ajatusta toveri kun kirjoittelet.

Back
Ylös Bottom