Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Pysy uskossasi vahvana, kyllä yritystä löytyy! Tänään viimeksi lehdessä kerrottiin Breivikiä ihailleen pommimiehen jääneen kiinni Puolassa. Tahtoi räjäyttää "jutkupettureita". Kreikassa Kultainen Aamunkoitto on pitänyt huolen ulkomaalaisten tai siltä näyttävien hakkaamisesta. Obamahan varoitti jenkkituristeja tämän takia matkustamasta maahan. Kotona Suomessa äänesteltiin juuri Blood & Honour -sankari valtuuston ja taisi samassa kunnassa mennä läpi joku holokaustin kieltäjäkin. Ei uunia voi lämmittää ellei ole ensin hankkinut valtaa.
Ihan ku 30-luvun Saksassa tää meno!!

Kun puhutaan tästä kumpi on parempi ihminen ei varmasti tarkoitettu että kuka on kivin, vieraanvaraisin ja puheliain, vaan kuka osaa rakentaa yhteiskuntaa ja käyttäytyä siellä niinkuin pitää. Ja tässä maahanmuuttajat ovat keskimääräisesti epäonnistuneet täällä ja muuallakin. Myös älykkyydessä olemme keskivertoisesti paljonkin afrikan ja idän sankareita edellä. eikö tämä ole kans tärkeä argumentti kun puhutaan kyseisestä ''parempi ihminen' asiasta?

Mutta tietäähän sen, että vaikka kertoo tämmöisiä faktoja niin paskamyrskyhän siitä nousee.

Juurikin näin, mutta mokuttajat eivät halua ottaa kantaa oikeisiin asioihin. Jos lyöt mokuttajille tilaston eteen, niin he eivät ota siihen kantaa. Jos kysyt perusteluita miksi maahanmuuttopolitiikkaa ei tulisi muuttaa he eivät ota kantaa. Mutta ootas vaan jos joku erehtyy sanomaan, että suomalainen on parempi kuin afikkalainen, siitä syntyy paskamyrsky.

Ja sitten on kriitikot jotka pistävät sanoja toisten suuhun ja väistelevät kysymykset.

Vitun mokuttajat!!11

Kun puhutaan tästä kumpi on parempi ihminen ei varmasti tarkoitettu että kuka on kivin, vieraanvaraisin ja puheliain, vaan kuka osaa rakentaa yhteiskuntaa ja käyttäytyä siellä niinkuin pitää. Ja tässä maahanmuuttajat ovat keskimääräisesti epäonnistuneet täällä ja muuallakin. Myös älykkyydessä olemme keskivertoisesti paljonkin afrikan ja idän sankareita edellä. eikö tämä ole kans tärkeä argumentti kun puhutaan kyseisestä ''parempi ihminen' asiasta?

Mutta tietäähän sen, että vaikka kertoo tämmöisiä faktoja niin paskamyrskyhän siitä nousee.

Faktahan tuo, on mutta ympäristöstä riippuvaisia tekijöitä molemmat. Nykyiset afrikkalaiset eivät itse ole yhteiskuntaansa rakentaneet ja heille mm. mahdollisuudet kehittää älykyyttä sekä muita vastaavia juttuja ovat mitättömät yhteiskuntansa takia. Pikemminkin sen, mitä tuosta voi vetää johtopäätökseksi on, että jossain vaiheessa, jokin on pilannut heidän yhteiskuntansa rakenteet ja itse väittäisin siirtomaapolitiikalla olevan tuohon huomattava osansa. Jos otetaan juuri syntynyt suomalainen ja juuri syntynyt afrikkalainen, niin en usko että voidaan mitenkään todeta kumpi on parempi ihminen, se mihin se lapsi laitetaan kasvamaan vaikuttaa eniten.
Yksilön muodostuminen ei kuitenkaan ole täysin tästä kiinni, jonka takia yleistäminen ei ole viisasta. Esim. Amerikassa, jossa lapset kasvatetaan uskonnollisiksi pääasiallisesti, niin osa heistä silti myöhemmällä iällä herää oikeaan mailmaan. Sama idea pitäisi olla maahanmuutossa. Otetaan niitä jotka tänne sopivat, sillä niitäkin on vaikka se onkin vähemmistö.
Kuten totesit keskimääräisesti epäonnistuneet. Meidän pitäisi keksiä miten ne onnistuneet(vähemmistö) ja epäonnistuneet(suurin osa) eroavat toisistaan ja pyrkiä tulevaisuudessa erottamaan ketkä todennäköisesti olisivat näitä onnistujia ja ketkä eivät ja tämän mukaan ottaa vastaan näitä maahanmuuttajia. Faktahan on myös se, että ikärakenteen takia tarvitsemme lisää ihmisiä. Parempi alkaa nyt pitämään huolta siitä että nämä ihmiset olisivat mahdollismman sopivia meille. Sillä nämä moraalisesti melko hyvät ja maalaisjärjellä varustetut sopivat tapaukset ovat kovassa kysynnässä myös muissa maissa. Parempi ottaa nyt mahdollisimman "hyviä", kuin joutua tilanteeseen jossa joudutaan hyväksymään kaikki vähänkin siihen suuntaan olevat tapaukset.
Toivon, ettet pidä mielestäni ihan järkevää kommentointia paskamyrskynä, tämä siis omalta osalta, kaikkien muiden kommentteihin en ole tarkasti perehtynyt, enkä näinollen heidän kommenteihinsa kantaa ota.

Ja sitten on kriitikot jotka pistävät sanoja toisten suuhun ja väistelevät kysymykset.

Vitun mokuttajat!!11

Okei, yleistin ja pistin sanoja suuhun. Jatka ihmeessä offtopicia, äläkä ota kantaa mihinkään aiheeseen liittyvään. Ehkä 10 sivua sitten ehdotin, että alkaisimme keskustelemaan aiheellisesti ilman vittuilua. Niin, että jokainen voisi esittää kantansa perustellen sen. Kerroin omia ehdotuksia ja perusteluita, mutta yllätys yllätys, sinä eikä kukaan muukaan mokuttaja halunnut kommentoida aiheellista kriittikiä. Sen sijaan puututaan kaikkeen epäolennaiseen, kuten siihen, onko joku parempi kuin toinen.

Olisi mielenkiintoista kuulla sultakin ihan perusteltuja mielipiteitä maahanmuuttopolitiikasta. Onko sun mielestä maahanmuuttopolitiikka onnistunutta? Onko tiettyjen väestöryhmien integroituminen epäonnistunutta? Ja jos on, niin onko väärin kritisoida politiikkaa, joka sallii sen? Mitä konkreettista hyötyä vaikkapa somaleista saadaan?

Tanekin voi vastata, mutta epäilen vahvasti, että maahanmuuttopolitiikka sen kummemmin kiinnostaa.

Olisi mielenkiintoista kuulla sultakin ihan perusteltuja mielipiteitä maahanmuuttopolitiikasta. Onko sun mielestä maahanmuuttopolitiikka onnistunutta?

Koen että asiat olisi paremmin voitu hoitaa.

Onko tiettyjen väestöryhmien integroituminen epäonnistunutta?

Aika pitkälti joo.

Ja jos on, niin onko väärin kritisoida politiikkaa, joka sallii sen? Mitä konkreettista hyötyä vaikkapa somaleista saadaan?

Ei ole väärin kritisoida. Tottakai saa, ja pitää kritisoida asioita.

En usko että Somaleista nykyisellä politiikalla mitään konkreettista hyötyä saadaan.

Mun mielestä jenkkien malli olisi ihanteellinen. Siellä jopa somput töihin asti vaivautuu.

Ihminen, joka täällä mielletään mokuttajaksi on siis itsekin kriitikko ja myöntää ongelmat? Ihmetyttää hieman, että miten ihminen, joka ymmärtää maahanmuuton ongelmat jaksaa sitten mokuttaa. Mutta eihän täällä toisaalta mokut ole politiikasta mitään puhuneetkaan, vaan lähinnä puuttuneet vääriin sanavalintoihin ja yleistyksiin.

Entä raiskaus- ja pahoinpitely tilastoissa myös kunnostautuneet lähi-idästä saapuneet?

Täällä huomaa aika hyvin, että eri rodut eivät pidä toisistaan. Suomalaiset\valkoiset kritisoi hiekanvärisiä, sekä muumeja. Hiekanväriset taas valkoisia ja somppuja. Somput hiekanvärisiä ja eritoten valkoisia. Itse pidän hiekanvärisiä pahempana juttuja, sillä kohtaan heitä omassa elämässä monin verroin enemmän kuin mustiin. Ehkä mun asuinpaikalla on väliä, koska siellä ei ole muumeja läheskään yhtä paljon verrattuna noihin toisiin ongelmaisiin. Aasiasta tulevien kanssa mulla ei oo koskaan ollut mitään ongelmaa.Sanokoon Disgust mitä tahtoo, mutta niin se vain on.

Aidon työperäisen ja humanitäärisen maahanmuuton helppouden tulisi vaihtaa paikkaa. Mun entinen omalääkäri oli Saksasta. Paras lääkäri mitä oon tähän mennessä nähnyt. Ilmoitti vain kerran, että joutuu lähtemään. Syynä maassaoloajan loppuminen. Ehti asua suomessa kolme vuotta. Kielitaitokin kävi kantasuomalaisesta. Toisinkuin tietyillä kansanryhmillä paljon pitemmän ajan jälkeen. Mulla vitutti ja niin vitutti silläkin. Ovelta vielä huikkasin, että saataispa 10 neekerin tilalta ees yks yhtä hyvä lääkäri.. Oli samaa mieltä mun kanssa.

Entä raiskaus- ja pahoinpitely tilastoissa myös kunnostautuneet lähi-idästä saapuneet?

Täällä huomaa aika hyvin, että eri rodut eivät pidä toisistaan. Suomalaiset\valkoiset kritisoi hiekanvärisiä, sekä muumeja. Hiekanväriset taas valkoisia ja somppuja. Somput hiekanvärisiä ja eritoten valkoisia. Itse pidän hiekanvärisiä pahempana juttuja, sillä kohtaan heitä omassa elämässä monin verroin enemmän kuin mustiin. Ehkä mun asuinpaikalla on väliä, koska siellä ei ole muumeja läheskään yhtä paljon verrattuna noihin toisiin ongelmaisiin. Aasiasta tulevien kanssa mulla ei oo koskaan ollut mitään ongelmaa.Sanokoon Disgust mitä tahtoo, mutta niin se vain on.

Aidon työperäisen ja humanitäärisen maahanmuuton helppouden tulisi vaihtaa paikkaa. Mun entinen omalääkäri oli Saksasta. Paras lääkäri mitä oon tähän mennessä nähnyt. Ilmoitti vain kerran, että joutuu lähtemään. Syynä maassaoloajan loppuminen. Ehti asua suomessa kolme vuotta. Kielitaitokin kävi kantasuomalaisesta. Toisinkuin tietyillä kansanryhmillä paljon pitemmän ajan jälkeen. Mulla vitutti ja niin vitutti silläkin. Ovelta vielä huikkasin, että saataispa 10 neekerin tilalta ees yks yhtä hyvä lääkäri.. Oli samaa mieltä mun kanssa.

Diskusti vastaa tähänki varmaa, että no mutta minun kaverit käy kyllä kaikki töissä ja elää suomen lakien mukaan eli periaatteessa sitten kaikki mamut toimivat suomessa oikein eivätkä tee rikoksia tai muitakaan tyhmyyksiä.

[venom];3936658 sanoi:
Ihminen, joka täällä mielletään mokuttajaksi on siis itsekin kriitikko ja myöntää ongelmat?

WAU! Niimpä!

Ihmetyttää hieman, että miten ihminen, joka ymmärtää maahanmuuton ongelmat jaksaa sitten mokuttaa.

Eli siis: olet joko maahanmuuton puolella, tai sitä vastaan?

Mä olen sitä vastaan että tänne tulee mulkkuja yksilöitä. Oli ne minkä värisiä tahansa, tai oli mistä päin tahansa.

Koen että neekeritkin voivat sopeutua meidän yhteiskuntaan: eikös 5 eniten työllistyineiden ryhmien joukossa ole neekereitä enemmistö?

Ja kun näitä ali-ihmisjuttuja täällä lukee niin.. Kyllähän se vituttaa, ja rankasti.

Mutta eihän täällä toisaalta mokut ole politiikasta mitään puhuneetkaan, vaan lähinnä puuttuneet vääriin sanavalintoihin ja yleistyksiin.

Meille varmaan molemmille parempi että jätetään tuo henk.koht. turha vääntö pois tästä keskustelusta? :kippis1:

Mitenhän taas kävis neekerien työllistymis% jos ei ois noita maahanmuuttoo räätälöityjä ammatteja, tai autetti porukkaa kädestä pitäen töihin suomalaisten edelle? Paitti juu propsit niille jotka kuitenki koettaa kovaa päästä töihin niinkuin kenialaiset jotka työllistettyinä about 70%. Täytyy taas sitten muistaa, että noita kansalaisuuksia on aika paljon enemmän kuin nuo 5 jotka F89 mainitsi.

Venom paasaa muille, että puhutaan ja keskustellaan. Siltä samoihin asioihin on otettu kantaa jo sata kertaa. Selaile ketjua, ehkäpä saat kysymyksiisi vastauksia.

Eli siis: olet joko maahanmuuton puolella, tai sitä vastaan?

Mä olen sitä vastaan että tänne tulee mulkkuja yksilöitä. Oli ne minkä värisiä tahansa, tai oli mistä päin tahansa.

Koen että neekeritkin voivat sopeutua meidän yhteiskuntaan: eikös 5 eniten työllistyineiden ryhmien joukossa ole neekereitä enemmistö?

Ja kun näitä ali-ihmisjuttuja täällä lukee niin.. Kyllähän se vituttaa, ja rankasti.

Meille varmaan molemmille parempi että jätetään tuo henk.koht. turha vääntö pois tästä keskustelusta? :kippis1:

En mä tota vikaa minään vittuiluna meinannutkaan. Pointti oli se, että tässä keskustelussa ei varsinaista mokutusta olekaan, vaan lähinnä juuri tuota vääriin termeihin puuttumista ym. Jos kukaan ei olisi sanonut naapuri- tai ali-ihminen -sanaa tai sanonut neekereiden olevan huonompia ihmisiä, niin tää ketju olisi ehkä puolet nykyisestä.

Kyllä täällä usein joku maahanmuuttokriittinen ihan asiaakin puhuu, mutta asialliseen kriitiikkiin kukaan mokuttaja ei osaa sanoa mitään. Siksi täällä ei saadakaan aikaan keskustelua maahanmuutosta, vaan juurikin jostain vitun turhasta offtopicista, kuten nytkin viimeiset 3 sivua.

Ja tohon sun ensimmäiseen kysymykseen: en ole mielestäni niin sanonut. En ole itsekään maahanmuuttoa vastaan, vain hyvin pientä osaa siitä. Fiksumpi maahanmuuttopolitiikka hyödyttäisi ihan jokaista (muutamia virkamiehiä ja rikollisia maahanmuuttajia lukuunottamatta).

Muistaakseni Etiopiasta, Keniasta ja Ghanasta tulevilla maahanmuuttajilla taitaa olla korkeampi työllistymisaste kuin kantaväestöllä. Eli vastauksena kysymykseesi kyllä.

Rankasti yleistäen voidaankin sanoa, että Aasiasta peräisin oleva maahanmuutto on kannattavaa, poislukien muutama valtio (Lähi-Itä, Vietnam) ja Afrikasta peräisin oleva maahanmuutto päinvastoin ei ole kannattavaa, poislukien muutama valtio (Etiopia, Kenia, Ghana).
Sanalla "kannattava" viitataan tässä asiayhteydessä Suomen huoltosuhdetta parantavaan maahanmuuttoon. Jos joku kokee myös (tai ainoastaan) huoltosuhdetta heikentävän maahanmuuton kannattavana asiana, niin tietysti hyväksyn hänen/heidän oikeutensa mielipiteeseensä.

PS. Pyytäisin, että ketjussa vältettäisiin "naapuri"-sanan käyttöä, jotkut ihmiset kun tunnetusti reagoivat siihen negatiivisesti. Myös keskustelun taso pysyy ulkopuolisen silmissä parempana kun vältetään alatyylisiä ilmauksia. Kiitos.

Venom paasaa muille, että puhutaan ja keskustellaan. Siltä samoihin asioihin on otettu kantaa jo sata kertaa. Selaile ketjua, ehkäpä saat kysymyksiisi vastauksia.

Mihin sä olet ottanut kantaa? Yleistämiseen ja väärien sanojen käyttöön. Ei sua ole alustakaan asti kiinnostanut maahanmuuttopolitiikka, enkä muista sun ottaneen kantaa mihinkään aiheelliseen.

Muistaakseni Etiopiasta, Keniasta ja Ghanasta tulevilla maahanmuuttajilla taitaa olla korkeampi työllistymisaste kuin kantaväestöllä. Eli vastauksena kysymykseesi kyllä.

Rankasti yleistäen voidaankin sanoa, että Aasiasta peräisin oleva maahanmuutto on kannattavaa, poislukien muutama valtio (Lähi-Itä, Vietnam) ja Afrikasta peräisin oleva maahanmuutto päinvastoin ei ole kannattavaa, poislukien muutama valtio (Etiopia, Kenia, Ghana).
Sanalla "kannattava" viitataan tässä asiayhteydessä Suomen huoltosuhdetta parantavaan maahanmuuttoon. Jos joku kokee myös (tai ainoastaan) huoltosuhdetta heikentävän maahanmuuton kannattavana asiana, niin tietysti hyväksyn hänen/heidän oikeutensa mielipiteeseensä.

PS. Pyytäisin, että ketjussa vältettäisiin "naapuri"-sanan käyttöä, jotkut ihmiset kun tunnetusti reagoivat siihen negatiivisesti. Myös keskustelun taso pysyy ulkopuolisen silmissä parempana kun vältetään alatyylisiä ilmauksia. Kiitos.

Se ei liene kellekään epäselvää, että muualtakin maailmasta tulee ahkeria ihmisiä. Siksi mä ihmettelenkin, miksi sitä väkeä pitää roudata juuri sieltä, mistä todistetusti ne huonoiten sopeutuvat yksilöt tulevat. Maailma on täynnä hätää kärsiviä, eikä ne somalit tai irakilaiset mitään poikkeuksia ole. Jos maahanmuuttajat olisivat keskimäärin edes yhtä ahkeria ja lainkuuliaisia kuin suomalaiset, ei sitä rasismiakaan olisi niin paljon.

[venom];3936726 sanoi:
Se ei liene kellekään epäselvää, että muualtakin maailmasta tulee ahkeria ihmisiä. Siksi mä ihmettelenkin, miksi sitä väkeä pitää roudata juuri sieltä, mistä todistetusti ne huonoiten sopeutuvat yksilöt tulevat. Maailma on täynnä hätää kärsiviä, eikä ne somalit tai irakilaiset mitään poikkeuksia ole. Jos maahanmuuttajat olisivat keskimäärin edes yhtä ahkeria ja lainkuuliaisia kuin suomalaiset, ei sitä rasismiakaan olisi niin paljon.
Näinhän se on. Valitettavasti logiikka sattuu vaan olemaan katoava luonnonvara tuolla maan päättävissä elimissä. Olenkin päätynyt siihen lopputulokseen, että paras tapa äänestää on jaloillaan.

Back
Ylös Bottom