Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Itse olen ollut venäjällä satoja kertoja ja voin sanoa et toi rasismi ei kohdistu kaikkiin ulkomaalaisryhmiin.Olen nähnyt kuinka mustalaisia kyykytetään rajajonossa omin silmin, mutta itse valkoihoisena voin kyllä vakuuttaa että maassa ei todellakaan meikäläisiä syrjitä.Rajamudollisuudet on vähän tiukemmat ulkomaalaisille, mutta kun pääset rajan yli ni kohtelu on siis erittäin hyvää.Kauppiaat puhuvat usein hyvää suomea, maksaminen onnistuu euroilla.Ainoa rasismiin viittaava asia on et liikennepoliisi ei juurikaan pysätytä Suomalaisia.Venäläinen tuttava sanoi et johtuu siitä et Suomalaiset on just niin keljuja et kaikki paperit on aina kunnossa ni ei pääse sakottamaan :D

Olen siis ollut uudenvuoden juhlissa, kaverin puolison luona viettääs aikaa ja venäläisessa baarissa.Jos käyttäytyy nätisti ni ei tule kyllä mitään ongelmia :)
Minkälaista on olla venäläisessä baarissa? Eroaako suomalaisesta? Haluan tietää. :)

Minkälaista on olla venäläisessä baarissa? Eroaako suomalaisesta? Haluan tietää. :)

Aikalailla nuo baarit pietarissa ainakin on samanlaisia kuin suomessakin. Ja yökerhot. Tietysti sitten on sellaisiakin baareja joita suomesta ei löydy.

e: vähä toki isompaa ja "rahakkaampaa" menoa joissain paikoissa verrattuna vakkari sedulaan. Hassua että venäjällä venäläiset miehet on ihan ok, virossa on heti turpakäräjät menossa (venäläisten miesten kanssa)...

Totta. Samoin kuin mainitsemani kahden musiikinopettajan tekemä hyväksikäyttö. Teuvo varmaan kohta laittaa siitäkin hovioikeuden päätöksen nettisivuilleen nyt kun on aloittanut puuttumisen seksuaalirikoksiin.

En tod vähättele tuota muskareiden hyväksikäyttöä, mutta kuitenki vielä törkee raiskaus sen verta pahempi, että ainaki noista nimet vaa kansan tietoon!

Baari oli siis sellainen paikallinen jossa porukka oli kolmenkympin yli.Suomessa en hirveesti liiku baareissa rahatilanteeni takia, mut siis rajan takana on ihan toinen juttu.Pääosin samankaltaista kun täälläkin, mut kaikki on halvempaa.En siis ollut valomerkkiin asti ryyppäämässä, käytiin kaverin kanssa ottaas pikkuisen kun oli tarkoitus olla maassa kuitenkin yön yli ni pysty ihan hyvin.Sillon en venäjää kauheasti osannut, mut jos jotain erikoisempaa halus ni paikalliset pysty kyl jonkunverran tulkkaamaankin.Kun en hirveesti hinnastoa katellut ni maksoin suoraan tuhannen ruplan setelillä joka oli siis suomen rahoissa jonkun 20€, mut näköjään se riittää tekeen susta rikkaan oloisen:D

Noista naisista sen verta et jos osaat jotenkin kommunikoida ja käyttäytyä samalla tavalla kun paikalliset ni ei niittenkään saaminen mitenkään mahdotonta ole.Yleensä koulutetummat naiset tunnistaa sujuvasta englannin taidosta ja niitten kanssa on ihan kiva jutellakkin.Säännöstelyä ei tuntunut olevan ainakaan tolla uudenvuoden reissulla.Viinaa sai kellon ympäri, kaveri vähän otti liikaa ja alkoi uudenvuoden shown aikana huuteleen jotain, mut ei siel ongelmiin joudu jossei ihan tahallaan törttöile.Esimerkkinä kaveri paukutteli ilotulitteita kerrostalon rappukäytävässä ja kun naapuri tuli eteen ni toivotti vaan hyvää uuttavuotta ja naapurit jatko matkaansa:D

Itselläni on nytkin viisumi voimassa ja kuhan kesä tulee ni ihan varmasti suuntaan pietariin, mul on vähän säästössä sitä varten ja olen opetellut just kielen alkeita.Jos on kaveri mukana ni toi on siis ihan mukava paikka reissata ja kolmen päivän pietarin reissu matkoineen ja majoituksineen maksaa alle kolmesataa ihan vr sivuilta.Suurissa kaupungeissa on sit tietenkin enemmän porukkaa jotka puhuu enlgantia.

Noista naisista sen verta et jos osaat jotenkin kommunikoida ja käyttäytyä samalla tavalla kun paikalliset ni ei niittenkään saaminen mitenkään mahdotonta ole.Yleensä koulutetummat naiset tunnistaa sujuvasta englannin taidosta ja niitten kanssa on ihan kiva jutellakkin.Säännöstelyä ei tuntunut olevan ainakaan tolla uudenvuoden reissulla.Viinaa sai kellon ympäri, kaveri vähän otti liikaa ja alkoi uudenvuoden shown aikana huuteleen jotain, mut ei siel ongelmiin joudu jossei ihan tahallaan törttöile.Esimerkkinä kaveri paukutteli ilotulitteita kerrostalon rappukäytävässä ja kun naapuri tuli eteen ni toivotti vaan hyvää uuttavuotta ja naapurit jatko matkaansa:D

Tuli mieleen tuo vanha Saanti Turussa-thread. :D

Joku rohkea voisi tehdä samanlaisen ketjun, sillä erotuksella että aihe on "Saanti Venäjällä", ja pakkislaiset auttavat miestä mäessä parhaansa mukaan.

En tod vähättele tuota muskareiden hyväksikäyttöä, mutta kuitenki vielä törkee raiskaus sen verta pahempi, että ainaki noista nimet vaa kansan tietoon!

Juu. En minäkään vähättelisi tuota oman opettajan tekemää lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Enkä toisen lehtorin tekoa (pakotti tytön suuseksiin pitämällä käsillään tämän päästä kiinni). Pakottamisesta suuseksiinhän tässä somppujenkin teossa oli kyse.

Juu. En minäkään vähättelisi tuota oman opettajan tekemää lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Enkä toisen lehtorin tekoa (pakotti tytön suuseksiin pitämällä käsillään tämän päästä kiinni). Pakottamisesta suuseksiinhän tässä somppujenkin teossa oli kyse.

Mutta erona näissä tapauksissa on se, että somppujen tekemiin raiskauksiin on helppo ratkaisu. Mikäli ei kelpaa käyttäytyä ihmisiksi niin neekeriukoille paluuliput takaisin kamelinpaskanuotioiden ääreen (jep, siteerasin Tony Halmetta). Somalien käyttätymisestä on jo niin paljon negatiivista dataa tilaistoissa, että niiden vastaanotto tähän maahan voitaisiin jo niillä perustein evätä joko kokonaan tai ainakin määräajaksi.

Mutta erona näissä tapauksissa on se, että somppujen tekemiin raiskauksiin on helppo ratkaisu. Mikäli ei kelpaa käyttäytyä ihmisiksi niin neekeriukoille paluuliput takaisin kamelinpaskanuotioiden ääreen (jep, siteerasin Tony Halmetta). Somalien käyttätymisestä on jo niin paljon negatiivista dataa tilaistoissa, että niiden vastaanotto tähän maahan voitaisiin jo niillä perustein evätä joko kokonaan tai ainakin määräajaksi.

Kumma että nykyään rikoksien ennalta ehkäisy on hyvin suosittua touhua mutta tällaisesta ennalta ehkäisystä ei saa edes puhua.

Itse olen ollut venäjällä satoja kertoja ja voin sanoa et toi rasismi ei kohdistu kaikkiin ulkomaalaisryhmiin.Olen nähnyt kuinka mustalaisia kyykytetään rajajonossa omin silmin, mutta itse valkoihoisena voin kyllä vakuuttaa että maassa ei todellakaan meikäläisiä syrjitä.Rajamudollisuudet on vähän tiukemmat ulkomaalaisille, mutta kun pääset rajan yli ni kohtelu on siis erittäin hyvää.Kauppiaat puhuvat usein hyvää suomea, maksaminen onnistuu euroilla.

Ei suoraan liity ketjun aiheeseen, mutta puhuvatko kauppiaat Pietarissakin (hyvää) suomea ja voiko sielläkin maksaa euroilla?

Ei suoraan liity ketjun aiheeseen, mutta puhuvatko kauppiaat Pietarissakin (hyvää) suomea ja voiko sielläkin maksaa euroilla?

Euroilla voi kyl maksaa ja korttikin käy ihan siinä missä muuallakin, mut siis onhan selvää et kurssi ei ole niin hyvä kun jos vaihtaisit venäläisestä pankista.Suomalaiset pankit ottaa ihan naurettavan kovat kulut tosta, ei kantsi edes harkita.Mitä isompi kaupunki sitä enemmän siirtyy englannin puoleen.Itse olen parikin kertaa ottanut viipurin reissulla kyytiin venäläisiä opiskelijoita ja ovat ihan mukavaa juttuseuraa, kulkevat molempiin suuntiin muitten kyydissä, sillä paikallista rajaa ei saa ylittää ilman ajoneuvoa.

Olen muuten tuossa Jami2003 samaa mieltä, eli en sittenkään ehdottomasti vastaan.

Jostain skinidokkarista katselin, siinä sanottiin että Moskovassa ja Pietarissa on yhteensä 5000 maahanmuuttajaa Afrikasta. En tiedä miten tuo pitää paikkaansa tai miltä ajalta tuo on, mutta he olivat lähinnä opiskelijoita. Tuskin kukaan muun syyn takia Venäjälle haluaakaan.

Siellä oli ihan sairasta menoa, rasistisen hyökkäyksen syyksi riitti tyyliin musta tukka, tai rusketus. Ja monet hakataan kuoliaaksi ja kauppiaat sai puukoista keskeltä päivää, joita oli kuvattu videolle yms. Oikeasti tummaihoisia niistä ei siinä videolla ollut juuri kukaan. Myös aidoille venäläisille huudellaan sun muuta, että mee takasin kotimaahas, vaikka he ovat syntyneet Venäjällä, mutta ovat tulleet vaan jostain etelämpää ja heillä on se pieni rusketus ja ehkä tumma tukka.

No venäläisillä on hyvä vasta-argumentti, miksei kannata pitää rajoja auki ja ilmaisia sosiaalietuuksia ulkomaalaisille:

"Koska heidän suojelemisekseen emme voi päästää teitä meidän maahamme tai saatte puukosta tai pahempaa. " On se parempi vaihtoehto kuin miljardien eurojen kamppanjat kuinka rasismi on pahasta ja rasistit jopa pedofiilejakin alempaa kastia vain ja ainoastaan sen takia että saadaan Malmön kaltaisia ghettoja Venäjä täyteen Ranskan malliin.

Venäjällä on varsin suuri muslimipopulaatio mutta ne käsittääkseni ovat tataareita ja hieman maallistuneempia kuin lähi-idän serkkunsa, jolloin vältytään kaikelta ikävältä. Toki mitä etelämmäksi mennään niin sitä tummempaa venäläispopulaatiota saattanee olla mutta demografisesti 90 % ovat etnisiä venäläisiä ja loput kansoja joiden nimiä en osaa kirjoittaa tai ääntää.

Ja miksei nyt Venäjälle haluaisi muutoin kuin opiskelemaan? ;) Hieno maa hienoine ihmisineen ja kulttuureineen. Venäläiset muistuttavat suomalaisia enemmän kuin me haluammekaan. Mieluummin Venäjä kuin Ruotsi.

Venäjä on huomattavasti vihamielisempi paikka eikä siellä tarjota samanlaisia sosiaalietuuksia.

Toi sosiaaliturvan puute aiheuttaa kyllä seurauksensa.Venäjällä on todella vähän afrikkalaistaustaisia, mutta, tota, heihin törmää kyllä heti kun katsoo maan suurinta seksialan sivustoa.Ekan sivun ilmoituksista noin 25% mustaihoisia :D

En uskalla pistää lähdettä, sillä epäilen että olisi epäsopivaa...

No ei mun kokemusten mukaan venäläiset kyllä puhu suomea eikä englantiakaan. Ei tarvi mennä kun viipuriin, saatikka edemmäs. Koulutetut osaa kyllä, varsinkin ulkomailla asuvat. Mukavia ne venäläiset on, mulla on venäläisiä kavereita ja onpa kokemusta naisistakin, mukavia ne on jos ne kokee että oot samaa porukkaa, niin tarjoillaan jatkuvasti. Täytyy vaan tuntea joku niiden kaveri niin juttuun tulee kyllä. Naiset ei kyl ole maineensa veroisia, ne on vähän et maine on huono, ja ulkonäkö on lutkahtava, mutta imo. ne ei ole mitään hirveän helppoja, itse huomannut että esim. niille pitää ostaa ihan eritavalla kaikkia pikkulahjoja, kantaa niiden tavaroita, avata ovet jne, mitä ei tule koskaan oikeastaan tehtyä kenellekään, paitsi venäläisille tytöille..:) Mitä oon läheisemmässä tuttavuudessa ollut 3 eri venäläistytön kanssa, ja mitä muutama kaveri on parisuhteessa moisten kanssa, ne on jotenkin vähän tunteellisempia, impulsiivisempia kuin suomalaiset, eli ne on helpommin riitelemässä tai vetää itkuparkuraivarit. (tosin niistä 3:sta naisesta joiden kanssa on jotain enemmän ollut, vain 1 oli italialaisen temperamentin omaava, muut oli enemmän kuin suomalaiset)

Osa niistä kyllä on aika miten sen nyt sanoisi.. luonteikkaita. Oikeastaan (itse osaan jonkun verran venäjää, ja olen käynyt todella paljon siellä) kielitaito on tärkeää, suurimmaksi osaksi siellä ei puhuta muuta. Ihmisinä ne on vähän sellaista hällä-väliäporukkaa, mukavia ja seurallisia, mutta silti siellä on kaikki asiat aina vähän sinnepäin..

Voisin kyllä muuttaa pietariin, jos saisin töitä sieltä, siellähän sitä kieltäkin paremmin oppisi, todellakin haluaisin venäläisen naisen, tykkään niistä, ne on kauniita, mukavia ja fiksun oloisia, ja on voittopuoleisesti positiviisia kokemuksia niistä, ja siellä on ihan kiva käydä, kävisin pidemmälläkin jos oisin rahoissani. Rasisteja ne kyllä on, viimevuonna mulla oli juttua venäläistytön kanssa, ja se kysyi multa että "haittaako sua jos aletaan seurustelemaan että mä en ole suomalainen" no sanoin että en mä naisilta passia kysy, ei mulle ole mitään väliä sillä mistä se nainen on. No vastaus: En kyllä ikinä olisi mustan miehen kanssa, oisitko sä muka mustan kanssa vaikka?? Suomalaiset naiset EI todellakaan kyllä sano tota ainakaan ääneen:D

Itsellänikin on hieman kokemusta venäläisistä naisista. Ne on hieman tunteikkaampia ja niiden kaa on kiva pitää vähän hauskaa ;-) mutta ne osaa kyllä olla hiton suoria... Ykskin tyttönen poisti kylmästi silmieni edessä yhteystietoni kännykästään, kun en suostunut seurustelemaan hänen kanssaan. Mutta jotenkin heidän kanssaan tulee helposti juttuun, varmaan oma pärstäni on sellainen.

haittaako sua jos aletaan seurustelemaan että mä en ole suomalainen" no sanoin että en mä naisilta passia kysy, ei mulle ole mitään väliä sillä mistä se nainen on. No vastaus: En kyllä ikinä olisi mustan miehen kanssa, oisitko sä muka mustan kanssa vaikka?? Suomalaiset naiset EI todellakaan kyllä sano tota ainakaan ääneen

Oikeastaan suomalaiset naiset sanovat oikeassa seurasssa mitä ajattelevat esimerkiksi ählämeistä tai neekereistä. Sylki suussa vaahtoaa kun kertoo mitä esim yksi arabi yritti... eli kyllä suomalaisetkin naiset osaavat olla rasisteja.

Kelatkaa nyt oikeesti miten paljon raiskaukset vähenis, jos kaikki 15-35 vuotiaat somalimiehet ja tekonahkatakki kurdit lähetettäis takasin kotimaihinsa. Ei tarttis Kaisaniemen puistossakaan enää pelätä. :)

Eikös nämä Malminkartanon raiskaajatkin olleet Suomessa syntyneitä Suomen kansalaisia? Vaikea niitä on mihinkään Somaliaan "takaisin" lähettää... Ei-kansalaisille rikoksentekijöille karkoitus sopisi toki aivan mainiosti.

Kelatkaa nyt oikeesti miten paljon raiskaukset vähenis, jos kaikki 15-35 vuotiaat somalimiehet ja tekonahkatakki kurdit lähetettäis takasin kotimaihinsa. Ei tarttis Kaisaniemen puistossakaan enää pelätä. :)

Ootko kelannu kuinka paljon suomen työvoima vähenis jos kaikki karkotettaisiin? Sehän on myös rassismia jos niinkin vähäpätöisen asian kuin raiskausten takia pistetään paluupostiin!!

Eikös nämä Malminkartanon raiskaajatkin olleet Suomessa syntyneitä Suomen kansalaisia? Vaikea niitä on mihinkään Somaliaan "takaisin" lähettää... Ei-kansalaisille rikoksentekijöille karkoitus sopisi toki aivan mainiosti.

Vanhemmille lähtöpassit, niiltähän ne tavat oppivat. Lapset perässä. Somalia opettaa kun sinne ensimmäistä kertaa mustana joutuu Suomesta. Muistaapahan raiskanneensa.

Vuoden 2010 rangaistustilastojen valossa vähenisivät alle 10% Seksuaalirikoksista tuomittuja somaleja oli vuonna 2010...: 4 henkeä.

Back
Ylös Bottom