Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Joistakin alueista alkaa kantaväestö karkautua ja loppujen lopuksi, kun siellä ei enää kukaan muu halua asua, tulee jotain "valtioita" valtioiden sisällä? Omia blokkeja alkuun, ensin niin kuin Euroopan suuremmissa kaupungeissa ja loppujen lopuksi isojakin alueita, joissa ei enää kantaväestöä asu.

Niissä sitten menee mamuilla varmaan todella lujaa?

Tuskin ne köyhät kantikset sieltä mihinkään pääsee. Joutuvat vain vieraan vallan sorron alle ja jos valittavat siitä, niin syytetään rasismista.

I beg to disagree...

Eli siis noi ghetot tuntuvat keskittyvän suurten kaupunkien alueelle jossa vuokrat ovat jo nyt korkeita, kun taas alueet joissa on vähiten maahanmuuttajia ovat maaseudulla jossa vuokrat ovat merkittävästi pienempi.Äitini muutti itä-helsingistä maaseudulle kun olin 10 vuotias, oli jännää huomata että miten turvallista onkaan :)

Parasta oli polkupyörät, meidän perheeltä ei varastettu yhtään polkupyörää :eek: Mä en ole nähnyt yhtään romanikerjäläistä livenä, tarinoita vois jatkaa vaik kuin pitkään...

Romanien tavatkin on muuttuneet ajan kuluessa. Isoisäni kertoi joskus, että ennen vanhaan romanit kiersi maaseudulla hevosilla kaupaten tavaraa. Tämä tapahtui siis joskus 50-luvulla. Nykyisin heitä ei tosiaan pahemmin maaseudulla näy.

I beg to disagree...

Eli siis noi ghetot tuntuvat keskittyvän suurten kaupunkien alueelle jossa vuokrat ovat jo nyt korkeita, kun taas alueet joissa on vähiten maahanmuuttajia ovat maaseudulla jossa vuokrat ovat merkittävästi pienempi.Äitini muutti itä-helsingistä maaseudulle kun olin 10 vuotias, oli jännää huomata että miten turvallista onkaan :)

Parasta oli polkupyörät, meidän perheeltä ei varastettu yhtään polkupyörää :eek: Mä en ole nähnyt yhtään romanikerjäläistä livenä, tarinoita vois jatkaa vaik kuin pitkään...

Pyysinkin mielipiteitä, jos sinulla on niitä, niin jaa ne.

Minä en ole ennustaja ja näe tulevaisuuteen, joten en näe miten asiat tulevat tapahtumaan, tai miten mahdolliset ghetot muodostuvat, minulla on vain niistä havaittujen asioiden perusteelta muodostunut mielipide.

Siis, ekaksi tietty en voinut vastustaa kiusausta stadilaisten kustannuksella pilailemisesta mut on mul siis oma käsityskin.

Maahanmuuttajat tykkäävät keskittyä isoihin kaupunkeihin, myös omasta tahdostaan eikä pelkästään politiikan takia.Täällä on ensiksikin asuntojen suhteen enemmänkin yksityisomisteisia omakotitaloja joitten saaminen vuokralle on hankalampaa.Sen lisäksi täällä ei entuudestaan ole arabeja tai afrikkalaisia, joten jos he haluisivat gettoutua tänne, olisi heidän tultava joukolla.Sitäpaitsi täällä on todella huono saatavuus Khatin suhteen :D

Täällä on ainoastaan yksi paikka jonne nuoriso kokoontuu, mutta vaihtoehtojen vähyyden vuoksi se on myös paikka jossa poliisit käyvät hakemassa kahvinsa, joten siellä ei voi hirveesti alkaa sikailemaan.Täällä on myös erillainen poliittinen ilmapiiri, koska tämä on ihan oikeaa maaseutua niin täällä ei ole juurikaan vihreiden tai RKP:n kannattajia.Presidentinvaalien aikana ainoastaan Soinin ja Väyrysen kampanjajulisteet säilyivät vandalisoimatta, syitä lienee vaikea arvata?

Ja mitä tulee noihin pahimpiin uskonsotureihin, täällä on tonnikaupalla hirvikivääreitä, jotka ovat kantaväestön asekaapeissa.Koska ihmiset omistavat itse maatilansa ja saavat elantonsa niistä, täältä ei oikein huvita karkuunkaan lähteä.

On täällä muutama turkkilainen nytkin, mut tekevät hyvää ruokaa ja käyttäytyvät asiallisesti.Muutama venäläinen poikkeaa kaupungissa tankkaamassa matkalla jonnekkin muualle, heistä ei ole aiheutunut mitään häiriötä :)

Eli oot sitä mieltä, että raiskaajia ja muita turvapaikan saaneita länsimaista yhteiskuntaa vastustavia pitää hyysätä? En minäkään joukko teurastuksen puolella olis, ellei iltalehti ois täynnä raiskaajia joka _vitun_ viikko ja youtube täynnä rasisteja, jotka ovat saaneet turvapaikan sillä perusteella, että omassa maassa on asiat huonosti. Päälle vielä amnestyjen ymv. paskalafkojen kitinät, niin morjens. Tarpeeksi suuri porukka barrikdeille ennen kuin on liian myöhäistä, ellei ole jo. Suomella kai vielä toivoa olisi. Miksi vitussa asiat on pitänyt kääntää ihan päälaelleen?

Mihin katosi Muutos-puolue?

Ei vittu kyllä tekin ootte skudzeissa. Breivikillä nyt ei mitään tekemistä minkään järkevän kritiikin kanssa. Kummankin puolen asenne tappaa kaiken järkevän tässä keskustelussa. Toki, toki joku mielisairaan uskonnon antamalla mandaatilla oleva raiskari on on pahempi juttu ja niitä ei tänne tarvita, mutta kyllä tän ketjun rasistitkin välillä nostaa todella urpoa päätä....

Mä alennun sun tasolle, että saadaan edes jokseenkin tasainen tästä keskustelusta. Jos oikeasti verbaaliset lahjat loistaa poissaolollaan, nautin huomattavasti että pääsen huomauttamaan tästä. Ilmeisesti joku muu taisi vetää tämän henk.kohtaiseksi, kun minä. :D Osu ja uppos!

No niin, jos oikeasti keskustelu on tuolla tasolla, mitä sinä harrastat ja itse et sitä edes ymmärrä, niin osu ja uppos ja ymmärtänet varmaan, ketä tarkoitan.

Oletko ihan oikeasti tosissasi, että keskusteluissa on kysymys verbaalisten lahjojen esittelystä vai olisikohan kuitenkin kysymys asiapitoisesta keskustelusta? En muuten ennen ole tavannut henkilöä, millään foorumilla, joka on ylpeä siitä, että pääsee huomauttamaan kanssakeskustelijaa verbaalisista lahjoista/lahjattomuudesta tai kirjoitusvirheistä ja ilmoittaa vieläpä nauttivansa siitä.
Olen pahoillani tyhmyydestäni ja sivistymättömyydestäni, minä en ole huomannut, että Pakkotoistofoorumille saavat vain kirjoittaa "verbaalisesti lahjakkaat", mutta ole hyvä ja huomauta siitä Mikelle, niin hän poistaa meidän verbaaliseti lahjattomien kirjoitukset.

Oli miten oli tarkoitus on käsittääkseni keskustella maahanmuutosta, ei metakeskustella "verbaalisista kyvyistä tai kirjoitusvirheistä", mutta taitaa olla liian vaikeaa sinulle.

, mutta kyllä tän ketjun rasistitkin välillä nostaa todella urpoa päätä....

En kyllä muista törmänneeni tässä ketjussa yhteenkään rasistiin ja siis rasistilla tarkoitan ulkomaalaiskammoista ihmistä, joka vihaa jotain etnistä ryhmää puhtaasti esim. ihonvärin perusteella. Jos näin olisi niin kumma vaan, ettei ko. "rasistit" kohdista tätä vihamielisyyttään esim. aasialaisiin kautta linjan, koska ovathan hekin "väärää rotua". Olisiko mitenkään mahdollista ymmärtää, että vihamielisyys johtuukin tiettyjen etnisten ryhmien perseilystä, joista on tilastodataa hyllymetreittäin sekä uutisia lehdissä päivittäin? Onko tämä aivan mahdoton ajatus sisäistää vai onko sittenkin vaan helpompi heittää vaan rasistikortti pöytään?

Pahimma luokan rasistiksi leimattu Tony Halmekin jo aikanaan sanoi, ettei välitä tippaakaan minkä värinen ihminen on vaan ainoastaan siitä, miten ko. yksilö käyttäytyy.

Noniin, nyt viimeistään jollain loppui kaikki argumentit. Olisit edes kysymyksiini vastannut.

Mutta hyvähän se on että voit johonkin tarttua:

Oletko ihan oikeasti tosissasi, että keskusteluissa on kysymys verbaalisten lahjojen esittelystä vai olisikohan kuitenkin kysymys asiapitoisesta keskustelusta? En muuten ennen ole tavannut henkilöä, millään foorumilla, joka on ylpeä siitä, että pääsee huomauttamaan kanssakeskustelijaa verbaalisista lahjoista/lahjattomuudesta tai kirjoitusvirheistä ja ilmoittaa vieläpä nauttivansa siitä.
Olen pahoillani tyhmyydestäni ja sivistymättömyydestäni, minä en ole huomannut, että Pakkotoistofoorumille saavat vain kirjoittaa "verbaalisesti lahjakkaat", mutta ole hyvä ja huomauta siitä Mikelle, niin hän poistaa meidän verbaaliseti lahjattomien kirjoitukset.

No sä et mitään asiapitoista keskustelua ole käynytkään, ja oon melko varma että mä en sun kanssa semmoista saa aikaan.

Ai, sanoinko mä että tänne saa vain verbaalisesti lahjakkaat ihmiset kirjoittaa? Mä en nimittäin muista kirjoittaneeni tuommoista. Ennen kun laitat läskiksi koko väittelyn (olet tosin jo sen tehnyt), kannattaa muistaa että sä koko homman aloitit.

Mutta on se mun mielestä jo aivan helvetin hauskaa, että täälläkin pyörii "maahanmuuttokriitikoita", joiden äidinkieli on huonompaa kuin monen maahanmuuttajataustaisen. Ei sillä että se mullakaan erikoisen hyvä olisi, mutta ei pitäisi olla vaikeaa omaa äidinkieltään opetella sen verran, että pystyy keskustelemaan fiksusti.

Eikä tämä ainoastaan ollut Riihitontulle, vaan muutamalle muulle nimimerkille myös.

Mutta tää on melko hedelmätöntä monessakin suhteessa, joten lopetetaanko?

Pahimma luokan rasistiksi leimattu Tony Halmekin jo aikanaan sanoi, ettei välitä tippaakaan minkä värinen ihminen on vaan ainoastaan siitä, miten ko. yksilö käyttäytyy.

:D

Tämähän ei ole mikään äidinkielen koe, joten pitäisi riittää et kanssakeskustelija ymmärtää toisen sanoman. Must se on vitusti tärkeempää ku se, että ei ole kirjoitusvirheitä. Mä tykkään kirjottaa forumeilla aika pitkälti samal taval ku puhun ja mua ainaki vituttaa jos joku siit huomauttelee. Tää ei kuitenkaa ole mitään hirveen virallista settiä.

Olisiko mitenkään mahdollista ymmärtää, että vihamielisyys johtuukin tiettyjen etnisten ryhmien perseilystä, joista on tilastodataa hyllymetreittäin sekä uutisia lehdissä päivittäin?

Luultavasti se vihamielisyys johtuukin noista perseilyistä, mutta tiedät varmaan itsekin, että osa porukasta täällä maskeeraa vihansa/rasismin olemalla maahanmuutto"kriittinen". Joka ikisestä etnisestä ryhmästä suurin osa on kuitenkin kunnollisia, niin se vaan on tyhmää vihata koko ryhmää pienen porukan perseilyn vuoksi. Mä ainakin voin myöntää, että olen jollain tasolla rasistinen henkilö, kun en vaan yleisesti pidä yhdestä tietystä väestönryhmästä.

Vittu mikä show eilen MUN SIWALLA. Siinä oli joku nekru autossa, rupesin kuvaan sitä herjalla. Kohta sen ämmä ajoi meidän viereen ja räpätti kuvaamisesta. Nekru yritti samalla kuvata mutta frendi blokkas sen käsillään. Sitten uhkattiin poliisilla, sanoin sille muijalla että soita vaan, vittu oot pelle kun mitään rikosta ei ole tapahtunut. Ei vitussa noita lisää hämptoniin.

Ai-niin en ole rasisti koska meillä on töissä yks nigga:D

editl. Normaalisti noi on täällä ryysyt päällä mutta torstaina oli kassajonossa 2 niggaa joilla oli muoti hip-hop vaatteet. Ja lisää lenkkareita ne osti, vittu mun verorahoilla:curs:

Mutta on se mun mielestä jo aivan helvetin hauskaa, että täälläkin pyörii "maahanmuuttokriitikoita", joiden äidinkieli on huonompaa kuin monen maahanmuuttajataustaisen. Ei sillä että se mullakaan erikoisen hyvä olisi, mutta ei pitäisi olla vaikeaa omaa äidinkieltään opetella sen verran, että pystyy keskustelemaan fiksusti.

Pari pilkkuvirhettä ei haitanne keskustelua.

Nuo monet maahanmuuttajat, jotka osaavat kirjoittaa esim. allekirjoittanutta paremmin taitavat opiskella yliopistossa suomen kieltä. Ne joita suurinosa mamuista on, kuuluu siihen ryhmään joidenka integroituminen on mennyt niin pieleen että he eivät edes näitä triidejä ikinä tule lukemaan kun eivät osaa kirjoittaa osoiteriville tämän sivuston osoitetta oikein.

Mitä vitun paskaa toi nyt on? Kirjoitelkaa vaan oikein ymmärtäen Breivikkiä, niin joku suomen Anders vatipää saa innoitusta iskulle. Ite oli viime kesänä jollain osaksi sdpeen kustantamalla nuorisotapahtumas lasteni kanssa. En politiikan takia vaan, koska se oli ilmainen liiton jäsenille. Oli sekin sattumoisin saaressa. Ja osallistun tänäkin kesänä, säästääkseni. Se on sitten Anders vatipään viisaampi aloittaa lahtaaminen musta, eikä lapsista. Muuten ei selviä näytteleen käsimerkkejä kameroitten eteen. Se on varmaa se.
Väkivaltaa en hyväksy muutoin kuin puollustukseksi, jos lähdetään tuolle linjalle et summittaisesti lahdataan porukkaa, jotta saadaan valtio muuttamaan politiikkaansa, ei meitä erota noista kamelinpaska kuskeista mikään.

En kyllä muista törmänneeni tässä ketjussa yhteenkään rasistiin ja siis rasistilla tarkoitan ulkomaalaiskammoista ihmistä, joka vihaa jotain etnistä ryhmää puhtaasti esim. ihonvärin perusteella.

Rasistihan ei tuota tarkoita, vaan siihen riittää ihan minkä tahansa etnisen ryhmän vihaaminen tai ihannointi. Näitähän tässäkin ketjussa on ollut monta ja yleensä ne huutelevat: "RASISTI!", kun puhuvat raiskauksien suvaitsemisesta ja valkoisen miehen velvollisuuksista.

Noniin, nyt viimeistään jollain loppui kaikki argumentit. Olisit edes kysymyksiini vastannut.

Mutta hyvähän se on että voit johonkin tarttua:

No sä et mitään asiapitoista keskustelua ole käynytkään, ja oon melko varma että mä en sun kanssa semmoista saa aikaan.

Ai, sanoinko mä että tänne saa vain verbaalisesti lahjakkaat ihmiset kirjoittaa? Mä en nimittäin muista kirjoittaneeni tuommoista. Ennen kun laitat läskiksi koko väittelyn (olet tosin jo sen tehnyt), kannattaa muistaa että sä koko homman aloitit.

Eikä tämä ainoastaan ollut Riihitontulle, vaan muutamalle muulle nimimerkille myös.

Mutta tää on melko hedelmätöntä monessakin suhteessa, joten lopetetaanko?

:D
Teetkö tahallasi itsestäsi vielä pahemman pellen, metakeskustelet keskustelijoista, et asiasta. Sinun äidinkielen taidollasi ja käsityskyvylläsi ei ole varaa arvostella muita ja, jos tuo sinun tyylisi on käsitys fiksusta keskustelusta niin mene takaisin kouluun.

Miten tyhmä joku voi olla, täällä keskustellaan maahanmuuton hyvistä ja huonoista puolista ja kaikesta maahanmuuttoon liittyvästä, niin joku typerys alkaa inisemään keskustelijoiden oikeinkirjoituksesta ja verbaalisesta lahjakkuudesta. Onko sinulla muuta tarkoitusta kuin trollata, mennä henkilökohtaisuuksiin ja yrittää estää keskustelua tyypilliseen mokuttaja tyyliin, vai onko sinulla oikein asiaakin?

En kyllä muista törmänneeni tässä ketjussa yhteenkään rasistiin ja siis rasistilla tarkoitan ulkomaalaiskammoista ihmistä, joka vihaa jotain etnistä ryhmää puhtaasti esim. ihonvärin perusteella. Jos näin olisi niin kumma vaan, ettei ko. "rasistit" kohdista tätä vihamielisyyttään esim. aasialaisiin kautta linjan, koska ovathan hekin "väärää rotua". Olisiko mitenkään mahdollista ymmärtää, että vihamielisyys johtuukin tiettyjen etnisten ryhmien perseilystä, joista on tilastodataa hyllymetreittäin sekä uutisia lehdissä päivittäin? Onko tämä aivan mahdoton ajatus sisäistää vai onko sittenkin vaan helpompi heittää vaan rasistikortti pöytään?

Helvetin hyvä kirjotus. En mäkään pidä itseäni rasistina, vaikka inhoan somaleja ja lähi-idän miehiä, koska he antavat siihen syyn. Mulla on monta intialaista ja pari vietnamilaista kaveria, jotka on helvetin fiksua ja ahkeraa porukkaa, ja mitään antipatioita ei ole vaikkapa aasialaisia kohtaan. Mut yleisesti nää tietyt ihmisryhmät joihin tää heidän itseaiheuttamansa rassissmi kohdistuu, on vain vissiin huvikseen somalit ja nahkatakkiählyt. :)

Onko sinulla muuta tarkoitusta kuin trollata, mennä henkilökohtaisuuksiin ja yrittää estää keskustelua tyypilliseen mokuttaja tyyliin, vai onko sinulla oikein asiaakin?

Trollilta ei kannata kysellä mitään, koska se vaan jatkaa sun trollaamista vastauksillaan. Trolli pitää vain ignoroida ja siirtyä eteenpäin. Järjettömien ihmisten kanssa ei kannata keskustella.

Teetkö tahallasi itsestäsi vielä pahemman pellen, metakeskustelet keskustelijoista, et asiasta. Sinun äidinkielen taidollasi ja käsityskyvylläsi ei ole varaa arvostella muita ja, jos tuo sinun tyylisi on käsitys fiksusta keskustelusta niin mene takaisin kouluun.

Kuten sanoin:

Eli me ei olla keskusteltu maahanmuutosta, eikä tulla keskustelemaan.

Miten tyhmä joku voi olla, täällä keskustellaan maahanmuuton hyvistä ja huonoista puolista ja kaikesta maahanmuuttoon liittyvästä, niin joku typerys alkaa inisemään keskustelijoiden oikeinkirjoituksesta ja verbaalisesta lahjakkuudesta.

No sä et sä tässä juurikaan ole maahanmuuton hyvistä tai huonoista puolista keskustellut. Vai liittyykö The Truthin analysoiminen jotenkin maahanmuuttoon?

Sä vieläkin aloitit sen henkilökohtaisesti hyökkäämällä mua vastaan. Joten varmasti täältä tulee takaisin samalla mitalla.

Mutta ilmeisesti oravan egolla varustettu kaveri ei pientä kuittailua kestä.

Onko sinulla muuta tarkoitusta kuin trollata, mennä henkilökohtaisuuksiin ja yrittää estää keskustelua tyypilliseen mokuttaja tyyliin, vai onko sinulla oikein asiaakin?

Köhm.. En kauheasti vetoaisi henkilökohtaisuuksiin menemisellä. :D

Perusteletko toki, miten luokittelet mut mokuttajaksi?

Epäilen tosin, että en mitään fiksua vastausta saa..

Äärioikeiston todellinen nousu poliittiseksi vallaksi eurooppalaisessa sivistysvaltiossa kertoimella 10. Mitenhän se todellinen valta sitten tulkitaan? On kuitenkin jo nytkin äärioikeistolaista väkeä joissain maissa ministereinä ja myös euroopan parlamentin jäseninä.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201205060191754_ul.shtml "Kreikan vaalit: Uusnatsit pääsevät parlamenttiin"

Tässähän on pieni pilke toivoa, sillä muistelisin että Kreikalla on just pahin ongelma rajojensa valvonnassa.

Back
Ylös Bottom