Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Samanlaisia suomalaisia jonneja on yläasteet täynnä
Ihan totta, maahanmuutto on vielä pieni murhe siihen verrattuna että kotimainenkin sukupolvi alkaa olemaan tätä luokkaa. Kyllä täällä on paljon korjattavaa kotimaisessa aineksessakin.

Boldattu kohta vei sun jutusta pohjan. Ehkä sä ymmärrät, kun sä vähän vielä kasvat..

Jos somalien huoltosuhde on 9-1 niin ei ole kauhean iso yleistys sanoa somalien olevan paskaa yhdekänkymmentäprosenttisesti..

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...ruotsalaismies+sai+päiväsakkoja/1135268871184

Että semmosta..

Pari vuotta sitten olin eräässä kaupassa työharjoittelussa ja työkaveri heilautti mulle natsitervehdyksen!!

Olis varmaan pitänyt ilmoittaa poliisille, että nää vihaajat pääsee jo kauppaan töihin :wtf:!!!

Toihan nyt on vittu aivan perseilyä taas. Ärsyttää jo muutenkin kun Hitlerin takia yksi helvetin hieno viiksimuoti on jäänyt kokonaan pois käytöstä :itku:

Entäs keskisormen näyttö. Sehän on selvä viharikos koko ihmiskuntaa kohtaan.

e: ei sillä että musta joku heil hitler tervehdyksen näyttäminen on idioottimaista mutta onko se rikollista, se onkin sitten toinen juttu...

e: ei sillä että musta joku heil hitler tervehdyksen näyttäminen on idioottimaista mutta onko se rikollista, se onkin sitten toinen juttu...

Mä olen tästä aivan samaa mieltä. Naurettavaahan tuosta on sakkoa antaa. Mielestäni kädennostaja nolaa itsensä jo tarpeeksi, joten ei enempää tarvisi rankaista.

On se hyvä että luen tätäkin foorumia välillä.

Muuten en ehkä olisi tajunnut minkälaisia vammasia runkkareita ne henkilöt on joita kutsun maanmiehikseni. Siis joka sivu pursuaa aina vaan vammasempia kommentteja. Tän threadin alussa suurimmalla osalla oli vielä jonkinlaista häveliäisyyttä mutta nyt ne häpeän muurit on viimeinkin murtunut ja suomalainen tyhmyys virtaa valtoimenaan. Kaipaan todella niitä aikoja kun postin perään jaksettiin vielä laittaa "en siis ole rasisti".

Säälittävää. Siis todella vitun säälittävää.

On se hyvä että luen tätäkin foorumia välillä.

Muuten en ehkä olisi tajunnut minkälaisia vammasia runkkareita ne henkilöt on joita kutsun maanmiehikseni. Siis joka sivu pursuaa aina vaan vammasempia kommentteja. Tän threadin alussa suurimmalla osalla oli vielä jonkinlaista häveliäisyyttä mutta nyt ne häpeän muurit on viimeinkin murtunut ja suomalainen tyhmyys virtaa valtoimenaan. Kaipaan todella niitä aikoja kun postin perään jaksettiin vielä laittaa "en siis ole rasisti".

Säälittävää. Siis todella vitun säälittävää.
Tuollaisten Disgustin kaltaisten jutut ovat saaneet liikkeelle vastavoimat, jotka suhtautuvat maahanmuuttoon samalla kiihkolla, mutta käänteisesti, kuin Disgust. Eikä se mikään ihme ole. Lyödäänkö vetoa, että jos et ole bemarimies, mutta sun työkaveri on, ja jaksaa joka päivä muistuttaa miten hieno ja hyvä auto bemari on, ja bemari sitä ja bemari tätä, niin alat kohta vihata bemareitakin. Ja sama voima saa suvaitsevaisista enemmän suvaitsevaisia. Saattaa kyllä olla, että sekin muuttuu. Aika kovalla vauhdilla on suvaitsevaisia siirtynyt toiseen leiriin. En tarkoita rasisteiksi, vaikka niitäkin tietysti on, mutta kriittisiksi.

Se on jännä, kun on nähnyt molemmat puolet asiasta. Olen minäkin ollut koko ikäni suvaitsevainen. Mut on sellaiseksi kasvatettu monenkin eri tahon toimesta. Mutta kas kummaa, kun oppii ajattelemaan omilla aivoillaan, niin niin se naaman eteen vedetty harso, joka kaunistaa kaikki kuvat, alkaa vähitellen repeytyä. Vielä pari vuotta sitten en ymmärtänyt maahanmuutosta juuri yhtään mitään. Kuvitelma oli juuri se, että hyvä kun niitä autetaan ja otetaan tänne vaan kun onhan meillä tilaa jne. Muistan myös muutaman keskusteluni ihan oikean neekereitä huvikseen hakkaavan apinan ja muutaman muuten vain maahanmuuttokriittisen kanssa. En voinut ymmärtää kumpaakaan. Ihmettelin mitä ne mustat on noille tehneet, kun ne on tuollaisia. Ne on just niin peru suomalaisia isänmaallisia juntteja, ajattelin. Joten sekin ajatusmaailma on mulle tuttu. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja muita pitää auttaa. Täytyypä tähän väliin sanoa, että tuota ensimmäistä väkivaltaista ryhmää en ymmärrä vieläkään, enkä tule edes ymmärtämään. He tekevät vain hallaa koko asialle viemällä sen liian pitkälle. Siinä ei ole takana mikään kriittisyys, vaan pelkkä rasismi "väärän värisiä" kohtaan.

Nyt taas kun olen itse vaihtanut leiriä ja olen ystävieni kanssa keskustellut aiheesta, niin sieltä tulee niitä samanlaisia ihmettelyjä, että: "Milloin susta on tuollainen tullut?" Ja joitakin ei kiinnosta, koska "poissa silmistä, poissa mielestä". Mutta kyllä tässä kaikessa hommassa jotain vikaa on, koska maahanmuuttokriittisten määrä on noussut räjähdysmäisesti ja taitaa olla koko ajan nousussa. Sen näkee jo ihan persujen kannatuslukemistakin. Ei maahanmuuttokriittisyys ole mikään suomalaisen perusominaisuus tai osoitus junttiudesta, vaikka kaikki väärin ajattelevat onkin helppo leimata sen varjolla. Harva meistä on sellaiseksi kasvatettu ja koko elämänsä sellainen ollut. Mielipiteet muuttuu kokemuksen mukana.

Tuollaisten Disgustin kaltaisten jutut ovat saaneet liikkeelle vastavoimat, jotka suhtautuvat maahanmuuttoon samalla kiihkolla, mutta käänteisesti, kuin Disgust. Eikä se mikään ihme ole. Lyödäänkö vetoa, että jos et ole bemarimies, mutta sun työkaveri on, ja jaksaa joka päivä muistuttaa miten hieno ja hyvä auto bemari on, ja bemari sitä ja bemari tätä, niin alat kohta vihata bemareitakin. Ja sama voima saa suvaitsevaisista enemmän suvaitsevaisia. Saattaa kyllä olla, että sekin muuttuu. Aika kovalla vauhdilla on suvaitsevaisia siirtynyt toiseen leiriin. En tarkoita rasisteiksi, vaikka niitäkin tietysti on, mutta kriittisiksi.

Se on jännä, kun on nähnyt molemmat puolet asiasta. Olen minäkin ollut koko ikäni suvaitsevainen. Mut on sellaiseksi kasvatettu monenkin eri tahon toimesta. Mutta kas kummaa, kun oppii ajattelemaan omilla aivoillaan, niin niin se naaman eteen vedetty harso, joka kaunistaa kaikki kuvat, alkaa vähitellen repeytyä. Vielä pari vuotta sitten en ymmärtänyt maahanmuutosta juuri yhtään mitään. Kuvitelma oli juuri se, että hyvä kun niitä autetaan ja otetaan tänne vaan kun onhan meillä tilaa jne. Muistan myös muutaman keskusteluni ihan oikean neekereitä huvikseen hakkaavan apinan ja muutaman muuten vain maahanmuuttokriittisen kanssa. En voinut ymmärtää kumpaakaan. Ihmettelin mitä ne mustat on noille tehneet, kun ne on tuollaisia. Ne on just niin peru suomalaisia isänmaallisia juntteja, ajattelin. Joten sekin ajatusmaailma on mulle tuttu. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja muita pitää auttaa. Täytyypä tähän väliin sanoa, että tuota ensimmäistä väkivaltaista ryhmää en ymmärrä vieläkään, enkä tule edes ymmärtämään. He tekevät vain hallaa koko asialle viemällä sen liian pitkälle. Siinä ei ole takana mikään kriittisyys, vaan pelkkä rasismi "väärän värisiä" kohtaan.

Nyt taas kun olen itse vaihtanut leiriä ja olen ystävieni kanssa keskustellut aiheesta, niin sieltä tulee niitä samanlaisia ihmettelyjä, että: "Milloin susta on tuollainen tullut?" Ja joitakin ei kiinnosta, koska "poissa silmistä, poissa mielestä". Mutta kyllä tässä kaikessa hommassa jotain vikaa on, koska maahanmuuttokriittisten määrä on noussut räjähdysmäisesti ja taitaa olla koko ajan nousussa. Sen näkee jo ihan persujen kannatuslukemistakin. Ei maahanmuuttokriittisyys ole mikään suomalaisen perusominaisuus tai osoitus junttiudesta, vaikka kaikki väärin ajattelevat onkin helppo leimata sen varjolla. Harva meistä on sellaiseksi kasvatettu ja koko elämänsä sellainen ollut. Mielipiteet muuttuu kokemuksen mukana.

Sehän siinä on, että on ilmeisesti sunlaisia "järkevämpiä" maahamuuttokriittisiä ja sitten on nämä Kebetto90:laiset juuri sun kuvailemat äärijuntit ja nimenomaan rasistit. Terve kriittisyys on suotavaa, mutta kun se liian monen kohdalla menee yli.

Sehän siinä on, että on ilmeisesti sunlaisia "järkevämpiä" maahamuuttokriittisiä ja sitten on nämä Kebetto90:laiset juuri sun kuvailemat äärijuntit ja nimenomaan rasistit. Terve kriittisyys on suotavaa, mutta kun se liian monen kohdalla menee yli.

Alkaa menemään meidän muidenkin kohdalla yli kun meidät leimataan suoraan samaan kastiin ja Suvaitsevaiston Airuet hehkuttaa samalla omaa asiaansa joka tuutista ja vetävät heti siilipuolustukseen jos joku kommentoi heidän lukuisia asiavirheitään tai epäloogisia päätelmiään.

Muuten en ehkä olisi tajunnut minkälaisia vammasia runkkareita ne henkilöt on joita kutsun maanmiehikseni.

Oma viestisi ei myöskään viittaa minkäänlaiseen älykkyyteen, mutta se taisikin olla provo.
Powerhousu on oikeassa, samanlaiset viestit mitä Disgust suoltaa tänne aiheuttavat vain voimakkaampia vastareaktioita. Ette te täällä ihmisistä tee maahanmuuttomyönteisiä haukkumalla heitä säälittäviksi, tyhmiksi rasisteiksi. Harva nykyään edes on oikeasti rasisti. Maahanmuuttokriittisiä on jo paljonkin ja maahanmuuttokriittisyys ei todellakaan ole sama asia kuin rasismi. Se ei myöskään ole säälittävää eikä tyhmää, mikäli taustalla on oikeita syitä (kuten onkin).
Mitenkäs muuten haukutte suomalaisia noin helposti "vitun säälittäviksi" ym. mutta ette varmastikaan hyväksyisi, jos minä vaikka tulisin kohdistamaan täällä keskustelevaan tummaihoiseen kommentin, "vitun mutakuono"? Niinhän se oli, että Disgust suorastaan raivostui sanasta mutakuono, vaikka itse viljelee täällä ihmisille suoraan "säälittävää", "idioottia", "junttia" ja mitä vielä.

Ja se on totta, että on helppo olla suvaitsevainen kun ei koskaan törmää arkielämässä maahanmuutosta aiheutuviin ongelmiin. Poliitikot esimerkiksi eivät asu maahanmuuttajalähiöissä, eikä heillä ole omaa kokemusta kulttuurierojen aiheuttamasta kitkasta, tai mistä se sitten aiheutuukin.
En usko, että somalipoika on koskaan haukkunut Astrid Thorsia suomihuoraksi, ahdistellut seksuaalisesti, tai uhkaillut tätä väkivallalla neljän muun ystävänsä kanssa. Kukkahattutätien on niin helppo olla sivistyneitä ja suvaitsevaisia. Kyllä on helppoa heristää sormea ja katsoa pitkin nenänvartta suomalaisjuntteja, kun aivan syyttä suotta ilkeyttään ja ahdasmielisyyttään eivät tykkää suojapaikkaa tarvitsevista poloisista lapsista.

Ja nyt taas hävettää, kun vaivauduin vastaamaan johonkin surkeasti laadittuun provoon.

Ja kaikki ylitsevuotavan suvaitsevaiset kommentit ja niitä viljelevät henkilöt saavat kriittisesti ajattelevien määrän nousemaan koko ajan. Ylivoimaisesti suurin osa kriittisesti ajattelevista on järkeviä, mutta sen porukan sivussa nousee myös oikeasti tolloja jotka etsivät vain syitä päästä purkamaan pahaa oloaan.

Jos maahanmuuttajista ja kehitysmaiden ihmisistä oikeasti välittää ja on järkeä päässä, niin pitäisi myöntää todelliset ongelmat ja etsiä niihin ratkaisuja eikä pelkästään peitellä ja kaunistella ongelmia ja pyrkiä kääntämään kaikkia maailman ongelmia valkoisen miehen syyksi.

Anteeksi, mutta en pidä itseäni rasistina.

Back
Ylös Bottom