Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Olen ollut ovilla töissä vuosia ja sitä kautta on laaja tuttavapiiri. Katsoin teeveestä haastattelun missä haastateltiin toimittajia ja kysyttiin poliittinen kanta, mistä vitusta laitan tähän jonkun helvetin lähteen.

Miksi jos maahanmuuttaja tekee rikoksen pitää heti alkaa puhumaan maahanmuuttopolitiikan kiristämisestä, mutta jos suomalainen syyllistyy rasismiin ei millään saa yleistää?

Maahanmuuttokriittinen (huom ei rasisti) kysyy tässä tapauksessa että miksi maahanmuttaja tekee rikoksen? Miksi hän ei kunnioita sen maan lakeja joka armeliaasti on hänet pelastanut kurjuudesta? Miksi rikoksesta pitäisi vaieta ja vaietaan?

Miksi ei puhuttaisi maahanmuuton kiristämisestä, miten se on pois asialliselta porukalta?

EDIT: Edistystä hei, tunnustat sentään että maahanmuttaja VOI tehdä rikoksen. Tai ehkä se kuitenkin oli vaan palauttamassa sitä kukkaroa omistajalleen sittenkin? Ja loppuun hymiö.

Tuleeko toi toimittajien vihervasemmistosuus oikeasti jollekin yllätyksenä? Aamulehdessäkin persussuomalaisten uutisoinnista vastaa Vihreiden viestintäsuunnittelija..
http://www.halla-aho.com/scripta/aamulehti_ja_perussuomalaiset.html

Ei mulle ainakaan, muistan itsekin lukeneeni moisesta. Kommentoin SirMaxille kun kaveri heittelee tänne koko ajan "muistan lukeneeni" ilman mitään lähdettä. Välillä olisi kiva saada sitä painoarvoa sanoille eikä pelkkää mutuilua.

Rasistikortin heittelystä vielä sen verran että sen merkityksen vähenemisestä saa kyllä syyttää myös mamuja et kummpaneita itseäänkin. Oma kokemus opiskeluajan ravintolatöistä on se että jos häiriötä aiheuttava/humalassa oleva mamu tai romani pistetään ulos/ei päästetä sisään niin ensimmäisenä vedetään esiin se rasisti kortti. Huudetaan isoon ääneen RASISTI, RASISTI. Huolimatta siitä että illan aikana on aivan samoin kriteerein kohdeltu noin pariakymmentä persua (vitsi, vitsi).

Tähän paskaan sitten hukkuu ne todelliset tapaukset ja koko rasismi sanaan turtuu.

Olen ollut ovilla töissä vuosia ja sitä kautta on laaja tuttavapiiri. Katsoin teeveestä haastattelun missä haastateltiin toimittajia ja kysyttiin poliittinen kanta, mistä vitusta laitan tähän jonkun helvetin lähteen.

Katsoit teeveestä haastattelun, missä kysyttiin toimittajien poliittinen kanta tästä laivaepisodista, jossa punaniskapoke hapetti Mohamedin? Vai menikö multa jotain ohi?

hehehhhehehe disgust, katsoin teeveestä haastattelun missä haastateltiin toimittajia ja ne kertoi oman poliittisen kannan. Tuttu kertoi tästä laivaepisodista ku oli itse vieressä näkemässä, mohammed vittuili aikansa ja provoili ja sit sillä "pokella" napsahti päässä ja kävi kiinni, voisin kertoa tarkalleen mitä siinä kävi mutta en ole "lehmän lapsi" joten en kommentoi sitä asiaa enää.

Jopa pride- kulkuetta vastaan tehdyssä iskussa oli joidenkin mielestä rassismisiastisia piirteitä. Omasta mielestäni kyse oli muutaman idiootin vitun typerästä törttöilystä, ja hyökkäyksestä homoseksuaaleja vastaan, ei rasismista.

Olenko väärässä ,vai puolustelenko nyt kenties rasissmia?

Miksi jos maahanmuuttaja tekee rikoksen pitää heti alkaa puhumaan maahanmuuttopolitiikan kiristämisestä, mutta jos suomalainen syyllistyy rasismiin ei millään saa yleistää?

Ymmärränköhän minä tämän kysymyksen nyt oikein? Pitäisikö saada yleistää suomalaiset rasisteiksi?

Ja siitä maahanmuuttopolitiikan kiristämisestä puhutaan siksi, kun mamut tekevät suhteessa niin helvetisti rikoksia + kaikki muu loisiminen ja perseily. Ei se puhe ala yhtäkkiä jostain yhdestä mamun tekemästä rikoksesta.

Liioiteltu yleistäminen on typerää, mutta kyllähän tiettyjä ryhmiä leimaa tietyt piirteet. Esim. kenialaisilla on Suomen korkein tyollisyysaste, joten onko väärin vähän yleistää kenialaisia ahkeriksi ja työteliäiksi? Mamujen joukossa on sellaistakin väkeä, jota voi yleistää sitten vähän vähemmän mairittelevilla asioilla.

Suvaitsevaistolle tekisi hyvää lukea 1984 ja miettiä, että kuinka monta vapautta pitää vielä uhrata, jotta lopullinen ratkaiseva voitto Euraasiasta saavutetaan. Mokuttajille tekisi hyvää lukea Eläinten vallankumous ja miettiä, että mitkä eläimet ovatkaan nykyisin tasa-arvoisempia kuin muut.

Off topic,eläinihmiset on kans niin vitun tekopyhiä,mylvivät koirien puolesta ja samalla syövät nautaa tai sikaa.

Pitää ihan tulla tänne kertomaan, mitä äsken tapahtui tullessani kotiin lenkiltä.

Olin tuossa Tampereen Tammelan torin kohdalla kun huomasin kolme kerjäläisnaista koluamassa roskasäiliöitä. Nämä huomasivat minut ja lähtivät tulemaan kohti, mutta en vielä tässä vaiheessa kiinnittänyt sen enempää huomiota heihin. Vasta sitten, kun tämä kolmikko hajaantui kuin SWAT-tiimiläiset eri suuntiin ja olivat aikeissa selvästi piirittää minua, niin alkoi hälytyskellot soimaan. Aloin olla jo vähän varuillani, kun naiset tulivat kohti. Alkoivat huonolla suomella kaupittelemaan jotain vitun puolikuolleita ruusuja, rihkamakoruja ja kylpyankkaa (wtf?) - suoraan roskakorista. Sanoin heille, että koska olen ollut juuri lenkillä, niin ei minulla ole rahaa mukanani. Tämän jälkeen tapahtui jotain, mitä tälläinen maalaistollo ei ole vielä ennen joutunut kohtaamaan. Nainen alkoi huutamaan, että olen suomalainen rasisti, kun en anna rahaa köyhille. Minulla oli kuulemma selvästi varaa ostaa naisilta heidän kauppaamiaan tavaroita, kun oli niin hyvät lenkkivaatteet päällä (aha). Sekunnin murto-osaksi jäädyin, mutta vastasin vain ystävällisesti hieman ääntä korottaen, että "ei ole vittu rahaa, sori", ja lähdin kävelemään. Yksi naisista yritti vielä tulla puoliksi eteen, mutta sitten se suomea puhunut nainen sanoi jotain ja tämä päästi minut menemään. Tai ehkä vihainen katseenikin kertoi, ettei kannattaisi enää tulla eteen. Pitäisiköhän tälläisestä ilmoittaa poliisille? Eikö tuo jo ole jonkinlaista julkisrauhan häirintää?

Niinpä niin :D. Ja nyt kun ajattelee, niin mitäpä ne poliisit noille saa. Jos jostain syystä antavat vaikka sakon, niin maksavatkohan he sen?
No eiväthän ne maksa.

Pitää ihan tulla tänne kertomaan, mitä äsken tapahtui tullessani kotiin lenkiltä.

Olin tuossa Tampereen Tammelan torin kohdalla kun huomasin kolme kerjäläisnaista koluamassa roskasäiliöitä. Nämä huomasivat minut ja lähtivät tulemaan kohti, mutta en vielä tässä vaiheessa kiinnittänyt sen enempää huomiota heihin. Vasta sitten, kun tämä kolmikko hajaantui kuin SWAT-tiimiläiset eri suuntiin ja olivat aikeissa selvästi piirittää minua, niin alkoi hälytyskellot soimaan. Aloin olla jo vähän varuillani, kun naiset tulivat kohti. Alkoivat huonolla suomella kaupittelemaan jotain vitun puolikuolleita ruusuja, rihkamakoruja ja kylpyankkaa (wtf?) - suoraan roskakorista. Sanoin heille, että koska olen ollut juuri lenkillä, niin ei minulla ole rahaa mukanani. Tämän jälkeen tapahtui jotain, mitä tälläinen maalaistollo ei ole vielä ennen joutunut kohtaamaan. Nainen alkoi huutamaan, että olen suomalainen rasisti, kun en anna rahaa köyhille. Minulla oli kuulemma selvästi varaa ostaa naisilta heidän kauppaamiaan tavaroita, kun oli niin hyvät lenkkivaatteet päällä (aha). Sekunnin murto-osaksi jäädyin, mutta vastasin vain ystävällisesti hieman ääntä korottaen, että "ei ole vittu rahaa, sori", ja lähdin kävelemään. Yksi naisista yritti vielä tulla puoliksi eteen, mutta sitten se suomea puhunut nainen sanoi jotain ja tämä päästi minut menemään. Tai ehkä vihainen katseenikin kertoi, ettei kannattaisi enää tulla eteen. Pitäisiköhän tälläisestä ilmoittaa poliisille? Eikö tuo jo ole jonkinlaista julkisrauhan häirintää?

Tuostahan voisi nasauttaa jonku terävän addressin kun se nyt on niin muotia :D En kyllä tiedä millä otsikolla...

Niin, tällaiselta ikävältä kohtaamiselta olisi vältytty, jos olisit antanut esim. takkisi naisille. Onhan sinulla varaa.

Oisit vetäny pataan :D

Nykyäänkun edes mainitsee sanan rasismista tai syrjinnästä saa vastaukseksi kymmeniä viestejä joissa vähätellään ja jopa kielletään asian olemassaoloa, ja yritetään jollain ihme salaliittoviittauksilla mediaan ja kukkahattutäteihin kääntää asia päälaelleen.

En tiedä muista mutta minä vähättelen näitä paskajuttuja ihan omista kokemuksistani. Vaikka pyörinkin näissä äärioikeistolaisissa kuvioissa niin en ole ikinä tavannut ihmistä, joka on kertonut käyneensä maahanmuuttajien kimppuun. Minäkään ei ole hyökännyt puoliapinoiden päälle mutta he ovat hyökänneet minun päälleni.
En ole nähnyt suomalaisten häiritsevän maahanmuuttajia mutta olen nähnyt usein maahanmuuttajien häiritsevän suomalaisia (nuoria vaaleatukkaisia tyttöjä lähinnä)

Väittäisin, että Suomessa kohdistuu eniten rasistista rikollisuutta meihin suomalaisiin mutta paskamedia ei tahdo puhua siitä vaan suurentelee jokaista (keksitty) somalin tönäisyä.

Back
Ylös Bottom