Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

11v ravintolassa työskennelleenä en nyt ihan noinkaan sanois. Aika harvakseltaan niitä siellä sitten näkee kuitenkaan. Yleensä kävijät oli ne pari samaa likkaa, että kyllä mamuissa oli kundit toisinaan jopa turhankin yliedustettuina. Voi toki olla, että olin sitten väärissä paikoissa töissä, mutta näin ainakin omalla kohdallani.

Tietty kundit enemmän käy baareissa ku mimmit. Siis ulkomaalaisista kun puhutaan. Mutta luonteeltaan esim. lähi-idän misut ovat myös erilaisia, kuin suomalaiset misut, eivätkä yksinkertaisesti tykkää ravata baareissa yhtä paljon. Ja sillä ei ole mitään, ei siis yhtään mitään tekemistä Koraanin ja islamin kanssa.

Ota akseli Kamppi - Rautatientori ja sieltä jokin yökerho pe tai la. Hyvä oot, jos löydät paikan, jossa ei tanssilattialla sheikkaa tummat / tummemmat tytöt.

Tietty kundit enemmän käy baareissa ku mimmit. Siis ulkomaalaisista kun puhutaan. Mutta luonteeltaan esim. lähi-idän misut ovat myös erilaisia, kuin suomalaiset misut, eivätkä yksinkertaisesti tykkää ravata baareissa yhtä paljon. Ja sillä ei ole mitään, ei siis yhtään mitään tekemistä Koraanin ja islamin kanssa.

Ota akseli Kamppi - Rautatientori ja sieltä jokin yökerho pe tai la. Hyvä oot, jos löydät paikan, jossa ei tanssilattialla sheikkaa tummat / tummemmat tytöt.
Ihan tuttua paikkaan kun siellä olen paljon työskennellyt, mut kyllä se musta oli aina ne samat mimmit jotka kävi ja sitten noita aasia muijia yleensä ne jokunen ryhmä. Eipä tullut heidän motiiveistana ikinä kyseltyä tai siitä miksi ei enempiä ole. Ois ehkä pitäny sitte kysellä. Etenkin noissa paikoissa ne kundit tosiaan on mamuista aivan selkeä enemmistö. Vantaalla sama homma.

Oikeestana koko urani aikana ei tule mieleen kuin yksi somali tyttö joka olisi käynyt baarissa eikä yleensäkkään muslimeita. Huntu päällä olevaa en ole ikinä nähnyt baarissa. Jätetäänkö ne muuten sitten kotiin kun vedetään minihame päälle ja kännit?? Enimmäkseen aasialaisia jos niitä mimmejä oli, jokunen marokkolainen ja israelilainen tulee mieleen. Länsimaalaisia esmes Saksa, Yhdysvallat jne näkyi jonkun verran mutta olivat enimmäkseen turisteja tai opiskelijoita. Ehkä se sitten johtuu siitä ettei heitä huvita käydä.

On, koska tuossa religion of peacen listauksessa on listattu pommi-iskut etc, terroriteot ja niihin rinnastettavat teot. Varmasti noissakin maissa tapahtuu tämän lisäksi tappoja ja murhia. Joten onpa sinullakin huomio tuossa postauksessasi.

Niin siis kuka on ton listan laatinut. Toi sivusto on täyttä paskaa ja aasikin sen näkee, että se on pystytetty vain mustamaalamaan islamia. Tietenkin kaikki mahdolliset teot on väännetty uskonnolisiksi iskuiksi.

Täällä kun nyt monet itkee kuinka muslimimaissa on hirveitä murhaajia ja räjäyttäjiä kadut täynnä, ja samalla itketään kuinka tänne kauhotaan mamuja oikein isolla kädellä, niin missä ne räjäyttelijät on? Nekö ei halua tänne tulla? No hyvä niin. Eihän meillä ole sitten mitään ongelmaa. Vai.. muuttaako ne tapansa, kun ne tulee Suomeen? No hyvä sekin. Problem solved.. Vai missä vitussa on ne kaikki murhaajat ja räjäyttelijät kun niistä nyt niin kovasti puhutaan??

Kukaan ei ole vieläkään postannut yhtään muslimin tekemää kristinuskoa vastaan kohdistuvaa pommitusta / iskua Suomessa. Joten mistä niin kova meteli?

Jos asut Helsingissä, niin valitse ihan mikä tahansa yökerho keskustassa, niin löydät sieltä mamutyttöjä. Onneksi ovat useimmiten sen verran hyväkäytöksisiä, etteivät ala iskemään kännissä miehiä. Suomalaisia tai ulkomaalaisia..

Sun yllätykseksi näillä mamutytöillä ei ole huntua, käyttävät minihameita ja juovat viinaakin. :wtf:

Mamutyttöjä olen kyllä nähnyt ja olen seurustellutkin mamutytön kanssa, mutta en ole nähnyt musliminaista vetämässä viinaa yökerhossa se on varma juttu se. Harvemmin olen nähnyt muslimiukkoakaan viinaa vetämässä, enemmän ne douppia käyttää, kuin dokaa. (enkä tällä kommentilla tarkoita, että alkoholi olisi jotenki parempi, kuin huumeet.)

Ihan tuttua paikkaan kun siellä olen paljon työskennellyt, mut kyllä se musta oli aina ne samat mimmit jotka kävi ja sitten noita aasia muijia yleensä ne jokunen ryhmä. Eipä tullut heidän motiiveistana ikinä kyseltyä tai siitä miksi ei enempiä ole. Ois ehkä pitäny sitte kysellä. Etenkin noissa paikoissa ne kundit tosiaan on mamuista aivan selkeä enemmistö. Vantaalla sama homma.

Oikeestana koko urani aikana ei tule mieleen kuin yksi somali tyttö joka olisi käynyt baarissa eikä yleensäkkään muslimeita. Huntu päällä olevaa en ole ikinä nähnyt baarissa. Jätetäänkö ne muuten sitten kotiin kun vedetään minihame päälle ja kännit?? Enimmäkseen aasialaisia jos niitä mimmejä oli, jokunen marokkolainen ja israelilainen tulee mieleen. Länsimaalaisia esmes Saksa, Yhdysvallat jne näkyi jonkun verran mutta olivat enimmäkseen turisteja tai opiskelijoita. Ehkä se sitten johtuu siitä ettei heitä huvita käydä.

Oot katos vaan niin vanha ja väsynyt, niin kuin minä. Vedäppä klubirundi uudestaan, niin saatat yllättyä. Ajat on muuttunut. Eipä niitä ennen niin paljoa näkynytkään. Nykyään on eri meno. Ja ei huntumuijat käykään baareissa. Ne minihame- ja kännimimmit käyttävät "siviilissä" ihan samanlaisia vaatteita, kuin sun tai mun pikkusisko tai tyttöystävä. Se on kato sitä integroitumista. ;)

Niin siis kuka on ton listan laatinut. Toi sivusto on täyttä paskaa ja aasikin sen näkee, että se on pystytetty vain mustamaalamaan islamia. Tietenkin kaikki mahdolliset teot on väännetty uskonnolisiksi iskuiksi.

Täällä kun nyt monet itkee kuinka muslimimaissa on hirveitä murhaajia ja räjäyttäjiä kadut täynnä, ja samalla itketään kuinka tänne kauhotaan mamuja oikein isolla kädellä, niin missä ne räjäyttelijät on? Nekö ei halua tänne tulla? No hyvä niin. Eihän meillä ole sitten mitään ongelmaa. Vai.. muuttaako ne tapansa, kun ne tulee Suomeen? No hyvä sekin. Problem solved.. Vai missä vitussa on ne kaikki murhaajat ja räjäyttelijät kun niistä nyt niin kovasti puhutaan??

Kukaan ei ole vieläkään postannut yhtään muslimin tekemää kristinuskoa vastaan kohdistuvaa pommitusta / iskua Suomessa. Joten mistä niin kova meteli?

Kerro mitä mieltä oot ruotsin maahanmuutosta tällähetkellä, onko se sinun mielestä onnistunut. Ja miks muka suomi tulis onnistumaan ruotsia, tai muita paremmin. Kaikki maat on aikalailla epäonnistunu maahanmuutossa. No Suomi seuraa nätisti perässä.

Mamutyttöjä olen kyllä nähnyt ja olen seurustellutkin mamutytön kanssa, mutta en ole nähnyt musliminaista vetämässä viinaa yökerhossa se on varma juttu se. Harvemmin olen nähnyt muslimiukkoakaan viinaa vetämässä, enemmän ne douppia käyttää, kuin dokaa. (enkä tällä kommentilla tarkoita, että alkoholi olisi jotenki parempi, kuin huumeet.)

Okeeeei.. en nyt tajunnu sun pointtia tässä. Eikös se ole hyvä asia, ettet ole nähnyt? Vai haluaisitko nähdä mamunaisen vetämässä viinaa yäkerhossa? Mä olen nähnyt itseasiassa aina kun ulkona käyn. Ehkä me vaan käydään eri paikoissa.

Ps. on muuten aika laarum laarum tää keskustelunaihe tällä hetkellä. :D

Oot katos vaan niin vanha ja väsynyt, niin kuin minä. Vedäppä klubirundi uudestaan, niin saatat yllättyä. Ajat on muuttunut. Eipä niitä ennen niin paljoa näkynytkään. Nykyään on eri meno. Ja ei huntumuijat käykään baareissa. Ne minihame- ja kännimimmit käyttävät "siviilissä" ihan samanlaisia vaatteita, kuin sun tai mun pikkusisko tai tyttöystävä. Se on kato sitä integroitumista. ;)
Joo, se voi olla et vuodessa on hommat muuttunu, vikan vuoron ovella tein toukokuussa tosin en Helsingissä, mutta kuitenkin. Toki ne ajat muuttuu, senkin olen huomannut tässä vuosien varrella. Ehkä sitä sit vanhan pierun pitäis vetää klubi rundi uusiks ja katsella ympärilleen. Olen seurustellut romani naisen kanssa ja tapaillut marokkolaista mimmiä. Ihan sama vaatetus tosiaan tuntui olevan kun muillakin päällä.
Onkos nämä huntua kantavat sitten sitä uskonnolista siipeä jotka eivät ravintolaan eksy vai miten??

Kerroin vaan omat havaintoni kun sitä ravintolan menoa tuli jokunen vuosi katseltua hyvinkin läheisesti.

Se riittää että kutsuja tarjoaa majoituksen ja kustantaa oleskelun. Ei pitäs olla ongelmaa. :) Ja oleskella saa niin kauan kuin hakemuksen käsittely kestää, oli hakija sitten Ecuadorista tai Marsista.

Niin jos on kutsuja, niin silloin kyllä riittää. Mutta kyllä käsittääkseni työlupahakemusta ei nimenomaan saa jäädä suomeen odottamaan, jos on tultu turistiviisumilla. Jos menee naimisiin suomalaisen kanssa, niin silloin saa odottaa suomessa oleskelulupaa. Jos sulla on tuosta työlupahakemuksesta virallista ja parempaa tietoa, niin pistä lähteineen kun itseä oikeasti kiinnostaa asia, mutta seuraavassa linkissä ainakin todetaan, että työntekijänoleskelulupaa pitää odottaa ulkomailla: http://www.finlandia.org.pe/public/default.aspx?nodeid=38060&contentlan=1&culture=fi-FI#tyo

"Ulkomaalaiset työntekijät voivat hakea työntekijän oleskelulupaa asuinmaansa Suomen-edustustosta. Hakemus tulee jättää Suomen suurlähetystöön tai kunniakonsulaattiin, ja hakijan on odotettava päätöstä ulkomailla. "

"Suomen kansalaisen perheenjäsen ja hänen alaikäinen naimaton lapsensa voivat hakea oleskelulupaa joko Suomen edustustosta kotimaassaan tai Suomessa suoraan paikallispoliisilta. Heillä on myös oikeus odottaa lupapäätöstä Suomessa. Suomeen hakija voi tällöin saapua mahdollisesti viisumilla."

Okeeeei.. en nyt tajunnu sun pointtia tässä. Eikös se ole hyvä asia, ettet ole nähnyt? Vai haluaisitko nähdä mamunaisen vetämässä viinaa yäkerhossa? Mä olen nähnyt itseasiassa aina kun ulkona käyn. Ehkä me vaan käydään eri paikoissa.

Ps. on muuten aika laarum laarum tää keskustelunaihe tällä hetkellä. :D

Tavallaan hyvä asia ja tavallaan ei. Se kertoo enemmän siitä, että naiset ovat alemmassa arvossa ja he eivät saa olla suomalaisten miesten kanssa lähemmissä tuttavuuksissa. Turha tähän on sanoa, että heitä ei kiinnostaisi, vaan se on puhdas pelko, koska kysymyksessä on eri uskonnon edustava mies. Olen jutellut ihan muslimimiehen kanssa tästä asiasta ja hän sanoi ainakin, että perhe ei hyväksy kristinuskosta miestä tytölle ja tämä kyseinen kaveri, joka tämänkin asian sanoi on asunut 1 vuotiaasta asti täällä, joten kyllä sitä koraania täälläkin avataan ja myös noudatetaan.

Olen jutellut ihan muslimimiehen kanssa tästä asiasta ja hän sanoi ainakin, että perhe ei hyväksy kristinuskosta miestä tytölle ja tämä kyseinen kaveri, joka tämänkin asian sanoi on asunut 1 vuotiaasta asti täällä, joten kyllä sitä koraania täälläkin avataan ja myös noudatetaan.

Itse olen törmännyt myös vastaavaan ja pidän tuota melko vakavana ongelmana. Ei sillä, että se olisi suuri ongelma ettei voi mennä naimisiin suomalaisen kanssa, mutta ne asenteet mitkä tuolla taustalla ovat. Tätä on monissa ulkomaalaisissa kulttuureissa ja samoin myös kotoisessa romaanikulttuurissa. Itse asiassa veikkaan että tuo on yksi suurimmistai syistä miksi romanit eivät ole integroituneet suomalaiseen kulttuuriin. Mutta joka tapauksessa tuo kertoo, ettei tuollainen perhe suvaise suomalaisuutta kovinkaan hyvin ja silloin kun asuinpaikaksi on valitti Suomi ja suomalaisuutta halveksitaan ja pidäteen huonompana kuin omaa kulttuuria, niin kyse on vakavasta asiasta. Tuollaisiin piiloasenteisiin on kyllä lähes mahdoton puuttua, mutta olisi joissain yhteyksissa hyvä tuoda tälläistäkin asiaa julki.

Tavallaan hyvä asia ja tavallaan ei. Se kertoo enemmän siitä, että naiset ovat alemmassa arvossa ja he eivät saa olla suomalaisten miesten kanssa lähemmissä tuttavuuksissa. Turha tähän on sanoa, että heitä ei kiinnostaisi, vaan se on puhdas pelko, koska kysymyksessä on eri uskonnon edustava mies. Olen jutellut ihan muslimimiehen kanssa tästä asiasta ja hän sanoi ainakin, että perhe ei hyväksy kristinuskosta miestä tytölle ja tämä kyseinen kaveri, joka tämänkin asian sanoi on asunut 1 vuotiaasta asti täällä, joten kyllä sitä koraania täälläkin avataan ja myös noudatetaan.

Sun mielestä siis kaikki musliminaiset palavat halusta päästä joka viikonloppu baariin vetämään kännit, mutta eivät saa? Missä juoppokylässä sä asut? Ei edes lähellekään kaikki suomalaiset mimmit, joita mä tunnen, tykkää ravata baareissa.

Olet siis ihan jutellut muslimimiehen kanssa asiasta? Wau. Puhu mun kanssa. Mä olen muslimimies. On olemassa toki tiukkoja faijoja, ketkä ei halua tyttärelleen muuta kuin oman maalaista tai muslimimiestä. On niitäkin joo, mutta mitä sitten? Onko se väärin? Mun x tyttöystävän (suomalaisen) faija ei antanut tyttärensä tapailla mua, koska mussa on ulkomaalaista verta. Oliko tämä tyttö siis alemmassa arvossa?

Itse olen törmännyt myös vastaavaan ja pidän tuota melko vakavana ongelmana. Ei sillä, että se olisi suuri ongelma ettei voi mennä naimisiin suomalaisen kanssa, mutta ne asenteet mitkä tuolla taustalla ovat. Tätä on monissa ulkomaalaisissa kulttuureissa ja samoin myös kotoisessa romaanikulttuurissa. Itse asiassa veikkaan että tuo on yksi suurimmistai syistä miksi romanit eivät ole integroituneet suomalaiseen kulttuuriin. Mutta joka tapauksessa tuo kertoo, ettei tuollainen perhe suvaise suomalaisuutta kovinkaan hyvin ja silloin kun asuinpaikaksi on valitti Suomi ja suomalaisuutta halveksitaan ja pidäteen huonompana kuin omaa kulttuuria, niin kyse on vakavasta asiasta. Tuollaisiin piiloasenteisiin on kyllä lähes mahdoton puuttua, mutta olisi joissain yhteyksissa hyvä tuoda tälläistäkin asiaa julki.

Tämä on jatkuva oravanpyörä. Moni suomalainen mies ei myöskään halua, että oma tytär tapailee maahanmuuttajaa. Pattitilanne siis, voisin sanoa. Tämä on kyllä todella valitettavaa. Onneksi kuitenkin suurin osa ihmisistä ei ole niin saatanan kapeakatseista.

Sun mielestä siis kaikki musliminaiset palavat halusta päästä joka viikonloppu baariin vetämään kännit, mutta eivät saa? Missä juoppokylässä sä asut? Ei edes lähellekään kaikki suomalaiset mimmit, joita mä tunnen, tykkää ravata baareissa.

Olet siis ihan jutellut muslimimiehen kanssa asiasta? Wau. Puhu mun kanssa. Mä olen muslimimies. On olemassa toki tiukkoja faijoja, ketkä ei halua tyttärelleen muuta kuin oman maalaista tai muslimimiestä. On niitäkin joo, mutta mitä sitten? Onko se väärin? Mun x tyttöystävän (suomalaisen) faija ei antanut tyttärensä tapailla mua, koska mussa on ulkomaalaista verta. Oliko tämä tyttö siis alemmassa arvossa?

Ja kun tytär ei suostu se heitetään pervekkeelta :) :) :)

Niin kuin aiemmin sanoin, Koraania harva tänä päivänä, ainakin Euroopassa asuvat ja harvat kotimaissaankaan asuvat, kirjaimellisesti seuraavat.

En ala kertomaan itsestään selviä asioita en.

Suomessa tapahtui viime vuonna 110 murhaa / tappoa. Jos nyt oletetaan, että kaikki olisi suomalaisten tekemiä ja suomalaiset kun ovat kristittyjä, niin meinaako tuo nyt sitä, että kristityt ovat kauheita murhaajia, kun näin pienessä maassa murhattiin joku joka kolmas päivä? Rinnastetaanko tuo suoraan kristittyjen tekemiksi murhiksi?

Jep, aika harva seuraa kirjaimellisesti. Ei kai kukaan ole väittänytkään, että jokainen muslimi haluaa tappaa vääräuskoisia, mutta "aika harva" on jo liikaa. Sekopäitä löytyy jokaisesta uskonnosta ja kulttuurista, mutta mitä tapahtuu jos sekopää noudattaa kirjamellisesti A) koraania B) raamatun uutta testamenttia? Väitätkö että lopputulos on sama?

E: uskotko että yksikään näistä suomalaisten tapoista liittyy uskontoon? Entä mitäpä veikkaat, liittyykö muslimimaissa prosentuaalisesti useampi tappo uskontoon?

Minäpä vastaan: en hirveästi arvosta kyllä sellaista isää joka ei anna tyttären itse valita kumppaniaan, mutta on huomattavasti ymmärrettävämpää, jos suomalainen joka on suomessa asunut ei halua ulkomaalaista miestä tyttärelleen kuin että ulkomaalainen isä joka on muuttanut suomeen ja tuonut tyttärensä tänne suomalaisten keskelle ei hyväksy suomalaisia. Olisi silloin vain suosiolla pysynyt siellä omassa maassaan, jos ei kerran tuon vertaa arvosta suomalaisuutta. Tuollaisessa tilanteessa näen, että tullaan tänne pelkästään hyväksikäyttämään suomalaisuuden antamaa suojaa ja sosiaaliturvaa, mutta ei olla valmiita kuitenkaan hyväksymään suomalaisuutta.

Yksinkertaistettuna: suomalainen isä on syntynyt suomeen ja mahdollisesti haluaa vaalia suomalaista kulttuuria ei hän ole sitoutunut välttämättä hyväksymään muita kulttuureja. Ulkomaalainen isä on muuttanut suomeen ja hänen velvollisuutensa on tässä tapauksessa hyväksyä suomalainen kulttuuri.

[venom];3308068 sanoi:
E: uskotko että yksikään näistä suomalaisten tapoista liittyy uskontoon? Entä mitäpä veikkaat, liittyykö muslimimaissa prosentuaalisesti useampi tappo uskontoon?

Varmasti liittyy, mutta miten se liittyy maahanmuuttoon? Montako noista iskuista on tapahtunut Suomessa?

Back
Ylös Bottom