Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Hanki myös noiden kahden musiikinopettajan tiedot, niin voit hoidella heidätkin. toinen heistä onkin helppo löytää arvostetusta musiikkioppilaitoksesta. He saivat myös tuomion ehtoollisena.

Sturmmann ei nyt keksi mitään muuta kuin "kyllähän suomalaisetkin raiskaa?"

Sturmmann ei nyt keksi mitään muuta kuin "kyllähän suomalaisetkin raiskaa?"

No mutta onhan se nyt mielenkiintoista, että tämä tapaus saa näinkin paljon mielenkiintoa, mutta kahden tekohetkellä kolmekymppisen tekemä 15-vuotiaan tytön hyväksikäyttö menee huomattavankin vähällä huomiolla. Minua kiinnosti heidän nimensä ja tiedot pyysinkin hovioikeudelta. Niin kiinnosti nimet tämänkin tapauksen osalta. Katsotaan kiinnostaako Teuvoa. Sähköpostia aion hänelle laittaa.

En oo nähny mamuu monee kuukautee ko en käy missää.
Älkää työkää käykö.
Vituttaa vähempi.

Mä en ole Sturmmannin kanssa ollut monessa asiassa samaa mieltä, mutta tässä olen. Ihan sama kohtelu kaikille, jos tässä asiassa kohdellaan toista erilailla, voinen pitää sitä jo oikeana rasismina.

Minulle ihonväri on ihan yhden tekevä, käytös ratkaisee.

Niin, voisin kyllä todennäköisesti antaa isän kädestä molemmille noille musiikinopettajille. Raiskareille ja pedofiileille nyt yleensä, kun kerta Suomen oikeusjärjestelmä ei saa kunnon tuomiota aikaiseksi. Jenkkityyli kyllä olis näissä(kin) tapauksissa ollut pätevä.

Tää toinen tapaus vaan henkilökohtaisesti koskettaa mua enemmän. Tämä raiskattu tyttö ku on yhen frendin sukulainen, joten tiedän entuudestaan tämän tytön.

Juuri näin. Sekä nämä mamuraiskarit, että nämä musiikinopettajat, kaipaavat molemmat kyllä tuomion noista teoista.

Mä en ole Sturmmannin kanssa ollut monessa asiassa samaa mieltä, mutta tässä olen. Ihan sama kohtelu kaikille, jos tässä asiassa kohdellaan toista erilailla, voinen pitää sitä jo oikeana rasismina.

Pidät siis positiivista syrjintää rasismina? Hyvä. Vielä kun saman kannan ottaisi esimerkiksi valtiovalta...

Pidän ehdottomasti, ihan sama kumpaan suuntaan se toimii.

Sen verran eri kohtelun laittaisin että ulkomaalaistaustaiset rikolliset karkottaisin maasta tuomion lusimisen jälkeen (tai vaikka ennen niin ei tule maksamaan mitään valtiolle jos niin sovitaan).

Suomalaistaustaisia rikollisia voi olla hieman vaikea minnekkään karkoittaa, kukapa niitä huolisi.

Onko kellään tietoa, onko tuolla Venäjällä samanlaista mamu ongelmaa, kuin esim. Ruotsilla? Tai onko Japanissa tai Kiinassa?

Ei. Venäjä on huomattavasti vihamielisempi paikka eikä siellä tarjota samanlaisia sosiaalietuuksia. Japani puolestaan on hyvin homogeeninen yhteiskunta ja suurimmat vähemmistöt ovat muista Aasian maista. Kiinassa en voisi edes kuvitella moista tilannetta :D

Onko kellään tietoa, onko tuolla Venäjällä samanlaista mamu ongelmaa, kuin esim. Ruotsilla? Tai onko Japanissa tai Kiinassa?

No sen tiedän että Kiinassa ei ainakaan ole maahanmuuttaja ongelmaa. Ei edes Virossa. Virossa kun ei makseta kummosia sosiaaliturvia oman maan kansalaisille ja tuskin ulkomaalaisille ollenkaan (päin vastoin, virolaisethan tulee suomeen hyvän sosiaaliturvan takia) niin eipä siellä paljoa mamuja pyöri. Tai siis pyörii mutta ne ovat moldovasta, valkovenäjältä ja vastaavista paikoista työn perässä viroon muuttaneita. Viron kansallisuus ja rasismi ongelmat johtuvat neuvosto -historiasta, ei afrikkalaisista tai lähi-idästä olevista mamuista.

e:
Kiinassa en voisi edes kuvitella moista tilannetta :D

Juu, Kiinalla on kyllä erittäin tehokkaat tavat hoidella tällaiset ongelmat pois päiväjärjestyksestä :)

Olen muuten tuossa Jami2003 samaa mieltä, eli en sittenkään ehdottomasti vastaan.

Jostain skinidokkarista katselin, siinä sanottiin että Moskovassa ja Pietarissa on yhteensä 5000 maahanmuuttajaa Afrikasta. En tiedä miten tuo pitää paikkaansa tai miltä ajalta tuo on, mutta he olivat lähinnä opiskelijoita. Tuskin kukaan muun syyn takia Venäjälle haluaakaan.

Siellä oli ihan sairasta menoa, rasistisen hyökkäyksen syyksi riitti tyyliin musta tukka, tai rusketus. Ja monet hakataan kuoliaaksi ja kauppiaat sai puukoista keskeltä päivää, joita oli kuvattu videolle yms. Oikeasti tummaihoisia niistä ei siinä videolla ollut juuri kukaan. Myös aidoille venäläisille huudellaan sun muuta, että mee takasin kotimaahas, vaikka he ovat syntyneet Venäjällä, mutta ovat tulleet vaan jostain etelämpää ja heillä on se pieni rusketus ja ehkä tumma tukka.

Itse olen ollut venäjällä satoja kertoja ja voin sanoa et toi rasismi ei kohdistu kaikkiin ulkomaalaisryhmiin.Olen nähnyt kuinka mustalaisia kyykytetään rajajonossa omin silmin, mutta itse valkoihoisena voin kyllä vakuuttaa että maassa ei todellakaan meikäläisiä syrjitä.Rajamudollisuudet on vähän tiukemmat ulkomaalaisille, mutta kun pääset rajan yli ni kohtelu on siis erittäin hyvää.Kauppiaat puhuvat usein hyvää suomea, maksaminen onnistuu euroilla.Ainoa rasismiin viittaava asia on et liikennepoliisi ei juurikaan pysätytä Suomalaisia.Venäläinen tuttava sanoi et johtuu siitä et Suomalaiset on just niin keljuja et kaikki paperit on aina kunnossa ni ei pääse sakottamaan :D

Olen siis ollut uudenvuoden juhlissa, kaverin puolison luona viettääs aikaa ja venäläisessa baarissa.Jos käyttäytyy nätisti ni ei tule kyllä mitään ongelmia :)

Tähän sopii hyvin kuva vanhasta bussista.
405027_10150657033211237_28243681236_9595180_1986421211_n.webp

https://www.facebook.com/photo.php?...113617641236.107083.28243681236&type=1&ref=nf

Itse pidän tuota hienona asiana. Harmi kun kaikki värilliset eivät osaa arvostaa.

Back
Ylös Bottom